Gå til innhold

Beckys dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forresten - burde du ikke endre navnet på dagboka di? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cypress, kanskje den heter prøvedagbok enda fordi hun har tenkt til å prøve og føde etter hvert? :lol:

Gjest kenghuru
Skrevet

Hørtes ut som dere koste dere i går :) Snakk om ikke å få med seg ting :fnise:

Håper du har en fin dag i :sol:

Skrevet

Cypress, kanskje den heter prøvedagbok enda fordi hun har tenkt til å prøve og føde etter hvert? :lol:

:ler: Ja, det er sikkert derfor! ;)

Skrevet

Hei jenter :hallo:

Takk for en superkoselig ettermiddag/kveld i går. Gøy å få plassert nickene deres til virkelige personer :jepp: .

Nå er dagens treningsøkt over, middagen fortært og snart venter gravidyoga :jepp:

Prøver å svare på alt i en melding nå. Tror det blir litt uoversiktlig å multisitere alt.

Ang fødsel:

Takk for oppmuntrende ord, Tinio og Zia. Jeg var egentlig veldig ovenpå når det fødsel. Tenkte at "ja, det gjør vondt, men det går bra". Jeg gleda meg t.o.m. På yogaen lærte vi å se på smerten som en kraft og se på oss selv som urkvinner og at dette var innspinkter o.l. Det funka for meg. Jeg har og sett på mye fødsler på et program som heter "birth stories", noe som og gjorde meg tryggere. Men så var det denne tegningen jeg ble vist da. Den satte en skikkelig støkk i meg. Fikk helt panikk og fikk ikke puste. Jeg tenke plutselig "kraft my ass!" :ler:

Jordmora prøvde å oppmuntre alt hun kunne og ramset opp alle fordelene jeg hadde o.l. Hun var både hyggelig og flink, det var bare jeg som plutselig fikk panikk. Dessuten har jeg ikke fått noe god støtte fra mannen, noe som har skuffa meg veldig.

Nei, det er mye bedre nå og jeg er glad det kom nå og ikke rett før fødsel. Blir forresten ikke skremt av skrekkhistorier om keisersnitt, Neytiri. Operasjoner er jeg ikke redd for. Jeg bare pleier å si til alle som begynner på en skrekkhistorie at det er jeg ikke interessert i å høre på. En vet aldri hva jeg kan reagere på. Ei venninne av meg gjorde det en gang. Fortalte en skikkelig skrekkhistorie til en stor venninnegjeng der ingen hadde født før. Synes det var så dårlig gjort. Kiropraktoren min har og fortalt og vist hvordan barnet kan stange i bekkenet om vi ikke får løst opp låsningen. Da hadde han nok tro på at den kom til å bli løst opp innen fødsel. Nå har jeg gått der 10 ganger og den sitter fortsatt. Nei, negative ting som kan skje vil jeg helst ikke høre. det tar jeg når det kommer.

Synes på en måte det er litt pinlig at jeg har fått skrekken og. Vet ikke hvorfor.

Ang. kjøtt/ikke kjøtt ;)

Det går helt fint for meg at mannen spiser kjøtt, men i det siste har jeg faktisk blitt ganske kvalm av å se at han spiser det. Gruer meg litt til julaften hos svigers nå, for mannen og svigerfar kan grise skikkelig når de spiser kjøtt med bein i. Spesielt sistnevnte ;)Skjønner ikke at det går en noen ganger :ler:

Pinnekjøtt har jeg faktisk lagd et par ganger. Er veldiglett, så det bør du prøve, Dine. Det er ikke vanskelig å vanne ut kjøttet heller. Visste ikke at det gikk an å kjøpe det "ferdigutvannet" heller.

Ang. navn på dagbok:

Jeg sendte mail til moderator om flere ting, blant annet det å bytte navn i august en gang. Det eneste de gjorde var å flytte dagboken min. Har bare ikke blitt til det rett og slett :vetikke:

Men jo, jeg skal jo prøve å føde, så kanskje det får stå?! :ler: Prøve å få de til å byte navn og, slik at jeg få vekk 1-tallet og heller få **, '' e.l.

Ang. mine innlegg:

Jeg er bare på mine innlegg. Prøvde meg på gravidforumet her om dagen,men synes det var så mye dumme tråder der. Der kan man virkelig finne skrekkhistorier :dåne: . Så nå får jeg merke meg tre nye dagbøker på mine innlegg :hoppe:

Håper ikke jeg glemte noe nå :jepp: . Ha en strålende kveld jenter :klemmer: . Gooood klem fra Becky :)

Skrevet

Hei Becky!

Her er det jeg snakket om i forhold til bekken/behandling:

http://www.mns.no/subcms_BEHANDLINGSFORMER.asp?int_submenu_id=10

Jeg har ikke prøvd det i noen sammenheng selv, men et par av jentene på svømminga har det og var tydeligvis hjulpet av det.. Skulle vist være veldig forsiktig og behagelig behandling som ga (dem) raske resultater.

