Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Har ikke vært så flink til å skrive i min egen dagbok i det siste. Her har alt dreid seg om jobb, jobb, jobb. Nå har jeg klart meg en uke uten fravær. Skal virkelig prøve å være borte så lite som mulig. Samtidig så er jeg helt utslitt. Sov fire timer i ettermiddag. Tror jeg kunne ha sovet helt til i morgen hvis ikke mannen hadde vekt meg.

Merker jeg er ganske redd for å legge på meg for mye. Ikke bra. Bør ikke bry meg om sånt nå, bare være opptatt av om LilleR har det bra. Det har den nok for øvrig, bare meg det evt går utover. Men det er ikke bra det heller. Blir deilig med helg nå. I morgen skal jeg på kafè. Da skal jeg kjøpe meg et middagsmåltid til lunsj :jepp: . Føler ikke jeg har tid eller krefter til å lage meg noe særlig heller i hverdagene. Er flink til å holde meg unna søtsaker, selv om jeg fortsatt drømmer om bakevarer. I morgen tror jeg at jeg skal på bakern og kose meg med et skolebrød. Kjøpte litt smågodt i dag, men det var ikke det helt store. Bakevarer er mer mat. Sikkert derfor jeg crawer det.

Ellers kikker vi på bil nå. Står mellom en Honda CRV eller Nissan Qasquai (skrives ikke sånn.. :klø: :fnise:). Bil er dyrt ass og jeg tvier megs veldig for å bruke så mye penger. Har jo vært så flink til å spare. Føler jeg bare kaster det ut av vindu omtrent ved kjøp av bil. Men så sier svigerfar at vi sparer endel på å slippe å bytte bil hvert 2.- 3. år om vi kjøper en såpass kostbar en som vi vurderer. Og det er et poeng. Dessuten så har vi råd til det, så hvorfor ikke. Da lurer vi på å bo her vi bor en periode til, siden vi bor såpass billig og får spart endel av å bo her. Ingen hast med hus. Leiligheten er vel nærmere 90 m^2, med to soverom, så lider ingen nød. Dukker for øvrig sjelden opp hus som passer (nesten) perfekt, så vi tar det som det kommer om det skulle dukke opp. Merker og at pengene flyr ved kjøp av babyutstyr, selv om det er få utskeielser.

Kafètur med to andre graverte fra jobben i morgen :hoppe: . Det blir utrolig hyggelig. Har ikke rare gravidmagen ennå, så foreløpig er det de som får oppmerksomheten på jobben, Kommer stadig noen bort og lurer på om det hemmelig og om de kan få gratulere. Vet at folk har visst om det, men ikke turt å si noe :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk. Idag var den til og med nyhetene. Salget har visst økt med nesten 50%. Håper egentlig endel av det er i utlandet.

Skal dere flytte?

Forhåpentligvis skal vi flytte hjemover når vi får barn og jeg er ferdig studert, men det blir tidligst ikke før om 1,5 - 2 år vil jeg tro.

Men blir vi likevel boende her vi bor nå når den tid kommer, hadde den passet ypperlig :jepp: På vår, sommer og høsten ihvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Pass på så du ikke jobber deg ned i kjelleren. Jeg har en venninne som nå er totalt utslitt etter å hatt en innstilling om at en graviditet ikke er en sykdom, og hun gikk på jobb og stod på. Nå er hun 19uker på vei og er blitt helt utmattet stakkar.

Kos deg på cafe idag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis skal vi flytte hjemover når vi får barn og jeg er ferdig studert, men det blir tidligst ikke før om 1,5 - 2 år vil jeg tro.

Men blir vi likevel boende her vi bor nå når den tid kommer, hadde den passet ypperlig :jepp: På vår, sommer og høsten ihvertfall :fnise:

Dere får kjøpe en vogn som kan brukes av barn nr 2 og :lur::jepp: Får håpe det ikke blir for lenge til dere kan gå til innkjøp av vogn dere og. Frisk etter operasjonen og nygravid :jepp:

Pass på så du ikke jobber deg ned i kjelleren. Jeg har en venninne som nå er totalt utslitt etter å hatt en innstilling om at en graviditet ikke er en sykdom, og hun gikk på jobb og stod på. Nå er hun 19uker på vei og er blitt helt utmattet stakkar.

