Anaconda Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Hei på deg! Lurer på om folk har for vane å kaste tamponger og lignende i toalettet etter bruk? Jeg gjorde dette når jeg var yngre, men dette har jeg sluttet med. Er der forresten ikke litt rart at enkelte ikke har søppelbøtte på toalettet? I såfall må jo man ta med seg "utstyret" å kaste det et annet i sted. I bosskurven på kjøkkenet da eller?? Æsj..... I slike tilfeller kaster jeg heller i skåla!
Swirly Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg kaster ikke i do, det kan tette systemet. Flaut når rørleggeren kommer, og ikke minst dyrt! Hvis jeg er på steder uten søppelkurv, hender det jeg gjør det. Da får de skylde seg selv litt, tenker jeg da. Det er jo ikke alltid det er like kult å komme ut med den søpla i hånden og legge i søpla på kjøkkenet...
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Kaster det bare i toalettet om jeg er ute eller hos andre. Så slipper det i hvertfall å gå tett hos meg
Gjest Marlo Skrevet 1. oktober 2009 #4 Skrevet 1. oktober 2009 Fy faen jeg hadde blitt sur om doen hadde tettet seg fordi andre hadde kastet tamponger i den. Selv kan jeg ikke bruke tamponger, men jeg hadde klart å finne ut hvem som evnt hadde gjort det om det hadde skjedd heldigvis. Da skulle jeg krevd at den personen betalte for rörlegger regning. Nei kast det i söpla, og om de ikke har söplekasse på do så pakker du den inn i papir og kaster den i en annen söplekasse. Fysj
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #5 Skrevet 1. oktober 2009 Vi har seperat toalett og bad. Vi har søppelbøtte på badet, men ikke på toalettet. På toalettet er det så sjelden at det er behov for det at det føles mer naturlig å ta med slikt og kaste i bosset på kjøkkenet eller på badet (som ligger like ved siden av) i steden for å kaste i spøppelbøtte på toalettet. Hm. Men skjønner jo at det kanskje kan være dumt for gjester. Bør kanskje begynne med å flytte søppelbøtten fra badet til toalettet når vi får gjester.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #6 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har aldri kastet i do før. Er jeg en plass uten bossbøtte så må jo den snikes inn i kjøkkensøpla, evt holder jeg på tampongen et par timer ekstra, til jeg kommer hjem e.l.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #7 Skrevet 1. oktober 2009 Altså lar vær å ta den ut, ikke gå rundt med den i hånden. hahaha
Gjest Marlo Skrevet 1. oktober 2009 #8 Skrevet 1. oktober 2009 Altså lar vær å ta den ut, ikke gå rundt med den i hånden. hahaha Åh, trodde du mente at du vimset rundt med den i hånden et par timer, eller kanskje la den i bukselomma haha
Gjest Alabama Skrevet 1. oktober 2009 #9 Skrevet 1. oktober 2009 Du spør om mye rart, Annipanni.. Men jeg kaster ikke tamponger i dass lenger, gjorde det før, men så leste jeg noe skrekkhistorier her med folk som hadde tetta avløp. Gjør det selvsagt hvis det ikke er noen søplebøtte i nærheten. Truseinnlegg derimot, det pakker jeg pent inn og legger i lomma hvis jeg må. Apropos dette med bind og tamponger; jeg var på do på Internasjonalen, og så var det tomt for dopapir, men så fikk jeg øye på en liten papirflik som hang ut likevel. Tok det ut og skulle til å tørke meg, men så plutselig oppdaget jeg at jeg var full av blod på hendene og så fikk jeg øye på tampongen... IIIIIIIK.. Da var det noen som hadde kasta en blodig tampong oppi beholderen til dopapiret..
Anaconda Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 1. oktober 2009 Fy faen jeg hadde blitt sur om doen hadde tettet seg fordi andre hadde kastet tamponger i den. Selv kan jeg ikke bruke tamponger, men jeg hadde klart å finne ut hvem som evnt hadde gjort det om det hadde skjedd heldigvis. Da skulle jeg krevd at den personen betalte for rörlegger regning. Nei kast det i söpla, og om de ikke har söplekasse på do så pakker du den inn i papir og kaster den i en annen söplekasse. Fysj Helt enig med deg! men tenkt situasjon; man er på besøk hos noen UTEN søppelbøtte på toalettet. Det står en haug med mannfolk på kjøkkenet som du må snirkle deg forbi for å kaste tampongen i bosset der. Jeg har forlengst kommet over det stadiet at jeg synes mensen er flaut, og det kunne ikke ha brydd meg mindre. Men jeg tror ikke alle deler dette synet som meg; en 14 år gammel jente for eksempel. Synes det er uappetittelig og uhygienisk også. Poenget mitt er egentlig; hvorfor er det noen som ikke har søppelbøtte på badet?!! (hvertfall hvis det bor jenter/kvinner i hus!)