Jeg levet i en slags avslappet "orker ikke en gang spekulere i hva som kan gå galt-boble" ang fødsel tror jeg.. Nå prøver jeg faktisk å forberede meg på at det KAN skje ting og at jeg ikke skal bli for skuffa om det ikke går helt etter boka. Men, jeg får det ikke helt til.. :) Som jeg sa på treffet.. det hjelper meg ikke å grue meg så det er mulig hjernen min bare blokkerer det eller noe..

Jeg tror vi fikser dette helt fint! På en eller annen måte.. :)

Gjest kenghuru
Skrevet

Ang. bytte navn på dagboka di så gjør du det selv i første innlegget i boka di - Rediger og så Bruk full editor...sånn hvis du fikk lyst likevel :)

Skrevet

Enig med Siebaeo, det hjelper ikke å grue seg noe til fødselen, man må nesten bare ta det som det kommer, og det blir vondt, men det klarer dere :jepp: :jepp: Helt sikker!! Kvinner har gjort det i all tid, og det er jo meningen at det skal foregå slik :klem: Men fikk litt panikk innimellom jeg også, så skjønner det der veldig godt!

Kraniosakralterapi hørtes spennende ut! Skulle ønske jeg hadde masse penger, så skulle jeg prøvd alle slike ting :jepp: Har aldri hørt om det der før.

God helg, Becky :klemmer: :klemmer:

Skrevet

Og jeg skjønner godt at du hadde problemer med å huske ordet "kraniosakralterapi" Siebaeo! :fnise:

Skrevet

Da har dagboka mi fått et nytt og spenstig navn :fnise: . Takk for tips, Kenghuru. Hadde ikke skjønt helt hvordan man gjorde det jeg.. :sjenert:

Takk for tips, Siebaeo :goodbye: . Veldig snilt :jepp: Skal ha det i bakhodet. Før ville jeg ha hevet meg på sånne ting med en gang, men har lært at jeg kan bli dårligere av å gå til for mye behandlinger. Spesielt hvis det er litt reisevei i tilegg. Går på endel ting allerede og vurderer en naprapat som visst skal være veldig bra på kvinnekroppen (selv om jeg jo har prøvd 3 naprapater tidligere :sjenert:).

Joda, jeg er rolig og i forhold til fødsel, men den panikken jeg hadde på mandag var helt ny for meg. Merker at det ikke har lagt seg ennå og at jeg fortsatt er anspent og har høy puls.

De to siste dagene har to overraskende ting skjedd:

1) Jeg fikk god bedrings-blomster tilsendt av jobben :blomst::)

2) Da jeg var hos legen i dag, fikk jeg plutselig klem - både når jeg kom og når jeg dro :ler: . Veldig hyggelig, for jeg liker han veldig godt, men jeg ble bare så overraska. Skjønte ingenting først. Ble helt perpleks :hakeslepp::ler: . Da har man vært der mye, tenker jeg :fnise: . Så nå får jeg klem både hos legen og hos fysioteraperuten. Hos sistnevnte får jeg alltid skikkelige bamseklemmer og :jepp:

Ha en stålende dag, jenter. Masse KLEMMER fra Becky :klemmer::klem1::hug::klem:

Gjest kenghuru
Skrevet

Så koselig med klemmer og ikke minst med blomster fra jobben. Sånne ting er stas :)

Ha en strålende fredag og god helg :klemmer:

Skrevet

Kjempekoselig med blomster fra jobb - imponerende gjrot av de synes jeg ;)

Og koselig med klemmer også, for all del.. Men jeg tror jeg hadde blitt litt satt ut dersom legen min hadde gitt meg klem... :fnise:

Skrevet

Jøss, klem av legen!??! Min er en skikkelig tørrpinn, så jeg har blitt SJOKKA om han plutselig skulle klemt på meg!! Jeg tror nesten jeg hadde mistenkt han for å ha skumle hensikter, bare fordi det er så langt fra hva jeg hadde ventet! :ler:

Ha en flott helg!! :klemmer:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Klemmer av både den ene og den andre, ikke værst ;)

Skrevet

Så koselig med blomster og klemmer da!! :nigo:

Skrevet

Grattis med nytt dagboknavn! ;)

Og så stas med blomster :happy:

Skrevet

Wow! Blomster fra jobben! Det var ikke verst.. og klem i hytt og pine :fnise: Hadde nok blitt litt perpleks jeg og om den litt fjonge legedamen jeg har hadde klemt meg..

Er nok lurt å ikke hoppe på alle behandlingsmetoder som finnes ja. jeg vurderte faktisk i går å prøve meg på den der sakralgreia.. :roll: Knaser i den stive nakken her og da synes jeg det hørtes såå mye mer behagelig ut enn de som strekker og knekker for å få opp sånt.

Burde vært masasje for gravide på blåresept :lur:

Ha en fin helg!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...