Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Må bare si til deg som ikke har født ennå (Gjelder forsåvidt Milla, Vingle og andre og). Jeg sitter igjen med en god opplevelse av fødselen :jepp: Legger ut fødselshistorie etterhvert. Har bare ikke hatt tid ennå.

:tommelsmil::hjerte:

Endret av vingle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sequax, jeg tror ikke Becky hørte på deg :fnise:

En sms tikket akkurat inn: "M er født :-) vannet gikk i 7-tiden. Full åpning da jeg kom inn. Hun ble født 10:17 - uten bedøvelse :-)"

:danser: :danser: :danser: :danser: :danser:

GRATULERER TIL BECKY OG BECKY-MANNEN!!!

:hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Dette bør vel feires?? :skaal:

(Og ikke minst: UTEN bedøvelse :overrasket:) Jeg bøyer meg i støvet Becky :pls:)

Gleder meg til oppdateringer og bilder! :strix: :strix: :strix:

WHAAAT??!! :daane:

GRATULERER SÅ MYE BECKY!!!!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Håper du og den lille koser dere!! Ble litt nysgjerrig på hvordan du mener våre barn virker litt like, så jeg håper du skriver litt her snart! :)

Hvordan er kroppen og formen din etter fødselen da? Er du kvitt litt plager?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har gått meg hus forbi :ler:

Gratulerer så mye med det jeg er ganske sikker på er verdens nydligste lita jente :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelsmil::hjerte:

:jepp:

WHAAAT??!! :daane:

GRATULERER SÅ MYE BECKY!!!!!! :hjerte:

Dette har gått meg hus forbi :ler:

Gratulerer så mye med det jeg er ganske sikker på er verdens nydligste lita jente :rodmer:

Tusen takk :klemmer: . Sorry snikinga, Sequax :sjenert:

Hei!! Håper du og den lille koser dere!! Ble litt nysgjerrig på hvordan du mener våre barn virker litt like, så jeg håper du skriver litt her snart! :)

Hvordan er kroppen og formen din etter fødselen da? Er du kvitt litt plager?

Heisann :vinke: Vi koser oss masse. Tja, hva mente jeg egentlig med at M og A er litt like? Har ikke et veldig godt svar der, men kan forsøke. For det første så synes jeg M likna litt på A da jeg var på sykehuset. Var noe med munnen. Så på bilder etterpå at de ikke var så like likevel, men det var det ene. Så sa du at dagene våre minte om deres. Så leste jeg i dagboka di og så at det stemte jaggumeg. Kanskje er det bare innbilning, men synes det er gøy å lese om noen som ligger foran meg i løypa uansett. Dessuten, så er de begge veldig søte :rødme:

Bekkenet begynner å bli mye bedre nå. Er utrolig deilig. Går ikke så rart mer. Magen begynner å "virke" igjen nå og. Har fått mer uren hud nå. Får håpe det gir seg litt etterhvert. Synes magen har gått overraskende fort inn igjen. Har nå litt igjen, men tror det skal gå bra å gå ned graviditetskiloene. Har ikke veid meg og det er like greit. Spist sundt og drukket mye vann + amma myyye.

___

Ellers har M hatt et par dager med magevondt - diare og oppkast. Tror det var pga en mageregulerende te jeg drakk (som skulle hjelpe mot min mage). Den skulle liksom være bra for barn med kolikk, men vet nå ikke jeg. Er ihvertfall bedre nå. Irriterende at de gav så dårlig råd på helsekosten. Ble et par døgn med skriking her.

M har sovet bra de to siste nettene :jepp: . Nå ligger hun i vippehuska. Den fungerte alarmerende bra. Må passe på å ikke bruke den som redning alltid.

Hadde besøk av helsesøster akkurat. Fikk litt tips og råd ang raping som jeg skal prøve ut. Hun mente jeg kunne prøve MME innimellom (som f eks når jeg er helt utslitt av amminga).

Ellers har M begynt å sove på en ammemadrass i senga vår. Funker bra. Får prøve å få henne over i vugga si etterhvert, men det er dette som fungerer best nå. Mannen sover på madrass i stua siden han skal på jobb. Første dagen han er tilbake nå. Har gått fint :jepp:

Så her er planen å fortsette med det samme og se om rutinene kommer etterhvert. Kos, nærhet, amming og bleier.

Må bare beklage at jeg ikke får oppdatert meg i bøkene deres om dagen. Har virkelig ikek tid. Kommer sterkere tilbake :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre formen din begynner å bli bra!

Synes det var litt merkelig anbefaling av helsesøstra hvis jeg får lov å være ærlig her. Er det fordi du føler du er utslitt av det? Tar du forresten vitaminer for ammendes kvinner, det anbefales da de tar en del av næringen og viktige vitaminer vi trenger, feks jern ;)

ammemadrass, missunnelig!!! jeg ønsket meg det men kjøpte aldri :sukk:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med oppdatering fra deg :klem: Skjønner at det er hektisk dager. Hva slags te var det? Fennikel-te?

Ang søvnen så må man bare gjøre det som fungerer i starten. Her sov jeg og Goffel på samme rom til han ble ca 4,5 mnd, men det var ikke noe problem å flytte han over til eget rom :) Var heller ikke noe problem å veksle mellom å ligge i egen kurv vedsiden av meg, og oppi senga sammen med meg.

Så fint at det har gått greit uten mannen hjemme. Husker det var litt småskummelt i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre formen din begynner å bli bra!

Synes det var litt merkelig anbefaling av helsesøstra hvis jeg får lov å være ærlig her. Er det fordi du føler du er utslitt av det? Tar du forresten vitaminer for ammendes kvinner, det anbefales da de tar en del av næringen og viktige vitaminer vi trenger, feks jern ;)

ammemadrass, missunnelig!!! jeg ønsket meg det men kjøpte aldri :sukk:

:klem:

Ja, det er fordi jeg til tider har vært utslitt av det. Når jeg er så sliten at jeg begynner å grine, samt sovner mens jeg holder/ammer henne får jeg veie ting opp mot hverandre. Vet at det etter boka er bedre med morsmelk enn erstatning, men jeg velger å se det i en større sammenheng. En fornøyd mor gir et fornøyd barn. Og jeg akter ikke å ha dårlig samvittighet for å prøve å ta vare på meg selv oppi dette her. Synes det er viktig, selv om ikke alt blir "riktig" hele tiden.

Veldig fornøyd med ammemadrassen ja :jepp: . Hadde nok ikke brukt det om M hadde klart å sove i vugga si, men hun er glad i nærhet gitt :)

Koselig med oppdatering fra deg :klem: Skjønner at det er hektisk dager. Hva slags te var det? Fennikel-te?

Ang søvnen så må man bare gjøre det som fungerer i starten. Her sov jeg og Goffel på samme rom til han ble ca 4,5 mnd, men det var ikke noe problem å flytte han over til eget rom :) Var heller ikke noe problem å veksle mellom å ligge i egen kurv vedsiden av meg, og oppi senga sammen med meg.

Så fint at det har gått greit uten mannen hjemme. Husker det var litt småskummelt i starten.

Teen het "mage-regulerende te". Er de samme som har amme-teen. Skal være bra og rene saker, men det funka tydeligvis ikke her. Hvis det var det det var da. Har begynt å innføre matvarer litt etter litt nå og. Helsesøster synes jeg kunne forsøke meg på melkeprodukter litt etter litt nå og. Har spist litt gulost og det har gått bra.

Godt å høre om sovinga deres. Har stor tro på at dette vil gå seg fint til etterhvert. Synes hun lærer fort jeg. Bare to uker gammel :rødme: I natt tror jeg hun vil være endel våken. Har sovet mye i dag.

Forsøkte å legge M i vogna istad. Vi tenkte prøve oss på vår første trilletur. Det var lite vellykket. M ble bare sint. Får prøve igjen i morgen :jepp:

Sov godt, jenter :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde du å trille da? Murmel ble også sint da jeg la ham i vogna, men med én gang den beveget seg, ble det stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde du å trille da? Murmel ble også sint da jeg la ham i vogna, men med én gang den beveget seg, ble det stille.

