Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Åh så gøy med babyshopping! :hjerte: Gleder meg til det blir vår tur til å se på alt sånt... selv om jeg smugtitter allerede :sjenert:

Vognjungelen er vanskelig! Mye fint! Men tenk etter hva du syns er viktig, kanskje spesielt for deg og helsen din (sånn i forhold til tung/lett vogn og bag, liten/stor, bremser, fire/tre hjul og lettstyrt osv), så kan jungelen ganske fort bli litt mindre og lettere å håndtere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lett med vogn! prøv å finne ut hvilke kriterier som er viktige for akkrat deg. Går du mye tur i skogen? Har dere bil med dårlig bagasjeplass? Vil du ha svingbare eller faste hjul?

Du nærmer deg 12 uker nå!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så gøy med babyshopping! :hjerte: Gleder meg til det blir vår tur til å se på alt sånt... selv om jeg smugtitter allerede :sjenert:

Vognjungelen er vanskelig! Mye fint! Men tenk etter hva du syns er viktig, kanskje spesielt for deg og helsen din (sånn i forhold til tung/lett vogn og bag, liten/stor, bremser, fire/tre hjul og lettstyrt osv), så kan jungelen ganske fort bli litt mindre og lettere å håndtere :)

Jeg smugtitta lenge, men ikke nok tydeligvis :fnise: . Lærte meg da jeg planla bryllup at man aldri kan være for tidlig ute. Plutselig er tiden der. Og nå har jeg enda dårligere tid enn da jeg planla brullyp. Men, tar det rolig. Prøver å få handlamest mulig på tilbud.

Trenger nok en lett vogn (er ikke så sterk), som er passe stor, med bremser ogtre hjul. Har ingen planer om å gå i vanskelig terreng :fnise:

Ikke lett med vogn! prøv å finne ut hvilke kriterier som er viktige for akkrat deg. Går du mye tur i skogen? Har dere bil med dårlig bagasjeplass? Vil du ha svingbare eller faste hjul?

Du nærmer deg 12 uker nå!! :nigo:

Ja, går tur i skogen, men tror det blir vanskelig å ha med vogn der. Eller? :klø: 4 hjul da? Svingbare eller faste hjul vet jeg ikke. Svingbare kanskje? Kjøper en ny bil med ganske god baggasjeplass, men jo mindre den kan bli, jo bedre er det. Tror vi får dra innom noen butikker og kikke. Har mest lyst til å kjøpe brukt men. Synes det er helt usannsynlig dyrt å måtte ut med f.eks 8000 for en vogn.

Hjemme fra jobb i dag. Hadde så vondt i korsrygg/bekken i natt at jeg ikke fikk sove. Bestilte time hos en som er både kiropraktor og fysioterapeut neste uke. Har alltid hatt problemer med bekkenet på den ene siden. Vært på både røntgen, reumatolog o.l. uten at de har funnet noe. Kanskje det rett og slett er en låsning? Håper han som er så høyt utdanna kan finne ut av det.

Bare en dag til 12 uker nå :bolledeig: . Eller, mulig det er på lørdag. Gynekologen var ikke helt sikker. Skal på fosterdiagnostikk i morgen. Mannen har alltid vært veldig opptatt av det. Blir bare å måle nakkefolden, ikke no mer. Er på Majorstua, på Volvat. Håper ikke det er vanskelig å finne frem. Har kjørt meg vill i Oslo to ganger i mitt liv og det er så ekkelt.

Hurra for Lily som er gravid :strix: og for Pupsi som føder i morgen :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempedyrt med vogn! Men det ligger veldig mange på finn da, det tyder på at det er vanskelig å selge brukt, så hvis du følger med litt kan du sikkert finne den du vil ha til en god pris :jepp:

Har du fortalt på jobben at du er gravid?

Jeg har jo hatt skikkelig bekkenløsning/låsning, og jeg har veldig troen på kiropraktor!! :jepp: Gikk til ei på Skøyen, som utførte mirakler :strix: Plutselig ble jeg så godt som helt smertefri og fungerte kjempebra etter at hun hadde behandlet bekkenet mitt. Angrer på at jeg ikke dro tidligere. Det var dritdyrt, men helt klart verdt det :)

Så spennende med ul i morgen da! :nigo: Vi fikk også målt nakkefolden og nesebeinet, i uke 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke fortalt det på jobben ennå. Var på vei til å fortelle rektor det i går, men han hadde ikke tid. Er nemlig ei på jobben som kun har jobb et halvt år og vurderer å bytte jobb pgadet. Nå forhandles det mye. Tenkte si ifra at jeg forsvinner om et halvt år, så da trenger de folk.

Vi hadde egentlig tenkt å vente med å fortelle svigers til neste helg, da vi hadde tid til å samles. Tror vi forteller det i morgen. Merker det begynner å bli slitsomt å holde det hemmelig. I dag måtte jeg f.eks ljuge om hvorfor jeg var hjemme. Liker ikke det. Føler meg klar for å fortelle det til omverdenen nå, selv om det og er litt skremmende. Nå er jeg bare glad for at folk i min familie vet. Synes det var skremmende i begynnelsen.

Godt å høre at flere sjekker nakkefolden. Trodde vi var de "eneste". Hadde du tatt abort om det var noe i veien?

Får prøve kiropraktoren din om min ikke funker. Merker smertene kommer nå. Virker som de kommer i løpet av dagen. Men foreløpig er det bare i korsryggen noe jeg tror er helt normalt. Altså at det ikke har noe med bekkenløsning å gjøre. Har og tro på vondtene i hofta stammer fra at gammelt problem ogderfor heller ikke er pga bekkenløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstern min har vært kjempefornøyd med en Quinny vogn som er sånn som du beskriver. Middels størrelse og lett, bremser og tre hjul. Blitt brukt til tre barn den nå :fnise: Så litt på de selv, men for meg så blir den for moderne... liker det klassiske utseendet litt jeg.. Smak og behag :)

Hvordan gikk det idag? Dere er nok langt ifra de eneste som sjekker det! Det blir jo litt lettere å forberede seg til barnet kommer i tilfellet det er noe i veien. Får lest seg litt opp på problemet og kanskje gjort litt om i hjemmet og sånt hvis det trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søstern min har vært kjempefornøyd med en Quinny vogn som er sånn som du beskriver. Middels størrelse og lett, bremser og tre hjul. Blitt brukt til tre barn den nå :fnise: Så litt på de selv, men for meg så blir den for moderne... liker det klassiske utseendet litt jeg.. Smak og behag :)

Hvordan gikk det idag? Dere er nok langt ifra de eneste som sjekker det! Det blir jo litt lettere å forberede seg til barnet kommer i tilfellet det er noe i veien. Får lest seg litt opp på problemet og kanskje gjort litt om i hjemmet og sånt hvis det trengs :)

Tusen takk, så snill du er :klemmer: Sjekket det ut og synes den så veldig fin ut. Derimot så fant jeg endel negativ omtale. Kom så over en annonse om stokkevogner. Forelska meg helt i vognen. Den er nok helt motsatt av hva du ønsker, Buffy, og er på en måte enig i det du sier. Samtidig så traff dette et eller annet hos meg. Merker det kribler litt i meg når jeg ser den. Da har jeg funnet riktig ;)Herer min nye drømmevogn. Har allerede lagt inn et bud på finn.no. Dama var så lur at hun skrev: "Kom med bud. Jeg trenger den ikke mer" :klaske::fnise:

Undersøkelsen er i morgen :)

I morgen (eller lørdag) er det 12 uker :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote name='Småkjekset' date='12 august 2010 - 21:43' timestamp='1281638585' post='8304685']

Kjempe flott vogn :)

BLir spennede å se om du får den da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at vi skal si at vi fant et kort i postkassa.. :fnise: Bildene ligger i kortet. Vi må ha det tilbake men. Da blir det det liksom som det virkelig er fra Lille R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med 12 uker, Becky :strix::hoppe::danser:

Så bra at alt var fint med Lille R :nigo: Ultralyd er kjempegøy! Morsomt at dere fikk se at h*n sugde på tommelen, det har aldri vi fått se (til tross for hele 5 ul :dåne: ).

Jeg hadde nok ganske sikkert tatt abort dersom det var kromosomfeil ja... :tristbla: Jeg jobber med funksjonshemmede, og syns ofte at de er kjempeskjønne, men ser også hva slags utfordringer de har, og er på ingen måte motstander av abort så tidlig, så jeg ville ganske sikkert gjort det.

Om et par uker kan jeg gi deg grundig referat av hvordan stokkevognen er i praksis :jepp: Men er veldig fornøyd med den foreløpig. Mannen er nærmest ekspert på den :ler: Han elsker alle slags dingser, og syns det er så gøy å finne ut hvordan ting fungerer og sånn. han holdt på i timesvis den dagen vi fikk den, og lærte seg alt om den :ler: Ble ganske imponert da han viste meg hvor lett det er å ta den med opp rulletrapper. Og hvor mange forskjellige instillingsmuligheter det er. :)

Er spent på hva svigers sa :popcorn::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så du har og Stokkevognen? :) Kjøpte du den brukt? Så du hadde brukt 5000 kr på vogn.

Jobber og endel med funksjonshemmede og har sett hvor krevende det er, så tenker likt som deg der.

Jeg var kjempenervøs og spent før vi skulle fortelle det. Var der en stund før vi valgte å gjøre det. Det tok litt tid før de skjønte det, da de leste kortet :fnise: . De ble glade, men fikk ikke :bolledeig: -reaksjon, som jeg kanskje hadde trodd. Tror de ble litt overraska. Søstra hans derimot, ble helt på gråten :)

Da gjenstår det å sidet til broren min og svogeren min i morgen, så jobben til uka. Etter det sender jeg en fellesmail på facebook til de jeg vil skal vite det. Etter det er det endelig offentlig :)

Pupsi, i dag var jo dagen :vetikke: . Men, kvelden er fortsatt ung :lur:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den vognen ser kjempelett og grei ut! :) Og som du sier, det er virkelig vognen for deg når du kjenner det inni magen av å se på den :hjerte: Det er det som er så gøy med vogner, alle får jo forskjellige følelser for forskjellige vogner, og det er det som gjør det så unikt og spesielt. Selv om mange har samme vogn uansett hvilken type (er jo ikke så altfor mange forskjellige merker å velge mellom), så ligger det så mye mer bak hver og en og valget deres!

Hipp hurra for 12 uker!!! Så gøy med positiv reaksjon! De ble nok bare litt stum av sjokk, men du skal se at de kommer til å reagere mer og mer for hver dag det synker inn for dem at de skal bli besteforeldre

Stor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, vi har stokkevognen :jepp: Vi gav 6000, kjøpte den på finn, men den var helt ubrukt, kjøpt sent i 2009. De fant ut at de heller måtte ha søskenvogn, for de fikk to tette. Så jeg gjorde et kupp på den ;) Er ingen tvil om at den var ubrukt, har sjekket hele vognen veldig nøye, og det er ingen tegn på at den er brukt i det hele tatt. Vi hadde nok ikke kjøpt den ny uansett, det er den for dyr til. Vår er beige, og vi fikk også med det blå "forest" trekket (som jeg ikke syns er noe fint i det hele tatt ;) )

Venninnen min har kjøpt den nye utgaven, i lilla. Jeg syns faktisk den er litt "to much" når man ser den i virkeligheten... Spesielt den lilla.

Mine foreldre reagerte ikke noe sånn voldsomt da vi sa det (det var muligens litt måten det ble sagt også) mens svigers begynte å gråte, og ble helt fra seg. Folk reagerer forskjellig, men de er sikkert veldig glade :nigo:

Ja, skuffende at det ikke skjedde noe i dag heller! Hadde liksom troen på at 13. kunne være dagen. Det er fortsatt et kvarter igjen, men håper virkelig ikke han kommer så fort :dåne: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

:duskedame: 12 uker!! :duskedame:

Så koselig det må ha vært å se på lille R sutte på tommelen :rødme: Og for en deilig følelse å vite at alt ser bra ut og dere nå kan begynne å offentliggjøre det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk. nå er det 12 1/2 uke :rødme:

I dag fortalte jeg det på jobben :). Det var veldig hyggelig. Foreløpig er det ikke spredt seg ordentlig. Blir nok det etterhvert, så kan nok forberede meg på mye gratulasjoner fremover :jepp: . De andre gravide har allerede inlkudert meg i "gravidklubben" og gleder seg over en ny trillekamerat :)

Tror desverre at jeg har fått bekkenløsning :kjefte: . Klarer nesten ikke å gå utover dagen. Burde egentlig bare tatt det med ro, men får meg ikke til det. Vil virkelig ikke bli sykemeldt.

Ikke hørt noe ang vogna ennå. Men gleder meg til har den vogna jeg vil ha i hende :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har for øvrig sendt mail til de som styrer her om å flytte meg over til graviditetsbøkene m.m. :) . Har hatt en liten sperre for det, frem til det var gått 12 uker. Som sagt, det føles nesten ut som jeg ljuger :ler: . Ikke fått svar ennå.

Og nå som jeg er over 12 uker, vil dere tippe kjønnet? Selv vet jeg ikke. Har alltid tenkt at det blir en gutt, helt siden babyen var påtenkt. Men i det siste får jeg mer og mer jentefølelse. Nei, har virkelig ikke peiling :vetikke: . Hva tror dere? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig ikke du har fått bekkenløsning, det er jo ikke akkurat festlig! :klemmer:

Jeg har tippet feil på alle unntatt én så langt, men jeg kan tippe likevel..

Og da tipper jeg :babygutt:

Når har dere ordinær UL?

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du slipper bekkenløsning :kose: Jeg merket de første tegnene rundt uke 12 tror jeg :tristbla:

Har jo plassert vogna mi i gangen nå, og ser den mange ganger hver dag, og hver gang jeg går forbi tenker jeg; For en fin vogn!! :nigo: Liker godt at den er så høy. Vi skal visst ta den med på sykehuset den dagen vi drar hjem, og trille lille babyen i den ned til parkeringsplassen :rødme: Gleder meg sånn til å fortelle deg hvordan den er å bruke. :hoppe:

Jeg er ikke klar for å tippe kjønn på deg enda. Vingler litt merker jeg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...