Gå til innhold

Junimamma!

Villette

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid!!!

Helt utrolig, har ikke gått opp for meg enda. Tør ikke helt å tro det. Men etter to positive tester 2 dager på rad, stemmer det vel. Tok en digital test i går, og har kikket på de fine bokstavene i displayet hele tiden, GRAVID :nigo:

Litt om meg:

Jeg er 27 år, og mistet mensen for 1 år siden. Gikk 6 måneder uten mens, og var hos gynekolog som sa at alt var helt fint med meg. Fikk pergotime som skulle sette systemet igang igjen. Hadde to enkle kurer som gav meg "mens" men ikke EL. Men etter en dobbel kur fikk jeg eggløsning. Jeg var så lykkelig for at ting fungerte som det skulle! Fikk beskjed om å ta pergotime helt til det klaffet for oss. Trodde ikke det skulle skje så kjapt! I pausemåneden etter den første dobble kuren ble jeg gravid. Hadde absolutt ikke forventet det!

Nå er jeg en blanding av glad, redd og forvirret. Er redd for at det ikke skal gå bra, forvirret fordi jeg ikke aner noe om å være gravid. Hva skal man feks. spise og ikke spise? Mye å sette seg inn i.

Men uansett: JIPPI! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei juni2010 :vinke: Gratulerer til deg også!

Så kjekt at du titter innom boka mi. Hyggelig å høre fra noen som er like langt på vei. Har du noen symptomer enda? Jeg har kun ømme bryster. Ikke kvalm eller trøtt. Skulle gjerne hatt noen flere symptomer da, slik at jeg virkelig skjønte at jeg er gravid! Klarer liksom ikke helt å tro at jeg er gravid jeg..

Ringte legen i dag, fikk time om 1 måned. Syns det er lenge å vente! Er ca. i uke 9 da, men det er visst vanlig. Trodde egentlig jeg skulle få komme med en gang men :fnise: Mye jeg ikke vet enda! Føler meg helt "lost". Tror jeg må ut å kjøpe en bok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brev fra legen i går, hadde visst fått feil time. Så jeg fikk en ny time, og denne er det bare 3 uker til! 1 uke mindre å vente altså :jepp:

Dette begynner å bli altfor spennende..Er så redd for at det skal skje noe, eller at jeg ikke er gravid likevel. Fristende å løpe på apotektet og kjøpe en haug med tester.. :sjenert:

I dag har jeg kjent litt stikkninger i magen. Er det normalt tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre! I dag har jeg ikke kjent noe.

Hysteriske meg måtte selvfølgelig ta en test i kveld også, 1 uke etter den første positive testen :fnise: To streker der ja, heldigvis!

Nå må jeg prøve å roe meg ned litt.. men det er ikke enkelt. Hvor blir det av symptomene? Går og venter på kvalmen og trøttheten. Skulle ønske jeg var litt :spy:

Ømme pupper fremdeles da, har hatt det i 3 uker. Men ikke fullt så ømme som i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Bare nyt det mens det ikke er der :) :) (men det er jo greit med noen symptomer da). Puppene mine var verst frem til uke 5, så var de greie, men nå våkner jeg om natta hver gang jeg snur meg for det gjør så vondt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker i dag :danse:

Håper ukene går fort fremover til legetimen den 26.okt. Er fremdeles bekymret..men så lenge jeg ikke kjenner noe smerter eller har blødninger så må jeg vel bare anta at alt er som det skal, selv om jeg ikke har så mange symptomer.

Driver å leser en del på nettet, og skremmer meg selv litt. Gravid utenfor livmoren, spontanabort ++ Må slutte med det tullet :nei:

Kjenner meg til tider uvel, men ikke direkte kvalm. Kanskje det er noe jeg innbiller meg, fordi jeg så gjerne vil være kvalm! Merker at alt ikke smaker like godt som før. Har feks. ikke lyst på sjokolade, æsj! Helt utrolig :hakeslepp:

Ikveld blir det middag ute og kino, prøve å få tankene over på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditetet! :)

Og som faerytale sa, nyt det mens du kan! :)

