Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

ok men jeg gir henne lunsj hvis det er tid til det etter luren og så kommer vi :)

Hurra, vi gleder oss :hoppe: Så får mamma få lunsj når hun kommer hit :jepp: (og jeg frokost :fnise: ) Tenkte jeg skulle kjøpe inn noen halvstekte rundstykker eller baguetter. Har du noe pålegg du foretrekker eller noe du ikke kan spise? (dette gjelder Pupsilure og Cypress hvis dere velger å ta turen og :) ) Tenkte ha noe bær og oppskjært frukt til dessert.

____

I dag er M 3 mnd :strix::hoppe::bolledeig: (apropos, hvordan ordner jeg tickeren? Forsøkte meg en gang, men så fikk jeg det ikke til har ikke tatt meg tid til å finne det ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gleder oss :hoppe:

Hurra for en 3mnd baby, ohh nå begynner det å bli mer aktivitet etterhvert, er så stas :) Gleder meg å få hilse på snuppa di :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 3 mnd! :hoppe:

For å få til tickeren, setter du dette i signaturen din, men tar vekk de fire mellomrommene jeg har laget:

[ img ]http://lb1f.lilypie.com/oJI9p2.png[ /img ]

Tusen takk igjen :klemmer: Var jo du som hjalp meg sist og :sjenert: . Skjønte ikke hvorfor jeg ikek fikk det til nå, jeg hadde jo fått det til en gang før. Men så kom jeg på at det hadde jeg jo ikke :fnise:

Hurra for 3 måneder gammel snuppe :hoppe:

Tusen takk :klemmer: Oioioi, ikke lenge til du gifter deg nå :hoppe: Hvor blir tiden av? Nå må jeg virkelig følge med i boka di :popcorn:

gleder oss :hoppe:

Hurra for en 3mnd baby, ohh nå begynner det å bli mer aktivitet etterhvert, er så stas :) Gleder meg å få hilse på snuppa di :hoppe:

I lige måde :jepp::klemmer: Jeg det er gøy å se forandringen. Gleder meg til hun kan begynne på fast føde merker jeg og gleder meg til tarmene hennes blir litt mer modne. Men nå er hun over 3 mnd, så jeg krysser fingre for at det skjer snart :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, unnskyld at jeg er så treig til å svare på invitasjonen altså!!!! Dessverre kræsjer det med et annet babybesøk, så jeg får ikke kommet denne gang. Men jeg håper vi sees hos Siebaeo i juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at SnikSnuppa di ble tre måneder FØR min lille C ble det, a! :daane:

;)

Sånn juksing!

Håper dere har en deilig dag i :sol:

:klem:

Endret av Sequax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får dessverre ikke kommet i morgen. Fikk ikke flyttet fysiotimen min, og da blir det så kort tid, og mye stress :( Men håper vi sees hos Siebaeo da :klemmer: Har kjempelyst til å se lille M, og deg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuusen takk for oss i dag, var så koselig å få møte deg igjen og hilse på nydelige lille M, hun var helt eksemplarisk altså! Husk å se det positive.....synes hun var flink jeg :)

Håper du får til massasjen, hvis ikke si ifra, så skal jeg skrive det ned for deg ;)

Må si jeg ble helt smelta når Bumba bestemte seg på egenhånd å gi snuppa di en kyss altså :rodmer:

:klem: Må ses igjen snuppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, unnskyld at jeg er så treig til å svare på invitasjonen altså!!!! Dessverre kræsjer det med et annet babybesøk, så jeg får ikke kommet denne gang. Men jeg håper vi sees hos Siebaeo i juni?

Jeg får dessverre ikke kommet i morgen. Fikk ikke flyttet fysiotimen min, og da blir det så kort tid, og mye stress :( Men håper vi sees hos Siebaeo da :klemmer: Har kjempelyst til å se lille M, og deg da ;)

Det går så bra så, jenter :jepp: . Ble jo kort varsel og skjønner spesielt at det hadde vært stress for deg, Pupsilure. Så, no stress ;) Regner med å komme til Siebaeo ja, selv om jeg er ganske pysete sånn sett. Jeg har og kjemelyst til å treffe fler mammaer og babyer snart :jepp:

:klemmer:

Tenk at SnikSnuppa di ble tre måneder FØR min lille C ble det, a! :daane:

;)

Sånn juksing!

