Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Så fint at du har vært bedre i dag! :nigo:

Og så spennende med ul i morgen da! :hoppe: Håper du løper inn hit og oppdaterer oss :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal jeg nok gjøre ;) Kanskje legge ut bilde om jeg får til også :sjenert:

Skal vel ta kvelden snart tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok tidlig å legger meg i dag jeg også. Man blir sliten av å lage en baby :fnise:

Håper å se bilde også :jepp: Når i morgen skal du dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå for en fantastisk dag!!!!

Det begynte med at vi stod opp tidlig og formen min var faktisk nogenlunde grei og det har den vært hele dagen. Helt utrolig å kun brekke seg 1 gang dagen! (Bank i bordet, det er jo fortsatt noen timer igjen før jeg køyer..)

Så dro vi til klinikken og førsteinntrykket var at dette var en helt annen opplevelse enn forrige gang. Hun som foretok UL var kjempe koselig og forklarte alt underveis.

Babyen vår sparket med armer og ben og hjertet slo akkurat som det skal :) Vi fikk ikke høre noen ting, men vi så hjertet tydelig og vi kunne faktisk se armer, ben og fikk et godt bilde av ansiktet til og med. Vanskelig å se hvem h*n ligner på enda så klart, men to øyne, en nese og en munn var på plass. Det var til og med fingre som vi kunne se - men ikke nok til å telle alle 10.

Mannen var helt i transe og felte noen få tårer og jeg fikk en skikkelig forelskelse følelse og klarte ikke la være se på skjermen. Hun målte oss til å være 9+3, så termin er beregnet til 4.januar foreløpig. Akkurat nå er Knerten 2,58 cm og alt ser helt normalt ut :)

Jeg er virkelig fornøyd med at vi gikk en gang til og fikk virkelig en helt annen opplevelse enn forrige gang. Denne gangen var veldig koselig og vi følte vi fikk god informasjon og vi så utrolig mye. Vi fikk med noen bilder og til og med en bitteliten 3D film. Ser ikke så mye der iogmed at h*n er så liten, men på 2D kunne vi virkelig se dansebevegelser med armer og ben :Nikke:

Legger ut et bilde her så dere kan se, men kan nok være litt vanskelig å se hva som er hva før man får det fortalt kanskje, men dere får se den nydelige babyen vår :rødme:

Edit: Fjernet bilde

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg synes h*n er helt vidunderlig nydelig :rødme:

Hodet ser man godt, men man faktisk se armer og ben også. Litt lettere når man ble fortalt det underveis og så det bevege seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :rødme:

Synes den er helt fantastisk! Vekket virkelig morsfølelsen etter alle de dagene med kvalme og føle meg skikkelig j*vlig..

Er liksom verdt det når du ser den lille og du skjønner at du gjør det for den :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes h*n er helt vidunderlig nydelig :rødme:

Hodet ser man godt, men man faktisk se armer og ben også. Litt lettere når man ble fortalt det underveis og så det bevege seg ;)

Hadde vært lettere også om ikke bildet var så bittebittelite.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hørtes ut som en vellykket UL :nigo: Gratulerer så mye med en nydelig liten spire :klemmer: Jeg ser tydelig hodet, armer og ben på bildet ditt :jepp: En liten bamsemums.

9+3 var jo fint da :jepp: Du har kommet et stykke nå. Jeg var på min første UL 9+2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin liten bamsemums! :rødme: Måtte legge igjen en hilsen her og få deg på mine innlegg. Du er jo bare drøye to uker lenger enn meg, så her vil jeg følge med videre... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Cypress og :velkommen:

Morsomt at vi ligger omtrent likt i svangerskapet - skal følge med deg videre også :)

Det var virkelig en flott dag i går ja - den flotte lille bamsemumsen vår :fnise:

Har sett på bildene i dag også og vi kan virkelig ikke tro at den lille er inni magen min.. Sprøtt å tenke på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg virkelig ikke gjort særlig mye.. Hvertfall ikke utenfor stuen.

Har tittet på mannens bacheloroppgave og brettet klær. Er ikke mye jeg orker, blir fort sliten. Men det er vel fordi jeg ikke jobber akkurat nå - da mister man liksom litt energi.

Siden jeg er sykemeldt prøver jeg å holde meg mest mulig hjemme også, er så redd noen kollegaer skal se meg og ikke tro at jeg er kvalm og dårlig. Ikke alltid like lett det her :sjenert:

Har vært i ok form på dagtid, men ettermiddagen og kvelden har vært verst ift kvalmen de siste dagene.

Vet ikke helt hva det kommer av egentlig, for jeg spiser veldig jevnlig og lite.

Har kuttet ut omega3 pillene og tar multivitaminpillene på kvelden, så kanskje det er det.

Nei, nå får jeg spise litt igjen og legge meg på sofaen eller i sengen og se O.C. Har alle sesongene på DVD og når det ikke er noe å se på TV, så funker det ganske greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får som regel ikke gjort noe særlig jeg heller :sjenert: Men tar noen skippertak innimellom ;)

Skjønner godt hva du mener med at du er redd noen skal se deg :jepp: Sånn er jeg også. De gangene jeg orker en liten tur på et senter eller noe, så kan jeg se ganske frisk ut i starten, men det folk ikke vet er at jeg max orker en time, og da klarer jeg så vidt å gå tilbake til bilen, og har smerter resten av kvelden... Nå har jeg heldigvis ikke møtt noen enda.

Tar du folat også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra!! 10 uker i dag og den lille er et foster :rødme:

Fingre og tær blir tydeligere, og armer og bein er omtrent riktig plassert med nesten riktige proporsjoner i forhold til kroppen. Armene er bøyd ved albuen og håndleddet er tydelig. Tommelen skiller seg fra de andre fingrene i form. Både tå- og fingernegler begynner å formes. Armene er nå så lange at de kan møtes rundt brystet. Fra nå av vil utviklingen av armer og bein skje noe tregere.

Hjernen har nå en stor høyre og venstre hjernehalvdel, og begynner så smått å få kontroll over bevegelsene. Fosteret har brystvorter og kan snart tisse ettersom nyrene begynner å produsere urin. Øyelokkene dekker nesten hele øynene og vil snart lukkes helt. Nesetippen blir også synlig denne uken. Ganen formes og overleppen er ferdig utviklet. Det første ordentlige hudlaget begynner å omsvøpe fosteret, og skjelettet omdannes gradvis fra brusk til bein. Dette skjer vanligvis først i overkroppen.

Kjempe morsomt å lese og oppdatere seg på den lille tassen :) Det er folat i multivitamin pillene, så tar jeg to stykker hver dag dekker jeg dagsbehovet på 400mg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: 10 uker!! :hoppe:

Det er helt utrolig hvor tidlig de utvikler seg, og ligner på mennesker! Fingernegler liksom :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...