Luremegpå Skrevet 28. juni 2011 #1661 Del Skrevet 28. juni 2011 Gratulerer med bryllupsdag!! Du, T har jo 4 tenner, og det eneste utenom babyfeeder ( mye søl da) er de tannbørstene som har rundt skaft,. han går rundt med den mye hver dag, de er veldig gode, også er det ikke farlig om han tygger på "tannkosten", det hjelper utrolig mye!! Ha en superduper dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 28. juni 2011 #1662 Del Skrevet 28. juni 2011 Gratulerer med bryllupsdagen, og to tenner hos M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 29. juni 2011 #1663 Del Skrevet 29. juni 2011 Gratulerer så mye med overstått bryllupsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 30. juni 2011 #1664 Del Skrevet 30. juni 2011 Hipp hurra for overstått bryllupsdag!! Og tenner for nydelige M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 30. juni 2011 #1665 Del Skrevet 30. juni 2011 Hvordan står det til her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 30. juni 2011 #1666 Del Skrevet 30. juni 2011 Gratulerer med vel overstått bryllupsdag og tenner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #1667 Del Skrevet 1. juli 2011 Oi, gratulerer med bryllupsdag! Og kanskje jeg bør gratulere som blondine og? Burde absolutt vært hos frisøren jeg også, men det er så tiltak Tusen takk Er vel sånn midt-i-mellom-blondine, men trives veldig godt på midten her. Mulig jeg bikker litt mer mot the lighter side neste gang De sier jo at når tennene har brytet igjennom at det verste er over, her har det stemt ihvertfall. Håper dere får døgnrythmen på plass snart igjen. gratulerer med bryllupsdag i dag, kos dere masse Tusen takk Ja, det er litt bedre nå, men ser hun klør fortsatt. Døgnrytmen er annå ikke der den var, men det kommer seg. Har problemer med å få henne til å sove en hel time når hun sover og da blir hun så grinete. Vanskelig å få henne til å sovne igjen når hun først har våkna. Gratulerer med bryllupsdagen!! To tenner allerede ja, nå er hun sikkert søt!! Har ikke sett snurten til noe sånt her.. Typisk om det kommer når vi er på ferie... Tusen takk Ja, hun er veldig søt. Helt ekstremt om jeg skal si det selv De synes ikke så godt ennå da. Dere får pakke med dentinox, i tilfelle. Gratulerer med bryllupsdag!! Du, T har jo 4 tenner, og det eneste utenom babyfeeder ( mye søl da) er de tannbørstene som har rundt skaft,. han går rundt med den mye hver dag, de er veldig gode, også er det ikke farlig om han tygger på "tannkosten", det hjelper utrolig mye!! Ha en superduper dag Tusen takk Jeg vet faktisk ikke hva babyfeeder er jeg... selv om navnet i seg selv høres ganske logisk ut. Noe som gjør at barn kan mate seg selv? Wild guess Pappa dro ut og kjøpte en sånn tannbørste med en gang. Vi hadde nemlig et lite veddemål. Han mente tenna kom til å poppe igjennom innen en uke. Jeg mente det var aaaalt for tidlig. Der tok jeg feil gitt. Heldigvis tapte jeg ikke annet enn heder og ære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #1668 Del Skrevet 1. juli 2011 Gratulerer med bryllupsdagen, og to tenner hos M Gratulerer så mye med overstått bryllupsdag! Hipp hurra for overstått bryllupsdag!! Og tenner for nydelige M Gratulerer med vel overstått bryllupsdag og tenner! Gratulerer med bryllupsdag! Gratulerer med bryllupsdag! for bryllupsdag Tusen tusen takk, søte jenter Jeg og mannen fikk dratt ut og spist og greier. Ikke verst. Mamma passet M. Ble italiensk restaurant denne gangen og, men ikke den samme som forrige gang. Vi oppdaget på den harde måten at den var stengt på mandager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 1. juli 2011 #1669 Del Skrevet 1. juli 2011 Kjøper på apoteket: http://www.babysafefeeder.com/ Den er helt genial. Jeg gir Murmel frossen frukt i den, og han elsker det. Så kan jeg spise is med god samvittighet, for han skjønner ikke at han får noe annet enn meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #1670 Del Skrevet 1. juli 2011 Hvordan står det til her? Joa, det rusler og går. Kort fortalt: Litt bedre døgnrytme, M er over i egen seng igjen etter at hun nesten falt ut av dobbeltsenga her om dagen, M har begynt med smaksprøver med avokado, M har begynt å skrike når svigers passer henne (de har vært for lite sammen) og sist men ikke minst: Jeg trodde mannen var en av våre nye landsmenn som prøvde å sjekke meg opp da han kjørte fordi meg her om dagen. Han vinka og tuta så mye at det var like før jeg viste fingeren (det sier vel kanskje mer om meg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #1671 Del Skrevet 1. juli 2011 Kjøper på apoteket: http://www.babysafefeeder.com/ Den er helt genial. Jeg gir Murmel frossen frukt i den, og han elsker det. Så kan jeg spise is med god samvittighet, for han skjønner ikke at han får noe annet enn meg... Så utrolig smart! Takk for link. Kanskje det hadde funka med frossen banan i den? Vet det skal hjelpe med vondt tannkjøtt. Eller kommer det kanskje for lite banan om gangen? Ser at man skal vente til barnet er 5 mnd uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #1672 Del Skrevet 1. juli 2011 PS: Du får putte is inni senere til deg selv hvis han begynner å ane at du spiser noe annet enn ham Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 1. juli 2011 #1673 Del Skrevet 1. juli 2011 Safefeeder kan du putte alt mulig oppi i grunn..... Fersk eller frossen frukt... Har hun veldig vondt i gommen og drikker lite har jeg oppi isbit Bra dere begynner å få rutinene på plass Hehe. Å le litt av mannen di med tutinga da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 1. juli 2011 #1674 Del Skrevet 1. juli 2011 Vi gir frossen banan og det funker fint. Han fikk det fra han var 4 mnd, så det tror jeg du trygt kan begynne med. Ikke-frossen banan går ikke, det blir bare gris. Må være noe som er litt hardt. Jeg moser forskjellig frukt og bær til smoothie omtrent, og fryser i isbitformer, så gir jeg det i feederen. Sunt og godt for ham! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 3. juli 2011 #1675 Del Skrevet 3. juli 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #1676 Del Skrevet 4. juli 2011 Safefeeder kan du putte alt mulig oppi i grunn..... Fersk eller frossen frukt... Har hun veldig vondt i gommen og drikker lite har jeg oppi isbit Bra dere begynner å få rutinene på plass Hehe. Å le litt av mannen di med tutinga da Så lurt. Men bør jeg koke vannet før jeg fryser det? Eller dør bakterier når det fryses og? Vi har sluttet å koke flasker og det går helt fint. Når kan man slutte å koke vannet egentlig? Pappa mener og at jeg ikke bør bruke varmtvannet, siden det kommer fra en beholder, men heller varme opp kaldt vann. Hva gjør dere? Vi gir frossen banan og det funker fint. Han fikk det fra han var 4 mnd, så det tror jeg du trygt kan begynne med. Ikke-frossen banan går ikke, det blir bare gris. Må være noe som er litt hardt. Jeg moser forskjellig frukt og bær til smoothie omtrent, og fryser i isbitformer, så gir jeg det i feederen. Sunt og godt for ham! I dag har hun gnagd på to bananbiter med stor suksess Håndtaket var veldig fint, som Spartula sa, men hun trengte litt hjelp for å sikte inn i munnen. Tror jeg må skjære bitene litt annerledes slik at poser ikke henger (hvis du skjønner). Hvordan rengjør du nettet? Puttet det i oppvaskmaskinen jeg. Så lurt med smoothien. Innførte du en og en frukt, eller bare kjørte du på? Er det noen frukt eller bær barn ikke bør spise? Jordbær? Hehe, ja, ikke sant Nå ser ikke mannen ut som en typisk nordmann. Det ser heller ut som han kommer fra sørligere strøk. Degos-mannen min _____ I dag økte vi fra 1 skje avokadopure til 2, noe som resultarte i at M sov som en stein etterpå! Vanligvis sover hun 30-40 min på ettermiddagen, men nå sov hun i 1 time og 45 min!! Hun var helt slått ut, av to ts avokado Snakk om et herremåltid Dette gav gode ringvirkninger, så neste lur sov hun og litt lengre enn vanlig. Nå til kvelden sovnet hun litt tidligere enn hun pleier. Jeg har følt lenge at hun ikke har fått nok søvn på dagen, selv om hun sover lenge og godt på natta. Blir spennende om den gode trenden fortsetter. Hun er nemlig så superblid når hun er uthvilt. Da er hun vanligvis blid som ei sol når hun står opp og ganske så sutrete på kvelden. I dag har hun ikke vært sutrete i det hele tatt og hun har sovnet fint hver gang Også var det så enkelt å lage og fryse ned maten og. Faktisk lettere enn å lage grøt. Tenker jeg skal undersøke mer om hjemmelagd mat og se hva mer jeg kan lage og fryse ned. Er så kjekt å bare ta det opp av fryseren. Det må da kunne gå en med grøt og, så kan man bare varme det i et vannbad? Kanskje man kan fryse det ned i morsmelksbeger. I morgen skal vi til kiropraktor kl. 14. M spiser avokado kl. 14.30 og sovner kl. 15.00. Kiropraktoren pleier å være forsinket, så håper ikke han klusser til den gode rutinen for mye. Evt så kan jeg gi avokado før neste lur, slik at den blir lengre. Kan jo ikke bli helt låst til hjemmet heller. Nå har jeg ikke veid meg på en stund, men nå tror jeg at jeg er tilbake til gammel vekt. Er litt slapp i fisken, selv om jeg går ca en times tur, nesten hver dag. Lyst til å begynne på treningssenter igjen til høsten. Savner å gå på timer. Lyst til å prøve zumba. Har muligens fått med ei venninne, så håper jeg kan få med henne på litt squash M har begynt med str 74 nå I butikken står det at det er str for barn på 9 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 4. juli 2011 #1677 Del Skrevet 4. juli 2011 Vann fra springen som ikke skal kokes eller fryses, og som noen skal spise/drikke, skal ALLTID være kaldt. La det renne en god stund først også. Det er viktig, pappaen din har rett. Jeg skyller heller aldri noe i varmt vann med mindre det skal vaskes i oppvaskmaskinen eller kokes etterpå. Det hoper seg opp med bakterier i varmtvannsberederen. Nettet til baby safe feederen vrenger jeg og skyller ut så godt jeg klarer, og så vasker jeg det i oppvaskmaskinen. Det blir litt farget etterhvert, men det er ikke til å unngå. Rent blir det uansett. Vannet hun skal drikke trenger du ikke koke lenger enn til 4 mnd. så du kan slutte nå. Men husk å alltid bruke kaldt vann og heller varme opp om du ikke vil gi det kaldt. Jeg var ikke så nøye på å innføre en og en ting som jeg sikkert burde vært, men det har gått helt fint. Det eneste jeg var nøye på var jordbær, og det var nok lurt, for det tror vi han er allergisk mot. Han fikk disse prikkene som vi trodde var vannkopper. Skal gi ham jordbær en gang til og se om de kommer tilbake. Men jordbær går helt fint an å prøve altså, før anbefalte de å ikke gi til babyer, men det har de gått vekk fra igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 4. juli 2011 #1678 Del Skrevet 4. juli 2011 Og vi brukte også 74 da han var 4 og en halv mnd. Trøsten er at vi bruker det ennå, så det er går myyyye saktere med størrelsene etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 4. juli 2011 #1679 Del Skrevet 4. juli 2011 Vi kokte vannet til 6 mnd, var nok meg som var litt hysterisk men man hører jo stadig om ting som ecoli vettu. Men hs sa 4 mnd. Du vet avokado inneholder bra magnesium som skal vist være bra naturlig sovemdisin... Det var kvelds "grøten" til Bumba lenge Grøt kan du fryse men den kan bli seig og jello lignende... Anbefales i grunn ikke. Ta en titt på wholesomebabyfood.com, knall side ang hjemmelagd babymat, tips om frysing og menyer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #1680 Del Skrevet 6. juli 2011 Fikk ikke svart i går som planlagt. Begynte, men så våknet M for mat og da kjente jeg at jeg var trøtt. Tidligere erfaringer har vist at jeg MÅ legge meg da og IKKE sette meg ut på pc igjen. Da blir jeg nemlig overtrøtt og får ikke sove. ____ Tusen takk for svar, jenter Hvorfor er det egentlig så viktig at barna får kroppstemperert mat? Skjønner hvorfor de ikke skal ha varmere, men er greia ellers at kroppen ikke skal bruke energi på å varme opp maten? (altså melka, vannet). Men de spiser jo isbiter ser jeg. Og avokadopureen kommer rett fra kjøleskapet hos oss. Prøver å romtemperere det, men rekker ikke alltid. Leste et sted at grøt holder 3-4 dager i kjøleskap, så tror jeg går for den løsningen Kanskje jeg skal tilby avokado til kvelds etterhvert og da? Etter grøten. OK, skal være flink til å skylle i kaldt vann. Lover! Gleder meg til å lage og servere annet mat merker jeg Kommer sikkert til å bite i meg de ordene senere, når jeg husker hvor enkelt det var å bare ta frem puppen _____ For to dager siden hadde vi en helt fantastisk dag. M gråt ikke i det hele tatt, bare prata hele dagen og sutra litt noen ganger før hun skulle sove. Drømmedag med andre ord. Et resultat av hard jobbing. Brukte 9 dager å få litt rutiner igjen etter å ha besøkt svigers på båten. I går skulle jeg og M til kiropraktor og søstra til mannen kunne bli med å passe M mens jeg ble behandlet. Jeg spurte om hun ikke ville komme og være sammen med oss fra M våkna siden hun er smørblid da. I det siste har M nemlig bare skreket sammen med mannens familie fordi hun ikke kjenner de mer. Det ville hun gjerne og jeg trodde det kom til å bli piece of cake. Går jo alltid greit med min familie. Jeg tenkte at hun kunne gjøre endel av morgenstellet o.l. og forklarte hnne akkurat hvordan jeg gjorde ting. Hun prøvde så godt hun kunne, men M ble bare sint fordi det var en ukjent som stelte henne. Ingenting funka etter det. Jeg klarte ikke få henne til å sove engang og resten av dagen ble ødelagt. Måtte gå 1,5 timers tur på kvelden bare for å få henne til å sove 30 min Dagen i dag har og vært vanskelig. M er veldig vanskelig å legge og hun sover kort. Bare da mannen gikk en lang tur med henne på kvelden fikk hun sover ordentlig, men det var tydeligvis ikke nok. Hun var sutrete resten av kvelden. Utrolig irriterende Er så frustert over den familien over at de ikke har vært opptatt nok av å knytte seg til M. Forventer på en måte ikke at søstra hans skal anstrenge seg så mye, men hun har mast i åresvis om å bli tante og at hun da skal sitte masse barnevakt. De bor 5 min unna. Jeg har kjøpt vogn til de, lagt igjen klær/bleier/våtservietter. Jeg sender stadig bilder og oppdateringer på sms. Har og sagt at de må gjøre enn innsats for at hun ikke skal bli skeptisk (noe hun nå har blitt). Vet ikke hva mer jeg skal gjøre. Tror egentlig jeg skal la dette skure og gå nå. Gidder ikke mer og er mer jobb for meg å ha de her enn å ikke ha de her. Men problemet er at vi nesten ikke kan være sammen med de da. M bare gråter. Vet ikke hva det er. Kanskje merker hun at jeg er irritert og de nervøse for at hun skal grine. Mamma og pappa er helt fantastiske, så er kanskje litt for godt vandt. Men merker at jeg tenker alt for mye på dette og går rundt og er sint. Utrolig bortkastet av tid og krefter. Har forresten en låsning i nakken. Klarer ikke å bevege nannen til en ene siden. Fryktelig vondt og upraktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå