Gå til innhold

Beckys dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så fint at alt var bra med Lille Spire :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at alt var fint med den lille :rødme:

Kvalmen er på full gang her idag, ikke noe særlig... :sjenert:

Tror kanskje Afipranen har hjulpet litt her :jepp: . Har sovet endel i dag, så ikkesikker. Vet heller ikke om det er pga afipranen at jeg har sovet, elelr fordi jeg ikke fikk sovet til kl. 12 i dag :fnise: . Hjelper og at jeg ikke er så full i magen mer. Slenger nok innpå en avføringstablett idag og. Tok 4 stk for et par dager siden (sorry detaljer :sjenert: ). Her står tips om hvilke som er trygge å bruke. Viktig! Det er noen man ikke kan bruke. Jeg fikk og endel tips av akupunktør, men ingen av dem har hjulpet særlig. Kan evt fortelle om det senere, om du ønsker.

Så fint å lese at alt står bra til med den lille i magen :strix:

Hurra :duskedame:

Så fint at alt var bra med Lille Spire :rødme:

Utrolig glad for å se hjerteslaget. Det var rett og slett helt fantastisk. Var som om det ble mer virkelig da. Kjenner dte bobler inni meg av glede. Nå merker jeg at jeg har lyst til å fortelle omverdnen det etterhvert og, noe som er en god følelse. Har nok noe med at føles mer virkelig. Føles nesten ut som jeg ljugde før :fnise:

Må få lov til å rose gynekologene som jobber på senteret jeg går. De er rett og slett fantastiske. Gynekologen anbefalte meg å gå til jordmor der, isteden for lege. Spesielt siden jeg sliter med vondtene mine, som jeg har fortalt om før. Synes unasett det er mest trygt å gå til noen som har greie på det, isteden for en fastlege. Gynekologen saat jordmor når som helst kunne tilkalle en lege på senteret om det trengtes.

Skrevet

Hjerteslag er magisk! :rødme:

Ja, det er det :rødme: . Det er helt utrolig at vi kan lage et lite menneske.

Oioi, nå er du på det midterste bildet, Iril. Dette har gått fort :hoppe:

__

Får ikke sove nå. Sov så lenge i ettermiddag. Følte meg for trøtt til å stå opp, men for våken til å sovne. Stod nå opp til slutt. Pleier å hjelpe. Men da vet jeg at jeg ikke blir døsig av afipranen ihvertfall.

Skrevet

Ja, fra uke 15 og til nå kan jeg ikke forstå hvor dagene og ukene er blitt av. Hjalp jo at jeg ble flyttet fem dager på UL da, det er nesten en uke det.. :fnise:

Skrevet

Ja, fra uke 15 og til nå kan jeg ikke forstå hvor dagene og ukene er blitt av. Hjalp jo at jeg ble flyttet fem dager på UL da, det er nesten en uke det.. :fnise:

Gleder meg til uke 14-15. Synes dog det går fortere nå enn da jeg var i uke 5-7. Nå nærmer det seg :hoppe: . Synes fortsatt dette er veldig utfordrende. Det tar faktisk litt på psyken. Til tider må jeg jobbe veldig for å holde meg oppe. Man blir ganske sliten av å omtrent alltid tenke på hva man kan og ikke kan gjøre for å unngå kvalme. Også får jeg dårlig samvittighet for hva jeg spiser. Liker å være så dvask som jeg er nå. Men regner med jeg blir litt fastere i fisken når jeg får et mer normalt kosthold etterhvert og får bevegd meg litt mer. Tenker og endel på ting jeg egentlig hadde planlgt å gjøre i ferien.

Men bortsett fra dette går det bra :jepp: . Har hatt mange fine stunder med mannen i det siste. Vi gleder oss masse :rødme: . Begynner og å glede meg til å fortelle det til familien.

Var hos legen i går. Mannen var med. Vi var inne i 40 min (!). Skal si han er hyggelig og grundig. At det ble lenge å vente for de som satt utenfor for så være :sjenert: . Han oppdaget han bilyd i hjerterytmen. Var visst ikke farlig, men likte ikke å hørea t ikke alt var normalt. Har visst og urinveisinfeksjon uten symptomer. Mulig jeg må behandle dette. Skulle ringe tilbake på mandag. Har og fortsatt ørebetennelse :hakeslepp: . Den sitter godt i. Håper bare det ikke blir for vondt å fly når jeg skal på ferie neste uke.

Hurra. Tickeren har byttet bilde :bolledeig: . Nå ser det ut som en liten baby :jepp:

Ha en strålende lørdag, jenter :vinke:

Skrevet

Hyggelig med oppdatering, Becky :klem:

Uff da, både urinveisinfeksjon og ørebetennelse :kose: God bedring!

Skal du langt avgårde på ferie eller? Er bittelitt misunnelig ;)

Skrevet

Ja hjerteslag er fantastisk.... :hjerte:

Uff da, så kjipt du skulle få urinveisinfeksjon og ørebetennelse.. :klem:

Hvor skal du på ferie? Blir nok deiiilig :Hehe:

GOD SOMMER!

Gjest kenghuru
Skrevet

Det høres bare så fantastisk ut å få høre hjerteslagene :rødme:

Får håpe du får knekt både UVI og ørebetennelse så du kan konsentrere deg med selve graviditeten :klemmer:

Skrevet

Takk for hyggelige meldinger Pupsi, Epica og Kenghuru :klemmer:

Det var heldigvis ikke UVI og ørebetennelsen går greit. Stikker litt innimellom bare. Gruer meg bare litt til å fly, menmen.

Vi reiser til Kroatia på søndag. Blir borte en uke. Blir godt å komme seg bort. Utrolig lei av leiligheten nå. Det minner meg om at jeg må ha gode rutiner når jeg skal ha svangerskapspermisjon. Må få kommet meg ut. Man har ikke godt av å være for mye inne. Ikke jeg ihvertfall.

Gruer meg og litt til å reise. Er jo kvalm hele tiden. Kroppen ser heller ikke ut nå. Bleik og dvask. Hehe, får late som jeg er engelsk :ler: . Men kanskje orker jeg å svømme litt. Det hadde vært veldig fint :jepp:

Gjest kenghuru
Skrevet

GOD TUR!!!

Du får se på det som rehabilitering og før du vet ordet av det så er du både solbrun og stram når du kommer hjem igjen...utrolig hva litt ferie gjør med både kropp og sjel :lur:

Gjest Alabama
Skrevet

God tur til Kroatia, blir sikkert deilig! Håper kvalmen gir seg litt, ellers får du prøve noen kjærringråd. Hørt at både kanel og ingefær utrørt i vann skal være bra for kvalme. Vet ikke om det er samme med svangerskapskvalme.. :klø:

Skrevet

Åh, goood tur Becky!! Jeg ville i hvert fall foretrukket å være kvalm et sted jeg kan se solen og bade litt, enn her i gråvær og blåst! Men selvfølgelig satser vi på at du får mest mulig kvalmefri, det er det beste ;)

Skrevet

Det høres deilig ut med ferie, Becky! Håper dere koser dere masse, og at du ikke er så kvalm :klemmer: Kanskje babyen min har kommet til du er tilbake :sjenert:

Man blir gal av å bare være hjemme. Det kan jeg skrive under på :jepp: Er egentlig veldig klar for å begynne å jobbe igjen jeg nå, men permisjonen har jo såvidt startet. :ler: Tenker jeg og lillegutt skal på masse babykino, babysvømming og cafebesøk ;)

Skrevet

Kroppen ser heller ikke ut nå. Bleik og dvask. Hehe, får late som jeg er engelsk :ler:

:skratte: hahaha, den var bra! :skratte:

Har dere vært i Kroatia før? Blir interessant å høre hvordan dere synes det var der. Kunne tenkt oss en tur dit selv et år - hører mye bra om landet som feriemål :jepp:

Skrevet

GOD TUR!!!

Du får se på det som rehabilitering og før du vet ordet av det så er du både solbrun og stram når du kommer hjem igjen...utrolig hva litt ferie gjør med både kropp og sjel :lur:

Tusen takk :klemmer: . Rehabilitering var ikke en dum tanke nei. Det skal jeg tenke på. Tror ikke jeg blir så brun og stram av å ligge under parasollen, men det hjelper nok på sjelen :jepp:

God tur til Kroatia, blir sikkert deilig! Håper kvalmen gir seg litt, ellers får du prøve noen kjærringråd. Hørt at både kanel og ingefær utrørt i vann skal være bra for kvalme. Vet ikke om det er samme med svangerskapskvalme.. :klø:

Tusen takk :klemmer: . Fikk høre av akupunktør at jeg ikke skulle drikek ingefærte, da jeg var varm.. Men ingen av de andre rådene hannes har vel egentlig virket, så kanskje jeg skal prøve det :klø:

Åh, goood tur Becky!! Jeg ville i hvert fall foretrukket å være kvalm et sted jeg kan se solen og bade litt, enn her i gråvær og blåst! Men selvfølgelig satser vi på at du får mest mulig kvalmefri, det er det beste ;)

Tusen takk :klemmer: . Selv liker jeg best at solen holder seg borte når jeg er kvalm. Jeg bare elsker gråværsdager nå, speseilt siden jeg er pollenallergisk. Ja, kvalmefri er det beste, men tenk på grunnen til at vi er så kvalme :rødme:

Skrevet

Det høres deilig ut med ferie, Becky! Håper dere koser dere masse, og at du ikke er så kvalm :klemmer: Kanskje babyen min har kommet til du er tilbake :sjenert:

Man blir gal av å bare være hjemme. Det kan jeg skrive under på :jepp: Er egentlig veldig klar for å begynne å jobbe igjen jeg nå, men permisjonen har jo såvidt startet. :ler: Tenker jeg og lillegutt skal på masse babykino, babysvømming og cafebesøk ;)

Ja, har tenkt på det. Kanskje det skjer noe mens jeg er borte. Håper du skriver enn oppdatering når du har tid. Hehe, blir en aktiv og sosial sønn du får :fnise: . Høres veldig hyggeligut. Gleder meg foreløpig ikke til jobb, siden formen er så dårlig, men det blir det forhåpentligvis slutt på snart :jepp: . Begynner i jobb om 1 1/2 uke nå :)

Takk for lykkeønskninger :klemmer:

:skratte: hahaha, den var bra! :skratte:

Har dere vært i Kroatia før? Blir interessant å høre hvordan dere synes det var der. Kunne tenkt oss en tur dit selv et år - hører mye bra om landet som feriemål :jepp:

:ler: . Ikke det at jeg har den perfekte strandkroppen til vanlig altså, men nå ser jeg virkelig ikke bra ut. Er sååå oppblåst. Kanskje jeg skal late som jeg er 20 uker på vei? :ler:

Nei, vi har aldri vært der, mens svigers har vært der mye og de veldig fornøyd. Skal selvsagt gi deg anmeldelse av stedet når vi er tilbake :)

Skrevet

Ha en kjempefin tur becky! :klemmer: Håper du kan få litt kvalmefri og slappet ordentlig godt av. Goood tur! :klemmer:

Skrevet

Ha en kjempefin tur becky! :klemmer: Håper du kan få litt kvalmefri og slappet ordentlig godt av. Goood tur! :klemmer:

Tusen takk, Buffy :klemmer:

I dag skal jeg besøke ei venninne som bor på sørlandet. Blir superkoselig. Fortalte nyheten til henne og hun ble kjempeglad. Begynner å glede meg til å fortelle resten og, men venter et par uker til.

:hoppe: Roccula er tilbake :hoppe:

Skrevet

Håper turen hjelper mye på formen din :jepp:

Det er godt å ha henne tilbake :klemmer: Har vært et tomt her uten henne :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...