Gjest Iril Skrevet 1. juli 2010 #601 Del Skrevet 1. juli 2010 Jeg kjøpte skjørt og en kortbukse på H&M for 100 kr stk i dag, mammaklær er en av de beste oppfinnelsene noensinne! Så ei jente jeg gikk i klasse med på u.skolen der, i mammavdelingen, men orket ikke snakke med henne, så måtte snike meg rundt hyllene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 1. juli 2010 Forfatter #602 Del Skrevet 1. juli 2010 Er det ikke rart med det der, at når du faktisk ikke er gravid, og bare kikker for gøy eller for venninner eller som gaver, så hadde det ikke vært noe stress om noen så deg - da føler man jo at det er helt troverdig å forklare hvorfor man er der liksom. Men når man plutselig er prøver, eller til og med gravid, så føler jeg nesten ikke at jeg kan se i retning av hverken mammaklær eller babyklær uten å bli avslørt Kanskje det bare er meg men... Nei, det er ikke bare deg. Under hele prøveperioden har jeg måttet skjult at jeg kan ting om prøving og babyer. Merker at andre venninner og gjør det. Ikke fordi det prøver, men de fordi de drømmer om barn og dermed har blitt veldig beleste. Det blir stadig sagt ting som "er det ikke sånn at....? Tror jeg hørt det et eller annet sted" . Huff, det er så gjennomskuelig. Har ikke sagt til folk at jeg har vært babysjuk heller, så har ikke det å skylde på heller. Er litt annerledes når det er reelt. Er greiere å snakke om det når det er langt frem i tid. Rart det der. Jeg kjøpte skjørt og en kortbukse på H&M for 100 kr stk i dag, mammaklær er en av de beste oppfinnelsene noensinne! Så ei jente jeg gikk i klasse med på u.skolen der, i mammavdelingen, men orket ikke snakke med henne, så måtte snike meg rundt hyllene.. Ja, det ofte man bare ikke orker å snakke med folk, men jeg vil helst ikke bli avslørt. Jeg er skikkelig dårlig til å ljuge og. Føler at "alle" skjønner det nå, selv om jeg nesten ikke har vært sosial siden jeg ble gravid . ___ Kan man ta tarmskylling som gravid? Vurderer det sterkt nå. Har fått så treg fordøyelse. Tror det er mye av grunnen til kvalmen. Har prøvd å drikke sviskejuice, youghurt med havregryn, mye væske o.l. Er redd for å få hemorider. Tenk å måtte gå til fastlegen med det. Grøss og gru. Har hørt at fordøyelsen forverresettersom babyen vokser og. Tenker at jeg må finne en løsning nå. Kanskje kunne jeg ha gjort det regelmessig i løpet av svangerskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 1. juli 2010 #603 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Nei, gå på apoteket og kjøp Duphalac. Det smaker helt horribelt søtt og har en grusom konsistens, men det hjelper. Og det er helt trygt i graviditeten. Jeg var avhengig de første ukene, men det er myyyye bedre nå. Skikkelig plagsomt er det i hvert fall. Har du forresten prøvd tarmskylling før? Endret 1. juli 2010 av Iril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 2. juli 2010 Forfatter #604 Del Skrevet 2. juli 2010 Nei, gå på apoteket og kjøp Duphalac. Det smaker helt horribelt søtt og har en grusom konsistens, men det hjelper. Og det er helt trygt i graviditeten. Jeg var avhengig de første ukene, men det er myyyye bedre nå. Skikkelig plagsomt er det i hvert fall. Har du forresten prøvd tarmskylling før? Tusen takk. Du er jo som et graviditetsleksikon til tider . Dette skal prøves. Nei, har ikke prøvd tarmskylling før. Vet det er negative sider ved det, men vil bare finne noe som hjelper. Men da prøves dette nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 2. juli 2010 Forfatter #605 Del Skrevet 2. juli 2010 Hurra for 6 uker Jeg er overlykkelig for hver dag spiren bestemmer seg for å holde seg inne. Bare 6 uker igjen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 2. juli 2010 #606 Del Skrevet 2. juli 2010 Det blir stadig sagt ting som "er det ikke sånn at....? Tror jeg hørt det et eller annet sted" . Huff, det er så gjennomskuelig. Hva!!?? Gjennomskuelig? Uff da, det er jo som å høre meg det der. Sier akkurat det du skriver; "er det ikke sånn at..." og "mener å ha lest..." Haha, snakk om å treffe spikeren på hodet, Becky Ok, da er jeg vel trolig avslørt blant venner og familie jeg da... Hurra for 6 uker Jeg er overlykkelig for hver dag spiren bestemmer seg for å holde seg inne. Bare 6 uker igjen nå 6 uker Så fantastisk fort tiden går! Halveis til de magisk 12 ukene nå. Det går fort dit (Og apropos Iril, helt enig, det er som et levende leksikon - veldig praktisk ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 2. juli 2010 #607 Del Skrevet 2. juli 2010 Hahaha Jeg har også prøvd å kamuflere kunnskapene mine på babyområdet en stund Kjedelig med treg mage. Jeg har ikke vært plaget med det i svangerskapet. Derimot hadde jeg noen uker med diare etter å ha tatt jernpiller. Men det er visst et vanlig problem ja 6 uker i dag Lille spiren din blir større og større Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 2. juli 2010 #608 Del Skrevet 2. juli 2010 Tusen takk. Du er jo som et graviditetsleksikon til tider . Dette skal prøves. Nei, har ikke prøvd tarmskylling før. Vet det er negative sider ved det, men vil bare finne noe som hjelper. Men da prøves dette nå Takk, men vet nå ikke det.. Det med Duphalac fant jeg ut da jeg i ren desperasjon måtte fortelle mannen om problemet, og han gikk på apoteket for meg. Men hadde jeg tenkt meg om hadde jeg sikkert visst det, for jeg har gitt det sikkert tusen ganger til folk da jeg jobbet på sykehjem.. Tarmskylling høres så ekstremt ekkelt ut, at jeg aldri hadde turd å prøve. Men skjønner deg godt, er man desperat nok, prøver man det meste. Hadde vel prøvd det jeg også om noen foreslo det for noen uker siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 2. juli 2010 #609 Del Skrevet 2. juli 2010 Og forresten; hurra for 6 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 2. juli 2010 #610 Del Skrevet 2. juli 2010 6 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 3. juli 2010 Forfatter #611 Del Skrevet 3. juli 2010 Hva!!?? Gjennomskuelig? Uff da, det er jo som å høre meg det der. Sier akkurat det du skriver; "er det ikke sånn at..." og "mener å ha lest..." Haha, snakk om å treffe spikeren på hodet, Becky Ok, da er jeg vel trolig avslørt blant venner og familie jeg da... Hehe, det er vel bare gjennomskuelig for de som vet det. Får se hvordan det går i kveld. Skal møte noen venninner i kveld. Blir ofte snakk om barn. Heldigvis ersøstrami med og kan evt redde meg . Fårkanskje tenke ut på forhånd hva jeg skal si. Er ekstremt dårlig til å ljuge. Mens jeg prøvde merket jeg at jeg smilte stort når jeg ble spurt om det og sa at jeg hadde lyst på barn, men ikke visste når ennå. "Vi får se" var et svar jeg brukte ofte. Tar vel samme greia nå og. Kanskje jeg skal si at jeg begynner å bli babysjuk nå? Hahaha. Jeg har også prøvd å kamuflere kunnskapene mine på babyområdet en stund Kjedelig med treg mage. Jeg har ikke vært plaget med det i svangerskapet. Derimot hadde jeg noen uker med diare etter å ha tatt jernpiller. Men det er visst et vanlig problem ja. 6 uker i dag, Lille spiren din blir større og større Du trenger ikke akkurat å kamuflere nå lenger . Tror de har merka at det er noe på gang nå . Tar gjerne litt diarè nå . Blir ofte forstoppa av herntabletter, så får håpe jeg ikke har jernmangel. Takk, men vet nå ikke det.. Det med Duphalac fant jeg ut da jeg i ren desperasjon måtte fortelle mannen om problemet, og han gikk på apoteket for meg. Men hadde jeg tenkt meg om hadde jeg sikkert visst det, for jeg har gitt det sikkert tusen ganger til folk da jeg jobbet på sykehjem.. Tarmskylling høres så ekstremt ekkelt ut, at jeg aldri hadde turd å prøve. Men skjønner deg godt, er man desperat nok, prøver man det meste. Hadde vel prøvd det jeg også om noen foreslo det for noen uker siden.. Å, joda. Du er leksikonet vårt Duphalac er kjøpt, men får ikke i meg så mye foreløpig pga kvalmen. Fikk i meg bittelitt i går kveld. Vurderer sterkt å prøve akupunktur mot kvalmen nå, siden den er så altoppslukende. Hehe, når man blir desperat nok, så prøverman alt. Men jeg tydeligvis ikke desperat nok siden jeg ikke drikker sviskejuice og duphalac dagen lang Og forresten; hurra for 6 uker! 6 uker! Tusen takk . Og takk til dere andre og. På en måte føler jeg at tiden går fort. På den andre siden, går det sååå saaakte. Leste i går at risikoen for spontanabort er mindre hos folk som er plaget med svangerskapskvalme. Heh, har kanskje noe med at de ofte holder seg heeelt i ro Skal som sagt møte noen venninner nå. Får se hvor lenge jeg holder ut. Kanskje hjelper det å komme seg ut Blæææ! Argentina tapte! Nå tror jeg faktisk at jeg heier på Uruguay. Hvem heier dere på? (hvis dere følger med). Jippi, nå starter snart Tour de France og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 3. juli 2010 #612 Del Skrevet 3. juli 2010 Usj, kjedelig med altoppslukende kvalme, man blir så ekstremt sliten av det. Vi har ikke giddet å få oss tv-leverandør etter vi flyttet, venter til fotballvm og annet sportstøys er over.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 3. juli 2010 Forfatter #613 Del Skrevet 3. juli 2010 Usj, kjedelig med altoppslukende kvalme, man blir så ekstremt sliten av det. Vi har ikke giddet å få oss tv-leverandør etter vi flyttet, venter til fotballvm og annet sportstøys er over.. Hehe, godt det er forskjellige mennesker i verden. Nå var det akkurat tre fantastiske minutter i spania-paraguay-kampen. KLarer ikke å forstå at det ikke er negasjerende. Kunne derimot fin klart meg uten de irriterende vuvuzelaene Ja, du vet mer enn meg hvordan det er alt kvalmen tar stor plass i hverdagen. Glemte å svare på innlegget der du svarte meg om det. Varlitt godt å lese at andre og må ta hensyn i hverdagen. Har inntrykk av at "alle andre" klarer å fortsette mer eller mindre som før, men det er nok bare et inntrykk jeg har. Det som er godt å vite er at dette fører til noe godt. Noe veldig godt Og, vi har valgt det selv, med visshet om at det kunne føre med diverse plager Hadde det veldig hyggelig ute. Gav meg et lite energikick . Kanskje det hjelper å være sosial. Det hjalp uansett å få bevegd seg litt. Har sittet alt for mye stille i det siste. I morgen skal jeg møte noen venner for å grille. Blir spennende hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 4. juli 2010 #614 Del Skrevet 4. juli 2010 Gratulerer med overståtte 6 uker! :stix: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 5. juli 2010 #615 Del Skrevet 5. juli 2010 Gratulerer med vel overståtte 6 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 5. juli 2010 #616 Del Skrevet 5. juli 2010 Jeg har av en eller annen merkelig grunn heid på Nederland siden jeg var liten, så det er de jeg heier på i år også selvfølgelig