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #11 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg kaster egentlig alltid i søpla med unntak av en gang! Var hos enn venn og foreldrene hadde selskap i stua. Da måtte jeg ha gått gjennom stua og stått foran alle og kastet. De har veldig åpen løsning...
Anaconda Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 1. oktober 2009 Du spør om mye rart, Annipanni..
Anaconda Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 1. oktober 2009 Altså lar vær å ta den ut, ikke gå rundt med den i hånden. hahaha herre...ja..
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #14 Skrevet 1. oktober 2009 Hei på deg! Lurer på om folk har for vane å kaste tamponger og lignende i toalettet etter bruk? Jeg gjorde dette når jeg var yngre, men dette har jeg sluttet med. Er der forresten ikke litt rart at enkelte ikke har søppelbøtte på toalettet? I såfall må jo man ta med seg "utstyret" å kaste det et annet i sted. I bosskurven på kjøkkenet da eller?? Æsj..... I slike tilfeller kaster jeg heller i skåla! I slike tilfeller pakker jeg inn greia og legger det i veska.
Pomeline Skrevet 1. oktober 2009 #15 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg kaster alltid tampongen i bosspann! Vil jo helst ikke at doen skal bli tett.. Dersom jeg er hos andre uten bosspann på do, pakker jeg den heller inn i toalettpapir og kaster den f.eks. i bosset på kjøkkenet.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #16 Skrevet 1. oktober 2009 En jeg kjenner hadde for vane å gjøre følgende når toalettet ikke var utstyrt med søppelbøtte: Pakke den fint inn i toalettpapir. Sette den fast bak toalettet, mellom selve cisternen og veggen. Og der ble den værende, til overraskelse for eierne av badet. Nice Dette var i tidlig pubertale tider, hvor det ikke var så greit å vimse rundt i andres hus med brukte bind og tamponger. Nei, jeg har aldri kastet tamponger i toalettet.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. oktober 2009 #17 Skrevet 1. oktober 2009 Poenget mitt er egentlig; hvorfor er det noen som ikke har søppelbøtte på badet?!! (hvertfall hvis det bor jenter/kvinner i hus!) Fordi vi har do på et eget rom, og dusj og sånn på et annet. Jeg er eneste jente i huset, og med mensen 1 (!) dag i måneden og et forbruk på 2-3 tamponger i løpet av den dagen (hvor jeg ofte ikke er hjemme engang når de skiftes) så virker det helt unødvendig å ha et søppelspann stående kun for denne ene dagen. Jeg kan selvsagt kjøpe et søppelspann kun til ære for gjestene, men da må jeg også huske å sjekke det hver gang jeg har hatt besøk. Jeg kommer jo ikke til å bruke det selv, og vil jo ikke at det skal ligge slikt der over lange perioder heller. jeg ser forresten ikke helt hva som er så uhygenisk med å kaste det på kjøkkenet. Det bosset kastes så og si hver dag, og jeg pakker selvsagt godt inn i papir før jeg tar det ut fra toalettrommet. Og vasker meg på hender og sånn.
Anaconda Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #18 Skrevet 1. oktober 2009 (endret) En jeg kjenner hadde for vane å gjøre følgende når toalettet ikke var utstyrt med søppelbøtte: Pakke den fint inn i toalettpapir. den fast bak toalettet , mellom selve cisternen og veggen. Og der ble den værende, til overraskelse for eierne av badet. Nice Dette var i tidlig pubertale tider, hvor det ikke var så greit å vimse rundt i andres hus med brukte bind og tamponger. Nei, jeg har aldri kastet tamponger i toalettet. jaja, straff som fortjent da, tenker jeg. Sånn går det når man ikke legger forholdene til rette for gjestene sine Ps; jeg har en svært spartansk venninne som ikke har søppelbøtte på do fordi det ser så rotete/lite pent ut! Endret 1. oktober 2009 av annipanni
Gjest Nattvette Skrevet 1. oktober 2009 #19 Skrevet 1. oktober 2009 Tror aldri eg har kasta tampong i toalettet, eg hiver alltid i bosset. Bruker bare bind for tida, men uansett.. Har ein liten søppelbøtte stående på badet, men det har hendt at den ikkje har stått der etter gulvvask eller at det ikkje er pose i den, da tar eg og pakker det inn i papir og hiver i søpla på kjøkkenet.
B.A. Skrevet 1. oktober 2009 #20 Skrevet 1. oktober 2009 Nei vet du hva, tamponger, bind og lignende kastes alltid i søpla! Men synes også at alle burde ha en liten søppelbøtte på toalettet, bruker du den ikke selv så har du den for gjester. Det er ikke så mye arbeid å tømme en liten søppelbøtte etter besøk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå