Gjest Iril Skrevet 19. juni 2010 #561 Del Skrevet 19. juni 2010 Det kinesiske kartet sier gutt på meg også, men jeg føler det er ei jente. Men jeg trenger jo ikke ha rett. Alle andre kjærringråd, sånn som om man er kvalm og om man er stygg mens man er gravid (jeg var helt ekstremt kvisete, men det er bedre nå heldigvis) sier at jeg skal ha jente, så det blir spennende å se.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. juni 2010 #562 Del Skrevet 19. juni 2010 1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager 2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager 3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager 4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager 5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager 6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager 7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager 8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager 9 fullgåtte måneder: 40 uker Jeg tror tickeren skifter bilde på disse dagene. Det er jo 9 bilder, og jeg tror det er sånn at hvert bilde er en måned. Da skifter du i så fall om 2 dager, Becky Og jeg skifter ikke før om tre uker men da får jeg jo det siste bildet, så det får være greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 19. juni 2010 #563 Del Skrevet 19. juni 2010 Gratulerer med ticker Becky! Så morsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 19. juni 2010 #564 Del Skrevet 19. juni 2010 Da skifter den i så fall dagen etter, for min byttet på 13+3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #565 Del Skrevet 19. juni 2010 Takk for fyldige svar, Iril og Pupsi . Og selvsagt for gratulasjonen din, Zia . Godt å høre du bare tok UL, Pupsi. Innvendig regner jeg med? Ja, det jo mye mer enn Downs man kan være bekymret for. Får bare tro at dette går i orden, på alle mulige måter. Hjelper ingenting å bekymre seg, heller om vendt. Takk for oppmuntring, Iril. Jippi, da går tickeren min snart et steg videre. Dette er så gøy . Nå omfavner jeg dette mer og mer. Lot meg jo ikke engang tenkte at jeg kunne være gravid, siden jeg ble så skuffa sist. Da klarte jeg ikke bare å snu det med en gang. Er nok sikkert den følelsen noen får etter fødsel. Man tenker at lykken bare bruse igjennom kroppen med en gang, men så gjør det kanskje ikke det. Da er det viktig å gi seg selv tid og ikke være fir streng med seg selv. Følelsen kommer etterhvert Har allerede begynt å bestille brukte mammaklær fra finn.no. Skal prøve å ikke bruke for mye penger denne perioden. Er så fort gjort å bare gå helt amokk. Skal skrive opp det jeg bruker, slik som Pupsi har gjort. Sånn ca ihvertfall. Da får jeg en liten oversikt. Har mye klær allerede som kan brukes noen måneder ut i graviditeten. Er nok bukser, undertøy, jakke o.l. jeg trenger mest. Nå er det snart prinsessebryllup :rødme: . Eeeelsker sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. juni 2010 #566 Del Skrevet 19. juni 2010 Det var faktisk utvendig ul i både uke 9 og 13! Har bare tatt utvendig jeg. Men det praktiseres litt forskjellige vet jeg. Nei, det hjelper ingenting å bekymre seg. Gruer meg ikke til fødselen av samme grunn, man vet aldri hva som skjer, og det er så unødvendig å ta sorgene på forskudd. Man vet ikke hva man går til uansett, og man må bare takle det som skjer der og da Det er liksom forventet ja, at man skal være superlykkelig og at alt skal være bra i slike situasjoner, men det er ikke alltid tilfellet. Ikke så ofte folk innrømmer det irl, men på nettet kan man lese at folk ikke får morsinstinkt før barnet deres er noen måneder gammelt osv. Følte selv ikke at jeg var noe knyttet til Goffel på noe vis før rundt uke 20. Bekymret meg litt over at jeg følte det sånn! Jeg begynte med mammaklær veldig tidlig, og syntes det er fantastisk å gå med! Har to olabukser fra h&m som jeg er skikkelig glad i. Topper har jeg kunnet bruke endel av de vanlige. Spesielt de lange fra vero moda som så mange har. Men de siste ukene nå så har de blitt for stramme over magen, selv om de har vært lange nok, så jeg bruker dem ikke lenger. Jakke er vanskelig! Jeg fant meg en dressjakke på h&m som er for gravide som sitter veldig fint på meg og fremhever magen, og nå trenger jeg jo ikke å bruke jakke så mye. Men du er jo høygravid på vinteren.Undertøy bruker jeg bare det jeg har fra før, fungerer helt fint det Men så har ikke jeg fått store pupper enda heller da. Venter i spenning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #567 Del Skrevet 20. juni 2010 Du skal bare være glad til at du ikke har fått større pupper, Pupsi. Da er det mindre sjanse for strekkmerker og vrengte bukselommer seinere . Selv om melken jo kommer til å gjøre de større. Takk for langt svar, forresten. Begynner å omfavne dette mer og mer nå. Er sunn og passer godt på kroppen min. Gjør yoga hver dag. Mannen har og kommet på gli og han liker å snakke om det nå. I kveld skal han lese i boka Har mye vide klær fra før, så bør begrense mammaklær-shoppingen. Har foreløpig kjøpt 2 gensene til 133 kr (inkl. frakt) på finn.no. Fått gjort masse jobbarbeid nå. Er helt ør i hodet. Merker at jeg blir fort svimmel. Tror jeg mangler noe i blodet, så bør sjekke det ut. Vekten går fortsatt nedover. Tror det er en liten en på størrelse med en peanut som stjeler næring fra kroppen min, gitt . Eller? Vi deler jo ikke blod ennå? Tenker at det er derfor jeg er svimmel jeg? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 20. juni 2010 #568 Del Skrevet 20. juni 2010 Leste et sted at pga. hormoner er det vanlig å gå ned i vekt de første ukene, men ikke sånn drastisk mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #569 Del Skrevet 20. juni 2010 Leste et sted at pga. hormoner er det vanlig å gå ned i vekt de første ukene, men ikke sånn drastisk mye. Hmm, sier uansett ikke nei til å gå ned litt i vekt, bare det ikke påvirker den lille peanøtten der inne. Men tenker som så at når det går bra med de (du ) som kaster opp store deler av svangerskapet, så går det nok bra med meg og. Gjort nok et kupp på finn.no: 1. genser, 1 t-skjorte. 1 bukse og en skjorte til 350 kr + 100 kr i frakt. Har brukt 583 kr tilsammen så langt. Gått en fin tur i skogen nå, mens mannen løp en lengre runde. Var helt herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 20. juni 2010 #570 Del Skrevet 20. juni 2010 Ja, fosteret prioriteres uansett før deg, så det er deg det går utover om du ikke får i deg nok næring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. juni 2010 #571 Del Skrevet 20. juni 2010 Så flott at du finner deg til på finn.no til en billig penge Greit å spare inn penger der en kan, for det kommer til å koste mer enn nok etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 20. juni 2010 #572 Del Skrevet 20. juni 2010 Så koslig å kjøpe mammaklær Hvordan er formen da, merker du noe til graviditeten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 21. juni 2010 #573 Del Skrevet 21. juni 2010 Så kjekt å finn klær på finn! Jeg har prøvd å sett litt der, men syns det er så vanskelig så jeg ga opp.. Men nå om dagene leter jeg gjennom ALLE annonser med barnevogner i på finn Har lyst å få begynt å handle litt, så ikke alt blir samlet i sept-okt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 21. juni 2010 #574 Del Skrevet 21. juni 2010 Innom med en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #575 Del Skrevet 21. juni 2010 Ja, fosteret prioriteres uansett før deg, så det er deg det går utover om du ikke får i deg nok næring. Jepp, har skjønt det. Fikk høre det av legen en gang: "Det er ikkeno fare for barnet. Det er deg det evt går utover". Men godt å vite at det går bra med barnet "uansett". Vi må bare huske å ta vare på oss selv og Så flott at du finner deg til på finn.no til en billig penge Greit å spare inn penger der en kan, for det kommer til å koste mer enn nok etterhvert Ja, jeg veit. Elsker å gjøre kupp. Skal prøve åikek gjøre dette for dyrt. Er ekstramt lett å bare gå helt amokk i babybutikkene Så koslig å kjøpe mammaklær Hvordan er formen da, merker du noe til graviditeten? Ja, det er veldig hyggelig. Gleder meg til jeg får mage :rødme: . Bare jeg ikekfår for mye strekkmerker. Er stygt redd for at jeg får det. Formen er ganske bra. Nå er det ennå veldig tidlig, men har bare milde symptomer: - Ømme pupper - Kviser - Småkvalm - Trøtt og sliten - Oppblåst Hyggelig at du stikker innom dagboka mi forresten. Stikker innom dinen dagjeg har bedre tid Så kjekt å finn klær på finn! Jeg har prøvd å sett litt der, men syns det er så vanskelig så jeg ga opp.. Men nå om dagene leter jeg gjennom ALLE annonser med barnevogner i på finn Har lyst å få begynt å handle litt, så ikke alt blir samlet i sept-okt.. Tenker sånn jeg og, at jeg vil være tidlig ute med ting. Var det til bryllupet og. Husker folk sa jeg var altfor tidlig ute, men var veldig glad for det da dagen nærmet seg. Hadde fortsatt endel ting igjen som måtte gjøres da. Dahadde jeg et år. Nå har jeg bare 9 mnd Vet jo ikke om klærne passer, men satser på det. De passer nok greit. Har tenkt å prøve å ikke overskride 3000 kr i mammaklær. Vil helst bruke mindre og. Har mye jeg kan bruke fra før. Vogn må jeg ventemed til jeg har kommet meg over 12-ukerskneika. Klarer fortsatt ikke å tro at det kommer til å gå, men er vel bare en forsvarsmekanisme for å ikke bli for skuffa om det skjer. Innom med en tilbake. Sorry at jeg ikke har vært så flink til å besøke bloggen din. Det betyr ikke at du ikke er mine tanker ______ Gikk lang tur på jobben i dag. *puh*. Måtte legge meg å sove da jeg kom hjem. Sov i mange timer. Ellers gleder jeg meg til tickeren skifter bilde I morgen er sisre arbeidsdag . Har tenkt å jobbe noe de første ukene. Har endel arbeids jeg ikke er ferdig med ennå. Orker ikke stresse. Når ferien er ferdig er jeg ferdig med 1. trimester. Litt rart å glede seg til ferien er over. Det er jo dette vi jobber for hele året Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #576 Del Skrevet 22. juni 2010 Hurra, nå har tickeren byttet bilde Mottok mine første graviditetsklær i posten nå. De var gode og romslige, så får håpe jeg ikke fyller de ut overalt.. Ellers er det FERIE nå . Har ikke feriefølelse ennå, da jeg fortsatt har endel arbeid igjen som må gjøres. Regner med det kommer snikende . Blir godt å hafri første trimester. Har vært helt skutt de dagene jeg har jobbet nå. Klarer pålangt nær å være så sunn de dagene, som når jeg har fri. Gleder meg masse til denne sommeren. Da skal jeg stelle pent med meg selv Ha en fortsatt fin dag, jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 22. juni 2010 #577 Del Skrevet 22. juni 2010 Ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 22. juni 2010 #578 Del Skrevet 22. juni 2010 Hipp hurra for ferie og mammaklær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 22. juni 2010 #579 Del Skrevet 22. juni 2010 Så bra med både ferie og mammaklær i posten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 23. juni 2010 #580 Del Skrevet 23. juni 2010 for FERIE Kan godt tenke meg til at det skal bli godt å ha fri første trimester.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå