Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på om jeg vil bli hudpleier.. Noen her inne som er det? Hva er forskjell på en hudpleier og hudterapaut?

Jeg har gått i mange år og lurt på hva jeg vil bli, men finner bare ikke ut av det å nå er jeg så stresset over hele utdanningen at jeg begynner å sove dårlig om natten pga bekymringer..

Jeg har lett litt på nettet men ikke funnet så mye som hjelper..

Jeg vet liksom ikke om hudpleier er noe for meg, for jeg har aldri i hele mitt liv kjøpt ett eneste produkt til huden min, og har ikke peiling på hud genereelt.. men jeg hadde dårlig hud da jeg var 17 og var hos ei som smørte meg inn med kremer å dill dall klemte kvisene mine osv. dette så ganske morro ut:)

Er klar over at det ligger mye mer enn det bak.. derfor trenger jeg litt råd og erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du aldri har kjøpt et eneste produkt til huden din og ikke kan noe om hud synes jeg ærlig talt ikke interessen din er stor nok til å bli hudpleier. Du skal brenne for å gjøre andres hud fin, noe som kommer med lang erfaring og kunnskap og først og fremst interesse og egentesting. Du kan sikkert bestå hudpleieskole med glans, men jeg synes ikke det holder.

Skrevet (endret)

Enig med innlegget over... Har du ikke noe snøring på hud og hudpleie fra før så kan jeg ikke forestille meg at du kommer til å klare deg gjennom 2 år på hudpleielinja (eller 1 intensivt år på privatskole). Det er utrolig mye å lære og sette seg inn i, og brenner man ikke for det kan man fort gå lei. Jeg var ferdig utdannet hudterapeut nå i sommer, og jeg har fortsatt mye igjen å lære ift yrket.

Er forøvrig ingen forskjell på hudpleier og hudterapeut, eneste er at hudterapeut høres mer profesjonelt ut. Derfor er det flere som velger å kalle seg det ettersom veldig mange ser litt ned på hudpleiere, dessverre. Dette kommer jo av uvitenhet selvfølgelig.

Men håper du finner ut av hva du vil :) Det er jo uansett aldri for sent! Jeg er 23 og bestemte meg ikke før nå

Endret av Tillepike

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...