Umuriel Skrevet 17. oktober 2009 #21 Skrevet 17. oktober 2009 Hvis det er jobben og styret med å få barn som skremmer dere, så kan jeg bare ut fra egne erfaringer si at selv om jeg syns det var jobb og styr når jeg passet andres barn, så syns jeg ikke at det er det med mitt eget. Det har blitt en del av hverdagsrutinene selv om det var en stor overgang å skulle ta hensyn til et annet, hjelpesløst menneske i tillegg til meg selv. Vi snakker ofte om det her hjemme - og ler litt av det - hvor mye styr vi syns det var å kle på en ekstra når vi skulle noen plass, hvordan vi byttet på å skifte bleie for at den andre skulle "slippe", og slike ting. Idag er dette ren rutine, en del av livet vårt, og vi tenker ikke over det lengre - vi bare gjør det. Tidsklemma? Vi er begge i full jobb, men vi syns ikke vi opplever noen tidsklemme. Istedet lurer vi heller på hva vi brukte tida vår på før vi fikk barn. Vi gjør fremdeles det vi har lyst til, det må bare planlegges litt bedre i forhold til barnevakt osv. Og vi har ikke engang familie i denne byen som stiller opp for oss, men vi får med oss det vi ønsker å få med oss av kultur/uteliv likevel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå