Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Tror hun jeg kjenner fikk UL til slutt, men så sent i svangerskapet at de ikke kunne bruke den som terminbekreftelse. Det er vel egentlig det UL er til, å sette en endelig termindato, siden menstermin er så usikkert for de fleste. Og selvsagt se at alt er i orden der inne, men det blir visst også vanskeligere jo lenger man venter.

Ok, jeg ringer uansett i dag i telefontiden. Har allerede vært på to UL. På den første fikk jeg satt termindato. Mulig jeg er en dag mindre, men har litt vanseklig for å sette meg tilbake :fnise:

Lurer på om jeg har begynt å kjenne noe. Ikke så lett å si, men nå har jeg kjent bittelitt på venstre side i noen dager. Nå er det sånn at jeg kjenner mye rart i magen om dagen, har endel vondt, så ikke så lett å vite. Men tror det kan være LilleR som gir fra seg et tegn :rødme:

Har avtale om å få kjøpt en elektrisk huske til halv pris nå, altså 800 kr. Har og avtale om en vugge. Begge kommodene er på plass nå og jeg har fått ryddet litt i noen skap. Har planer om å få orden på det meste før LilleR kommer, så jeg ikke har det å bekymre meg for og. Er fin orden her, men vil ha skikkelig orden.

Så nå kan LilleR komme, i teorien. Litt klær og bleier, så kunne h*n ha kommet. Men, det mye igjen som bør være i orden før den tid. Godt jeg hatr god tid på meg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vanskelig det skal være å få tak i legen min. Han ringte endelig tilbake i dag, men da rakk jeg ikke å ta telefonen :dåne: Prøvde å ringe tilbake, men da var det for sent.

I morgen er det UL :bolledeig::strix:

Her er tippelisten:

:babygutt:

Iril

Buffy

Milla

Alabama

Zia

:babyjente:

Småkjekset

Sequax

Archee

Pupsi

Vet virkelig ikke hva jeg ønsker. Det varierer så veldig. Er inne i en liten gutteperiode nå, men det er nok kun fordi jeg var i selskap med ei slitsom jente på 2 år her om dagen :fnise: . Har sååå lyst på en av hver. Åååå, som jeg gleder meg :bolledeig: :rødme:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og gleder meg noe helt enormt :bolledeig:

Nå sa mannen akkurat at han hadde jentefølelse en stund og at han synes det hadde vært veldig koselig :rødme: . Så nå vil jeg plutselig ha jente igjen :fnise: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:velkommen: til dagboka Havfrua :goodbye:

Jeg har visst en bestemt krabat i magen. Forrige UL ville den ikke bevege seg (da de skulle måle nakkefolden). Denne gangen SKULLE beina være samlet :ler: . Her kommer vi og prøver å se på tissen dens. Nei, det finner den seg ikke i :ler:

Nå skal vi få time på sykehuset og, så da får vi forhåpentligvis se det da. Jordmor sa at legen ikkehadde sendt inn papirene mine, siden de fortsatt lå sammen med de andre papirene mine :klaske:

Ellers så ble jeg litt matt av å gå til jordmor. Følte hun ville forbedre så mye og hun kom med diverse tips for å få vekk forskjellige spenninger jeg har. Som om jeg ikke har jobbet med dette i åresvis. Hun snakket og om at det sitter i mellom ørene mine og det er heller ikke noe jeg trenger å høre. Vet at spenninger starter med en tanke, men jeg trenger ikke å tenke at det er min skyld. Nei, ble bare veldig grovt dette her. Poenget er at hun sa litt feil ting og at det på mange måter bare ble mer stressende. Får si ifra neste gang. Hun virka ellers hyggelig og flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han/hun gjemte seg skikkelig altså... HØR NÅ HER LILLE BABY, ved ordinær UL har du å vise deg frem :fnise:

Så dumt med legen som ikke har sendt inn papirene, det er jo utrolig treigt, en lege burde jo vite det :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Kanskje den lille bare ikke vil vise seg for dere og la dere få det som en overraskelse om noen måneder :lur:

Dere får ta en liten alvorsprat med den før dere skal på UL til sykehuset...da får dere jo også testet litt av deres "parenting skills" og om den lille faktisk kommer til å høre på dere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en liten stabeist i magen du altså! Men da kan jeg få være med å tippe og da! ;) Jeg tipper :babygutt:

Så teit av jordmoren, ja du får si fra neste gang! :Nikke: Høres litt ut som samme type som hun jeg gikk til, skal innrømme jeg ble litt irritert på henne til tider ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han/hun gjemte seg skikkelig altså... HØR NÅ HER LILLE BABY, ved ordinær UL har du å vise deg frem :fnise:

