Møffi Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg opplever stadig at jeg får "vondt i håret" utover dagen, det er ubehagelig når jeg tar ved røttene og særlig hvis jeg drar det i en annen vinkel enn det vanligvis ligger... Flere som opplever dette og som har tips? Det går vekk hvis jeg vasker håret, men kan jo ikke gjøre dette i tide og utide heller da :dåne:
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Sånn får jeg også, men bare om jeg har håret opp i hestehale lenge. Om det bare ligger vanlig får jeg ikke vondt. Er utrolig ekkelt, aner ikke hva man kan gjøre med det.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 Har også samme problem, vet sannlig ikke hva jeg skal gjøre. Lurer på hvorfor det blir slik,? kan det være vitaminmangel tro? Ingen frisører her inne,?
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Leste nå på lommelegen at det kunne skyldes en sykdom med et vanskelig navn.. Uansett,...så kunne stress,angst,og veldig ømfintelige nerver i hodebunnen være grunnen. Det var ingen tips igunnen annet enn å ta en tur til fastlegen..
Jenta21 Skrevet 2. oktober 2009 #5 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har også dette innimellom. Jeg har innbilt meg at det er fordi jeg har bleket håret to ganger de siste månedene og at det er derfor jeg er så følsom og ikke kan ha håret i hestehale uten at det gjør vondt et eller annet sted. Men det er kanskje noe annet?
*Numi* Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg vet ikke hva det kan komme av, men har hatt det selv innimellom, særlig om håret har ligget litt uvant. Akkurat som om det føles som man er støl i hårrøttene/hårsekkene. Tror ikke det nødvendigvis er noe farlig, men er det der støtt og stadig ville jeg kanskje tatt en liten tur innom legen, likevel.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #7 Skrevet 2. oktober 2009 Det der har jeg noen ganger, og ifølge mamma kommer det av at hårene ligger en uvant vei. Hårene ligger normalt sett samme vei , så om man kammer/har hårene i hestehale ol, så irriteres hodebunnen, og den kan bli sår. Høres fornuftig ut, så har godtatt den forklaringen.
Møffi Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2009 Siden så mange opplever det satser jeg på at det ikke er den sjeldne sykdommen... Får prøve og la håret falle "naturlig" og se om det gir seg da
JollyJolly Skrevet 3. oktober 2009 #9 Skrevet 3. oktober 2009 Begynn å massere hodebunnen med fingertuppene jevnlig (feks hver kveld) så økes blodsirkulasjonen i hodebunnen!
Gjest Sandbekken Skrevet 3. oktober 2009 #10 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg hadde det ofte da jeg var liten, og altid når jeg brukte hårbøyle, noe som var superhot når jeg gikk i femte klasse Nå har jeg det aldri, og så sant som det er skrevet her så har jeg ikke gått med hårbøyle på nesten 10 år.. Tror det har en sammenheng
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå