Gå til innhold

80 år- bytte bil, hvilken?


Gjest nitsirk

Anbefalte innlegg

Gjest nitsirk

Trenger råd om bytte av bil til min gamle mor. Hun har en -98 Ford Eskort som har vært grei for henne, men nå er det blitt vanskelig å senke seg ned/dra seg opp av setet,den er jo forholdsvis lav.

Hun må altså ha en liten til mellomstor bil.Viktig at den er litt høy slik at hun ikke må huke seg så langt ned for å sette seg inn,lettkjørt og manuelle gir.

Ny bil/bruktbil, merker og utvalg av biler er en jungel å finne frem i for meg også,men vil at min kvikke mor fortsatt skal kunne ta sine små turer på egenhånd.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger råd om bytte av bil til min gamle mor. Hun har en -98 Ford Eskort som har vært grei for henne, men nå er det blitt vanskelig å senke seg ned/dra seg opp av setet,den er jo forholdsvis lav.

Hun må altså ha en liten til mellomstor bil.Viktig at den er litt høy slik at hun ikke må huke seg så langt ned for å sette seg inn,lettkjørt og manuelle gir.

Ny bil/bruktbil, merker og utvalg av biler er en jungel å finne frem i for meg også,men vil at min kvikke mor fortsatt skal kunne ta sine små turer på egenhånd.:)

Jeg ville ihvertfall ikke kjøpt en ny bil. Jeg kjenner ikke til hennes fysiske form, men det er ikke en hemmelighet at det ikke er mange år til legen tar fra henne sertifikatet. Da blir det fort dyrt å kjøpe ny bil.

Lettkjørte biler er som regel små og lave, så du har et dilemma jeg overlater til noen andre... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpio

Jeg anbefaler en titt på Mercedes A-klasse. Jeg solgte min for noen år siden, men tenker nå på å skaffe meg en på nytt pga ryggproblemer. Du stiger rett inn i bilen, og du sitter relativt høyt med godt utsyn. Setene passer dog ikke alle "storvokste" så godt, da de er relativt små. Se gjerne etter en med automatclutch, den er en fryd å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ihvertfall ikke kjøpt en ny bil. Jeg kjenner ikke til hennes fysiske form, men det er ikke en hemmelighet at det ikke er mange år til legen tar fra henne sertifikatet. Da blir det fort dyrt å kjøpe ny bil.

Lettkjørte biler er som regel små og lave, så du har et dilemma jeg overlater til noen andre... :gjeiper:

Nei du hadde nok heller sett at hun beholdt pengene på bok, slik at du kunne få din rettmessige arv...

Støtter forøvrig opp om Mercedes A-klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg tenkte faktisk også på en Mercedes A-klasse.

Ellers kan en Toyota Yaris Verso (NB: ikke "vanlig" Yaris, men Verso-utgave) kanskje være aktuell? Den er litt høyere enn andre småbiler, men mitt inntrykk er at enten liker man den bilen, eller man hater den intenst. Den finnes både som person- og varebil.

http://www.finn.no/finn/car/used/result?CA...;CAR_MODEL=8109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nitsirk

Ja vi ser at Max Manus heller ville foretrukket penger på bok. Min mor skal bruke sine penger, og kjøre komfortabelt om det så bare er for ett år til.

Idag har vi funnet Suzuki Ignes 2007 mod m km 39000. Den er jo både liten, lettkjørt og høy. Mor ble fornøyd og jeg er glad. Takk allikevel for innspill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vi ser at Max Manus heller ville foretrukket penger på bok. Min mor skal bruke sine penger, og kjøre komfortabelt om det så bare er for ett år til.

Idag har vi funnet Suzuki Ignes 2007 mod m km 39000. Den er jo både liten, lettkjørt og høy. Mor ble fornøyd og jeg er glad. Takk allikevel for innspill:)

Du ville ha råd og takket ved å pisse på meg. Takk skal du ha, det setter jeg pris på.

Jeg sa aldri at jeg ikke unnet henne en flott bil. Det er lov til å tenke økonomisk selv om man ikke har dokorgrad i handel og finans... Du fulgte jo uansett rådet om å ikke kjøpe ny bil.

Uansett håper jeg hun blir fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toyota Fan

Jeg ville helt klart gått for en toyota yaris. Det finnes mange brukte yariser på markedet. Jeg gjorde et raskt søk på Rubrikk.no, og fant over 500 stk, så det burde være mulig å gjøre en god deal. Har selv hatt flere modeller av Toyota, og tror ikke det er mange som har betalte mindre på servicer enn meg!!

Om hun ønsker en noe stiligere bil kan det være verdt å se på den høye modellen til Golf, men den er dog en god del dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler også Toyota Yaris. Jeg har en sånn selv, og synes den er veldig kjekk. (Ikke verso, men en vanlig yaris)

Moren min er ikke veldig gammel, men hun sliter med hofter og bein. Hun er stiv og bruker krykker. For henne er yarisen perfekt, fordi den er så høy til tross for at det er en småbil.

Kan anbefale å prøvekjøre en sånn en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...