Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes det er bra at folk viser frem så vi får sett hvor store forskjeller som faktisk er normalt. Føler selv at det å være gravid er en merkelig unntakstilstand der kroppen min ikke er min, og der alle har rett til å kommentere størrelsen og formen på magen min og spørre om jeg har lagt på meg mye og sånn. Da er det i hvert fall godt å se at jeg ikke er unormal på noen måte.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra at folk viser frem så vi får sett hvor store forskjeller som faktisk er normalt. Føler selv at det å være gravid er en merkelig unntakstilstand der kroppen min ikke er min, og der alle har rett til å kommentere størrelsen og formen på magen min og spørre om jeg har lagt på meg mye og sånn. Da er det i hvert fall godt å se at jeg ikke er unormal på noen måte.. :sjenert:

Sånne ting har jeg skikkelig hetta for. Ønsker ikke at det skal snakkes så mye om min kropp. Selv kan jeg finne på å si: Du er så fint gravid, eller, du ser jo ikke ut til å ha lagt på deg noen ting bortsette fra magen. Altså, positive ting, til folk jeg kjenner. For et par år siden snakka sjefen min om åpninen til svigerdattera si på pauserommet. Kan hende det er jeg som er prippen, men jeg synes det er langt over streken jeg. Selv om man er gravid, så er ikke kroppen din allemannseie. Spesielt ikke sånne private ting. Det er det den gravide som styrer. Dette kommer jeg til å være veldig klar på med min egen familie.

Nå skal man huske på at folk siker som regel ting for å være hyggelige. Sitter man der med en struttende mage, er det ofte naturlig at man snakker om det. Man hadde heller ikke likt at det ikke ble kommentert i det hele tatt ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gøy side! :jepp: Utrolig store forskjeller ja.

Så morsom side! Den må lagres til senere studering :)

Ja, ikke sant :fnise: . Glad jeg kom over den. Da kan jeg føle meg normal, nesten uansett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Becky!

Hvordan går det med deg?

Hei på deg, Becky!!!

:lete:

Håper du har hatt en fin helg og nyter sommern - tenk at du er gravid da!!

Heisann jenter :klemmer:

Har vært så dårlig de siste dagene, så har rett og slett ikke orka å surfe på nettet. Begynte så vidt her en dag (tror det var i dagboka di, Pupsi :) ) , men orka ikke lese ferdig. Tenkte at da var det greit å kaste inn håndkleet ;)

Har lest på nettet nå om både kvalmestillende medisiner og avføringsmidler. Det er visst ikke så restiktivt som jeg trodde. Tror jeg skal teste ut litt, som forsiktighet selvsagt. Den dupholacen får jeg ikke i meg mer. Er så kvalmende. Fikk ikke i meg nok til at den virka heller. Akkurat nå føler jeg bare at jeg eksisterer. Får ikke gjort noen ting. Så, da drar jeg med friskt mot til apoteket i morgen og håper på bedring de siste ukene av 1. trimester :jepp:

Ja, Zia, tenk at jeg er gravid :strix: . Skjønner det nesten ikke ennå. Har sympomer, men føler meg ikke gravid likevel :klø: . Det blir nok annerledes når jeg får mage, vil jeg tro. Og selvsagt når jeg begynner å kjenne noe innenifra :rødme: . Har for øvrig litt en mage nå, men det er ikke pga peanutten :fnise: . Er så oppblåst, så kunne sikkert gått for å være dobbelt så langt på vei :ler: .

Så hyggelig å komme tilbake til hilsener :klemmer: . Grattis med 10 uker Sequax. Du er jo akkurat to uker lengre enn meg. Og grattis til Milla som er 6 uker (akkurat to uker mindre ;) )

Og hurra for meg som er 8 uker på vei :strix::fnise:

Ble litt surrete innlegg det her. Veldig ulikt meg det der :sjenert::ironi::fnise:

Sov godt, jenter :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, vet hvordan du har det, håper du blir bedre snart! :klemmer:

Tusen takk :klemmer: . Ja, du vet det mye bedre enn meg.

Er du også oppblåst og har hard mage? Det er visst noe som går :fnise:

Hehehe, merkelig det der :jepp:

Nei, håper ikke jeg fremstår som veldig sutrete. Prøver virkelig å ikke være det. Tror nok dette har noe med at jeg har værtså mye syk i løpet av livet. Man skulle tro at man ble mer herda da, men sånn er det ikke for meg. Det blir til slutt at man får nok. Orker ikke en eneste plage til. Derfor klarer jeg ikke helt å omfavne disse plagene, selv om det fører til noe bra. Det betyr ikke at jeg ikke er takknemmlig for at jeg er gravid. Er bare litt mer utålmodog når det gjelder plagene ;)

Ha en fin dag, jenter :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se deg, søta :klemmer:

Kjedelig og vondt med kvalme og forstoppelse :tristbla: Håper det gir seg snart. Postafen er veldig effektivt mot kvalme :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~

Neida du klager da ikke. Og har man behov for å få ut tankene med ulike ting så er dagboken det beste stedet å skrive de ned :)

Kanskje har noen gode tips og råd for de også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se deg, søta :klemmer:

Kjedelig og vondt med kvalme og forstoppelse :tristbla: Håper det gir seg snart. Postafen er veldig effektivt mot kvalme :jepp:

Tusen takk, nå ble jeg glad :klemmer: . Har sendt ut mannen for å kjøpe både postafen og dulcolax. Leser så i pakningsvedlegget til postafen at det muligens ikke er helt trygt for barnet. Men leser på nettet at mange leger sier at det er trygt. Tror jeg prøver dulcolaxen først og ser om det hjelper når fordøyelsen blir lettere. Har en resept på afipran (kvalmetablett), men den har akkurat gått ut på dato. Kan jo alltids prøve meg. Har gått før. Irriterer meg litt at legen ikke tilbød meg det da jeg var der i forrige uke. Sa jo at jeg var kvalm og ikke fikk gjort noen ting. Åja, svarte han bare da.

Neida du klager da ikke. Og har man behov for å få ut tankene med ulike ting så er dagboken det beste stedet å skrive de ned :)

Kanskje har noen gode tips og råd for de også :jepp:

Tusen takk, kjære deg :klemmer: . Ja, det er godt å få ned tanker her. Ja, dufår bare følge med på tingene jeg prøver ut, så får du evt prøve de om jeg lykkes. Akupunktur virket ikke på meg, men kan jo alltids gjøre det for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg, Becky!

Føler meg kjempeheldig som nesten ikke er kvalm! Har vel vært kvalm en 3-4 ganger bare, og da var det bare å få opp mageinnholdet, så var det borte ;)

Ganske artig å tenke på at jeg er akkurat to uker før deg :)

Håper du finner noe kvalmestillende snart, Becky! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff håper du finner noe som hjelper på kvalmen snart :klemmer:

Hei på deg, Becky!

Føler meg kjempeheldig som nesten ikke er kvalm! Har vel vært kvalm en 3-4 ganger bare, og da var det bare å få opp mageinnholdet, så var det borte ;)

Ganske artig å tenke på at jeg er akkurat to uker før deg :)

Håper du finner noe kvalmestillende snart, Becky! :klemmer:

Takk for hilsner :klemmer: . Postafenen virka ikke på meg. Klarte ikke dy meg. Måtte bare prøve. Ble bare utrolig trøtt, så fikk om ikke annet sovet bort endel tid. Avføringstablettene hadde en kortsiktig virkning. Må nok fortsette å ta det i ny og ne. Ihvertfall nå i begynnelsen.

Sequax: Ja, veldig gøy for meg å følge med deg som ligger litt lengre frem i tid enn meg :) . Så godt å (nesten) slippe kvalmen. Nå bikker du snart 12 uker :hoppe:

Var hos gynekologen nå. Blødde jo for et par uker siden. Fikk ikke time før i dag. Alt så bra ut :strix: . Fikk se et lite dunkende hjerte :rødme: , plommesekk, livmor og det som var laget av morkaka. Fikk og afipran mot kvalmen. Blir spennende å se om det virker :jepp:

Nå lager jeg kake til mannen som har bursdag i morgen :)

Ha en fin dag :vinke:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...