Var temmelig overrasket da de tok Brasil! Men tror egentlig Tyskland vinner i år, de har spilt utrooolig bra... Håper du har hatt en fin start på uken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 5. juli 2010 #617 Del Skrevet 5. juli 2010 Hvordan gikk besøket med vennene dine? Ble du avslørt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #618 Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Gratulerer med overståtte 6 uker! :stix: Gratulerer med vel overståtte 6 uker Tusen takk, begge to . Gleder meg sånn til 12 uker er overstått, kvalmen forhåpentligvis er borte og jeg kan fortelle omverdnen om det . Grugleder meg litt til sistnevnte. Kanskje jeg drøyer den enda lengre enn 12 uker.. Jeg har av en eller annen merkelig grunn heid på Nederland siden jeg var liten, så det er de jeg heier på i år også selvfølgelig Var temmelig overrasket da de tok Brasil! Men tror egentlig Tyskland vinner i år, de har spilt utrooolig bra... Håper du har hatt en fin start på uken! Har heid på Argentina frem til de ble slått ut. Heier alltid på Italia og, men de rakk jo ikke å starte før de var ute omtrent . Heier på Uruguay nå, men regner med at Tyskland ødelegger det. Vel, Nederland ødelegger vel først Tusen takk og i lige måde Hvordan gikk besøket med vennene dine? Ble du avslørt? Nå har jeg vært på to besøk. Det ene var et kafèbesøk og det andre var griling. På kafèbesøket ble det bittelitt babysnakk akkurat da jeg skulle dra, fra den mest babysjuke av alle i vennegjengen . På grillinga ble det mer snakk siden vertskapet akkurat har fått en liten en selv. Fikk et spm og greide å avfeie det helt greit. Kunne nok ha kommet med et bedre svar og tror nok hun ene venninna mi skjønte at vi tenker det på. Så, da virker det nok som vi prøver eller tenker på det, noe som er helt greit. Har faktisk gått overraskende bra med kvalmen når jeg er i sosiale lag. Biter sammen tenna overraskende bra og blir nok distrahert. Nå skal jeg snart til en akupunktør. Blir spennende. Har aldri vært det før. Hun mente 2-3 behandlinger i løpet av en uke + kosttilskudd burde hjelpe . Sliter med å få time til legen til første svangerskapskontroll. Er alt for seint ute + at det er ferieavviklng nå. Trodde kontrollene begynte mye seinere. Nå må jeg forte meg. Hade hade Endret 5. juli 2010 av Becky1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 5. juli 2010 #619 Del Skrevet 5. juli 2010 Så bra at kvalem er overkommlig når du er ute blant folk Det hadde jo vært litt vrient å skjule det hele om du skulle fly å hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #620 Del Skrevet 6. juli 2010 Så bra at kvalem er overkommlig når du er ute blant folk Det hadde jo vært litt vrient å skjule det hele om du skulle fly å hele tiden Ja, jeg er veldig heldig der . Tok som sagt akupunkturi går. Tror dere ikke bare det gjorde vondt verre da? . Kanskje blir det verre før det blir bedre, hvem vet . Har ny time på torsdag. Ringer henne i morgen og hører om jeg skal avbesteille om det ikke blir bedre. Nå har jeg ringt flere ganger om legetime og tror dere ikke det magisk dukka opp en time til slutt? . "Oi, vent, her var det visst en ledig" . Skal hjem til mor og far for å grille nå. Søstra mi og mormor er der og. Hehe, kunne godt fortalt mormor at jeg er gravid. Hun hadde ikke husket det likevel . Lurer veldig på hvordan hun reagerer på å få et oldebarn. Ha en fin dag, jenter. Sorry at jeg ikke er så flink til å svare i dagbøker om dagen. Leser det meste, men orker ikke alltid å skrive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå