Gå til innhold

Noe er galt...LES DETTE.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på snart 18 som har gått på p-piller i over 2 år nå, har hatt regelmessig mens og har ikke opplevd noe uvanlig i løpet av de årene. I august så var jeg slurvete med p-pillene, og hadde ubeskyttet samleie flere ganger gjennom den mnd (med samme mann). Ventet mens midt i august mnd, men eneste jeg fikk var rosa-aktig utflod, litt småblødninger i bare 3-4 dager (er vant med minst 5 dager med ordentlig mensblødninger). Ble litt urolig, men kom fram til at dette sikkert skyldes surret med p-piller. Men hadde et lite uhell (glemte p-pillen) på slutten av mnd, og hadde også da ubeskyttet samleie igjen.

Uka etter begynte jeg å kjenne små smerter i magen, menslignende smerter. Overså det, men det tok ikke slutt.. Helt fram til nå har jeg hatt mange rare plager. Kan liste opp noen av de:

- Har ikke fått mensen (september), som nå da er 2 uker forsinket.

- Har hatt oppblåst mage i en mnd nå, døgnet rundt og hver eneste dag. Er vant til å våkne opp på morgenen og ha litt flatere mage enn vanlig, men nå er det ikke slik lenger.

- Når jeg ligger på ryggen så har jeg en liten bul som går fra skambeinet(trusekanten) og opp til litt under navlen. Har ALLTID brukt å hatt flat mage når jeg ligger på ryggen.

- Hatt stikninger nederst i magen og slags voksesmerter i brystene. Er ikke øm i brystene, men kan være litt øm i magen.

Jeg har også nå den rare følelsen, om jeg kan være gravid. Tok en test for to dager siden, men den var negativ. Men klarer likevel ikke slå meg til ro med det svaret.

Har ringt å fått time hos gynekolog på en privatklinikk, men det er ikke før fredag neste uke. Kjempe urolig. Magen min er jo helt annerledes! Sliter nå med litt luft i magen og har gått mye på do og tisset de siste dagene. Har tenkt at det kanskje kan være tarmene? Men har ingen plager i forhold til avføring, den er helt normal.

Har en kusine som nå har fått sitt 2.barn, og har snakket endel med henne om disse plagene. Hun kunne fortelle meg at når hun var gravid så skjedde det begge gangene at hun ikke fikk positivt på en graviditetstest før i uke 6-7, og når jeg faktisk sitter med den følelsen at jeg faktisk er gravid så mente hun at det samme kan skje med meg. Har enda en test liggende, og tenkte jeg kunne ta den neste uke før jeg skal til gynekologen, eller så vil jeg jo få et svar på den undersøkelsen med ultralyd.

Er det noen som vil dele tanker eller formeninger om dette? Fortell gjerne om dine erfaringer som kanskje er noe lignende.

Takk for at du leste!

Hilsen ei veldig urolig jente...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mamma til 2_*
Skrevet

Hei urolig jente.

Har gått på p-piller i ca 20 år, så har mye erfaring med p-piller.

Jeg har også opplevd at jeg plutselig kan få en mens som beskrevet av deg. (Normal mens i et par år, og plutselig mens som du beskrev)

Dette kan forekomme i et par ganger i året. Graviditetstestene er så sikker, så hvis den viser negativ er du neppe gravid.

Ømme pupper, luft i magen/oppblåst kan man få i forbindelse med p-pillebruk.

Er du veldig usikker, vil jeg anbefale deg å ta en test nr 2, men test deg da med morgenurin.

Som sagt. Jeg er sikker på at alt er normalt, og du trenger ikke bekymre deg.

La dette være en liten lærepenge ang. glemme å ta pillen. Beskytt deg med kondom evt angrepille hvis du skulle glemme pillene.

Mvh mamma til 2

Skrevet
Hei urolig jente.

Har gått på p-piller i ca 20 år, så har mye erfaring med p-piller.

Jeg har også opplevd at jeg plutselig kan få en mens som beskrevet av deg. (Normal mens i et par år, og plutselig mens som du beskrev)

Dette kan forekomme i et par ganger i året. Graviditetstestene er så sikker, så hvis den viser negativ er du neppe gravid.

Ømme pupper, luft i magen/oppblåst kan man få i forbindelse med p-pillebruk.

Er du veldig usikker, vil jeg anbefale deg å ta en test nr 2, men test deg da med morgenurin.

Som sagt. Jeg er sikker på at alt er normalt, og du trenger ikke bekymre deg.

La dette være en liten lærepenge ang. glemme å ta pillen. Beskytt deg med kondom evt angrepille hvis du skulle glemme pillene.

Mvh mamma til 2

Takk for svar, og det gjorde meg litt roligere :-) Men hva tror du denne kulen på magen kan bety? Min mor mente det kunne være noe inni der som "vokser" eller noe som ikke bør være der. En cyste eller noe. Kan det være det?

Skrevet

Vurdert å bytte til p-plaster? Dette skal kun skiftes ut ukentlig og er dermed vanskeligere å tukle med enn p-piller.

Jeg husker jeg var veldig surrete med pillene, og det farlige er at når du har glemt å ta en, så kan du allerede ha hatt sex før du husker at du glemte det.

Mens plasteret er synlig, du merker om det faller av, og det jeg synes er greit er at mannen også kan se om det er klistret på, i tilfelle du skulle glemme å tenke på det in the heat of the moment =) Like sikkert som pillen er det også!

Hilsen en stor fan av p-plaster!

Skrevet
Takk for svar, og det gjorde meg litt roligere :-) Men hva tror du denne kulen på magen kan bety? Min mor mente det kunne være noe inni der som "vokser" eller noe som ikke bør være der. En cyste eller noe. Kan det være det?

Hvordan ser den ut? stikker den ut av magen? Størrelse?

Skrevet
Vurdert å bytte til p-plaster? Dette skal kun skiftes ut ukentlig og er dermed vanskeligere å tukle med enn p-piller.

Jeg husker jeg var veldig surrete med pillene, og det farlige er at når du har glemt å ta en, så kan du allerede ha hatt sex før du husker at du glemte det.

Mens plasteret er synlig, du merker om det faller av, og det jeg synes er greit er at mannen også kan se om det er klistret på, i tilfelle du skulle glemme å tenke på det in the heat of the moment =) Like sikkert som pillen er det også!

Hilsen en stor fan av p-plaster!

Har tenkt på det, men har egentlig vært ganske fornøyd med p-piller. Til TROSS for at jeg til tider klarer å glemme en her og der. Får vel snakke med hun gynekologen om det, så kanskje hun også vil foreslå p-plaster. Ei venninne av meg har brukt det før, men hun var ikke fornøyd med det. Så jeg får se. :-) Takk for svar.

Skrevet
Hvordan ser den ut? stikker den ut av magen? Størrelse?

Hmm.. Vanskelig å beskrive.. Men når jeg da ligger på ryggen så kan jeg legge hånden på hoftebeinet og stryke til den andre siden over magen (nederst i magen, ved trusekanten) og kjenne en bul når jeg stryker.. den er ikke så stor, men har alltid vært flat der..

Når jeg står oppreist og holder inn magen så stikker den "kulen" jeg har litt under navlen mye mer ut en vanlig. Også er den hardere enn vanlig.. Merkelig VIRKELIG forskjell, dette skremmer meg :-(

Skrevet
Hmm.. Vanskelig å beskrive.. Men når jeg da ligger på ryggen så kan jeg legge hånden på hoftebeinet og stryke til den andre siden over magen (nederst i magen, ved trusekanten) og kjenne en bul når jeg stryker.. den er ikke så stor, men har alltid vært flat der..

Når jeg står oppreist og holder inn magen så stikker den "kulen" jeg har litt under navlen mye mer ut en vanlig. Også er den hardere enn vanlig.. Merkelig VIRKELIG forskjell, dette skremmer meg :-(

Når du sier den stikker mer ut når du holder magen inne så tenker jeg på brokk. Følg med om den stikker ut mer når du bruker musklene i buken, f.eks. under styrketrening o.l.

Hvis ikke, så har jeg ingen idé om hva annet det kan være, og det er greit å få det sjekket av en lege sånn just in case.

Skrevet
Når du sier den stikker mer ut når du holder magen inne så tenker jeg på brokk. Følg med om den stikker ut mer når du bruker musklene i buken, f.eks. under styrketrening o.l.

Hvis ikke, så har jeg ingen idé om hva annet det kan være, og det er greit å få det sjekket av en lege sånn just in case.

Nei, ikke at den stikker mer ut når jeg holder den inne enn når jeg ikke holder den inne. Den stikker enda mer ut når jeg ikke holder magen inne.. Brokk, hva er det da?

Gjest milkyway
Skrevet

Hei! jeg har også vast med p-pillene, og føler det er noe merskelig med meg, men har muligens testa meg for tidlig (negativ) så vi er ca i samme båt, bare at jeg håper det er noe der inni da :tunge1: De 3 min testen tok fikk meg til å bli helt verpesjuk. Får teste meg om 2 uker igjen, så jeg kan slå meg til ro, for symptomene er der ennå, og apoteket anbefalte dette.

Så kan det jo alltis være pga pillesurret du føler deg rar, like mye som at pilla og testen har feilet. Uvissthet, arrrgh!

Skrevet
Hei! jeg har også vast med p-pillene, og føler det er noe merskelig med meg, men har muligens testa meg for tidlig (negativ) så vi er ca i samme båt, bare at jeg håper det er noe der inni da :tunge1: De 3 min testen tok fikk meg til å bli helt verpesjuk. Får teste meg om 2 uker igjen, så jeg kan slå meg til ro, for symptomene er der ennå, og apoteket anbefalte dette.

Så kan det jo alltis være pga pillesurret du føler deg rar, like mye som at pilla og testen har feilet. Uvissthet, arrrgh!

Da er det ikke bare meg nei... Men ja, man klarer ikke slå seg til ro når man har disse symtomene, og at de ikke går bort selvom man får en neg. test.. Jeg føler meg gravid, og dette er med tanke på forandringene med magen min, og slik den er blitt helt nederst med den harde bulken.. Du får holde meg oppdatert! Hvor lenge siden er det fra du skulle hatt mens nå da?

Gjest milkyway
Skrevet

Det er det jeg ikke vet, siden jeg (også etter anbefalning fra legen siden jeg ligger rett ut med migrene de to første mensdagene) har utsatt og utsatt. Dessuten er det jo ikke mensen som kommer når du er på pilla, men noe blødninggreier... leste jeg iallfall på KG, så det er umulig å si hehe..

Har aldri blitt sånn her av kluss med pilla, bortsett fra den ene ganga jeg ble gravid (visste det ikke før jeg spontanaborterte da)

Blodprøve er jo det sikreste, eller kanskje ta en ny test om halvannen uke... merkelig det der, før jeg tok den testen på onsdag, ville jeg ikke annet enn at den skulle være negativ, men i ettertid, og at ei jeg vet om ble gravid på pilla, og venninna mi som nettopp har begynt å trille rundt, ble gravid på p-sprøyta, er det alt jeg håper, at min kropp også har lurt p-pillene!

Hvis ikke er det jo ikke annet å gjøre enn å vente til etter vi har gifta oss, glede meg over at kjolen passer likevel, og prøve senere! :)Selv om jeg heller vil ha en mikroversjon av oss, enn å være fin i kjole :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...