Så dumt med legen som ikke har sendt inn papirene, det er jo utrolig treigt, en lege burde jo vite det :filer:

Den er vel av den sjenerte typen da :fnise: . Ja, han kan være litt distrèt han legen. Men da får jeg ihvertfall en sjanse til på sykehuset :jepp:

:fnise: Kanskje den lille bare ikke vil vise seg for dere og la dere få det som en overraskelse om noen måneder :lur:

Dere får ta en liten alvorsprat med den før dere skal på UL til sykehuset...da får dere jo også testet litt av deres "parenting skills" og om den lille faktisk kommer til å høre på dere :fnise:

Ser vi det ikke neste gang, kan det nesten være fristende å vente helt til fødsel. Når det først er gått så langt mener jeg. Men vi lurer på å ta 3D-UL. Da kan det og hende at vi får sett kjønnet.

Får ikke håpe det er noen sammenheng med at h*n ikke vil høre på oss nå og senere :fnise:

Kjedelig at h*n ikke ville vise seg frem. Men var alt i orden? Ble terminen din flyttet noe?

Ja, alt var i orden og det er jo det viktigste :jepp: . Terminen er den samme. Mulig en dag tilbake. Samme som de sa sist.

Har en liten stabeist i magen du altså! Men da kan jeg få være med å tippe og da! ;) Jeg tipper :babygutt:

Så teit av jordmoren, ja du får si fra neste gang! :Nikke: Høres litt ut som samme type som hun jeg gikk til, skal innrømme jeg ble litt irritert på henne til tider ja..

Da er gutt notert :jepp: . Er faktisk litt skuffet over timene jeg har vært på i forbindelse med graviditeten. Ingen har vært uhøflige og de fleste har vært hyggelige. Men jeg hadde forventa at det skulle være så utrolig koselig å gå på disse kontrollene. Blir på en måte litt antiklimaks. Også trodde jeg at jeg skulle få så god tid til å prate om bekymringer jeg har o.l. Føler at nå går tiden fort. Plutselig er fødselen i gang uten at jeg har fått forberedt meg slik jeg vil. Fikk nok litt panikk for det i går. Dette kombinert med hormoner gjør at jeg ikke alltid er så enkel å ha å gjøre med om dagen... :sjenert:

Kjedelig med sjenert baby ;) Det er helt sikkert en jente, gutten min viste hvertfall villig frem utstyret, alle gangene :ler:

Er (evt) hun som som mora, så er hun ikke så glad i at legen kikker mellom beina hennes :fnise: . Så kanskje er det en sammenheng :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du kun til kontroll hos lege eller går du også til jordmor? Tror ikke legene greier å engasjere seg helt på samme måte som en jordmor. Sist så gikk jeg annen hver gang til lege og jordmor og syns det var veldig ok. Har tenkt å gjøre det samme denne gangen også.

Endret av Havfrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i det med at kontrollene liksom skulle være koselige!!! (oj, sjeldent jeg bruker tre utropstegn :overrasket: )

Helt enig. Prøver en gang til og ser hvordan det går da. Tre utropstegn...da er det fare på ferde :fnise:

Er du kun til kontroll hos lege eller går du også til jordmor? Tror ikke legene greier å engasjere seg helt på samme måte som en jordmor. Sist så gikk jeg annen hver gang til lege og jordmor og syns det var veldig ok. Har tenkt å gjøre det samme denne gangen også.

Var hos legen første gang. Var hos jordmor nå. Hadde tenkt å gå til jordmor resten av tiden, siden jeg tenker at jordmødre kan mer da dette er spesialfeltet deres. Tenker at jeg får få kunnskapen hennes, så får jeg sile ut evt annet. Jeg har jo blitt bedre av å gå til henne, hvis streng hun enn måtte være. Etter at jeg var der har jeg (blant annet)trent hver dag. Føler meg mye bedre, selv om det føles ut som jeg er på helsefarm. Får sile ut kommentarer som "det er nok mange barn som sitter på bakerste benk pga foreldrenes vaner". Som om jeg ikke stresser nok med å gjøre dette riktig.

Nå vurderer vi sterkt å bygge hus. Dette er så spennende :hoppe: . Venter på telefon fra block watne-fyren nå. Han skulle se litt på priser og sånn.

Ellers har jeg fått meg sladris ;):5: . Føler at det er lenge til det trengs, men fy så fort tiden går. Fikk nesten litt panikk ved tanken på at jeg skulle fortelle om at nå er vi i gang :dåne: . Er ikke klar.

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sladris ja, det må man ha.. får kanskje tenke litt på det etterhvert jeg også ;)

Bygge hus, så spennende :hoppe: Hva slags hus kunne dere tenke dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...