Gå til innhold

Fjerning av hemoroider


Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk hemoroider etter fødsel for flere år siden, men har ikke gjort noe med det. Nå, derimot har de blitt så store(3 stk på str med druer)og smertefulle at dette går ikke lenger :(

Kan de fjernes på andre måter enn kirurgisk?

Har lest litt om det, og det skal det skal visst være utrolig smertefullt i 4-6 uker etter inngrepet. :forvirret:

Noen her som har fått fjernet hemoroider som kan fortelle litt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Fiona_*
Skrevet
Fikk hemoroider etter fødsel for flere år siden, men har ikke gjort noe med det. Nå, derimot har de blitt så store(3 stk på str med druer)og smertefulle at dette går ikke lenger :(

Kan de fjernes på andre måter enn kirurgisk?

Har lest litt om det, og det skal det skal visst være utrolig smertefullt i 4-6 uker etter inngrepet. :forvirret:

Noen her som har fått fjernet hemoroider som kan fortelle litt?

Jeg var skikkelig plaget av hemoroider for flere år siden. Da før jeg fikk barn og hadde plager med dette nå og da i flere år etter at jeg hadde fått barn.

En gang fikk jeg skikkelig vondt, lå mer enn jeg satt.Var hjemmeværende akkurat den gang. Lå i badekar med så varmt vann jeg orket, synes det lindret smerter.

Til slutt dro jeg til legen. Hadde tidligere brukt salve som hjalp. Men denne ganger var det for ille. Jeg ble sendt til Ulle Våll sykehus, der de sjekket om det var hemoroider. Det var det. De operer ikke lenger, de kniper de vekk. De bruker en tynn sak som de fører opp i endetarmen om hemoroider ligger der også, så klyper de disse vekk. Denne metoden skal ikke gjøre så vondt etter på.

De tok den ikke på meg, fordi jeg hadde en sprekk i endetarmen og dette måtte først gro.

Senere prøvet jeg å passe på at magen var i orden, kom på do uten å slite der jeg satt.

Det hendte hemoroidene kom tilbake. Da fikk jeg et råd fra noen jeg kjente: Bruk olivenolje, smør godt på med olivenolje. Jeg har gjort det og det har hjolpet meg.

Det er noen år siden jeg har hatt disse plagene nå. Men en vet aldri om det dukker opp igjen. De ligger jo der, det er når de blir betente det gjør vondt.

Er du veldig mye plaget bør det sjekkes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...