Kos deg på cafe idag :klemmer:

Takk for omsorg :klemmer: . Ja, jeg må passe meg. Har jo gått i den fella før jeg.. :sjenert: Synes jeg har blitt ganske flink på jobb. Drar hjem kl. 14-15.00 mange ganger og sier meg fornøyd med det. Før ville jeg ha hatt mye dårlig samvittighet. Eller, jeg ville aldri ha gått til den tiden. Har kjøpt med sjokoladepudding som jeg skal kose meg med nå og. Har vært innom to bakerier og de hadde ikke skoleboller noen av stedene. Det hadde jeg planlagt at jeg skulle unne meg i dag. Kjøpte meg til og med en cola light på kafè i dag, så i dag slår jeg virkelig ut håret :fnise: . Lurte på å kjøpe en ferdigmiks med muffins istedet, men det inneholdt så mye kalorier. Huff, jeg liker ikke at jeg er så opptatt av det. Kanskje jeg skal kjøpe meg det bare for å utfordre meg selv. Føler nesten at jeg er tenårene igjen. Er bare så fryktelig redd for at jeg ikke blir meg selv igjen. Har kun gått opp 2 kg, og spiser sundt, så bør ikke stresse med det. Huff, synes nesten dette er litt pinlig.

Jippi, tickeren har byttet bilde :skya: . Det betyr at jeg er inne i 4. måned :bolledeig:

Tror dere ikke det har dukka opp et aktuelt hus nå a? Akkurat nå som jeg hadde innstilt meg på at vi skulle bo her en stund til :ler: . Visning neste helg. Ikke sikkert det er så fint som vi tror når vi får sett det i virkeligheten. Er ofte sånn, så prøver å ikke tenke for mye på det. Heh, kanskje har vi både hus og bil innen et par uker nå. *puh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får kjøpe en vogn som kan brukes av barn nr 2 og :lur::jepp: Får håpe det ikke blir for lenge til dere kan gå til innkjøp av vogn dere og. Frisk etter operasjonen og nygravid :jepp:

Det hadde vært perfekt :hjerte:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du skal bekymre deg så mye for kaloriene. Man skal jo opp i vekt, og du er slank fra før. Du bør nok gå opp minst 10 kg. Og det er ikke sikkert at det er så veldig vanskelig å gå ned igjen heller :)

Jeg fikk et sinnsykt søtsug de siste 10 (?) ukene, og spiste masse usunt, og store mengder mat, og da raste jeg opp i vekt, selv om jeg hadde store planer om å holde meg under 70 kg. Men syns egentlig ikke at det gjorde så mye. Svær var jeg uansett, og nå ser jeg jo at jeg går ned i vekt raskt :)

Så gøy at det dukket opp et hus da! Men også fint at dere kan vente på det perfekte huset :jepp: Kanskje dette er perfekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye spennende som skjer hos deg nå! Det er utrolig deilig å kunne vente på at det perfekte huset skal dukke opp. Blir spennende å høre om neste helg iallfall :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere er også på jakt etter "det perfekte" hus? Det er jammen ikke lett. Sambo og jeg har vært på jakt i flere år nå, men det er først nå i det siste vi har jaktet for fullt... Jeg har ikke tall på hvor mange visninger vi har vært på...

Lykke til uansett :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Så mye spennende som har skjedd og skjer her da :jepp:

Vi er også mitt i biljakta og det er jammen meg ikke lett...klart fordel å finne ut hvilket merke man ønsker først og så er det bare å vente på at drømmebile står og venter på dere :jepp: Akkurat sånn som vogna gjorde :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Becky! :vinke:

Jeg kjenner meg sååå godt igjen i det du skriver...jeg er også redd for å legge på meg for mye; er av typen som legger på seg fort og når jeg ikke trener ( hardt ) legger flesket seg på med en føkkings gang. Har ikke rare magen enda jeg heller...foruten et ekstra SPEKKLAG på magen! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært perfekt :hjerte:

Bare vent. Før du vet ordet av det er du gravert du og :jepp:

Jeg syns ikke du skal bekymre deg så mye for kaloriene. Man skal jo opp i vekt, og du er slank fra før. Du bør nok gå opp minst 10 kg. Og det er ikke sikkert at det er så veldig vanskelig å gå ned igjen heller :)

Jeg fikk et sinnsykt søtsug de siste 10 (?) ukene, og spiste masse usunt, og store mengder mat, og da raste jeg opp i vekt, selv om jeg hadde store planer om å holde meg under 70 kg. Men syns egentlig ikke at det gjorde så mye. Svær var jeg uansett, og nå ser jeg jo at jeg går ned i vekt raskt :)

Så gøy at det dukket opp et hus da! Men også fint at dere kan vente på det perfekte huset :jepp: Kanskje dette er perfekt ;)

Ja, det er veldig inspirerende å høre hvor fort du går ned igjen. Hvordan spiser du nå? Har blitt flinkere til i gi litt f*** i vekta nå. Tror nok ikke jeg klarer å holde meg under 70 kg. Veier mellom 61 og 62 nå og den store vektøkningen har ikke begynt ennå. Men, det er ikke vekta som er det viktigste. Håper å kunne trene litt styrke etterhvert og, så snart jeg får klarsignal fra kiropraktoren. Da går jeg alltid opp endel i vekt.

Visning i morgen :hoppe: . Og vi får lånet vi trenger. Vi har 110000 kr å gå på hvis vi vil by over takst. Får se etter å ha vært på visning i morgen.

Så mye spennende som skjer hos deg nå! Det er utrolig deilig å kunne vente på at det perfekte huset skal dukke opp. Blir spennende å høre om neste helg iallfall :)

:klemmer:

Jeg veit. Det er så spennende. Har klart å ikke tenke så mye på det denne uka, siden jeg har hatt så mye å gjøre. Tenkte mer på det forrige helg da jeg hadde mer fritid.

Skal du snart begynne med dagboka di igjen? :jepp::popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med hus!

Ja, ikke sant :hoppe:

Så dere er også på jakt etter "det perfekte" hus? Det er jammen ikke lett. Sambo og jeg har vært på jakt i flere år nå, men det er først nå i det siste vi har jaktet for fullt... Jeg har ikke tall på hvor mange visninger vi har vært på...

Lykke til uansett :klem:

Perfekt tror jeg ikke vi finner, men vi kan finne noe i nærheten? :klø: . Vi har ikke vært på så mange visninger, rett og slett fordi det er så lite aktuelt. Vi vil bo i kommunen vi bor nå + at det kun er utvalgte området her som er aktuelle. Så skal man finne riktig prisklasse, riktig antall soverom og ikke minst riktig standard. Synes det er mye som virker ganske så tvilsomt når man leser igjennom tilstandsrapporten. Huset vi skal på visning til i morgen harveldig høystandard. Det er dog ikke så stort, til den prisen, men til gjengjeld er det et veldig trygt kjøp + at vi kan flytte rett inn. Det trengs ikke å gjøres noen ting. Blir utrolig spennende å se i morgen, ogselvsagt om det er mange som er interesserte.

Så mye spennende som har skjedd og skjer her da :jepp:

Vi er også mitt i biljakta og det er jammen meg ikke lett...klart fordel å finne ut hvilket merke man ønsker først og så er det bare å vente på at drømmebile står og venter på dere :jepp: Akkurat sånn som vogna gjorde :lur:

Nei, det er virkelig ikke lett med bil. Etter å ha vært i banken i dag fant jeg ut av vi bør bruke mye mindre penger enn først planlagt på bil. Vi får heller spare opp det vi kan og bytte den inn etter noen år. Er ikke meg i mot akkurat, å bruke penger på hus istedenfor bil. Hadde det vært opptil mannen hadde vi brukt alt for mye på en altfor ny og dyr bil. Fint at jeg nå kan "skylde" på dama i banken :ler:

Lykke til med vognkjøp. Kanksje har du kjøpt allerede :jepp:

Hei, Becky! :vinke:

Jeg kjenner meg sååå godt igjen i det du skriver...jeg er også redd for å legge på meg for mye; er av typen som legger på seg fort og når jeg ikke trener ( hardt ) legger flesket seg på med en føkkings gang. Har ikke rare magen enda jeg heller...foruten et ekstra SPEKKLAG på magen! :kjefte:

Godt å høre at vi er flere. Vi må bare passe oss for at det ikke tar helt overhånd. Stress er jo ikke bra det heller. Nei, huff, det er så mye vi skal gjøre riktig. Gleder meg til magen kommer ordentlig. Da er det liksom ikke tvil. Men når den kommer, så drømmer jeg meg sikkert tilbake til tiden da jeg ikke hadde den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skya::bolledeig: 15 uker :bolledeig::skya:

Ikke lenge til vi vite kjønnet nå :strix: . Har ingen følelse for noenting. Håper på begge deler på hver sin måte og det er grunn ganske godt. Forresten, dama i banken sa at det kosta mer å ha en datter på 1 år enn en sønn. Lurer på hvorfor :klø:

Har hatt mye plager i det siste. Hodepine, trøtthet, bekkenplager og magevondt. Var hjemme fra jobben i dag og vet dere hva, nå føler jeg meg sååå bra :bolledeig: . Må virkelig vurdere hva jeg gjør fremover. Har virkelig ikke lyst til å sykemelde meg, men jeg har ikke godt av å være så dårlig over lang tid. Er forresten derfor jeg ikke har fått skrevet noe særlig i det siste.

Sov godt, damer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: 15 uker :danser:

Så spennende med visning! Krysser fingrene for dere :)

Matlysten min er helt endret etter at lillegutt kom til verden. Jeg spiser godteri kun i helgen, og spiser mye brød med pålegg og middag. Lite utskeielser, for jeg har ikke lyst på noe :sjenert: Blir ikke så store mengder heller. På slutten av svangerskapet spiste jeg hele tiden, og masse godteri!! Gikk opp en kg i uka på slutten :sjenert:

Så slitsomt med plager :kose: Hvis det blir for vanskelig å jobbe, får du be om sykemelding :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann jenter :goodbye:

Visningen gikk bra den. Fint hus som venta, men det så (som alltid) mindre ut i virkeligheten enn på bildene. De er gode på å bilder i vedvinkel :fnise: . Vi likte huset så godt at vi bestemte oss for å legge inn bud. Vi hadde muligheten til å gå 110 over takst.

Så var det budrunde. Tror dere ikke at det var 5 stk som var med :hakeslepp: . Vi datt ganske fort av. Det endte nesten 450 000 kr over takst :hakeslepp: . Det var det virkelig ikke verdt! Gøy for de som solgte, men HALLO!! Vi får bare smøre oss med tålmodoghet og vente på at det perfekte huset dukker opp. Heldigvis bor vi fint nå, så ingen hast :jepp:

Nå har godtesuget mitt meldt sin ankomst :dåne: . Utrolig mange som kommer med kommentarer om at: "det er jo nå du kan spise sånt" . Jeg mener at det er nå jeg IKKE kan spise sånt jeg. Tror jeg har en ganske fin middelvei, og håper det går i perioder. Føler jeg litt sånn PMS om dagen, både når det gjelder det ene og det andre :fnise: . Men så ser jeg at normalt kosthold gjør at Pupsi går ned nå. Er nok det som gjør at mange ikke går ned igjen. De storspiser under graviditeten og fortsetter etterpå og. Nei, skal ikke være greit dette her. Får si til meg selv at jeg ikek gjør det så verst, tross alt :troest:

Det ser ut som det går mot en sykemelding nå. Kan ikke fortsette sånn som nå. Sendte akkurat en mail til sjefene mine der jeg antydet at dette kunne vært unngått. Hater virkelig å være sykemeldt. Er så redd for at de andre skal synes det er dumt å jobbe med meg som blir så mye syk. Men alt i alt må jeg tenke meg og den lille. Har virkelig ikke råd til å holde på sånn i lengden. Nå går det ikke bare utover meg mer heller.

Fortelte nyheten til flere venninner i går. Det er såååå gøy :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Becky!

Mye spennende som skjer med deg nå, skjønner jeg! :jepp: Men dumt med sykmelding, da...men sånn skjer! Man må jo bare lytte til kroppen og handle etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

450 000 over takst :dåne: Heldige de som solgte da! Dere får bare lete videre. Det er jo kjempebra at dere har et fint sted å bo nå, og ikke har noen hast. :)

Fint at du lytter til kroppen din :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...