Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg liker å planlegge tidlig Jeg skal ha Halloweenfest og lurer på hvordan mat jeg skal servere. Har dere forslag? "Ekkel"/skummel mat?
superlady Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Gresskar er vel typisk halloween og en absolutt undervurdert grønnsak. Vet ikke helt hvordan du kan lage det skummelt, men selve skallet er vel vanlig å bruke som skumle lykter.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Samling diverse halloween-oppskrifter.
Gjest Gjest_Solsikke_* Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 Hva med denne kaka? Kitty Litter Cake for Halloween Det er ikke så lett å få tak i akkurat de samme ingrediensene som i oppskriften, men jeg synes det var et morsomt forslag.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #7 Skrevet 4. oktober 2009 Ooo, bra tråd! Planlegger nå jeg også Men noen som har oppskrifter på norsk? Gjerne ikke bare linker, så andre kan dra opp tråden til neste år uten masse tomme linker:) Selv husker jeg å ha sett en oppskrift med svart spaghetti i en barnebok en gang... Til kake går det an å gjøre det så enkelt som å bake valgdri rund kake, ta på orange krem på toppen(eller melis med konditorfarge) og slenge på noen lakris-tenner og øyne og til slutt legge på en grønn stilk på toppen og plutselig har du ett gresskar:) Folk kan jo skrive på gode eksempler på dekorasjoner også:)Selv om det er en mattråd:P
Gjest TS Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 Ooo, bra tråd! Planlegger nå jeg også Men noen som har oppskrifter på norsk? Gjerne ikke bare linker, så andre kan dra opp tråden til neste år uten masse tomme linker:) Selv husker jeg å ha sett en oppskrift med svart spaghetti i en barnebok en gang... Til kake går det an å gjøre det så enkelt som å bake valgdri rund kake, ta på orange krem på toppen(eller melis med konditorfarge) og slenge på noen lakris-tenner og øyne og til slutt legge på en grønn stilk på toppen og plutselig har du ett gresskar:) Folk kan jo skrive på gode eksempler på dekorasjoner også:)Selv om det er en mattråd:P huff for en genialt ekkel kattedokake Svart spagetti høres spennende ut. Lur måte å lage "gresskarkake" Kan godt få eksempler på dekorasjoner også ja. Halloweenfest er morro
Alatariél_88 Skrevet 4. oktober 2009 #9 Skrevet 4. oktober 2009 Husker selv en gang at vi kokte opp spaghetti og heiv oppi grønn konditorfarge og me rød kjøttsaus selvfølgelig, så jo litt "grotesk ut da" :gjeiper: enkel oppskrift på rød saus: ca 4 porsjoner (f.eks 400g kjøttdeig) 1 glass tomatpuré (bruk glass som målebeger etterpå) 1 glass vann ca 1 og 1/2 glass melk evnt 1 løk salt og pepper evnt basilikum Bruker du kjøttdeig, så stek kjøttdeig. Hakk opp løk i båter/terninger og stek me kjøttdeig til løken blir blank. Hell oppi tomatpuré, melk og vann. La det putre litt. Smak til med salt/pepper/basilikum. Enkel rett som de fleste forhåpentligvis liker
Gjest TS Skrevet 13. oktober 2009 #10 Skrevet 13. oktober 2009 Husker selv en gang at vi kokte opp spaghetti og heiv oppi grønn konditorfarge og me rød kjøttsaus selvfølgelig, så jo litt "grotesk ut da" :gjeiper: enkel oppskrift på rød saus: ca 4 porsjoner (f.eks 400g kjøttdeig) 1 glass tomatpuré (bruk glass som målebeger etterpå) 1 glass vann ca 1 og 1/2 glass melk evnt 1 løk salt og pepper evnt basilikum Bruker du kjøttdeig, så stek kjøttdeig. Hakk opp løk i båter/terninger og stek me kjøttdeig til løken blir blank. Hell oppi tomatpuré, melk og vann. La det putre litt. Smak til med salt/pepper/basilikum. Enkel rett som de fleste forhåpentligvis liker Det var lurt. Må nok gå til innkjøp av konditorfarge
pulverheksa Skrevet 14. oktober 2009 #11 Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Mange butikker med godt utvalg selger svart og grønn spagetti. Endret 14. oktober 2009 av pulverheksa
pulverheksa Skrevet 14. oktober 2009 #12 Skrevet 14. oktober 2009 Martha Stewart er dronningen av halloween. Hun har massevis av tips til mat, pynt og kostymer.
Gjest Gjest_Jessica_* Skrevet 19. oktober 2009 #13 Skrevet 19. oktober 2009 Ooo, bra tråd! Planlegger nå jeg også Men noen som har oppskrifter på norsk? Gjerne ikke bare linker, så andre kan dra opp tråden til neste år uten masse tomme linker:) Selv husker jeg å ha sett en oppskrift med svart spaghetti i en barnebok en gang... Til kake går det an å gjøre det så enkelt som å bake valgdri rund kake, ta på orange krem på toppen(eller melis med konditorfarge) og slenge på noen lakris-tenner og øyne og til slutt legge på en grønn stilk på toppen og plutselig har du ett gresskar:) Folk kan jo skrive på gode eksempler på dekorasjoner også:)Selv om det er en mattråd:P
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #14 Skrevet 19. oktober 2009 vaffler med grønn konditorfarge i.....
Mischa Skrevet 20. oktober 2009 #15 Skrevet 20. oktober 2009 (endret) De har knæsj lilla Halloween-brus på Rema1000 Den smaker omtrent som julebrus, sikkert ikke sunn, men den ser kjempestilig ut Endret 20. oktober 2009 av Mischa
Gjest Gjest_tussa_* Skrevet 21. oktober 2009 #16 Skrevet 21. oktober 2009 Avkuttede fingre er ekkelt Del grillpølser opp i fingerlengder. Skjær bort litt av oversiden på den ene tuppen, slik at det ser ut som en negl. Surr en strimmel lompe rundt pølsa som bandasje, fest med tannpirker. Og la det tyte litt ketchup-blod ut fra bandasjen. Deilig og ekkelt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå