Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Uff - det høres slitsomt ut med mannen som er så opptatt :klem:

Synes du har lov til å klage når dette er noe han frivillig har påtatt seg, og du sitter hjemme uten tid til å spise omtrent.

Det er vel litt sent for han å trekke seg ut av det nå kanskje, så vanskelig situasjon. Hvor lenge skal han ha dette vervet?

Og en liten ting... ser at du skriver at mannen er flink til å "hjelpe til"... ikke for å bli helt rødstrømpe her altså, men husk at mannen ikke skal hjelpe til, han skal være der like mye for M den tiden han ikke tilbringer på jobben, som det du er der. Det er iallfall min mening. Skummelt om man begynner å se mannen som hjelp, når han faktisk har fullt ansvar han også... Sier ikke at du gjør det da, selvom du formulerte deg slik, men viktig å huske :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig å høre fra deg :klemmer: Går bra at du ikke får fulgt med i boka mi, skjønner det veldig godt :jepp:

Ang vervet, jeg kjenner meg veldig godt igjen!! Mannen min har blitt med i styret i borettslaget, og vi småkrangler om det annenhver uke... Jeg har riktignok sagt ja til det, men det var før Goffel ble født, og han trenger ikke å være med på alt, og det trodde jeg ikke han skulle heller. Men han vil det, og da blir det sånn.

Jeg kommer sterkere tilbake :jepp: Lurer jo veldig på hvordan det går med deg :jepp:

Hva mener du er mye tid? Synes det er sånt er så vanskelig. Hater når jeg får kommentarer som "nå har jeg vært hjemme 4 kvelder denne uka". Da har jeg vært hjemme 7. Bruker all tid på denne graviditeten/babyen. Han tenker at han har rett til å ha fritid. Man skal ha tid til trening hver uke f.eks. Men hva med meg? Jeg har det ikke.

Uff - det høres slitsomt ut med mannen som er så opptatt :klem:

Synes du har lov til å klage når dette er noe han frivillig har påtatt seg, og du sitter hjemme uten tid til å spise omtrent.

Det er vel litt sent for han å trekke seg ut av det nå kanskje, så vanskelig situasjon. Hvor lenge skal han ha dette vervet?

Og en liten ting... ser at du skriver at mannen er flink til å "hjelpe til"... ikke for å bli helt rødstrømpe her altså, men husk at mannen ikke skal hjelpe til, han skal være der like mye for M den tiden han ikke tilbringer på jobben, som det du er der. Det er iallfall min mening. Skummelt om man begynner å se mannen som hjelp, når han faktisk har fullt ansvar han også... Sier ikke at du gjør det da, selvom du formulerte deg slik, men viktig å huske :klemmer:

Ja ,jeg veit, "hjelpe til" er et fryktelig uttrykk. Har faktisk snakket om det før her inne. Ja, han bør gjøre 50% når han er hjemme. Men natten blir Mmin oppgave siden han skal på jobb. Jeg kan selvsagt vekke han hvis ting blir ille. Nå er det sånn at han heller gjør endel andre ting som jeg ikke får gjort. Husarbeid f.eks. Og han gjør masse. Men han får tid til å gjøre andre ting. Det gjør ikke jeg (vel nesten. Nå fikk jeg faktisk tid til å være her :hoppe: )

Han skal ha dette vervet et år. Og det innebærer ganske mye jobb og festeligheter, samt mye oppmerksomhet. Han skyldte på at ingen andre kunne på ta seg vervet, så da "måtte" han, selv om han egentlig ikke ville. Yeah right! Ingen som tvang ham. Men dette har vi vært igjennom flere ganger før. Må bare finne en måte å ikke være sur hver gang han jobbe med dette. Og vi må ha andre diskusjoner enn å telle tid. Kommer liksom ingen vei. Og hva kan jeg egentlig forvente meg? Jeg visste jo da jeg planla å bli gravid at jeg kunne bli dårlig og at det ble mest på meg i begynnelsen.

Nå fikk jeg blomster på døra fra jobben :hoppe:

Nå må divaen her skiftes på. Bæsjen er ikke helt luktfri gitt. Trodde den skulle være det. Trodde babyer bare lukta godt og, men det stemmer ikke helt :fnise: Hun har herlig gulpeånde noen ganger. Dessuten lukta hun fostervann et par dager etter fødsel. En tid etter det hadde hun en egen lukt. Den lukta godt da. Men det som var så gøy var at lukta satte seg overalt hun hadde vært. Lukta M av hendene mine etter at jeg hadde holdt henne f eks. koselig :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt jeg. Vi har liksom satt av kroppen og livet i minst ett år. Mer eller mindre.. Jeg klikker også litt når det blir for mye utenom jobben til kjære her og.. Det som gjør meg irritert er når han sier at han MÅ. og så spør jeg om han virkelig MÅ hele tiden eller om det er en mulighet for å droppe noe av det. Så er det jo det ofte, han har bare ikke helt klart å tune hjernen inn på familiemodus. Andre har jo det og sier at de ikke kan, eller bare kan delta på deler av det. Mulig det er noe de skjønner etterhvert.. det blir nok bedre når barna ikke er ahengige av puppen! håper jeg.. jeg har pøvd å forklare at når han tar sånne avgjørelser over hodet på meg tar han av min tid. Jeg blir låst! Stå på krava! Det er like mye deres baby, og vi er ikke innleid hjelp! (jeg har forresten sagt at jeg vil ha overtidsbetalt :fnise: )

Lukter ikke bæsjen til divaen din godt altså?? her lukter det blomster :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er ikke borte så innmari mye, men det faller sammen med Goffels leggetid, så jeg syns det er veldig uheldig. Skulle heller ønske han dro ut etter 19-20. Han kommer hjem fra jobb ca 16.45, og mandager drar han ut på styremøte 18-19.30. Da er Goffel lagt når han kommer hjem igjen, eventuelt får flaske på rommet. To dager i uka drar han rett på trening etter jobb og er hjemme ca 19, og har kanskje flaks og ser Goffel i 15-30 minutter. Så det er tre dager i uka der han knapt ser babyen. I tillegg er det lange møter og inspeksjoner ca 1-3 ganger i måneden.

Egentlig ikke så altfor mye, men nok til at det irriterer meg. Nå skal han gå fra å være vara til styremedlem, men blir nok ikke noe særlig mer å gjøre, bare mer penger. (fra ca 6000 i året til ca 20 000 i året) Han er allerede frivillig med på alt som er. :rolleyes:

Men når vi diskuterer det, minner han meg på at treningen faktisk er noe som er veldig bra for han, og at han hater treningen selv, men må gjøre det. Og styre-vervet syns han er kjempegøy, og vi får faktisk litt penger for det. Han sier at dersom han hadde vært sammen med venner alle tre kveldene, eller hatt en hobby som kostet masse penger, hadde jeg hatt grunn til å klage. Må si jeg er litt enig med han når jeg får servert det slik :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Becky! Er en stund siden jeg har vært her nå, har ikke hatt så mye tid til KG i det siste. Så kjekt å lese hvordan det går med dere! :) Og så må jeg bare si at lille M er helt utrolig nydelig! :rodmer:

Skjønner godt at du blir irritert når mannen er så mye vekke, den første tiden med babyen er jo kjempetravel. Jeg mener at mannfolka ikke har rett på noe mer fritid enn oss altså, hvorfor skulle de det? Den holdningen irriterer meg, babyen er liksom egentlig ikke deres ansvar, de skal bare hjelpe til litt de! :roll:

Akkurat der har jeg vært heldig, mannen sa nesten alltid nei til kamerater som ville ha han med ut på ting da babyene var bittesmå, og ble nesten irritert på dem om de fortsatte å mase. Om han gjorde så mye nytte for seg her hjemme er jo en annen sak da men... Nå for tiden er han ofte på trening etter jobb eller på kvelden, men barna jo blitt større og roligere, så det går helt greit egentlig.

Godt at helsesøsteren din har en sånn holdning forresten! Vi var hos mange forskjellige i begynnelsen fordi hun vi hadde fast var syk. Og hun første vi gikk til var helt håpløs! Makan til ammepress! Sånt blir jeg sint av.. Men hun var ung, og jeg hadde en følelse av at hun ikke hadde barn selv og hvertfall ikke hadde noe peiling på hvor travelt det er med to babyer på en gang. Heldigvis var de andre helsesøsterene mye mer forståelsesfulle, til slutt fikk jeg faktisk beskjed om å bare gi opp både amming og pumping, for det var ikke noe vits, jeg kom ikke til å få noe særlig melk uansett. Jeg synes hvertfall flaske er helt topp! :jepp: Godt å ikke være så bundet HELE tiden hvertfall. :)

Har dere prøvd om hun vil ta flaske eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei jenter :vinke: Alt for lenge siden jeg har fått tid til å oppdatere meg nå. Begynner å skrive, men så skriker divaen min. Tror noe av grunnen til at jeg føler jeg har så knapt med tid om dagen er at vi ikke står opp før i 12-13-tiden. Vi legger oss i 23-24-tiden, men hun sover så i rykk og napp, så vi pleier å bli i senga til ut på formiddagen.

Nettene våre ser som regel slik ut:

- Vi legger oss i 23-24-tiden. Hun pleier å holde det gående til ihverttfall 02.00. Dette er den perioden som er mest slitsom om natten. Her tror jeg hun har inntrykk av at vi driver nattklubb, der hun er hovedatraksjonen, for her synger hun ofte av full hals :fnise:

- Etter dette kan hun ofte sove i 3-4 timer. Det varierer veldig. Andre ganger skal hun ha mat et par ganger i løpet av denne perioden.

- Så våkner hun og skal ha mat i 6-tiden. Noen ganger styrer hun veldig og sovner ikke før det har gått et par timer. Det kommer litt an på hvor mye hun sang på nattklubben tidligere på kvelden.

- Så sover hun i rykk og napp frem til vi står opp i 12-13-tiden.

Synes nettene er greie, bortsett fra den skrikinga. Må si jeg har virkelig respekt for de som barn med kolikk. Det er utrolig slitsomt mens det står på. Har funnet flere triks som gjør at hun roer seg, men noen ganger hun helt utrøstelig. Da skriker hun som en stukken gris. Et par-tre ganger har det end med at hun har kastet opp. Om det er et resultat av skrikinga eller omvendt, er ikke godt å si. I natt var jeg klar til å ta henne med ut på kjøretur, før mannen kom og overtok og klarte å roe henne.

Grunnen til at hun skrek sånn i natt var fordi hun satte melk i halsen... :klaske: . Hun blir ofte sint mens hun spiser og prøver å skrike samtidig. Da setter hun melke i halsen og blir RASENDE :kjefte: (dette har for øvrig ingen sammenheng med hvor mye melk jeg har). Tror vi har fått oss litt av ei krutthøna. I begynnelsen hørtes det ut som vi mishandla henne hver gang hun fikk rein bleie :fnise: . Det har gitt seg nå, så vi kan jo håpe på det samme når det gjelder dette og.

Ellers har hun blitt flinkere til å være våken (hvor rart enn det hørtes ut). Nå ser hun rundt seg og klatrer og beveger seg når hun ligger på brystet mitt. Hun klarer og å ligge noe mer alene.

Ang mannen: Tusen takk for svar, jenter :klemmer: . Begynte som sagt å svare på innleggene, men ble avbrutt av divaen. Da jeg skulle fortsette var ikke svarene så relevante mer.

Rekker ikke skrive alle detaljene nå, men ting går litt bedre. Var rasende forrige fredag, for da hadde hun nattklubb igjen og da fikk jeg ikke hjelp av mannen, siden Kong Alkohol hadde gjort han meget søvnig.. Han var ikke veldig full og han kom tidlig hjem, men det hjelp ikke meg så mye når han sov som en som har tatt sovetabletter. Dagen etter hadde han sagt ja til at svigerforeldrene kunne komme, så de kom da jeg og M fortsatt lå og sov. Da jeg så gikk i dusjen, ble jeg etterhvert jaget ut fordi svigerfar måtte på do (!). Da røyk det ut av ørene mine da :kjefte: .

Nå er M hos svigerforeldrene mine og mannen på møtet i forbindelse med vervet. Synes ting tar tid. Liker ikke at hun er borte så lenge. Nå har hun vært borte i 3 timer. De skulle si ifra til mannen hvis ting ikke gikk bra, så jeg får bare stole på det.

Vi får til flaske noen ganger, Tinio. Mens andre ganger vil hun ikke ha, selv om hun er sulten. Noen tips til hvordan vi kan få det til?

Ellers har søsteren min og forloveden hennes gjort det slutt. Veldig trist. Derfor har mye av tiden min gått med på å være sammen med henne.

Til slutt: Hurra for Milla, Kenghuru og Vingle som har blitt mammaer :strix: og tillykke til Alabama som har blitt :gravid::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med livstegn :klemmer: Skjønner godt at du blir litt fraværende med en liten en :Nikke:

Høres ut som lille M holder dere i tøylene ja :fnise: Det blir nok bedre etter hvert som hun blir eldre og dere får bedre rutiner på ting :klemmer:

Tror jeg hadde klikket om mannen sovnet fordi han var småfull, og sørger for at jeg måtte være våken med baby hele natta, for deretter å ikke passe på at besøk av svigers skjedde etter jeg hadde stått opp, og i tillegg bli jaget ut av en fredelig fristund av en dusj :kjefte: Synes du har god grunn til å bli irritert. Det er da lov å ha litt anntenner i blant vel - mannfolk :roll:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om hvem som er sjefen hjemme hos dere om dagen nei ;)

Skikkelig Diva frøkna di - men som Zia er inne på så vil det nok gå seg til etterhvert som hun blir litt eldre!

Mannfolk flest mangler nok desverre de antenne som etterlyses - men skjønner godt at du freser litt - gjorde det selv når jeg leste om mannen din som var litt bedugget og sov som en stein, og svigerfaren din som MÅTTE på do når du stod i dusjen. Det er lov å bli sinna da ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du prioriterer søsteren din - det er bra og sånn det skal være :Nikke:

Godt å høre dere har det bra, tross litt ekstra privatkonserter på natterstid.. Det blir bedre altså, men jeg må si det ikke hjalp meg stort da jeg var i den perioden selv.. Bra du får til å sove når hun sover også, det er ikke alltid jeg klarer.. Sjelden på dagtid, men så er ikke nettene så ille lenger heller heldigvis :)

Ha en flott uke Becky! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Tror vi har fått oss litt av ei krutthøna.

:ler::klem: Høres ikke så greit ut, selv om beskrivelsen din av lille Diva var ganske så morsom. Uff, skjønner at man blir sliten av sånt, og så han svigerfaren din, da! :fnise:

Både jeg og samboer var skrikerunger, så håper pluss og pluss blir minus for vår del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææ, jeg får flashback av å lese om nettene deres! :bond::fnise: Husker alle sa at det ville bli bedre etterhvert, noe jeg absolutt ikke hadde noe tro på. Men joda, det ble MYE bedre. :jepp: Fortsatt er hun ene ganske høylytt, men nå er det mer kjefting og roping enn gråting. ;)

Noe tips om å få til flasken har jeg dessverre ikke. :vetikke: Her foretrakk de bare flasken fremfor pupp helt fra starten av.

Vet forresten ikke om jeg skal le eller gråte av disse mannfolka du beskriver! :roll::fnise: Uffa meg..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med så mange svar. Nå ble jeg glad :jepp::klemmer:

Nå skal det sies at jeg hadde dusja og ordna meg lenge da jeg ble jaget ut av badet. Jeg løper inn og ut av dusjen til hverdags, så i helgene tar jeg meg god tid. Trengte og å få smurt meg med funktighetskrem siden jeg blir så tørr av amminga. Men likevel, jeg var temmelig sur og sliten da.

Nå har jeg sett dunstan baby language-filmen på nytt. Tenkte først at det ikke stemte for M, siden jeg ikke hørte "neh" og det var den lyden jeg husket. Etterhvert hørte jeg at hun sa "leh" så tenkte at det kanskje var hennes "neh". Da jeg så dvd'en igjen og hørte på eksemplene, hørte jeg at noen av babyene og sa "leh". Eller, det høres vel ut som de sier "leh", mens de egentlig sier "neh".

Så da jeg har prøvd ut dette noen timer og tror dere ikke det funker som bare rakkern? :bolledeig: Forventer ikke at det skal funke like godt alltid, men dette kan virkelig forbedre ting. M har prompa som bare det etter at jeg begynte å lytte etter lydene. Jeg holder henne på en måte som gir press på magen. Det er imidlertid litt vanskelig når hun lager flere lyder. Spesielt når hun både er sulten og trøtt. Da må hun sovna først, så våkne, så spise. Kan virke som det blir mange gå/danseturer de neste nettene og.

Lurer på å starte på nytt å teste ut forskjellige matgrupper, nå som jeg kjenner igjen magevondt-lydene.

Godt å høre at det blir bedre. Klarer ikke helt å forestille meg det nå, men stoler på dere :jepp:

Ellers skal jeg på jobbintervju på mandag. Det er til en jobb jeg har drømt om lenge. De har to ledige stillinger og jeg mener selv jeg er en veldig god kandidat. Det spørs dog om de vil ansette en som er i mammapermisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at babyspråket fungerer! :jepp: det gjorde det her også, jeg bare fant det ut for sent. Og da han ble tre måneder forsvant det plutselig :sur:

Så spennende med jobbintervju da! Lykke til :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyspråket fungerer ganske bra her og. Sælig sult- og rapelydene er veldig enkle å kjenne igjen. Gruer meg til de forsvinner, for da sitter man jo der helt uten hjelpemidler..

Jeg lurer på om du har fortalt om den jobben før, det hørtes så kjent ut. Håper intervjuet går bra!! Jeg har trua på deg i hvert fall! ;) Får håpe de er smarte nok til å tenke bittelitt langsiktig, du skal jo ikke være i fødselsperm i all evighet. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med babyspråk altså :jepp: Håper det fortsetter å funke så bra!

Intervju høres også spennende ut! Gleder meg til å høre hvordan det gikk! Om du er den rette kandidaten burde det ikke ha noe å si at du er ute i permisjon :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sies at hvis man er flink til å respondere på babyspråket så slutter de ikke med det :nigo: Jeg var ikke det da jeg oppdaget det for sent, men for dere kanskje det holder seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempeartig å pludre og snakke med babyen! :jepp: Min smiler og svarer og mamma smelter! :rodmer:

Syns forresten han mannen din bør skjerpe seg! :nei: Dere er faktisk to om dette og begge har like mye ansvar, faktisk! Håper det løser seg...du får stå på kravene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Jeg vet ikke om jeg har skrevet her før, men da er det ihvertfall på tide å stå frem som snikleser :sjenert:

Har ikke rukket å bladd meg så langt tilbake nå, så vet ikke hva du har prøvd, men jeg kjente meg veldig igjen i de nettene du beskrev, med skriking og styr. Jeg må bare tipse om manuellterapeut, for det funket så utrolig bra for oss. Snuppa vår hadde låsning i nakke og rygg, som påvirket hele systemet og dermed gjorde at hun også fikk vondt i magen. Og kveldene/nettene ble så vanvittig mye bedre etter vi hadde vært hos m.terapeut. Ville bare nevne det ihvertfall ;)

Ha en fortsatt fin helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke vært særlig flink med Dunstan språket... Så her spørs det om han fortsetter med det fremover.. Men jeg har lært meg hva de ulike lydene mener, føler jeg hvertfall, så jeg hører ofte på tonefallet hva det ene eller andre er. Så kan jo være jeg har klart å plukke opp noe mer eller mindre ubevisst.

Ang skriking tror jeg mye av det var overtrøtthet for vår del.. Så kanskje det kan være greit å føre opp døgnet deres et par ganger og se? Det gjelder forøvrig uansett hva det er, så får man en oversikt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...