*Lollipop* Skrevet 1. januar 2011 #1181 Del Skrevet 1. januar 2011 Så godt å høre de gode nyhetene, du vet jeg er stolt av deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #1182 Del Skrevet 1. januar 2011 Bare kjapt innom for å ønske riktig godt nyttår og for å si at jeg har vært litt lite her inne de siste dagene. Er litt ute om dagen, har oppdatert i dagboken min, så jeg kommer tilbake for å lese ordentlig her inne Tittet bare kjapt over og det er godt alt står bra til med dere begge Becky!! Jeg føler meg beæret over at du i det hele tatt tok turen innom min dagbok i disse tider . Da jeg var innom føden istad var det ei jordmor som sa: Ja, dette er jo en fin dato. Hun trodde tydeligvis jeg skulle føde. Tenkte på deg da. Du kan fortsatt rekke 01.01.11 Nå ble jeg kjempeglad for deg Føden var utrolig snille mot meg, og tok meg i mot hver gang altså.....det er så viktig å føle at man har folk som faktisk bryr seg. Uff så bra livmorshalsen var ikke forkorta, da hadde du ihvertfall ikke fått jobbet noe......skummelt for det kan fort sette i gang fødsel. ååå så søt babyen er da, tror ikke jeg har lest men du vet ikke om det er gutt eller jente da eller?? Ok, hva sa føden om hodepinnen forresten?? for hodepinne i pannen kombinert med høyere blodtrykk tyder på sf, så håper du er obs på det fremover, alltid godt å kontakte føden engang for mye som sagt. Kanskje det er rett og slett at du får tankene litt bort når du er på pcn.....håper ihvertfall at du får hvilt litt og paraceten virker fort Takk for koselig hilsen . Føden sa ingenting om hodepinen min. Har ikke hatt kraftig hodepine på en stund nå. Har hatt lavt blodtrykk gjennom hele svangerskapet. Er sånn at jeg merker det går rundt for meg en gang i blant Vi får jente :rødme: . Hvis ikke jeg tar en Iril da . Legen sjekka nå og, men det gikk ikke å se - noe som kan tyde på at det er jente. Lyst på begge deler jeg, på hver sin måte. Håper bared et er det vi har forberedt oss på. ER mest det det handler om egentlig. Ville i utgangspunktet ha gutt jeg, så er ikke det det står på Gode nyheter Ja, kjempeglad for det . Så bra, Becky Søte lille jenta di :rødme: Blir spennende å se om hun suger på tommelen når hun kommer ut også. Søstra mi tuller med at hun kommer til å få skikkelig overbitt sånn som hun holder på. Tipper hun finner totten ganske så fort når hun kommer ut ja . Veldig moro, for jeg gjorde det aldri. Mannen derimot... Så bra med gode nyheter Mhm Så godt å høre de gode nyhetene, du vet jeg er stolt av deg Tusen takk og takk for enda koseligere pm :klemmer: ____ Vet ikke helt om jeg er bedre ennå. Det kommer og går litt, som det har gjort denne dagen. Håper det fortsetter å gå Er så spennende med Dine nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 1. januar 2011 #1183 Del Skrevet 1. januar 2011 ohhh hehe tar en Iril ja kan ikke tenke meg hvordan det er å få vite det rett før fødsel at det ikke er det man har tenkt. men ja skjønnet er vel ikke det som betyr mest... masse god bedring, håper krampene går over, og håper hodepinnen holder seg borte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 2. januar 2011 #1184 Del Skrevet 2. januar 2011 Hei hei! Så bra at du dro på føden og fikk sjekket magen! Og at det var noe så ufarlig som en muskelknute i det minste.. Kjipt at det gjør vondt! Men godt at det ikke var farlig mener jeg hva slags behandling har du fått mot spenningshodepinen forresten? har du prøvd/hørt om kranisakralterapi..? har bekjente som har prøvd det mot ymse ting og fått STOR forbedring. Det er en veldig forsiktig og nennsom behandling, men som vistnok er veldig effektiv. Kjempespennende med Dine ja!! Håper du har en bra dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #1185 Del Skrevet 2. januar 2011 ohhh hehe tar en Iril ja kan ikke tenke meg hvordan det er å få vite det rett før fødsel at det ikke er det man har tenkt. men ja skjønnet er vel ikke det som betyr mest... masse god bedring, håper krampene går over, og håper hodepinnen holder seg borte Det blir veldig rart hvis det plutselig er en annen i magen enn det jeg tror. Men igjen, jeg kjenner jo ikke skapningen jeg har bært på noen måneder nå. Gleder meg såååå til å bli kjent Tusen takk Hei hei! Så bra at du dro på føden og fikk sjekket magen! Og at det var noe så ufarlig som en muskelknute i det minste.. Kjipt at det gjør vondt! Men godt at det ikke var farlig mener jeg hva slags behandling har du fått mot spenningshodepinen forresten? har du prøvd/hørt om kranisakralterapi..? har bekjente som har prøvd det mot ymse ting og fått STOR forbedring. Det er en veldig forsiktig og nennsom behandling, men som vistnok er veldig effektiv. Kjempespennende med Dine ja!! Håper du har en bra dag! Ja, glad det er ufarlig, men lurer seriøst på hvordan jeg skal holde ut om det er like vondt hele tiden. Heldigvis bedre nå. Har vært "flink" og tatt alle smartestillende jeg skulle. Prøvde først å lure meg unna. Tenker at det ikke er bra med smertestillende for den lille. Men det er vel bedre med noen tabletter enn at mor ikke holder ut til fødsel. Det som har funket best for meg er å gå en psykomotorisk fysioterapeut. Har prøvd myyye forskjellig, blant annet migreneklinikken (som jeg for øvrig kjenner at jeg blir sint av å tenke på. En forferdelig lege som jobber der). Husker du nevnte det sist vi snakket. Skal undersøke det mer om jeg stagnerer. Foreløpig må jeg holde meg til noen behandlingsformer. Før hev jeg meg på det som var og det er ikke alltid så lurt. Takk for tips Åh, tenk om dine har Lilletassen i armene nå :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 5. januar 2011 #1186 Del Skrevet 5. januar 2011 Sladrisen din er på oppdateringsrunde GODT NYTTÅR! Godt å se at du gikk til legen med muskelknuten - greit å få litt klarhet i ting Herregud altså, det er ikke lenge til jeg faktisk kan sladre for deg nå! :dåne: Tiden går SÅ fort Håper for din del at du ikke får noen overraskelser a la Iril Men nå endte det jo riktig så bra det også da, så det er vel ikke det verste som kan skje akkurat Ha en fin onsdag Becky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 5. januar 2011 #1187 Del Skrevet 5. januar 2011 Godt nyttår, Becks! Nå er det ikke mange ukene før vi popper!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 5. januar 2011 #1188 Del Skrevet 5. januar 2011 Godt nyttår! Tror du bare skal ta smertestillende uten dårlig samvittighet jeg. Jeg måtte bare gjøre det jeg også da jeg var gravid, for smertene var helt uutholdelig til tider. Det er viktig at man greier å slappe av litt og. Så søt babyen er som sutter på tommelen da! :rødme: Synes det er helt genialt at babyer sutter på tommelen jeg, Knøttet har begynt med det nå i det siste. Stapper den i munnen når hun skal sove og koser seg med den, aldri noe sutring. Våkner hun så putter hun den bare inn igjen og sover videre, mye mindre stress enn med den smokken som de må ha hjelp til å putte i dersom de mister den. Vanskeligere å venne de av med tommelen da, men det gidder jeg ikke bekymre meg for enda. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #1189 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Sladrisen din er på oppdateringsrunde GODT NYTTÅR! Godt å se at du gikk til legen med muskelknuten - greit å få litt klarhet i ting Herregud altså, det er ikke lenge til jeg faktisk kan sladre for deg nå! Tiden går SÅ fort Håper for din del at du ikke får noen overraskelser a la Iril Men nå endte det jo riktig så bra det også da, så det er vel ikke det verste som kan skje akkurat Ha en fin onsdag Becky Heeeey Veit, gleder meg til jeg kan sende deg melding. Har ikke peiling på om jeg gjør det når vier i gang eller etterpå. Tiden vil vise . Men ja, det har gått fort! Og det kommer til å gå like fort for deg. Dritt at prøvinga tar så lang tid, men når spiren først sitter tar det ikke lang tid før du er over 12 uker, så UL og får vite kjønnet, så halvveis, så 3. trimester, så høygravid, så MAMMA :rødme: . Er fint at svangerskapet er bygd opp av delmål. Sikkert lagd sånn fra naturens side for at vi skal kunne holde oppe motivasjonen Godt nyttår, Becks! Nå er det ikke mange ukene før vi popper!! Halla Seq' I know! Får håpe for din del at du popper før meg. Jeg har vært dårlig til å besøke boka di i det siste. Har fortsatt som mål å komme meg innom alle de jeg følger innen nærmeste fremtid. Tenk, nå er du over 34 uker. Nå prøver de ikke å stoppe fødselen om det skulle skje noe . Og bare to uker til du er enda tryggere. Har skjønt at de helst vil at vi skal over 37 uker. Godt nyttår! Tror du bare skal ta smertestillende uten dårlig samvittighet jeg. Jeg måtte bare gjøre det jeg også da jeg var gravid, for smertene var helt uutholdelig til tider. Det er viktig at man greier å slappe av litt og. Så søt babyen er som sutter på tommelen da! :rødme: Synes det er helt genialt at babyer sutter på tommelen jeg, Knøttet har begynt med det nå i det siste. Stapper den i munnen når hun skal sove og koser seg med den, aldri noe sutring. Våkner hun så putter hun den bare inn igjen og sover videre, mye mindre stress enn med den smokken som de må ha hjelp til å putte i dersom de mister den. Vanskeligere å venne de av med tommelen da, men det gidder jeg ikke bekymre meg for enda. :gjeiper: Det er godt å høre. Tenker det er bedre med litt smartestillende enn en mamma som bare spenner seg av smerte. Vi så at pulsen hennes steg hver gang jeg hadde vondt... Vi har et lite håp om at hun vil klare å falle til ro på egen hånd siden hun er så opptatt av tommelen sin. Hun han gjort det gjennom de verste smerteanfallene har vi sett . Ser for meg at hun kommer til å bli ei skikkelig kul jente som ikke lar seg påvirke. At hun tidlig blir sin egen person som vet hvordan hun vilha det og som trives her i livet. Vet ikke hvorfor jeg ser det for meg, men synes allrede hun virker superkul Om å vende seg av med tommelen: Jeg har sett flere elever som sutter på totten til langt oppå barneskolen... De klarer bare ikke å slutte og tyr til den som trøst . For øvrig har jeg ikke sett at medelever bryr seg nevneverdig om det. Endret 5. januar 2011 av Becky1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #1190 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Har for øvrig begynt å tenke litt annerledes ang jobb/permisjon fremover. Dere skjønner, jeg er ganske umotivert der jeg jobber nå. Har lenge hatt lyst til å jobbe et annet sted (som er rett over gata for der vi bor nå), men det er sjelden at de utlyser stillinger. De som jobber der vet å holde på jobbene sine Nå skal de utvide og flytte, ikke så langt fra der vi skal flytte til høsten. Da kommer de forhåpentligvis til å søke etter folk. Jeg har tenkt at det var synd. Da får jeg ikke vært med på den søkerunden, men i natt kom jeg plutselig på andre tanker. Jeg kan jo søke . Snakket med mannen om dette. Han sa at om anledningen bød seg så burde jeg søke. Skulle jeg få jobben kunne han være hjemme med jenta vår. Så da kommer vi til å dele ca 50/50 + at han tar ut noe ekstra ferie mot slutten. Han blir da hjemme fra aug-nyttår . Jeg var veldig spendt da jeg luftet dette for mannen. Tenkte at jeg hadde blitt veldig skuffet, ja, egentlig ganske forbannet, om han ikke hadde gått med på dette. Spurte først om han kunne tenke seg mer enn 10 uker. Da sa han at han i utgangspunktet ikke ønsket det, og lurte på årsaken til hvorfor jeg spurte. Da jeg forklarte sa han at om det er til det beste for oss, så kunne han selvsagt det. Det vi er litt usikre på er hvordan hans permisjonspenger blir regnet ut. Han har nemlig både fastlønn og provisjon. Er det ikke sånn at de tar et gjennomsnitt av de siste månedene, inkl provisjonen? Er det sånn at provisjonen ikke regnes med, har vi ikke råd til det. Det som hadde vært så bra med den jobben er at der vil jeg ganske sannsynlig kunne tatt den videreutdanningen jeg ønsker meg. Vet de trenger det i kommunen. Tror ikke de har noen adnre med den utdannelsen og etterspørselen er stor. Da ville jeg blitt lektor og gått opp i lønn. Går jeg opp i lønn har jeg mulighet til å jobbe redusert etterhvert. Tror jeg er et sånt 80%-menneske. I min nåværende jobb er det vanskelig å jobbe 80%, da man uansett gjør 100% arbeid. Vet hva jeg vil ta etter den utdannelsen og. Det blir 60 sp til. Da får jeg opprykk i tilegg og går mer opp i lønn. Dette er langt frem i tid, men gøy å ha planer og (ikke minst) motivasjon. Mannen holder for øvrig på med videreutdanning nå og. Får en bachelor til gjennom jobben. Så da ender han opp med både master og bachelor. Han vet og hvor han vil jobbmessig og hvilke kurs som vil hjelpe han dit. Etterhvert kan det og være mulighet for at han kan jobbe i utlandet. Da kan det bli utenlandsopphold på oss noen år og da passer utdannelsen min fint. Mye drømmer og planer dette. Men gøy å se fremover (selv om det nesten aldri blir som man planlegger ) Endret 5. januar 2011 av Becky1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 5. januar 2011 #1191 Del Skrevet 5. januar 2011 Så gøy å lese om planene dine for fremtiden! Håper det lykkes for deg!!! Jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre med jobb selv, for jeg er ikke sikker på om jeg ønsker å fortsette i samme type jobb etter jeg får barn som jeg har hatt til nå. Det kan fort bli for krevende. Men dette må jeg bare finne ut av... Spennende er det uansett!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 5. januar 2011 #1192 Del Skrevet 5. januar 2011 Du dette var spennende planer. Håper de går i boks Aner ikke selv hva jeg skal gjøre etter endt permisjon. Har lyst til å begynne med noe helt annet enn det jeg har jobbet med i snart 9år... men hva.. tja, si det. Kanskje noe interiør eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 5. januar 2011 #1193 Del Skrevet 5. januar 2011 Så fine planer du har Jeg er ganske sikker på at mannen din får et gjennomsnitt av provisjonen sin fra NAV. Jeg får 16 000 utbetalt fra jobben (90 % stilling) og 4000 utbetalt fra NAV fordi jeg pleier å ta endel ekstravakter Men hvis han skal ha 50 % permisjon så må vel det bestemmes nå eller? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 5. januar 2011 #1194 Del Skrevet 5. januar 2011 Man kan endre på permisjonen etterhvert, man kan bare ikke endre dekningsgraden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #1195 Del Skrevet 5. januar 2011 Gøy med drømmer ihvertfall, uansett om de blir noe av eller ikke . Ser at arbeidsmarkedet er mer dynamisk nå enn før bare ved å lese hva dere sier. Ikke mange som blir 30 år i jobben sin mer. Mannen må søke før han skal i permisjon, uansett når det blir, som Iril sier. Ideealt bør man være ute i litt god tid, men den tid den sorg. Oi, så du får for ekstravakter og alt, Pupsilure? Ikke verst Mye av grunnen til at jeg vil dette er fordi jeg vil ha en mindre stressende jobb, som du og sier Cypress. Livet består av mer enn jobb, samtidig som man skal føle at man får realisert seg selv. Til en viss grad i hvertfall. Jeg merker ihvertfall at jeg har et behov for selvrealisering, samtidig så er jeg veldig opptatt av de nære ting. Kanskje derfor jeg liker å jobbe med akkurat det. Interiør kan du absolutt gjøre det bra innen, Milla Igjen, dette er bare drømmer, men gøy å se hvilke muligheter som finnes, og gøy å tenke på fremtiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 6. januar 2011 #1196 Del Skrevet 6. januar 2011 Så spennende å lese om dine fremtidstanker. Syns det høres veldig bra ut for deg å se frem til dette, du bør absolutt søke! Selv var jeg allerede prøver når jeg gikk inn i denne jobben og tenkte at det var en grei jobb å få småbarn i siden det er god fleksibilitet med tidspunkt og hjemmekontor, men vil nok ha en mer givende jobb når barna blir større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #1197 Del Skrevet 6. januar 2011 Så spennende å lese om dine fremtidstanker. Syns det høres veldig bra ut for deg å se frem til dette, du bør absolutt søke! Selv var jeg allerede prøver når jeg gikk inn i denne jobben og tenkte at det var en grei jobb å få småbarn i siden det er god fleksibilitet med tidspunkt og hjemmekontor, men vil nok ha en mer givende jobb når barna blir større. Ja, jobben får bli givende senere . Nå får vi heller ha en givende fritid ____ Ååååå, tida går så saaaaakte Nå har jeg tenkt ned mot 33 uker veldig lenge føles det ut som. I morgen er dagen her. Jeg begynner så tidlig på neste uke. Til lørdag kommer jeg til å innbille meg at jeg er 34 uker... Merker at jeg er hormonell i dag. Alt er ork og alt er vondt. Har ikke klart og vært på jobb på tre dager heller. Og da får hormonelle meg dårlig samvittighet . Har litt vansker med å motivere meg for de siste 4 ukene (+1 dag :sjsnert:) til permisjon. 4 uker føles veldig lenge når jeg ikke føler meg i form til å jobbe. Men, nå er det en dag, så helg. Huff, jeg er pingle ass Istad skulle vaktmesteren ha meg til å flytte den ene bilen fordi de skulle måke parkeringsplassen. Han ville at jeg skulle flytte den nærmere skuret. Ok, da står den vel midt på plassen da, tenkte jeg. Tror dere ikke den stod under en meter fra skuret allerede da? Godt det ikke var noen som i nærheten der jeg børstet og skuffet vekk snø . Har fortsatt vondt i bekkenet etter det. Herregud, det er bare gamlinger som bor her omtrent, som ikke har annet å gjøre enn å vedlikeholde. Fint at det blir gjort, men det får da være grenser. Husker en gang så fikk vi lapp i postkassa fordi vi hadde luftet sengetøyet på verandaen kl. 23.00!! Yes, her er det Narvestad m.fl. som styrer. Narvestad er i grunn veldig hyggelig. Er vaktmesteren som noget spesiell. Hehe, nå har vi endelig fått han til å hilse på oss. Det var et prosjekt i seg selv. Vi gjorde sport av det en tid. Han var så sur. Vi var vel de gærne unga folka i 2. egt . Narvestad har måttet forsvart oss til ei gammel dame som var sur for at vi spilte musikk midt på dagen og. Måtte forklare at vi var ordentlige folk Ja, det var dagens sutring og babbel herfra Ha en fin kveld, jenter Forresten, ei venninne får babyen sin i morgen (keisetsnitt). Hun og mannen har prøvd i 8 år. Det er bare sååå koselig :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 6. januar 2011 #1198 Del Skrevet 6. januar 2011 Prøvd i 8år? De må jo være verdens mest lykkeligste foreldre :rødme: Tenk for en drøm det må være for de som nå går i oppfyllelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #1199 Del Skrevet 6. januar 2011 Prøvd i 8år? De må jo være verdens mest lykkeligste foreldre :rødme: Tenk for en drøm det må være for de som nå går i oppfyllelse. Og de fikk det til på naturmåten og :rødme: (etter å ha åpnet tette eggledere). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 7. januar 2011 #1200 Del Skrevet 7. januar 2011 Tiden går sakte når du venter på noe godt :rødme: Selv om de siste dagene og ukene går sakte nå så kommer du senere til å se tilbake på svangerskapet og tenke at det raste avgårde! Kanskje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå