Gå til innhold

Klaustrofobi og MR - røntgen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått akutt time i MR Røntgen på mandag... Jeg skal ta bilde av overkroppen. Har tatt av kneet tidligere og opplevde det som en veldig skremmende opplevelse. Jeg forventer at det blir enda verre denne gangen siden jeg nå faktisk skal ligge inni med både hodet og det som er...Noen som kan forklare litt om hvordan det føles, hva som skjer ol. Siden det er på så kort varsel har jeg ikke fått så mye informasjon desverre..Noen gode råd og tips for selve undersøkelsen?

Hvordan vil det forresten være med hairextensions i? Har clip-ons.. men de er vel ikke av metall vanligvis?? Piper iallefall ikke på sikkerhetskontrollen på flyplassene..

Arg..gruer meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i den aller minste MR'n. Ble innlagt pga akutt prolaps. Var bare så vidt det var plass til meg. Lå der i ca 25 minutt. Hadde fått en beroligende og smertestillende så det gikk bra. Det var bare helt grusomt også pga smerter i ryggen.. Har veldig klaustrofobi jeg da, men det er sikkert forskjellig fra person til person.

Skrevet

Det må være forskjellig typer MR maskiner. Jeg har også hatt prolaps, men MR apparatet de brukte på meg var akurat som en bro og jeg lå under. de kjørte denne"broa" fram og tilbake over ryggen,..så jeg hadde fri luft bak og foran.

Fikk pute under knærene og trengte ingen medisiner og ingen klausfølelse, da alt var åpent sundt denne "broa".

Det bråker jo noe sinnsykt da,..akurat som en boremaskin rett i øret,..fikk ørepropper. lå 25 minutter jeg også..

Håper dit du skal at de har en slik MR maskin..ikke godt med klaus.. :troest:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...