Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ferie! :danser:

Hipp hurra for ferie og mammaklær! :hoppe:

Så bra med både ferie og mammaklær i posten :strix:

:danse: for FERIE :sol:

Kan godt tenke meg til at det skal bli godt å ha fri første trimester.. :Nikke:

Ja, det er fantsatisk med ferie nå. Det passer utrolig bra. Helt perfekt rett og slett :rødme: . Shopper fortsatt mammaklær. Kjempegøy.

Pupsi: har glemt å svare på noe. Jeg byr ikke på møbler på ebay. Jeg byr på finn.no. Byr under den eksisterende prisen og får som regel ja. Dette gjeler klær. Har ikke begynt med møbler ennå. Vil vente til det har gått minst 12 uker. Akkurat nå føles det laaaangt frem i tid ;)

Frkhøne: Dagboka di har falt ut av mine innlegg. Skjedde da du hadde en pause fra KG. Derfor jeg ikke har skrevet der. Sjekker det opp etterhvert :)

Skulle ønske jeg også hadde fri første trimester, men får kose meg med ferie i 2. trimester i stedet da! :sol:

Hvis jeg hadde blitt gravid samtidig som deg (som jeg hadde mistanke om den gangen, hadde det passa utrolig dårlig. Hadde en utrolig stressende periode på jobb da. Dette passer rett og slett perfekt. Ser at permisjonsdatoen min er på en mandag(om jeg husker riktig). Det betyr at jeg går ut i permisjon på fredag, noe som videre betyr at jeg kun jobber første uka i februar. Har juleferie i des-jan, noe som betyr at det blir ca en måned jobbing etter juleferien. Når jeg tenker sånn, er det ikke lenge til i det hele tatt: Bare et halvt år + en mnd etter jul.

Er vanskelig å holde seg unna søtsaker. Vel, det er det uansett, gravid eller ikke. Har måttet spist noe, men ellers synes jeg at jeg er ganske flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt ekstremt lett å holde seg unna søtsaker, jeg.. Du må få deg litt svangerskapskvalme du også.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt ekstremt lett å holde seg unna søtsaker, jeg.. Du må få deg litt svangerskapskvalme du også.. :fnise:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Becky! :vinke:

Innom og leser litt i dagboka di også! Skjønner godt at det er deilig med ferie! Jeg skal på ferie i september, og gleder meg til det! Framover nå er det bare jobb, jobb, jobb...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke lyst på engang? Håperjeh slipper unna, selv om det kan se ut som kvalmen kommer sakte men sikkert nå.

Hei, Becky! :vinke:

Innom og leser litt i dagboka di også! Skjønner godt at det er deilig med ferie! Jeg skal på ferie i september, og gleder meg til det! Framover nå er det bare jobb, jobb, jobb...:)

Ja,hadde nok ikke klart dette uten ferie. Er så trøtt og svimmel. Er nok det som gjør at jeg blir kvalm og. Noen som vet hvorfor man kan bli svimmel som gravid? Har hørt om lavt blodtrykk og jernmangel. Det jeg har lest foreløpig har vart hele svangerskapet... Huff, håper dette bare er midlertidig.

Fikk noen mammaklær i posten i stad. De var aaalt for store. Håper virkelig ikke de kommer til å passe :fnise: . Men kunne bruke buksa som saggebukse. Ble ganske kult i grunn ;)

Orker ikke skrive i andre bøker nå.

5 uker i dag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke helt hvorfor man blir svimmel, men gjetter på hormoner. :vetikke: Jeg har blitt veldig svimmel når jeg har hatt blodtrykksfall. En gang ble jeg skikkelig kvalm også, og kastet opp i det øyeblikket jeg gikk av t-banen :flau: Man må drikke masse vann når det skjer!

Kjedelig med klær som ikke passer da. Kanskje du kan selge det på finn selv? Jeg er veldig fornøyd med mamma-klærne på h&m, spesielt buksene! :)

5 uker :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvorfor man blir svimmel, men gjetter på hormoner. :vetikke: Jeg har blitt veldig svimmel når jeg har hatt blodtrykksfall. En gang ble jeg skikkelig kvalm også, og kastet opp i det øyeblikket jeg gikk av t-banen :flau: Man må drikke masse vann når det skjer!

Kjedelig med klær som ikke passer da. Kanskje du kan selge det på finn selv? Jeg er veldig fornøyd med mamma-klærne på h&m, spesielt buksene! :)

5 uker :danser:

Lest mer nå og det er håp om det går over etter første trimester. Da er det sjanse for at blodtrykket stabiliserer seg, hvis det er det det er snakk om da. Tok tipset ditt ogdrakk masse vann i går :) Huff,håper jeg slipper det du opplevde. Det er da ingenting å være flau over. Man kan ikkeno for det.

Joda, kan sikkert selge klærne, eller så gir jeg de bort. Kosta ikke mye. Har nå lært at str medium ikke er medium når det gjelder mammaklær. Tar nok en tur innom h&m snart. Nå er det jo salg og :)

:strix: 5 uker :strix:

I know! og nå er det 5 uker og 1 dag :strix::fnise: . Til tirsdag begynner hjertet å slå i følge terminkalkulatoren :rødme:

__

Vært ute og gått en tur i skogen allerede. Veldig deilig. Mannen løp en annen runde, før vi møtes mot slutten. Haha, veldig morsomt det i grunn, før hørte plutselig noen som puste og peste bak meg. Og det var ikke vanlig pusting og pesing, det var med stemme og alt. Snudde meg om og så mannen som kom spurtende mot meg. Så løp han forbi og da jeg ikke så han mer, hørte jeg et skikkelig brøl :ler: . Fikk senere vite at det er den strekningen der han pleier å ta ut det siste.

Litt kontrast til meg som gikk en rolig tur og plukka blomster :fnise: . Men var slitsomt nok for meg det her. Må nok hvile et par timer nå :fnise: .

Idag skal mannen i utdrikningslag. Kanskje drar jeg hjem til mamma og pappa en tur. Vet de skal grille. Men så vil jeg ikke fortelle dem det ennå og denne svimmelheten er vanseklig å skjule. Får evt skylde på hodepine;)

Ha en fin dag i sola, jenter :goodbye::sol:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på mailen her:

Har du ikke sett sengekant før? :fnise: Tror de fleste har det ;) men de er ofte tynnere og er knytt fast til sprinklene, eller tvinnet i mellom dem. men jeg syntes det var så fint med en god og tykk en. Har hørt at de tynne så lett faller ned.

Vet ikke helt med vugge, var faktisk ikke klar over at man brukte vugge/kurv i starten før ganske nylig :klø: Tror ikke det er noe i veien for å ha den nyfødte i sengen sin med en gang.

Jeg har ikke festet stellematten, men tenker å legge en anti-skli-matte under, for det ble faktisk litt glatt. Det er veldig praktisk å bruke en kommode man har fra før ja :jepp:

Så hyggelig med en skogtur da :nigo: Deilig å ha unnskyldning for å rusle sakte og plukke blomster :fnise:

Kos deg i kveld, om du er hos foreldrene dine med "hodepine" eller hjemme hos deg selv :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupsi: Nei, tror ikke jeg har sett sengekant før :dåne: :fnise: . Har i hvertfall ikke tenkt over det. Mulig jeg ikke har lagt merke til det fordi den har vært tynnere i de få sprinkelsengene jeg har sett :vetikke: . Godt jeg har 8 mnd igjen sier nå bare jeg :ler:

Begynner å merke symptomene for fullt nå. Er spesielt kvalme, trøtthet og svimmelhet som er plagsomt. Menmen, da er jeg ihvertfall ordentlig gravid ;)

Jeg har mannen har vært ute og feiret 1-års bryllupsdag i dag :bryllup::strix: . Veldig hyggelig, men var ikke så mye jeg orka å spise. Nesten så jeg skulle ønske at vi fortsatt var prøvere nå. Mannen er så kjekk og søt og snill, og jeg orker ingenting. Fine mannen min :hjerter_rundt:

Ha en fin kveld :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kjapp kikk innom før kvelden er over - jeg er her ofte altså, men legger ikke igjen så mye spor om dagen pga hektiske dager på jobb.

Bra at alt fremdeles står fint til med mini i magen, og litt artig at symptomene begynner å melde sin ankomst :fnise: Måtte du bli forskånet fra de aller værste symptomene :pls:

Koselig med bryllupsdag - 1 år må jo være litt ekstra spesielt (innbiller jeg meg iallfall :rødme:)

Kos deg med ferie og spire i magen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med overstått 1-års bryllupsdag :strix:

Tusen takk :klemmer:

Bare en kjapp kikk innom før kvelden er over - jeg er her ofte altså, men legger ikke igjen så mye spor om dagen pga hektiske dager på jobb.

Bra at alt fremdeles står fint til med mini i magen, og litt artig at symptomene begynner å melde sin ankomst :fnise: Måtte du bli forskånet fra de aller værste symptomene :pls:

Koselig med bryllupsdag - 1 år må jo være litt ekstra spesielt (innbiller jeg meg iallfall :rødme:)

Kos deg med ferie og spire i magen :strix:

I lige måde. Pleier å lese igjennom en fast rekke meddagbøker,men rekker ikke svare alle. Du er jo alltid så flink til å kommentere i andres bøker, så du er mer en tilgitt :jepp: . Ikke det at det var noe å tilgi men, ja, du skjønner poenget :fnise:

Ja, på en måte ganske gøy med symptomer, men på andre siden synes jeg det er ganske kjipt. Og det har ingenting med at jeg ikke er takknemmlig. Ingen liker vel å være kvalme? ;) Vanskelig å skjønne at jeg er gravid og, til tross for symptomer. Føler på en måte at jeg ljuger når jeg forteller de at jeg er gravid. Har foreløpig sagt det til et par leger og en fysioterapeut + søstra mi og mamma. Sa det til mamma idag :) . Er så greit med henne, for gjør ikke så mye ut av ting. Sa det til henne fordi vi var på jobben sammen i dag. Vanskelig å skjule + at hun da tok de verste løftene for meg. Tror jeg skal klare å vente til 12. - 14. uke med resten. Får se. Stoler bare ikke på svigerfar. Han er en ordentlig sladrekjerring :ler: .

Ja, veldig hyggelig med bryllupsdag. Tenkte egentlig ikke så veldig mye over at det var gått et år. Var så dårlig den dagen. Tenkte selvsagt at jeg har verdens beste mann, som så mange andre :fnise: :rødme: . Tenkte og at tiden har gått fryktelig fort. Og da kommer 7 1/2 - 8 mnd til å gå kjempefort :)

Er en veldig viktig dato i dag:

Hjertet begynner å slå: 29. juni 2010 :strix:

Ha en fin dag, jenter :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Hjertet som slår allerede :rødme:

Så koselig at du har fortalt om det til de nærmeste. Skjønner følelsen av at det er litt uvirkelig. Jeg synes det hørtes HELT fjernt ut da gynekologen fortalte meg veien videre forrige timen jeg var der, og så avsluttet med; "og hvis du blir gravid, så ringer du også". Jeg, GRAVID :overrasket: Det hørtes helt feil ut :fnise: Så blir nok unektelig fryktelig rart de første gangene man skal si det selv.

Moren din høres forresten helt motsatt ut av min - her hadde det blitt hysteri uten like, så selv om jeg hadde villet dele det så fort som mulig, så vet jeg at det smarteste er å holde kjeft lengst mulig :ler:

Tenk forresten at når dere feirer 2 års bryllupsdag, så er dere tre :rødme:

Ååh, nå ble jeg glad bare av tanken, på deres vegne altså :fnise:

:strix:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, hurra for hjertet som slår! :strix:

Tusen takk :klemmer: Veldig rart og koselig å tenke på :rødme:

:strix: Hjertet som slår allerede :rødme:

Så koselig at du har fortalt om det til de nærmeste. Skjønner følelsen av at det er litt uvirkelig. Jeg synes det hørtes HELT fjernt ut da gynekologen fortalte meg veien videre forrige timen jeg var der, og så avsluttet med; "og hvis du blir gravid, så ringer du også". Jeg, GRAVID :overrasket: Det hørtes helt feil ut :fnise: Så blir nok unektelig fryktelig rart de første gangene man skal si det selv.

Moren din høres forresten helt motsatt ut av min - her hadde det blitt hysteri uten like, så selv om jeg hadde villet dele det så fort som mulig, så vet jeg at det smarteste er å holde kjeft lengst mulig :ler:

Tenk forresten at når dere feirer 2 års bryllupsdag, så er dere tre :rødme:

Ååh, nå ble jeg glad bare av tanken, på deres vegne altså :fnise:

:strix:

Tusen takk for superkoselige ord (se fet skrift :) ) :klemmer: . Tror tiden kommer til å gå veldig fort, selv om det ikke føles sånn nå. Det er jo alltid sånn at det når man er oppi det, så går tiden sakte. Mens når man ser tilbake, så virker det som tiden har gått veldig fort. Sånn som NÅR du blir gravid f.eks. Da kommer du til å glemme all tid og frustrasjon som har gått med til prøvingen.

Er egentlig veldig godt at mamma og søstra mi vet det nå. Får se hvor lenge det blir tiljeg forteller det noen andre. Er ganske vanskelig å skjule, siden jeg er så dårlig. Jeg føler at jeg bare eksistrerer nå. Får nesten ikke gjort noen ting. Bare er hjemme og slapper av. Orker nesten ingenting. Er utrolig heldig som timet dette med sommerferien. Fælt å si det, men gleder meg til den er over og skulle ønske det regnet litt mer nå (pga pollen) :fnise: .

Kanskje får jegmannen til å kjøre meg til senteret for å sjekke ut mammaklær på tilbud. Prøvde meg på det lokale senteret i går, men forta meg ut i redsel for å noen skulle se meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden kommer til å gå fort! Herregud, min baby er jo nesten klar til å komme ut :overrasket: Syntes ikke det er lenge siden jeg hadde mensen :ler: Tror vi bare får nyte tiden før babyene kommer, de har vi jo resten av livet :rødme: Men det er nå vi har sjansen til å gjøre hva vi vil.

Du kan ta pollenallergimedisin selv om du er gravid, vet du. De har godkjent flere medsiner nå, som ikke alle leger er klar over. Min visste det ikke, da jeg viste han skrivet fra relis i går, og takket veldig for at jeg fortalte han det, og skrev ut Aerius til meg :) Syntes det er bedre å ta medisin enn å ønske seg regn, midt på sommeren :fy_fy: Det rammer andre enn deg selv og, vet du :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta pollenallergimedisin selv om du er gravid, vet du. De har godkjent flere medsiner nå, som ikke alle leger er klar over. Min visste det ikke, da jeg viste han skrivet fra relis i går, og takket veldig for at jeg fortalte han det, og skrev ut Aerius til meg :) Syntes det er bedre å ta medisin enn å ønske seg regn, midt på sommeren :fy_fy: Det rammer andre enn deg selv og, vet du :ler:

Hehe, som om mine ønsker påvirker været :skratte:

Har fått noen medisiner,men så sier disse legene så forskjellig. Noen sier at det er greit (selv om det står i pakningsvedlegget at det ikke er det), mens andre sier at man bør unngå alt (sånn generelt). Ikke lett å vite hva en skal tro. Skal sjekke ut hvilket merke jeg fikk skrevet ut. Tusen takk for tips :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje får jegmannen til å kjøre meg til senteret for å sjekke ut mammaklær på tilbud. Prøvde meg på det lokale senteret i går, men forta meg ut i redsel for å noen skulle se meg :fnise:

Er det ikke rart med det der, at når du faktisk ikke er gravid, og bare kikker for gøy eller for venninner eller som gaver, så hadde det ikke vært noe stress om noen så deg - da føler man jo at det er helt troverdig å forklare hvorfor man er der liksom. Men når man plutselig er prøver, eller til og med gravid, så føler jeg nesten ikke at jeg kan se i retning av hverken mammaklær eller babyklær uten å bli avslørt :roll:

Kanskje det bare er meg men... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...