Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Tusen takk for gratulasjoner dere. Det varmer :klemmer::velkommen: til dagboka mi, hegejenta30, og :velkommen: tilbake Dine. Jeg får komme meg tilbake til din og. Fulgte jo mye med på den før du tok en pause :jepp:

Klarer ikke helt å skjønne at det er en jente ennå. Sitter fortsatt litt av den gamle tankegangen igjen. Da jeg ikke visste om det var gutt eller jente og vekslet på hva jeg trodde.

Var på gravidyoga nå. Fikk sååå vondt i bekkenet, selv om vi bare gjorde nybegynnerøvelser som jeg har gjort 100 ganger før :kjefte: . Klarer nesten ikke å gå nå :hakeslepp: . Nei, det var vel noe med akkurat de øvelsene vigjorde, for jeg klarer jo å spinne f. eks, sånn til sammenlikning. Får spørre kiropraktoren om det.

Ha en fin kveld, jenter :goodbye::klemmer:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå måtte jeg le. Som sagt; man trenger ikke UL, for alle får det motsatte av hva jeg tipper! :ler:

Går det an å be deg om å tippe kjønn på babyen min eller? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, skal finne dagboka di! :ler:

God helg, Becky! :sol:

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som trener! Jeg må absolutt begynne i det små nå frem mot fødsel, for jeg har vært stille aaaaltfor lenge nå.. Har vond rygg, så får ta et par av de øvelsene som er lagt ut her på KG nå. Fin start :)

Har dere fått kjøpt noe jentegreier enda da? Da vi fant ut at vi ventet gutt løp vi begge og kjøpte med èn gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med jente :hoppe: :hoppe: Jeg visste det ;)

Ja, du hadde jentefølelse tidlig du :jepp:

Tusen takk :klemmer:

Ha en kjempefin helg med lille jenta di :klemmer:

Tusen takk :klemmer: . God helg til deg og kjære deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, skal finne dagboka di! :ler:

God helg, Becky! :sol:

Håper du tippa det du faktisk trodde da, Iril, og ikke det motsatte. Det er vel bare da det virker :ler: . Moro, kanskje du er motsatt synsk :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som trener! Jeg må absolutt begynne i det små nå frem mot fødsel, for jeg har vært stille aaaaltfor lenge nå.. Har vond rygg, så får ta et par av de øvelsene som er lagt ut her på KG nå. Fin start :)

Har dere fått kjøpt noe jentegreier enda da? Da vi fant ut at vi ventet gutt løp vi begge og kjøpte med èn gang :fnise:

Takktakk. Må si jeg føler meg mye bedre etter at jeg ble flinkere til å trene. Har trent hver dag den siste uka etter en streng tale fra jordmor. Faren med det er at nå spiser jeg mer godteri, siden det går fortere vekk, men det hjelper jo ikke ungen noe særlig. Dessuten så varierer intensiteten, så de dagene jeg spiser godteri når jeg trener med lav intensitet, legger jeg fort på meg. Begynner å se ordentlig forskjell nå. Har gått opp ca 5 kg. MEN, det plager meg ikke i like stor grad nå og det er jo fremgang :hoppe: . Faktisk så synes jeg at det er litt fint :jepp: . Når det er sagt, så håper jeg ikke at jeg kommer mye over 70 kg til slutt. Veier ca 63 nå.

Nei, ikkeno jentegreier ennå. Merker det kløe i fingerene, men jeg skal prøve å begrense meg. Har et familiemedlem vi kan arve endel fra, men kommer til å kjøpe litt. Det MÅ jeg bare :babyjente:

-----

I morgen skal jeg ha noen venner på besøk for å feire den lille som kommer. Tenkte jeg skulle lage en babyquiz. Noen som har forslag til artige spørsmål? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg legger fort på meg nå som jeg har vært sykmeldt (sitter vanligvis stille kun 30 min iløpet av en hel arbeidsdag), så nå må jeg virkelig bli flinkere altså.. :)

Koselig å arve, men syns du bør kjøpe noe bare for å markere at det er jente, hehe. Er jo så koselig ;)

Babyquiz er moro (selv om jeg aldri har vært med på det da..) Du kan feks spørre hvor mye de tror babyen veier nå, cm mål nå osv. (står i svangerskapsboken med ca.mål)

