Gå til innhold

bytte p-pille

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_renate_*
Skrevet

Jeg har nylig gjenomført en mandel-operasjon, så jeg sluttet på p-pillene etter jeg fikk mensen og før operasjonen slik at jeg skulle slippe å bekymre meg for å kombinere så mange tabletter.

Jeg har gått på Yasmin nå i 4 år sammenhengende. Har hørt mye forskjellig om bivirkninger osv. Vet ikke ikke om den har forandret meg noe spesielt, men er mulig at det er en p-pille som hadde passet bedre. Finnes det en p-pille på markedet som sies å gi få bivirkninger? Vurderer å bytte merke. Yasmin har jeg først og fremst gått på pga uren hud. Noen som har et p-pille tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Hvorfor bytte hvis du ikke har hatt problemer? Bivirkningene og risikoen til Yasmin er krisemaksimert. Yasmin er det mest brukte p-pillemerket på verdensbasis, og derfor er det naturlig at det blir meldt inn flere bivirkninger på denne enn andre.

Skrevet

Det siste året har jeg prøvd 5 forskjellige merker og blir ikke fornøyd. Kroppen min er rett og slett ikke glad i p-piller. Har funnet et merke som er tålelig greit og har tenkt å fortsette på det (microgynon)

Ulike kvinner får ulike virkninger av ulike p-piller, så man må bare prøve seg frem til man finner det merket man liker. Yasmin var bare en pine for meg, migrene og intense smerter, men om det funker for deg bør du beholde det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...