Håper dere har en deilig dag i :sol:

:klem:

I know! :daane: . Skjønner det ikke selv. Men C er fortsatt eldre enn M, tenker jeg ihvertfall. Hvor stor var han på 3 mnd-kontroll? Mener å huske at han var ganske stor. M var 6.7 kg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: smelt!

Ikke sant :rodmer:

Tuuuusen takk for oss i dag, var så koselig å få møte deg igjen og hilse på nydelige lille M, hun var helt eksemplarisk altså! Husk å se det positive.....synes hun var flink jeg

Håper du får til massasjen, hvis ikke si ifra, så skal jeg skrive det ned for deg

Må si jeg ble helt smelta når Bumba bestemte seg på egenhånd å gi snuppa di en kyss altså

Må ses igjen snuppa!

Heisann du :hallo:

Tusen takk for besøket. Var kjempekoselig. Og takk for mange gode råd :jepp: . Ja, M var virkelig eksemplarisk. Hun er i grunn ganske enkel å ha med å gjøre når hun ikke har vondt i magen. Etter at du hadde dratt sov hun 2 timer til og på kvelden sovnet hun av seg selv :hoppe: . Da sov hun først 1 time, før hun våknet og skulle ha mat i to omganger. Tok ca en time. Så sov hun 7 timer, før hun spiste, og så 3 timer til.

Gir massasje 3 ganger om dagen. Vet ikke helt om den funker, men gjør den nå likevel. Hun liker det godt. Tror hun er litt kilen på magen :fnise:

Du har forresten rett i at melka kommer for fort. Prøvde å pumpe meg før amming og da måtte jeg pumpe ut et helt glass før brystknoppen ikke stod rett ut mer :daane: Fortsatt var det for mye. Har litt mer melk i den ene puppen enn den andre, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kanskje jeg bare skal bruke den med minst i i noen dager? For hvis jeg pumper den med mest i vil den alltid produsere mye melk.

Har du forresten linken til den bæreselen? Er det one-size?

Ja, det var så utrolig søtt da Bumba nussa M på eget initiativ. Det virket som hun la sin elsk på M og M hadde ingenting i mot det :rodmer: Bumba var jo så søt og blid. Smilte masse. Lille Betty Boo (?) :rodmer:

____

I går var vi på helsestasjonen på 3 mnd-kontroll. M veier som sagt 6.7 kg nå :daane: . Helsesøster var veldig inponert over melka mi og sa jeg serverte fløte :fnise: . Mamma mener jeg burde selge melka mi, siden den er veldig attraktiv :ler:

Helsesøster så og på da jeg amma og sa at M svelger mye luft, noe jeg har mistenkt fra starten. Men jeg har vel egentlig ikke skjønt hvor ille det har vært før for litt siden. Har funnet ut at det er nok et lite kolikkbarn jeg fått meg. Stakkars M, ikke rart i hun ble overtrøtt og at alt ble galt. Hun har jo grått i timesvis i perioder, avbrutt av noen gode perioder heldigvis. Nå har jeg kuttet ut mange matvarer (igjen). Har holdt på siden 17. mai nå og tenker å føre inn en og en matvare. Problemet er bare at hun ikke er ordentlig bra ennå siden hun svelger så mye luft, så det kan være litt vanskelig å vurdere hva hun får vondt i magen av.

M gråt litt da hun fikk den første sprøyta og ble RASENDE da hun fikk den andre :fnise: . Helsesøster kommenterte at det var litt av en stemmeprakt på jenta ;) Men skal hun bli sanger som sin, så må hun jo begynne å øve tidlig :ler: Har måttet gi henne to paracet i ettertid. Var litt nervøs første gang jeg skulle sette den, men det gled jo rett inn. Tror ikke M merket noen ting. Halve natten ble hun for øvrig bare rolig når hun fikk ligge oppå meg :daane: I dag har jeg og hatt henne i farget nesten hele tiden. Føles nesten ut som vi er tilbake til square one ;)

Mannen kom med noen...vel... friske kommentarer til en nettavis i går. Dessuten var han 10 sek på nrk, så nå har han fått sine 10 sek med fame :roll::fnise:

Sov godt, jenter :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Fløte.. ja det er ikke dårlig ;)

Spent på hvordan lille M her vil reagere på sprøytene på 3mnd kontrollen. Er det to sprøyter de får den dagen altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er to.. Vi skal ha to nye (akkurat de samme) på 5 månedersen i midten av juni. Det var veldig spennende mtp reaksjon forrige gang og jeg må si jeg gruer meg litt til denne gangen også, selv om jeg vet litt mer hva det er. Det er ikke kult å se at det gjør vondt sånn, men så er det jo for noe godt også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bra jeg kunne gi deg noen råd da, er bare koselig å kunne dele videre sine opplevelser og om noen får bruk for det er det jo bare bra :)

Så flink hun er da, du får huske at hun er flinkere en du tror altså, så får man ta de dagene hun er litt umulius og prøve takle de så bra man bare kan. 7 timer i strekk, wow de sier 5 timer i strekk er å sove hele natta, og det er rundt 3mnd de skal klare det! 7+3 ekke dårlig det!

Massasjen skal jeg skrive ned og sende deg i morra, da har du det på skriv hvordan du gjør det, har ikke tid nå(jeg driver med sying egentlig). Bara berørelsen er positiv for henne da, så er ikke akkurat mulig å gjøre noe feil der i grunn.

Ja jeg mistenker det når jeg så at hun fort blir irritert når du legger henne til, og jøss pumpe ut så mye.....du har hva vi kaller et luksusproblem :fnise: men det er flere ting du kan forsøke...men jeg må skjønne akkurat hvordan du har det....

Er det sånn at du har mega sprengte bryster, altså at hun sliter med å få tak? hvis så kan du forsøke håndmelking eller cottermansgrep for å lette på før du legger henne til.....

Jeg husker du sa at du blir aldri tom, tror du at du har en overproduksjon??

titt her på ammehjelpen, er mye bra å lese her Min lenke kopierer litt fra...

Ny metode

En nederlandsk ammespesialist har utarbeidet en egen metode for å hjelpe mødre til å få ned for stor melkeproduksjon. På engelsk kaller hun det ”Full drainage and block feeding method”, FDBF, på norsk blir det omtrent : ”hel tømming og blokkammings-metoden”:

1. Man begynner med å pumpe brystene så tomme som mulig. Det går an å håndmelke, men en dobbeltpumpe er mest effektiv. Det fylles på med melk hele tiden, så helt tomt blir det jo aldri.

2. Med en gang man har pumpet, legger man barnet til brystet, og lar det die fra begge brystene så lenge det vil. Dette vil antagelig få barnet til å sovne, mett for første gang etter å ha ligget til et bryst som ikke sprutet melken inn på høytrykk.

3. Resten av dagen ammer man etter barnets ønske, men deler opp dagen i tidsintervaller på for eksempel 3 timer. Man skal ikke pumpe brystene på forhånd da. De tre første timene ammer man bare på det ene brystet, de tre følgende timer på det andre osv. Dersom ikke 3 timer er lenge nok hvile for det andre brystet, kan man øke tidsintervallet med en time og se om det hjelper. I noen ekstreme tilfeller har mødre måttet amme et halvt døgn per bryst før det hjalp.

For en del mammaer er det nok å foreta "heltømming" av brystene en gang, mens andre kan ha behov for flere tømminger for å unngå melkespreng.

Melka du pumper ut kan du fryse for eks til å blande i grøt etterhvert eller når hun begynner med litt fast føde.......eller du kan bruke det hvis du må bort og hun skal få flaske. GÅr også an å selge melka ja, men da må du ta masse prøver først, de er kjempestrenge på det da melka går til barn sånn som Bumba var, prematur........men det er jo kjempepositivt og jeg satt veldig pris på det at Bumba fikk beste starten i livet tross jeg som ble så syk.

Jeg tenker at grunnen din går bra opp i vekt tross overproduksjon er at du sa du ammet flere ganger på et bryst før du skifter på neste......som jeg sa må du passe deg å få tømt begge brystene annenhver gang ihvertfall......og at et bryst produserer mer en det andre er normalt, jeg har det og fleste kvinner opplever det.....ingeting feil med det vettu............tomme bryst produserer mer melk, så kanskje der det ligger i at du har en overproduksjon og dermed for kraftig utdrivning?? :vetikke:

Bæreselen er kjøpt her Min lenke jeg liker den som sagt for korte turer in og ut av butikk eller rundt huset i korte omganger, men den er ikke helt idiell hvis hun sovner og du driver med masse, men den er ikke så gærn heller.......så hvis du liker Mei tai finnes det jo dyrere og mer kvalitet både med knyting eller forsydde(type ergosele)......da har du ihvertfall fått prøvd noe billigere først :) tror det er one size ja.

Ja og for å si det sånn er Bumba veldig selektiv på hvem hun liker, så det kysset var bare sååå søtt :rodmer: og ja hun har øyevipper som Betty boo egentlig hehe...

Uff den sprøyta er ikke noe gøy nei, håper det gikk fort over og hun ble ikke for syk av reaksjonen. Hun trengte sikkert bare litt kos etter en sånn dårlig dag med sprøyter.

Er her for deg snuppa hvis det er noe mer.......jeg skriver ned massasjeteknikken senere, har så dårlig tid for skal legge Bumba etter kveldsmåltidet nå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk, Neytiri :klemmer:

Dette skal testet ut :jepp: Skal bare svare bedre senere, er bare innom for å si at du ikke trenger å skrive ned massajen. Har den i en bok og husker det du fortalte. Vet du har mye å gjøre.

:klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Godt jeg fikk deg i aktivitet da :lol:

Takk for gratulasjon :klemmer:

Der er så snille alle sammen! :grine:

Sliten av all dansinga nå. Du burde tenkt på at jeg fortsatt ikke er bra etter bekkenløsningen min og har en svær baby å bære på :kjefte::fnise:

Spøk til side, Zia, du må jo skjønner hvor stort dette er for OSS :ler:

___

Så skal jeg svare deg litt bedre, Neytiri :) I går "morges"(vi står jo opp så seint) pumpa jeg meg så mye jeg kunne. Pumpa vel 3 begere i løpet av dagen :daane: . M spiser så bra når jeg er tilsynelatende tom. Da ligger hun helt rolig og suger inn den skinnfellen jeg har av en pupp :ler: . Så nå skal jeg prøve dette en periode og se om hun blir bedre.

Tror faktisk jeg skal undersøke det med å selge melka, for nå blir fryseren full. Er fler som har nevnt det for meg. Mamma mente det jo bare som en spøk. Men jeg blir ganske så sår nå da. Får ikke til å håndmelke meg effektivt.

Kan ofte være sprengt ja, slik at hun har vanskeligheter med å få tak, men hun sliter og med halvfulle pupper (spesielt på den ene siden, siden jeg en periode prøvde å tømme puppen før jeg byttet til den andre.). Må som sagt være tilsynelatende tom for at det skal funke. Så nå blir det kanskje flere måneder med vrengte bukselommer :daane: (jeg har nemlig et lite håp om at brystvevet kommer noe tilbake etter endt amming. Kall meg kanskje naiv :daane::fnise: )

I dag skal jeg og M sove over hos søsteren min siden hun har tatt en operasjon. Må si jeg gruer meg litt til så lang tid uten avlastning.

Jeg og M var hos kiropraktor i går. Hun har fortsatt litt spenninger i nakken. Tok litt bilder til albumet, for synes det er så søtt at hun sjekker ut kroppen sin :fnise:

Går stadig bedre med meg og mannen nå :hoppe: . Litt krangling og mye prating i det siste har resultert i forbedringer. Nå er ting egentlig som før og det er deilig. Her om dagen ble M så glad da han kom hjem fra jobb at hun spelte med armer og bein og begynte å le. Da ble han glad da :rodmer:

Litt mer dansing for Zia til slutt :danser::skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, så koselig det høres ut til at dere har det :rodmer: Så fint at ting går bedre - er jo ikke så rart om det blir en del startvansker :klem:

Leste en artikkel en gang om en dame som hadde finansiert en bil ved å selge brystmelk (ja, det var i USA :roll:) - kanskje en alternativ karrierevei for deg? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...