Becky1 Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #921 Del Skrevet 16. oktober 2010 (Fortsetter i nytt innlegg. Gidder ikke å evt fjerne smilies.. ) Ellers har jeg bestemt meg for å ikke gå tilbake i aktiv sykemelding likevel. Jeg blir anspendt bare av å tenke på arbeidsplassen. Rektor skjønte dette og jeg ble lovet bedre behandling da jeg kom tilbake, samt at jeg slapp å ha noe med den lederen som har forsura ting for meg fremover. Så da skal jeg bukre tiden fremover til å virkelig ta vare på meg selv. Jeg trener omtrent hver dag, noe som hjelper på det meste. Spm yogalæreren min sier: Hvor ofte er du gravid? Jobbe kan du gjøre resten av livet. Med det mener hun at det er viktig å ta vare på seg selv. Trenger man tilrettelegginger eller annet, så skal man få det. Når jeg ikke fikk det, ser jeg ikke så mange andre alternativer enn sykemelding. Vi må huske på at det kommer en tid etter fødsel og. Det blir heller ingen husbygging med det første. For det første så ble det for dyrt å bygge det vi ønsket. For det andre kjøpte en entreprenør opp tomtene for et par dager siden og vi var ikke interessert i å by over han uansett. Det jeg håper på er at han bygger tomannboliger, rekkehus e.l,. som vi kan kjøpe. Da kan vi spare så lenge og slippe alt arbeidet. Skulle vi ha bygd, ville ha bygd en enebolig, gjerne med utleieleilighet. Når det ikke lot seg gjøre merker jeg at jeg egentlig ikke higer etter et sort hus nå. Det kan evt komme senere. Ble litt surrete dette her. Poenget er at nå føler jeg at jeg har falt litt til ro igjen. Det ble for mye som var usikkert en stund her. Sånt stresser meg. Nå skal jeg bruke tiden til å rygge rede og ta godt vare på meg selv og den lille Ha en strålende helg, damer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 16. oktober 2010 #922 Del Skrevet 16. oktober 2010 Jeg kunne fint sluttet å spise kjøtt, hadde det ikke vært for pinnekjøtt. Det er jo det beste som finnes i hele verdenshistorien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #923 Del Skrevet 16. oktober 2010 Jeg kunne fint sluttet å spise kjøtt, hadde det ikke vært for pinnekjøtt. Det er jo det beste som finnes i hele verdenshistorien! Det var faktisk det siste jeg sluttet å spise. I flere år var jeg vegetarianer hele året bortsett fra julaften, men etterhvert ble pinnekjøtt og ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 16. oktober 2010 #924 Del Skrevet 16. oktober 2010 Jeg kunne fint sluttet å spise kjøtt, hadde det ikke vært for pinnekjøtt. Det er jo det beste som finnes i hele verdenshistorien! Jeg kunne ikke vært mer enig :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. oktober 2010 #925 Del Skrevet 16. oktober 2010 Kjenner igjen det ja, usikkerhet gjør meg også stresset.... noen ganger ubevisst-stresset. Greit at slike ting ordner seg så man kan falle til ro, selv om man kan bli litt skuffet. Vi holder på med prosjekt utvidelse av leiligheten, og jeg kjenner det stresser meg. Vil så gjerne at alt skal være i boks til mini-milla kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #926 Del Skrevet 16. oktober 2010 Jeg kunne ikke vært mer enig :rødme: Kunne de ikke lagd et vegetarprodukt som smakte det samme?! Vansligvis synes jeg det er kvalmt når vegetarproduktene smaker som "originalen", men ikke i dette tilfellet. Haha, synes jeg hadde sett det, soyapinnekjøtt Kjenner igjen det ja, usikkerhet gjør meg også stresset.... noen ganger ubevisst-stresset. Greit at slike ting ordner seg så man kan falle til ro, selv om man kan bli litt skuffet. Vi holder på med prosjekt utvidelse av leiligheten, og jeg kjenner det stresser meg. Vil så gjerne at alt skal være i boks til mini-milla kommer Ja, det er nok ganske ubevisst. Man får liksom ikke roa i seg. Ihvertfall ikke når ting ikke er bestemt. Håper dere blir ferdig i tide med prosjektet deres når minien kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 17. oktober 2010 #927 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Argh Multi-sitat funker ikke Anyway, kjenner meg godt igjen i det du sier om usikkerthet og stress. Vi er nok ganske like på det området - liker å ha kontroll over ting og vite hva planen er Men vi er nok ikke like når det kommer til pinnekjøtt. Klarer IKKE lukten eller smaken Synes det er helt grusomt å gå forbi hus der det lages pinnekjøtt på julaften Nei, takke meg til ribbe *edit* Er forresten mannen din vegetarianer også? Endret 17. oktober 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. oktober 2010 #928 Del Skrevet 18. oktober 2010 Men pinnekjøtt er jo definitivt det absolutt beste!!! *Krysser fingrene for at det blir pinnekjøtt i julen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #929 Del Skrevet 18. oktober 2010 Anyway, kjenner meg godt igjen i det du sier om usikkerthet og stress. Vi er nok ganske like på det området - liker å ha kontroll over ting og vite hva planen er Men vi er nok ikke like når det kommer til pinnekjøtt. Klarer IKKE lukten eller smaken Synes det er helt grusomt å gå forbi hus der det lages pinnekjøtt på julaften Nei, takke meg til ribbe *edit* Er forresten mannen din vegetarianer også? Jepp, liker å ha ting i orden. På noen områder er jeg veldig avslappa, mens på andre er jeg ikke det. Får håpe du slipper å lukte pinnekjøtt i jula da, siden du nok er kvalm den tiden Mannen min er veldig kjøttspisende Men pinnekjøtt er jo definitivt det absolutt beste!!! *Krysser fingrene for at det blir pinnekjøtt i julen* Er det noen fare for at det ikke blir pinnekjøtt på deg i julen? (eller mente du noe annet? ) __ Var på jordmorsamtale i dag på sykehuset. Veldig hyggelig jordmor. Skal fortsette å gå der, så kan kutte ut hun jeg ikke var helt på bølgelengde med. Jeg har stort sett vært positiv til vaginal fødsel. Ble og positivt påvirket av Pupsi . Vi snakker og mye om fødsel på gravidyoga og føler egentlig at jeg er klar psykisk. Men plutselig har jeg fått et lite stikk av panikk. Har fått det en gang før og. Var noen tegninger hun viste som gjorde det. Og noen sannheter jeg hadde som ikke var som jeg trodde likevel. Men greit jeg finner ut det nå ihvertfall. Da får jeg tid til å bearbeide det og jobbe med det. Merker uansett at jeg er helt utkjørt i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. oktober 2010 #930 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Koselig med hyggelig jordmor! Husker jeg syntes gravidyogaen hjalp meg til å føle at jeg skulle greie å komme meg gjennom fødselen med alle puste og avslapningsteknikkene. Fikk jo ikke brukt det så veldig mye da, siden det ble keisersnitt. Men jeg fikk kjapt sterke rier med veldig korte pauser, og da brukte jeg det jeg hadde lært og det hjalp meg mye mer enn jeg hadde trodd. Vil tro det er normalt at denne panikken dukker opp i blant, hvertfall når man ser sånne bilder eller filmer. Jeg ville ikke se filmer av fødsler jeg, nettopp fordi jeg følte jeg bare ble mer skremt av det. Syntes det var bedre å bare lese mye om hvordan fødsler foregikk isteden jeg.. Endret 18. oktober 2010 av Tinio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 20. oktober 2010 #931 Del Skrevet 20. oktober 2010 Er det noen fare for at det ikke blir pinnekjøtt på deg i julen? (eller mente du noe annet? Ja, på julaften pleier vi å spise ribbe og med litt flying frem og tilbake mellom foreldre og svigers, så håper jeg at det faller seg sånn at pinnekjøtt er noe noen serverer Men jeg kan jo forsåvidt legge inn en bestilling hos mamma om det ønsket, da lager hun det helt sikkert... Evt kan jeg lage det selv, men det har jeg aldri gjort, så det kan jo bli spennende... Men en gang må jo være den første Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 20. oktober 2010 #932 Del Skrevet 20. oktober 2010 Pinnekjøtt er så enkelt å lage at det ikke går an å gjøre feil. Du kjøper sånne trepinner til å ha nederst i gryta, legger kjøttet i og tar i nok vann til at det akkurat dekker. Så sjekker du det av og til, når det slipper beinet er det ferdig! (Bare sjekk at du har gryteklart pinnekjøtt så det faktisk blir spiselig uten å vannes ut.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 20. oktober 2010 #933 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Mannen min er veldig kjøttspisende Var på jordmorsamtale i dag på sykehuset. Veldig hyggelig jordmor. Skal fortsette å gå der, så kan kutte ut hun jeg ikke var helt på bølgelengde med. Jeg har stort sett vært positiv til vaginal fødsel. Ble og positivt påvirket av Pupsi . Vi snakker og mye om fødsel på gravidyoga og føler egentlig at jeg er klar psykisk. Men plutselig har jeg fått et lite stikk av panikk. Har fått det en gang før og. Var noen tegninger hun viste som gjorde det. Og noen sannheter jeg hadde som ikke var som jeg trodde likevel. Men greit jeg finner ut det nå ihvertfall. Da får jeg tid til å bearbeide det og jobbe med det. Merker uansett at jeg er helt utkjørt i dag. Morsom ordbruk med mannen din, skjønner at han da er normalt glad i kjøtt Så bra at du har funnet en jordmor du trives med Men uff, sånne tegninger og sannheter er nok ikke alltid det beste for å forberede en på fødsel. Jeg vet ikke om fødslen går så mye bedre om man på forhånd har sett alt som skjer og evt kan gå litt "galt" - det som skjer under din fødsel skjer jo uansett liksom. Tror jeg skal skåne meg selv for alt for mye av den slags når det blir min tur - om jeg klarer å styre nysgjerrigheten da... Du har heldigvis igjen en stund til fødsel enda, så fremdeles lang tid for deg til å bli enda klarere for det, sånn i psyken altså Endret 20. oktober 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 20. oktober 2010 #934 Del Skrevet 20. oktober 2010 Da får jeg vel prøve meg på det tenker jeg.. Det blir jo ikke mer moro enn man lager sjøl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 20. oktober 2010 #935 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hyggelig å treffe deg i dag Becky1! Nå fikk jeg lyst på pinnekjøtt her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 21. oktober 2010 #936 Del Skrevet 21. oktober 2010 Enig med Siebaeo, veldig hyggelig å treffes! Og siden vi alle var enige om at vi kun leser de bøkene som vi har på Mine innlegg, må jeg sørge for å få deg der nå.. Må jo følge med videre hvordan det går med deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 21. oktober 2010 #937 Del Skrevet 21. oktober 2010 Veldig hyggelig å treffes i går ja Håper du får en fin dag i høstsola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 21. oktober 2010 #938 Del Skrevet 21. oktober 2010 Enig med Siebaeo, veldig hyggelig å treffes! Og siden vi alle var enige om at vi kun leser de bøkene som vi har på Mine innlegg, må jeg sørge for å få deg der nå.. Må jo følge med videre hvordan det går med deg!! Hei Becky, må signerer det Cypress skriver trodde det bare var meg som ikke rakk mer en hva er inne på mine innlegg. Men må si jeg har sniklest litt av og på her i boka di, så siden vi møttes i går var det på tide å melde seg frem Hvordan synes du det er da å lage mat om mannen din spiser kjøtt?? Husker søstra mi likte aldri at mamma lagde kjøtt til meg, for hun hatet lukten også da. Tror jeg var dritsur på henne når jeg var små, men i dag så virker det som jeg kunne godt levd uten kjøtt, desverre kan jeg ikke si det samme om fisk P.s. håper jeg ikke skremte deg med min fødselsopplevelse....som jeg sa er jeg ikke normal case :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 21. oktober 2010 #939 Del Skrevet 21. oktober 2010 Veldig hyggelig å møte deg i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 21. oktober 2010 #940 Del Skrevet 21. oktober 2010 Godt å se at det er flere enn meg som er stuck med "mine innlegg". Rekker aldri noe annet enn de jeg har der Når jeg en sjelden gang beveger meg utenfor blir jeg helt sjokkert over hvor mange nye dagbøker det er, og så er det alltids et par "gamle" som har falt ut av lista mi og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå