Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Heisann, legger igjen spor i dagboken din jeg! Sluttet selv på p-pillen i midten av august, som deg, og har og et (urealistisk) håp om at ting skal klaffe med en gang :Nikke:

Ingen ordentlig prøving på oss så langt, men skal bli uhyre spennende etter hvert når man kommer i gang! :jepp:

Ha en fortsatt fin lørdagskveld :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra formen er bedre. Fortsatt god bedring. :kose:

Spennende med leilighetskjøp da. :jepp: Det er store forskjeller på hva bankene tilbyr, så det er lurt å forhøre seg litt rundt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring og lykke til med innhenting av lånetilbud. Vi har kjøpt oss hus nå (solgte leiligheten tidligere i år) og skal snart flytte. Gleder oss veldig til å få bedre plass igjen. Da vi gikk fra å eie 75m2 til å leie 45m2 og så til å eie 150m2! Fikk best rente hos DnB. Fortsatt god helg! TR på besøk her også nå, så "gjør klart" til en ny PP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fotspor i dagboken min dere :) Kjempekoselig at dere stikker innom og skriver :digge:

I dag tror jeg TR har tatt turen hjem igjen.. Så mannen og jeg :sengekos: for første gang denne PP. Men oddsen er jo svært liten for at det skal skje såpass tidlig etter TR, sant? Det er vel en grunn til at de sier dagene rundt EL er de fruktbare og resten er "sikre perioder". Men men ;)

Nå har vi tatt en :kaffekopp:, sett film og nytt en fridag. Heldigvis er formen bedre i dag og jeg skal tilbake på jobb i morgen. Begynner i ny jobb tirsdag (40% stilling, mens min primære jobb er 70%), så det blir spennende. Mye jobbing fremover, men er jo bra når vi etterhvert skal ta oss en tur rundt i bankene. Takk for tips om at man bør sjekke ut litt!! :) Dette er første gang noen av oss skal søke om lån, så blir kjempe spennende.

Må bare få ny kontrakt på jobbene, så får vi se hva lånene ligger på. Er vel ikke alltid bankene ønsker å gi lån heller?

Lest at det ikke er særlig smart å planlegge flytting etc når man er prøver (pga stress antar jeg), men jeg tror det kan være veldig sunt for oss begge og ikke minst spennende!! Så på finn.no i går og det ligger mange fine leiligheter til salgs. Det ideelle ville vært et rekkehus, men det får vi ta med tiden. Det er viktig å ha noe å se frem mot og drømme om, ikke sant? :hjertesmil:

Krysser fingrene for en liten bebis som julegave til mannen og leilighet til bursdagsgave neste år :sol:

Tror jeg tar meg en tur innom finn.no og titter litt nå jeg... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende, Dine :Nikke:

Vi kjøpte oss leilighet for 1,5 år siden, og det var så fantastisk å få sitt eget! Vi fikk også lån i bnbnor, var ikke noen andre steder. Og jeg hadde faktisk ikke fast stilling da, men de gikk ut fra en tidligere jobb, der jeg drev selvstendig. Selv om de visste at jeg bare tok ekstravakter i kommunen. Litt rart :klø: Vi fikk nå hvertfall lån på ca 1,7, mener jeg å huske. Men kjøpte bare for 1 250 000.

Jeg syntes det er en god ide å kjøpe bolig mens dere prøver å bli gravide jeg :) Så har du litt annet å tenke på, og slipper å bli så besatt av prøvingen som enkelte andre :fnise: Og så har dere eget soverom til babyen når den kommer.

:duskedame: for :humpe: i første ordentlige PP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det jeg tenker - kjekt å ha noe annet å tenke på mens man driver på :) Blir kjempe spennende å se hva vi kan få.. Må først få disse kontraktene i havn og så faktisk ta oss tid til å dra innom bankene.

Ser ikke veldig frem til jobb imorgen, men får vel gå.. hehe Nå er man jaggu meg voksen gitt.. ;) Er bare 6 timers dag i morgen, så det skal gå bra. Blir nok veldig slitsomt (er alltid det på den jobben), men ekstra i morgen pga forkjølelsen som har satt sine spor.

Får nyte de siste timene før vi hopper til køys..

God natt :natti::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynt å tenke på en sak idag...

Tok abort da jeg var 17, så vet jeg i utgangspunktet kan bli gravid.. Men jeg er kjempe redd for at jeg og mannen min ikke kan bli gravide sammen eller det faktum at jeg har hatt flere seksualpartnere etter min første kjæreste (som jeg ble gravid med) har gjort at jeg får vanskeligheter med å bli gravid.

Mulig jeg er på villspor nå, men mener bestemt at jeg har lest eller hørt at man kan ha problemer senere ved å bli gravid hvis man har hatt mange seksualpartnere. Ikke det at jeg har hatt mange altså, men jeg har jo ikke bare hatt to kjærester, for å si det sånn.

Er det flere andre som tenker som meg eller er dette helt borti natta..? :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er på villspor nå, men mener bestemt at jeg har lest eller hørt at man kan ha problemer senere ved å bli gravid hvis man har hatt mange seksualpartnere. Ikke det at jeg har hatt mange altså, men jeg har jo ikke bare hatt to kjærester, for å si det sånn.

Er det flere andre som tenker som meg eller er dette helt borti natta..? :frown:

Hmm, nå er jeg ingen ekspert akkurat heller, men dette hørtes litt ut som en myte...? :klø:

Og om det skulle ha betydning så innbiller jeg meg at man i såfall må ha vært bortpå Rune Rudeberg-mange for at det skal ha noe å si...

Tror uansett ikke jeg ville bekymret meg så mye for det var jeg deg. Har du blitt gravid en gang kan du helt sikkert bli det igjen uten alt for store problemer :jepp: For å bruke en klisjé; Tiden er din venn :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Zia:) Og jeg er laaaaaaaangt unna Rune Rudberg, hehe :fnise: Bare har hørt et sted at det kan ha påvirkning.. Men tiden er vel min venn ja, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt det, Dine. Tror ikke det er noe sannhet i det. Du har blitt gravid før, og mest sannsynlig er det ikke noe galt med deg. :kose: Men mannen din er det jo ikke godt å si noe om....

Jeg så forresten et kit på eBay, som måler spermmengde. Litt fristet til å kjøpe et :sjenert: For vi kan vel ikke dra til legen å sjekke før vi har prøvd i et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, måler spermmengde... Har du link til den?

Vi var jo så drevne på Ebay i bryllupstiden, hehe :)

Får håpe du har rett og at vi ikke bør ha noen ekstra problemer med å bli gravide. Veldig spent på mannen og hans svømmere, hvor effektive de er.. Mamma sa i sin tid (da jeg ble gravid..) at hun ble veldig fort gravid selv med alle oss søsknene. Så får håpe mannen har sterke og dyktige svømmere som kommer til klare egg som står med åpne armer :fnise:

Fortsatt maaaaange dager til forventet EL, men får vel begynne neste uke og teste. Når begynner dere andre å teste etter EL i en syklus? Det er jo ikke noe fasitsvar på det, men jeg har jo ikke lyst å begynne mange uker før EL. Jeg har jo lang syklus (36 dager)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - her finner du en kalkulator som sier hvilken dato du bør begynne å teste etter EL på:

http://www.clearblue.com/no/nar-skal-man-begynne-a-teste.php

Du har 10 dager lengre syklus en meg, så forstår at tålmodigheten din blir satt på prøve! Lykke til i denne PP!

Endret av Phobaeticus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller her Tror nok heller jeg ville kjøpt denne, for de hadde litt mer feedback, og den var billigere.

Det er forresten der jeg kjøper testene mine :)

Endret av Pupsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene begge to :)

Sjekket på Clearblue siden og da foreslår de at jeg bør begynne å teste 7.november - altså til helgen. Da blir det :sengekos::fnise: Det gjorde vi istad også og jeg lå med bena opp. Ganske slitsomt egentlig, hehe. Lå nesten en halvtime og det kom masse ut da jeg gikk på do etterpå.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde vi istad også og jeg lå med bena opp. Ganske slitsomt egentlig, hehe. Lå nesten en halvtime og det kom masse ut da jeg gikk på do etterpå.. :sjenert:

Nevnte det for sambo etter forrige hyrdestund :yvonne: og han syntes det hørtes rimelig overdrevent ut - folk hadde da blitt gravide i tidligere tider og må vite :fnise:

Jeg tenker at det jo ikke kan skade med litt ekstra hjelp :sjenert:

Men vet du om det faktisk er dokumentert noen plass hva det eventuelt har å si at man ligger med bena i været etter litt kos?

Er det bare et kjerringråd, eller er det vitenskaplig dokumentert? :klø:

Jeg er forsåvidt med på kjærringråd og jeg - værre med mannen :snurt: Så greit med alt som kan dokumenteres på annet holdt :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Zia!

Helt sikkert kjerringråd, hehe. Så får bare prøve på det vi kan og se om det gir resultater :)

Ikke alltid jeg gidder å gjøre det altså, men denne gangen tenkte jeg det kunne være greit ;) Det blir mye :sengekos: denne PP - i og med at syklusen min er på lange 36 dager, så er det mange prøvinger før tanta skal komme (eller forhåpentligvis ikke...).

Det er så kjipt med så lang syklus, for tålmodigheten blir virkelig satt på prøve og jeg føler det er evigheter til jeg får testet. Det er omtrent 1 måned til TR skal dukke opp og halvannen uke til jeg har min fruktbare periode. Jeg håper virkelig jeg har EL denne PP. Det blir første gang jeg tester etter EL. Temper hver morgen, men tror jeg ikke kan følge den fordi jeg svinger noe grusomt mellom målingene (alt fra 33-36..), men hovedsakelig er det rundt 35.5-35.9. Så EL må nok testet iht symptomer og strips :fnise:

I følge Clearblues sider, så bør jeg begynne å teste 7.november. Så først og fremst får jeg telle ned til den datoen da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de første gangene vi prøvde, sa mannen min at jeg skulle ligge slik. Så jeg la meg med bena oppetter veggen, og han hentet laptopen til meg, så jeg ikke skulle kjede meg :ler: Da benyttet jeg anledningen, og leste det jeg kom over om hvorfor man skal ligge slik.

Og konklusjonen er: Du trenger ikke å ha bena høyt, men gjerne en pute under rumpa. Eventuelt bare ligge, og ikke reise seg opp. Det er for at spermen ikke skal renne ut igjen. Og at det er vanskeligere å svømme i motbakke.

Nå blir jeg nesten alltid liggende en stund. Men det har jo ikke gitt noen resultater enda da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vet ikke om det har så mye for seg :fnise:

Men for sikkerhets skyld lå jeg i sengen ca halv time etter sex bare for at ikke alt skulle renne ut med en gang. Men ikke med bena opp da :fnise: Men det skader nå ikke iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de første gangene vi prøvde, sa mannen min at jeg skulle ligge slik. Så jeg la meg med bena oppetter veggen, og han hentet laptopen til meg, så jeg ikke skulle kjede meg :ler: Da benyttet jeg anledningen, og leste det jeg kom over om hvorfor man skal ligge slik.

:fnise: Så smart!

Og morsomt at mannen din faktisk var den som sa at du skulle ligge slik - de pleier vel ikke kanskje å være SÅ oppdaterte på den slags?

Iallfall er ikke min det :fnise:

Hehe, vet ikke om det har så mye for seg :fnise:

Men for sikkerhets skyld lå jeg i sengen ca halv time etter sex bare for at ikke alt skulle renne ut med en gang. Men ikke med bena opp da :fnise: Men det skader nå ikke iallefall :)

:overrasket: Man står jo i fare for å pådra seg blærekatarr ved prøving - må på toalettet ganske kjapt etterpå jeg, hvis ikke blir det ofte lite moro de neste dagene :sjenert:

Får vel ta sjansen likevel fremover nå da kanskje... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...