Vi prøvde å trille inne for å se om det hjalp. Kunne hende det hadde hjulpet når vi hadde gått ut, men vi var begge slitne og fant ut at det beste var å utsette det. Vi forsøker igjen i morgen :jepp:

Blir han fortsatt sint når du legger han ned i vogna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det varer bare noen sekunder nå. Om jeg legger Fjone nedi til ham, snur han hodet og koser. Det hender han hyler litt når vogna stopper, men om han sovner i den mens den står stille går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flaskemamma må jeg få si at det er flott at helsesøster gir deg så gode råd at det er ingen skam å flaske litt innimellom puppen for at mor skal få litt hvile :hjerte:

Men jeg vet om flere helsesøstre som anbefaler det, da erstattning er fullgodt som morsmelk (nyere forskning fra NTNU) for at mor og barn skal få det godt.

Pupp å flaske går hånd i hånd :hjerte:

Godt å høre at du koser deg med lille M. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fordi jeg til tider har vært utslitt av det. Når jeg er så sliten at jeg begynner å grine, samt sovner mens jeg holder/ammer henne får jeg veie ting opp mot hverandre. Vet at det etter boka er bedre med morsmelk enn erstatning, men jeg velger å se det i en større sammenheng. En fornøyd mor gir et fornøyd barn. Og jeg akter ikke å ha dårlig samvittighet for å prøve å ta vare på meg selv oppi dette her. Synes det er viktig, selv om ikke alt blir "riktig" hele tiden.

Veldig fornøyd med ammemadrassen ja :jepp: . Hadde nok ikke brukt det om M hadde klart å sove i vugga si, men hun er glad i nærhet gitt :)

Da misforsto jeg.....og håper du ikke følte deg såret av det jeg sa, var ikke det jeg mente i det hele tatt.....de fleste her inne vet at jeg bestandig sier EN HAPPY MOR=HAPPY BABY :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min helsesøster var også mest fokusert på at mor skulle ha det bra, og om det betød å gi flaske på kvelden så babyen skulle sove lenger om natta, var hun helt for det. Jeg syns det høres veldig fornuftig ut. Glad mamma = glad baby. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men det varer bare noen sekunder nå. Om jeg legger Fjone nedi til ham, snur han hodet og koser. Det hender han hyler litt når vogna stopper, men om han sovner i den mens den står stille går det bra.

Det funka :5: Skrikinga slutta da vogna begynte å gå. Neste gang slutta skrikinga i det jeg la henne ned :strix:

Som flaskemamma må jeg få si at det er flott at helsesøster gir deg så gode råd at det er ingen skam å flaske litt innimellom puppen for at mor skal få litt hvile :hjerte:

Men jeg vet om flere helsesøstre som anbefaler det, da erstattning er fullgodt som morsmelk (nyere forskning fra NTNU) for at mor og barn skal få det godt.

Pupp å flaske går hånd i hånd :hjerte:

Godt å høre at du koser deg med lille M. :klem:

Ja, er veldig fornøyd med at helsesøster har den holdningen. Merker at jeg ikke har noe å gi M når jeg er for sliten. Da synes jeg ikke det er hyggelig, bare slitsomt. Men etter et par timers søvn eller litt mat, blir det bra igjen :jepp:

Da misforsto jeg.....og håper du ikke følte deg såret av det jeg sa, var ikke det jeg mente i det hele tatt.....de fleste her inne vet at jeg bestandig sier EN HAPPY MOR=HAPPY BABY :klem:

Mulig jeg ikke forklarte det så godt heller. Det går jo ganske fort i svingende her om dagen. Neida, ble ikke såra. Litt irritert bare.Samtidig så tenkte jeg at jeg får tåle at folk har sine meninger. Tåler man ikke det bør man ikke ha en åpen dagbok.

Min helsesøster var også mest fokusert på at mor skulle ha det bra, og om det betød å gi flaske på kvelden så babyen skulle sove lenger om natta, var hun helt for det. Jeg syns det høres veldig fornuftig ut. Glad mamma = glad baby. :jepp:

Så bra :jepp: . Kanskje jeg skulle ha prøvd det om kvelden en gang. Nå sover M ganske godt om natta. Endel ammepauser er det jo, men alt i alt går det ganske greit. Satser på det blir bedre etterhvert og :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg og lille nurket? :rodmer:

Lurer på det samme som Pupsilure :)

Jeg henger meg på! :klemmer:

Hei jenter :vinke::hallo:

Må igjen beklage at jeg ikke ersåflink til å oppdatere. Har rett og slett ikke tid. Den ledige tiden går til å sove, spise o.l. Regner med å komme sterkere tilbake. Men er littlei meg for at jeg ikke får lest i alle dagbøkene. Jeg tenker på dere likevel og setter veldig pris på at dere tar turen inn hit selv om jeg ikke får besøkt dere.

Her synes jeg ting går veldig bra. Krevende selvsagt, men det kommer seg. Lurer på om det er øking på gang her nå. Hun er litt ekstra krevende i dag.

Hun har blitt mye bedre til å sove om natten. Noen ganger sover hun sammenhengende i 6 timer. Det er stort sett på morgenen da. B-menneske, som sin mor ;)

Ellers føler jeg meg litt som et sutrete kone nå. Vet ikke hvorfor jeg er så vanskelig. Må virkelig skjerpe meg, for dette er ikke bra for forholdet. Har nevnt noe om dette før, men jeg er så utrolig sint pga et verv mannen har påtatt seg uten å høre med meg først. Trodde jeg var over det nå, men jeg kjenner det bobler inni meg hver gang han skal ut i forbindelse med dette. Så da blir det diskusjon hver gang, der han ramser opp hvor mye han har vært hjemme, hvor mange oppgaver han har delegert og hvor mye han har kuttet ut av andre ting. Tror jeg har litt problemer med å akseptere at han skal drive med dette, mens jeg så vidt rekker å spise. Egentlig er dette ganske urettferdig av meg siden han er kjempeflink til å hjelpe til. Dessuten er han dårligere hjelp når han ikke får noe fritid til å gjøre andre ting. Samtidig så har ikke jeg noe fritid. Har slitt med bekkenløsning og kvalme og kroppen min kommer ikke til å se lik ut igjen. Noen ganger blir jeg irritert over hvor mye en dame må ofre, sammenlikna med en mann.

Da er det frykelig frustrerende at han driver med dette. Dette vervet fører til mye oppmerksomhet, så når han er ute skal nå "alle" snakke med ham og fortelle hvor bra det er at han har påtatt seg denne oppgaven. Eller så skal folk smiske på andre måter siden han nå har litt kontakter. Litt vanskelig å forklare, men liker ikke at han har en sånn rolle nå. Vil ha han for meg selv. Tror ting hadde vært litt enklere om jeg hadde vært enig i at han drev med dette nå. Dessuten så har han vært ganske bortskjemt. Han har hatt en veldig aktiv fritid, med mye såkalte verv, der det er jeg som har blitt "skadelidende". Ikke det at jeg bestemmer over hva han skal bruke fritiden til. Nei, jeg vet ikke. Er bare så fryktelig frustrert over dette om dagen. Blir samme diskusjoner hver gang. Må finne en måte å akseptere det på. Passer ikke så bra med hormonfall dette :sjenert:

Ble nok usammenhngende og dårlig språk dette. Skriver med en hånd her.

Ellers synes jeg M er den kuleste baby'n i gata. Ler meg i hjel av alle uttrykkene hennes. Gøy at personligheten kommer frem så tidlig :jepp:

Vi snakkes damer :klemmer:

Ha en fin dag :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg :klemmer: Går bra at du ikke får fulgt med i boka mi, skjønner det veldig godt :jepp:

Ang vervet, jeg kjenner meg veldig godt igjen!! Mannen min har blitt med i styret i borettslaget, og vi småkrangler om det annenhver uke... Jeg har riktignok sagt ja til det, men det var før Goffel ble født, og han trenger ikke å være med på alt, og det trodde jeg ikke han skulle heller. Men han vil det, og da blir det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...