Hos meg kom kvalmen i uke 6, og varte helt frem til uke 16. Savner den absolutt ikke, hehe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Kanskje jeg er en av de heldige som slipper unna kvalme osv. Men jeg skulle gjerne hatt det da, er liksom en bekreftelse på at man er gravid. Men det kan jo fremdeles komme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig forkjellig fra person til person :)

Svigerinnen min ble ikke kvalm før i uke 11. Og for henne varte det ut resten av svangerskapet.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hello :)

og gratulerer med liten spire i magen!

kjenner meg igjen i det du skriver ang å skremme seg selv ved å lese om spontanaborter og div andre skumle ting! En periode tenkte jeg bare på at jeg var gravid, men man må huske at 85% av alle svangerskap går BRA! :)

og "manglende" symptomer er vel ikke noe å engste seg for. venninna mi følte seg 100% som vanlig hele svangerskapet og fødte en kjernesunn sønn! :-)

Vi må satse på at spirene trives og vokser seg store og fine!

:klemmer: God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dulcess og remember, det var godt å høre :klemmer:

Skal prøve å ikke tenke negative tanker fremover, og ikke lese så mye skummelt på nettet. Dette må gå bra! :) Uansett ikke noe jeg kan gjøre fra eller til. Hjelper jo ikke å bekymre seg.

Ha en fin søndagskveld jenter :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, jeg har null konsentrasjon på jobb for tiden, lite engasjert kan du si..tankene er helt andre steder.

Siden jeg ikke har så mange symptomer enda, har jeg kun puppene mine å fortelle om :fnise: De er sinnsykt vonde, spesielt på kvelden og natten. Selve brystvortene er blitt litt større, men ikke så mye mørkere. De har dukket opp noen tydelige blodårer også, i allefall var de der ikke før. Brystene føles også litt hardere.

Ellers luer jeg på om kvalmen kommer snart.. Blir direkte kvalm av å tenke på noen typer mat. Feks. så hadde jeg og min kjære wok til midda to ganger sist uke, men nå blir jeg kvalm når jeg tenker på den retten, spesielt den woksausen..uusj!

Maten smaker ikke like godt som før, mye som ikke frister. Og så er det noe jeg får vannvittig lyst på! I går var det slike marinerte grillbein, slike man griller om sommeren..I forrige uke var det en type is jeg ikke har sett på mange år, og som det er evigheter siden jeg spiste. Tror den heter sjokokirs eller noe sånt, 4 stk. is i små runde former, med sjokolade i bunn og kirsebærsyltetøy i midten. Nam!

Dette falt bare plutselig inn i hodet på meg, uten noe sammenheng. Hadde nesten glemt den isen jeg, men fikk plutselig grådig lyst på den! Fikk et strengt blikk fra min kjære da jeg maste om denne isen :sjenert:

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, det er rart det der, at man blir kvalm av tanken på spesielle matvarer :fnise: Sånn har jeg det enda. Jeg klarer ikke tanken på svinekjøtt (noe som jeg egentlig er glad i til vanlig). Har også mistet lysten på alt som har med sjokolade å gjøre, hehe. Men det er jo ikke akkuratt dumt da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom min kjære hjem med den isen jeg snakka om :rødme: Så skjønn han er! Isen finns visst enda. Nam!

I går hadde jeg litt brun utflod, ikke mye, bare så vidt litt tynn farge på den. Fikk selvfølgelig helt panikk, og fikk ikke sove i natt pga. det.. :sjenert: Men har ikke sett noe mer til det i dag. Er så bekymret av meg jeg.. huff..

Er nå inne i den 7 uken. Når begynner magen å vokse? Skal man kjenne noe nå, om man trykker på magen? Vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter, eller hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er beskymret. Jeg opplevde også å ha litt brunaktig utflod flere ganger i løpet av uke 6 og uke 8. Det var veldig fortynnet blod, mest som veldig tynn utflod med litt blod i.

Høres det ut som det er noe slikt du også har hatt? Og som du skjønner av tickeren min, har dette gått veldig bra! :) Er nå 23+0! :)

Men jeg kan love deg jeg var bekymret jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...