Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ikke med gele til min doppler, så jeg brukte bare krem jeg :sjenert: Aloe vera gel er nok fint å bruke! Spurte på apoteket etter gel, men de hadde ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende med doppler :jepp: Var den dyr? Mener å ha lest tidligere her inne et sted at de er overraskende rimelige :klø:

Bra at alt står bra til her iallfall, kommer innom igjen i morgen for grundigere update :Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glidemiddel ja..hehe Men da vet jeg at både det og Aloe Vera er greit å bruke :)

Doppleren min teller ikke for meg.. Den jeg har kostet ca180kr inkl.frakt, men har sett de til 700-800kr også, kanskje det er de som teller?

Idag er jeg 11 uker på vei - så hurra for enda en uke!! Prøver doppleren til helgen tenker jeg, så kanskje vi kan høre noe.. Har ikke prøvd siden fredag, prøver å ikke henge meg for opp i det.

I kveld skal vi på middag til svigers. Svogeren min har flyttet tilbake til byn etter å ha studert 3 år i en annen del av landet, så det blir koselig. Han gleder seg til å følge med i svangerskapet fremover og han skal jo bli onkel - så det blir koselig. Deilig å være litt tilbake til hverdagen, dagen i går var jeg bare kvalm på formiddagen, mens ettermiddagen og kvelden var helt fin.

Var sammen med en venninne og spiste på Peppes igår og det gikk helt fint :) Krysser fingrene for at jeg kan holde meg som dette fremover, men samtidig er det litt skummelt at kvalmen begynner å gå bort, for da er man liksom ikke helt sikker på at alt er bra lenger.. Jordmortime til mandag, så forhåpentligvis hører vi hjertet da :rødme:

Ha en flott dag alle sammen! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde doppleren igjen idag, men fant ingenting. Fant pulsen min igjen, men nå som jeg vet det er pulsen min, så vil jeg vel merke det godt når jeg treffer selve hjertelyden.

Ellers er jeg småuggen idag, men i går klarte jeg hele dagen uten å brekke meg engang, så det kan kanskje tyde på at kvalmen er på vei vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose:

Ikke noe greit å være kvalm og uggen. Jeg var heldig og slapp unna med noen få dager. Håper det slipper taket snart, og at du bare kan nyte graviditeten :) Ikke lenge igjen til du er 12 uker nå :hoppe:

Du merker det når du finner hjertelyden til babyen ja :jepp: Den går kjempefort, høres ut som et tog. Jeg holdt på i ca 20 minutter med doppleren de første gangene, tror jeg, før jeg fant den. Gikk over hver millimeter av magen, og med et hardt trykk. Vinklet den opp og ned, og virkelig lette. Jordmoren prøvde på meg tidlig, men hun fant den ikke. Du finner den snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde ikke mer enn et par minutter.... Så kanskje jeg bør ta en stund og prøve.. Får prøve i kveld eller i morgen kanskje :)

Er så redd for å presse for hardt, selv om jeg vet at man ikke kan skade barnet på noen måte. Allikevel er man litt redd for å gjøre noe for at det skal fremkalle abort.

Tenk Pupsi - halvannen måned igjen ca til Goffel kommer!! Herlighet, jeg husker vi snakket om bryllupene våre i fjor og sendte over bilder av kjolene og nå skal vi begge blir mammaer.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi :fnise: Ja, nå skal vi bli mammaer :rødme:

Har du noen følelse av hvilket kjønn eller? :)

Du kan presse veldig hardt uten at det gjør noe. De presser veldig hardt på ultralydene, derfor turte jeg det selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig på følelsen at det er gutt, men så har jeg vært så dårlig og det tyder jo på jente.. :sjenert: Men jeg tror egentlig det er gutt.. Det er akkurat det samme for oss hva det blir, men jeg har begynt å tenke endel på kjønn i det siste. Jeg tenker at vi kanskje vil få et nærere bånd med en jente (når de blir voksne og eldre), men så ønsker jeg meg en liten gutt som kan være mammas lille guttebass :fnise:

Så det er egentlig det samme for oss, men selvfølgelig ønsker jeg meg hvertfall en av hver når vi sitter med de barna vi skal ha.

Blir spennende å se om de finner ut av det i august. Vi skal den 12.august og da er vi ca 5 måneder på vei. Kan man se det noe særlig tidligere enn uke 18-19? Vi vurderer om vi skulle prøvd å få en UL før den ordinære.. Hva gjorde dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en privat i uke 16 bare for å få vite kjønn, og det fikk vi ;) Tok det på klinikken jeg tipset deg om, så det kostet ikke mange kronene. Jeg syntes absolutt det var verdt det. Men vet jo aldri om de kan se det på ordinær ul, og ikke sikkert de gidder å lete heller. ;)

Det er fordeler og ulemper med begge kjønn :) Spennende å se hva dere får! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det blir en privat UL for å vite kjønn på oss også.. :sjenert:

En spennende nyhet er at i går hørte vi garantert hjertelyden :hjerte:

Brukte ca 10 minutter og brukte fremgangsmåten din, millimeter for millimeter og til slutt fant vi den. Sammenlignet med pulsen min og det bare må være hjertelyden :rødme: Telte ikke eller noe sånt, men det gikk ganske fort og man hørte klar tydelig forskjell på min puls og hjertelyden til den lille.

Så nå har vi ringt resterende søsken og gitt beskjed til noen flere i familien og fra i dag av er det offisielt :jepp:

Gleder meg til å se på det svenske kronprinsessebryllupet etterpå - jeg og vår lille babytass :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere fant den!! :nigo: Man må lete godt og lenge i starten for å finne den :jepp: Men jeg syntes det ble lettere etterhvert. Og når du begynner å kjenne liv så trenger du den ikke mer. Tror ikke jeg har brukt den siden uke 17 sånn ca jeg :) Men det er litt gøy å ha tatt opp lyden på dataen da. Og å sende den til mamma på mail.

Herregud, du er jo straks 12 uker du! Dette kommer til å gå bra! Det blir baby på deg på nyåret :rødme: Jeg tror jeg skal gjette :babygutt: på deg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, veldig moro å finne den - takk for godt tips!!! :)

JA - 12 uker på tirsdag!!!! :danse: Nå vet familien det hvertfall - de syntes det var kjempekoselig i selskapet i går. Alle har sitt å si ift navn, barnevakt og i det hele tatt, men det er vi som bestemmer :biggrin:

Vi vurderer som sagt veldig å ta privat UL for å se om vi kan få vite kjønn (vi skal definitivt vite kjønn), så det er bare moro å høre hva folk her inne tror :)

Nå skal vi straks på lunch med noen vennepar, blir nok kjempekoselig. Første gang de ser den lille magen min, hehe. De har begge barn og gleder seg veldig til vi kommer til å ha med vår egen og virkelig være foreldre :hjerte:

By the way, jeg kjente forresten livmoren min istad.. Eller morkaken eller hva det er som er helt nederst ved symfysen/skambenet :lol: Kjente det godt da jeg lå i sengen før jeg stod opp. Er på høyre side, samme sted som vi fant hjertelyden. Kanskje ikke så rart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA FOR 12 UKER I DAG!!! :bursdag:

Her er litt info om vårt lille under :babysmokk:

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 10 uker gammelt, og mange regner dette tidspunktet som en milepæl. De fleste spontanaborter skjer i løpet av de 12 første ukene av svangerskapet, og fra nå av er spontanaborter mindre vanlige. Årsaken er at fosterets organer nå er ferdig dannet, og det er som regel feildannelser som ender i tidlig spontanabort.

Det lille fosteret ligner stadig mer på et lite menneskebarn, selv om det ikke er mange centimeter langt. Ansiktet har øyne, nese og munn og nå formes også strupen og stemmebåndene.

Leveren begynner å skille ut galle, som lages i den ferdig formede galleblæren. Både skjoldbruskkjertelen og bukspyttkjertelen er ferdig formet, og bukspyttkjertelen begynner å produsere insulin. Det er fremdeles vanskelig å bestemme barnets kjønn ved ultralyd, men fosteret begynner å vise karakteristiske trekk i de ytre kjønnsorganene. Mye av bevegelsene til fosteret er reflekser, og det tynne hudlaget er veldig sensitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, takk dere :)

Jordmor fant hjerteslagene med èn gang og det bekreftet også at jeg fant riktig med doppleren. Helt nydelig lyd :rødme:

I dag har jeg handlet litt mammaklær, kjenner magen begynner å bli litt stram i de vanlige buksene.. Nye, deilige sandaler har jeg også handlet! :)

Nå skal mannen og jeg spise god lunch sammen før jeg skal avgårde og treffe en venninne jeg ikke har sett på snart 1 år og fortelle at jeg skal bli mamma... :hjerte:

Ha en flott dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...