Lykke til - blir sikkert bra uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venninner som har kjøpt ALT i rosa, tilogmed bilstol og saueskinn :dåne: Tror ikke de tenkte så mye på at de kanskje får flere barn etterhvert :ler: Hun ene er gravid igjen, men det blir heldigvis jente igjen! :fnise:

Vi dro rett ut å kjøpte noe guttegreier :jepp: Det var så deilig å endelig vite hvem som var der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg legger fort på meg nå som jeg har vært sykmeldt (sitter vanligvis stille kun 30 min iløpet av en hel arbeidsdag), så nå må jeg virkelig bli flinkere altså.. :)

Koselig å arve, men syns du bør kjøpe noe bare for å markere at det er jente, hehe. Er jo så koselig ;)

Babyquiz er moro (selv om jeg aldri har vært med på det da..) Du kan feks spørre hvor mye de tror babyen veier nå, cm mål nå osv. (står i svangerskapsboken med ca.mål)

Lykke til - blir sikkert bra uansett!

Jeg går og vanligvis mye i jobben, så merker at jeg går glipp av den trimmen nå. Det som funker best for meg nå er å å sykle på spinningsykkel. Moderat tempo. Når jeg har kommet i gang blir jeg så mye bedre. Da orker jeg både aerobic og styrke. Jeg får ganske vondt av å gå turer, men gjør det innimellom for å variere. Dessuten så passer vi en hund denne uka, så da må jeg gå tur. Tenkte prøve meg på å svømme etterhvert og. Prøvde det i første trimester uten stort hell. Fikk så vondt i magen. Har ikke samme smertene nå mer, så vurderer å prøve. Kanskje kan jeg svømme på rygg og.

Ja, jeg veit. Jeg MÅ kjøpe noe. Jeg og mannen hadde egentlig avtale om å dra å kjøpe et fint antrekk etter første UL. Men da fikk vi ikke vite kjønnet. Dessuten var det viktig fotballkamp den dagen, med laget mannen lever og ånder for, så da avtalte vi å gjøre det en annen dag. Har planlagt å kjøpe noen antrekk der vi ikke tenker pris eller noe. Vanligvis er jeg jo et tilbudsmenneske. Så en supersøt cardigan for litt siden og tenkte at den skal jeg kjøpe hvis det blir jente :jepp:

Takk for tips til quizen. God idè :jepp:

Jeg har venninner som har kjøpt ALT i rosa, tilogmed bilstol og saueskinn :dåne: Tror ikke de tenkte så mye på at de kanskje får flere barn etterhvert :ler: Hun ene er gravid igjen, men det blir heldigvis jente igjen! :fnise:

Vi dro rett ut å kjøpte noe guttegreier :jepp: Det var så deilig å endelig vite hvem som var der inne!

Jeg kommer IKKE til å kjøpe alt i rosa. Synes egentlig det er dumt at det finnes så lite kjønnsnøytrale klær. Alt utstyr er kjøpt i kjønnsnøytrale farger. Flaks at venninna di fikk en jente igjen, hvis ikke hadde det blitt dyrt :fnise:

Ja, jeg veit. Nå føler jeg at jeg kan bli kjent med barnet på en annen måte. Samtidig så føler jeg på en måte at jeg har mistet en gutt. Jeg hadde så klart bilde av hvordan han kom til å se ut og likte guttenavnet vi hadde valgt ut så godt. Da vi planla å bli gravide, tenkte jeg ikke tanken engang på at det kunne bli en jente. Vet ikke hvorfor. Var egentlig ikke før du sa at du hadde jentefølelse jeg tenkte at det var en mulighet.

Igjen så synes jeg det er så koselig at mannen gleder seg over kjønnet. Er nok av menn som helst skal ha gutter, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATTIS MED JENTE I MAGEN!! :strix: :strix: :strix::bolledeig: :bolledeig: :bolledeig:

Så gøy at hun endelig samarbeidet! Kjempemoro å vite hva det blir, selvom det viste seg at jeg tippet feil :snurt: Jeg har ikke tippet en eneste riktig enda, så spørs om jeg også er en slik en som alltid tipper motsatt :fnise:

Enig med deg i at det er dumt at det ikke finnes mere kjønnsnøytrale klær. Det kan jo bli litt veeel mye rosa og lyseblått i blant også :sjenert:

Husker jeg fant det kuleste antrekket til niesen min for noen år siden, men mamma nærmest nektet meg å kjøpe det, siden hun synes ikke svart passet til en tre-åring :roll: Det var jo ikke noe heavyrocker antrekk da :fnise:, men kun en kul sort jeans, en grå cardigan med sorte pusekatter på, og en sort dunvest - det var bare SÅ kult. Sånne klær skal mine fremtidig barn få. Men litt rosa og blått blir det nok også da :ler:

Spennende å lese om husprosjekter. Høres veldig artig ut (og ganske slitsomt) å bygge selv. Må jo være helt genialt at man kan bestemme planløsninger og slikt selv, og ikke minst får et helt ubrukt hus! :hoppe: Lille babyen får nok en topp oppvekst ja! :jepp:

Jeg har hatt det helt crazy hektisk siden vi kom hjem, med sammenkomster, overraskelsesfester, middager osv, men håper å få tid til mer regelmessige visitter her igjen nå. Og du står som førstepri altså - jeg er jo SLADRIS! :hoppe: Viktig å holde seg fullt oppdatert da!! :klemmer:

Ha en fin søndag Becky :vinke:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at du liksom hadde sett for deg en liten gutt i magen... lille jenta blir nok like skjønn :rødme:

Skjønneste i verden, sånn helt objektivt sett :rødme: :fnise:

Rart det der. Har som sagt alltid tenkt gutt, men da jeg endelig tenkte jente, husker jeg at jeg kjente en ro kombinert med kribling i kroppen min :bolledeig: . Fant ut at jeg ønsker begge deler like sterkt, men på forskjellige måter. Veldig glad for å endelig vite hvem som er der inne :jepp: . Begynner å bli mer virkelig nå som jeg har fått litt jentegaver ogvi har begynt å bruke navnet :rødme:

Åååå, som jeg gleder meg :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for superkoselig melding, Zia :klemmer: . Jeg har ikke vært så flink til å skrive i andre bøker de siste dagene heller. Har mye å gjøre. Har hatt venninnebesøk de de to siste dagene. Vært helt fantastisk koselig, men er utrolig sliten nå, dog "gladsliten" :jepp: . Passer en hund om dagen og. Synes det er ganske mye jobb. Tenk hvordan det blir med en liten baby da... :fnise: . Håper inderlig jeg får en sovebaby, så får personligheten heller komme frem senere :fnise:

Da er både du og Iril ganske sikre kort nårdet gjelder motsatt tipping :fnise:

Synes egentlig alle typer klær er fine jeg. Noen mener babyer ikke bør ha "voksenklær", men synes det kan være kult og. Det er fint med tradisjonelle babyklær, "voksenklær", kjønnsnøytale klær, rosa og blå klær osv. Vi fikk en slags bjørnedrakt av ei venninne i helga. Den var sååå søt. Det jeg ikke er så fan av er å være opptatt av hvilken stil barnet har. At barnet gjerne skal matche deg. Innimellom er det moro, men synes synd på barn som Suri Cruise f.eks. Ser og i jobben hvor upraktisk det er for barn når de har kåper, converse-sko o.l.

Synes det virker veldig slitsomt å bygge egentlig. Og det blir alltid dyrere enn man tror. Men mannen har veldig lyst. Er et hus som har ligget til salgs en stund nå vi vurderte å by under på, men nå ser vi at det allerede har kommet et bud. Gidder ikke å by før vi har sett det. Det huset var et av de tre aktuelle husene vi har sett i løpet av de to siste årene... Er ganske lenge mellom hver gang her i området :dåne: .

Ha en fin mandag alle sammen :vinke:

Sender deg navnet, Iril :jepp: . Halvveis til freda'n :bolledeig: Og da er du 30 uker :strix:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg og få vite navn? :hoppe: :hoppe: Det er jo alltid spennende :jepp:

Enig med deg i at noen tar av med barna sine og klær. Det må jo være praktisk først og fremst. Synes og det ser pussig ut med små barn som matcher alt, og bare bruker dyre merkeklær. Nesten rart at det er marked for butikker som selger slikt :vetikke:

Men men, barna blir forhåpentligvis lykkelig uansett :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg og vite :ler::jepp:

Jeg er veldig glad i de danske barneklærne, som Småfolk, Katvig osv. Syns heldresser med retromønster og farger er skikkelig kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...