Gå til innhold

Blir rompa trent av disse øvelsene?


Gjest Gjest_june_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_june_*

Jeg trener styrke på et senter og har fått et program med ulike apparater. Det skulle trene hele kroppen. Men lurer på om rompa blir trent av:

-Benstrekk

-Sittende lårcurl

Det er lårøvelsene mine. Blir rompa trent i samme slengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vet ikke hva benstrekk er, men ser for meg at det er den øvelsen når du sitter på rumpa og strekker ut bena. I så fall blir ikke rumpa trent

Knebøy, dype

Utfall

benpress, dype

de tre øvelsene trener rumpa godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du gjør øvelsene, og ikke vet om du trener rompen, så er svaret at du ikke trener rompen... Om du trener rompen, så kjenner du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel trene nederste delen av rumpa litt, men hvis du virkelig vil trene rumpa så gjør du som nevnt over utfall og knebøy.

All kardio trener jo også rumpa, men kombinert med utfall/knebøy gir det mer markerte resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Sjekket bildene på apparatene i dag, og rompa blir ikke trent av øvelsene, kanskje helt nederst bare. Så jeg tror jeg legger inn knebøy i tillegg:) Vil jo ha sprettrompe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gående utfall og pressing av spark er knall for rumpa. Ligg på alle fire og press foten bakover eller oppover og hold litt og gjenta minst 15 gang på hver fot.

Gående utfall utfører du ved å holde en vekt i hver hånd og så går du opp og ned bortover gulvet. Da skal du kjenne det godt i rumpa dagen etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...