Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å gå 8 km?


Gjest *Mim*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ca 6 kilometer til jobb, og bruker rett i underkant av en time. Jeg er ikke spesielt sprek, så det er sikkert mulig å gå mye fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 6 kilometer til jobb, og bruker rett i underkant av en time. Jeg er ikke spesielt sprek, så det er sikkert mulig å gå mye fortere.

1 km på 12 minutter (ca 6 km/t) regnes for å være rask gange... 8 km/t er lett jogging.

Jeg vil si at hvis du bruker i underkant av en time på 6 km i, så går du veldig raskt... nesten på grensen til lett jogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 km på 12 minutter (ca 6 km/t) regnes for å være rask gange... 8 km/t er lett jogging.

Jeg vil si at hvis du bruker i underkant av en time på 6 km i, så går du veldig raskt... nesten på grensen til lett jogg.

6 km/t regnes som normal gangfart. Om du nesten må jogge for å holde den farten må du ha veldig korte bein...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 km/t regnes som normal gangfart. Om du nesten må jogge for å holde den farten må du ha veldig korte bein...

Dette har ingenting med min benlengde å gjøre, dette er hva helsemyndighetene regner som rolig gange, rask gange, og jogging.

3-4 km/t regnes som rolig gange,

4-6 km/t regnes som moderat tempo,

6-7 km/t regnes som rask gange,

8 km/t og over regnes som jogging.

http://www.nav.no/kommune/binary?id=805499...p;download=true

Intensitet, aktivitet,

Ganske lett Gå 4,8 km/time (rolig/moderat gange)

Litt anstrengende Gå 6,4 km/time (rask gange)

Anstrengende Jogge 8,0 km/t 7,0 15

Anstrengende Sykling 22 km/t 8,0 13

Meget anstrengende Løpe 9,7 km/t 10,0

Hvis noen går 6km på under en time, har de en rask gange, og hvis de går 6 km på rundt 50 min, må de ha hatt en fart opp i mot 8 km/t, noe som tilsvarer rask gange nesten jogging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk til skolen som var en tur på 2,5km, brukte jeg cirka 25 minutter i normalt tempo.

Det vil si at jeg hadde brukt 50 minutter på 5km, så jeg vil si at det tar rundt en time å gå 6km.

Vanligvis kan man regne med at man bruker 10-12 minutt på en kilometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mellom 50 og 70 min på 8 kilometer

Kan du ikke lese skikkelig? Hun spør om normal gangfart - ikke kappgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke lese skikkelig? Hun spør om normal gangfart - ikke kappgang.

Ja og jeg svarte hva jeg bruker når jeg går normal gangfart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Det er nøyaktig 1,5 km bort til butikken, og jeg bruker alltid rundt 1 kvarter på denne turen. Men så har jeg kort-korte bein også! (tror også det ville gått litt senere 8 km, langt!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og jeg svarte hva jeg bruker når jeg går normal gangfart

Da representerer du ikke normal gangfart. Å gå i 8 km/t er ikke normalt for gjennomsnittsmennesket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ca 6 kilometer til jobb, og bruker rett i underkant av en time. Jeg er ikke spesielt sprek, så det er sikkert mulig å gå mye fortere.

Da går du uten å snakke med noen antar jeg. Som regel går man litt raskere da. Jeg forholder meg til da jeg hadde kondis og jeg og venniner tilbakela fem kilometer på en time mens vi pratet og tøyset, mens vi var unge og spreke. Alt avhenger av kondisjonen. For noen kan man løpe og prate samtidig. Lange bein er også fint å ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kort med små ben og jeg bruker 15 minutter på 1 km. Går jeg raskt, klarer jeg å komme ned i 10-12 min.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...