Gå til innhold

Drammen - Sandvika

Gjest Gjest_Caroline_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Caroline_*

Hei!

Har tenkt å begynne å kjøre inn til jobben i Sandvika. Noen som har erfaring med når køen begynner innover? Og når begynner den tilbake på ettermiddagen?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_*M*_*

Varierer litt fra dag til dag. Tirsdag er absolutt verste dagen.

Køkjøringen begynner en gang mellom 6 og 7 på morgenen, skal du være helt sikker på å unngå kø bør du kjøre fra Drammen i 6-tiden. Det er verst mellom 0730 og 0830 som regel, drar du fra Drammen rundt 0830 så er det faktisk ikke så gæærnt, men køfritt er det ikke.

På de gode dagene så begynner køen ved Slependen og turen går på en halvtime, på de dårlige dagene begynner køen ved Asker og turen tar minst en time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Caroline_*

Takk for svar. Såpass ja.

Prøvde i dag, og da kjørte jeg kl. 06.35, tok 25 min. Hadde kanskje flaks siden det er fredag og høstferie. Kjørte hjem 15.10, og tok også drøyt 25 min. Må kjøre 6 da kanskje.

Varierer litt fra dag til dag. Tirsdag er absolutt verste dagen.

Køkjøringen begynner en gang mellom 6 og 7 på morgenen, skal du være helt sikker på å unngå kø bør du kjøre fra Drammen i 6-tiden. Det er verst mellom 0730 og 0830 som regel, drar du fra Drammen rundt 0830 så er det faktisk ikke så gæærnt, men køfritt er det ikke.

På de gode dagene så begynner køen ved Slependen og turen går på en halvtime, på de dårlige dagene begynner køen ved Asker og turen tar minst en time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dersom det begynner å pakke seg mellom Holmen og Slependen kan du kjøre av på Slependen (ved Smart Club) og kjøre "bakveien" til Sandvika, det gjorde jeg ofte da jeg jobbet på Sandvika Storsenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_*M*_*
Husk at dersom det begynner å pakke seg mellom Holmen og Slependen kan du kjøre av på Slependen (ved Smart Club) og kjøre "bakveien" til Sandvika, det gjorde jeg ofte da jeg jobbet på Sandvika Storsenter.

Det går også an, men flere ganger har jeg blitt stående i lang kø i selve avkjøringsfeltet fordi det er kø over broen... Jeg opplever hvertfall sjelden at det lønner seg. Køen på motorveien triller ofte noenlunde greit når man har passert påkjørselsfeltet ved Slependen.

TS: I høstferien var det lite trafikk ja, så de dagene er nok ikke representative. Dessverre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...