Pupsilure Skrevet 16. juni 2010 #541 Del Skrevet 16. juni 2010 Jeg tror det er veldig normalt at menn reagerer sånn! Nå kjenner jeg jo ikke til din mann i det hele tatt, men etter å ha lest "menn er fra mars og kvinner fra venus" forstår jeg litt mer av hvorfor menn er annerledes enn oss. Kanskje føler han veldig på ansvaret som ligger på han fremover (menn tenker gjerne at de har hele ansvaret) med økonomi og å skulle ta seg av den lille og deg. De trenger gjerne å forsvinne litt inn i hulen sin, og tenke over ting, før de kan dele så mye og glede seg. Kanskje har han problemer med å tro på det også, min mann trodde ikke at slike tester er 100 % sikre. Gi han en bok ja! Vil anbefale denne Mannen min syntes den var kjempemorsom og lærerik! Han har lest den to ganger. Jeg skjønner godt at du er skuffet, men som du sier, alle har sine ting, og jeg har ingen problemer med å tro at han er kjempeflott ellers Jeg tror det klaffet for meg også fordi vi var veldig nøye med å ha nok sex, er glad du fulgte rådet mitt og ikke gav deg selv om EL var over, for man vet aldri Har du fortalt det til noen du kjenner enda eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 16. juni 2010 #542 Del Skrevet 16. juni 2010 Neimen Becky!! Gratulerer så masse!! Nå ble jeg kjempeglad! Dette er jo helt fantastisk, du skal bli mamma. :rødme: Skjønner godt at du blir litt lei deg over reaksjonen til mannen. Var ikke akkurat mye jubel fra mannen her i huset heller i begynnelsen, og han var sikker på at alle de 10 testene jeg hadde tatt var falsk positiv! Men det ordner seg, de vet vel sikkert ikke helt hva de skal si eller hvordan de skal oppføre seg. Det er jo en veldig stor nyhet som vil forandre livet vårt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #543 Del Skrevet 16. juni 2010 Tusen takk for støttende og oppmuntrende ord Pupsi og Tinio . Setter utrolig stor pris på det og tar til meg alt dere sier . Ja, disse mannfolka er ikke godt å skjønne seg på alltid :dåne: Kjøper den boka med en gang. Hadde tenkt å kjøpe Gro Nylander sin, men man kan alltids kjøpe begge. Da du sa "tenk at du skal bli mamma" , Tinio, tente du en gnist hos meg . Nå kjenner jeg at det begynner å krible i meg. Har ikke hatt den følelsen før nå. Gud, for en herlig følelse. Kjenner jeg er helt på gråten. Akkurat som om mye av spenneingene jeg har hatt det siste døgnet gir slipp. Det var godt å høre om andre mannfolk som har reagert rart og Tenk at jeg skal bli mamma :rødme: Det satt to jenter utenfor leilighetskompekset da jeg kom ut istad. Hun ene hadde slått seg og gråt som bare det. Trøsta henne og snakka med de. Det var så koselig. Gjør det i jobben og, men da er det jobb. Hun som hadde slått seg, het nesten det dattera vår skal hete, bare at hun hadde a-ending istedenfor e. Da begynte jeg å glede meg Har ikke fortalt det til noen ennå. Venter til mammen er mer konfortabel med det hele. Forteller det til søstra mi etterhvert. Tror jeg vil vente til det har gått 3 mnd ellers. Vil ha den tiden for meg selv. Tror jeg får litt panikk om det blir mye ståhei. Men vi får se. For nå vil jeg ha det for meg selv, mannen og dere selvsagt Reiser bort et par dager nå for å besøke søstra mi. Hele familien skal reise. Blir rart å ha en slik hemmelig da,men koselig og. Ha en fortsatt flott uke, jenter, så snakkes vi fortere enn svint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 16. juni 2010 #544 Del Skrevet 16. juni 2010 Trist at mannens reaksjon demper gleden for deg, men det er nok bare som de andre her skriver, at han trenger litt tid på å virkelig la det synke inn. Jammen ikke sikker på hvordan mannen her i huset vil reagere og - det er jo noen tanker som skal gjennom de små manne-hodene Han kommer nok etter for fullt om kort tid, og da kan dere virkelig glede dere sammen! For en fantastisk tid dere har i vente Håper du koser deg masse på søster-besøk, og ikke skjønner jeg at du klarer å holde dette hemmlig nå altså! Men lurt å vente litt med å fortelle da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 17. juni 2010 #545 Del Skrevet 17. juni 2010 Her er man borte en liten stiund også kommer man tilbake til slike nyheter?!? GRATULERER SÅ MYE!!! Så morsomt at noen av dere som har vært her en stund kan si ENDELIG!! Det er jo så deilig! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 17. juni 2010 #546 Del Skrevet 17. juni 2010 Kos deg masse på besøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 18. juni 2010 #547 Del Skrevet 18. juni 2010 Skal du ikke få deg ticker snart eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #548 Del Skrevet 18. juni 2010 Trist at mannens reaksjon demper gleden for deg, men det er nok bare som de andre her skriver, at han trenger litt tid på å virkelig la det synke inn. Jammen ikke sikker på hvordan mannen her i huset vil reagere og - det er jo noen tanker som skal gjennom de små manne-hodene Han kommer nok etter for fullt om kort tid, og da kan dere virkelig glede dere sammen! For en fantastisk tid dere har i vente Håper du koser deg masse på søster-besøk, og ikke skjønner jeg at du klarer å holde dette hemmlig nå altså! Men lurt å vente litt med å fortelle da Ja, jeg veit, men nå begynner det å bli bedre. Sakte men sikkert blir vi mer konfortable med det. Ja, jeg sier VI, for trenger/trengte nok litt tid jeg og. Kan ikke bare skylde på mannen . Hadde små glimt av kriblinger da jeg var borte. Det var godt at de ble lengre for hver gang. Da jeg kom hjem gav jeg den nyinnkjøpte pappaboka til mannen. Da smilte han og lo litt. Det var veldig godt. Jeg leste alt som handla om svangerskapet da jeg kom hjem. Det var en morsom bok + at det handlet om en annen som var gravid, ikke meg. Litt vansklig å forklare, men det funka for meg. Siden har vi snakka som smått om graviditeten og mannen har t.o.m tatt initiativ til det . Så, ting går i riktig retning nå Jeg koste meg masse på besøk. Klarte å holde på hemmeligheten. Var helt sykt trøtt til tider. Trodde jeg skulle segne om og hadde ekstremt lav tålmodighet. Hadde bare lyst til å kjefte på de rundt meg, men klarte å holde maska . Får nok stikk av trøtthet og kvalme nå og da. Sover veldig godt om natta. Det har jeg gjort den siste uka. Vanligvis sover jeg ganske lett. Korsryggsmertene har blitt mye mildere. Har gjort litt yoga hver dag nå + at jeg har spist så sundt jeg klarer. Har spist noe søtt og salt, men da har det vært pga kvalme. Huff, burde ikke være så redd for kropp og vekt , men er selvsagt ikke bare derfor jeg vil være sunn. Her er man borte en liten stiund også kommer man tilbake til slike nyheter?!? GRATULERER SÅ MYE!!! Så morsomt at noen av dere som har vært her en stund kan si ENDELIG!! Det er jo så deilig! I know! Endelig . Selvom det jo ikke har gått sååå lang tid. Det ville vært frekt mot de som sliter ordentlig å påstå det. Tusen hjertelig takk for gratulasjon. Setter stor pris på det Kos deg masse på besøk Tusen takk . Ble litt i går. I dag glimret den med sitt fravær, gitt. ___ Godt å være hjemme igjen Tenk at jeg er :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #549 Del Skrevet 18. juni 2010 Skal du ikke få deg ticker snart eller? Heisann Jo, tenkte det. Har bare ikke kommet så langt ennå. Vært bortreist et par dager. Hvordan gjør jeg det egentlig? Btw, RESPECT til deg som har vært/er så kvalm. Tenkte på det her om dagen. HUsker du sa at du spydde helt ukonrollert til tider. Kan ikke forestille meg hvordan det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 18. juni 2010 #550 Del Skrevet 18. juni 2010 Nei, håper virkelig du slipper unna det. Jeg synes det er helt grusomt, og det verste er at det bare er blitt verre og verre de siste ukene/dagene.. For å få deg ticker klikker du på en du liker, og lager deg en på siden du kommer til. Og der får du en kode som du liker inn i signaturen din etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #551 Del Skrevet 18. juni 2010 Nei, håper virkelig du slipper unna det. Jeg synes det er helt grusomt, og det verste er at det bare er blitt verre og verre de siste ukene/dagene.. For å få deg ticker klikker du på en du liker, og lager deg en på siden du kommer til. Og der får du en kode som du liker inn i signaturen din etterpå. Huff, synes ordenlig synd på deg, som jeg skrev i dagboken din nå. Regner med du har prøvd sinktabletter? Takk for tips. Det gikk ikke. Feil på siden stod det. Sikkert pga pcen min. Mye som ikke går med den. Prøver med mannen sin så snart anledningen byr seg. Vil ha samme ticker som deg. Er den jeg har villet ha siden jeg så at andre hadde tickere . Synes den viser så godt hvor langt man har komet. Men den siden regnet ut termin litt annerledes enn andre sider. Var kun med 1-2 dager feil. Er 4 uker på vei i dag, men står 1 eller 2 dager mindre. Spiller liten rolle egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 18. juni 2010 #552 Del Skrevet 18. juni 2010 Ja, du må sette terminen din til to dager for tidlig, siden svangerskap i norge er to dager lenger enn i usa. Hva blir terminen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #553 Del Skrevet 18. juni 2010 Ja, du må sette terminen din til to dager for tidlig, siden svangerskap i norge er to dager lenger enn i usa. Hva blir terminen din? Ah, okey. Takk for tips Termindato er 27. februar :rødme: . Legger ut en nye liste med datoer, da den forrige ble litt feil. Er nå 4 uker på vei. 4 uker og 1 dag om en halv time Håper så inderlig dette holder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #554 Del Skrevet 18. juni 2010 - Unnfangelsen finner sted omkring: 4. juni 2010 - Hjertet begynner å slå: 29. juni 2010 - Embryoet beveger seg: 23. juli 2010 - Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 30. juli 2010 - Alle indre organer er ferdig formet: 30. juli 2010 - Risikoen for spontanabort avtar: 13. august 2010 - Kvalmen avtar for de fleste: 20. august 2010 - Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 27. august 2010 - Fosteret svelger og tisser: 10. september 2010 - Tid for ultralyd: 17. september 2010 - Du kan kjenne fosterets bevegelser: 24. september 2010 - Fosteret begynner å få et søvnmønster: 8. oktober 2010 - Fosteret begynner å høre: 29. oktober 2010 - Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 26. november 2010 - Mange fostre legger seg med hodet ned: 31. desember 2010 - Svangerskapspermisjonen begynner: 6. februar 2011 - Antatt termindato: 27. februar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 18. juni 2010 #555 Del Skrevet 18. juni 2010 Prøv å lime denne koden inn i signaturen din.. [url=http://pregnancy.baby-gaga.com/][img=http://tickers.baby-gaga.com/p/dev055pr___.png][/url] Den er litt treig med å oppdatere seg etter en ny dag, tror det er pga. tidssoner og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #556 Del Skrevet 18. juni 2010 Prøv å lime denne koden inn i signaturen din.. [url=http://pregnancy.baby-gaga.com/][img=http://tickers.baby-gaga.com/p/dev055pr___.png][/url] Den er litt treig med å oppdatere seg etter en ny dag, tror det er pga. tidssoner og sånn. Hurra, det gikk . Tusen tusen takk Åh, så gøy å ha gravditetsticker Vet du hvordan man skifter navn på dagboka, flytter den over til graviditetsforumet og hvordan man skifter navn? Vil ha * eller ' istedenfor 1-tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 18. juni 2010 #557 Del Skrevet 18. juni 2010 Du skifter navn på dagboka ved å redigere overskriften i det aller første innlegget. For å flytte den, og for å bytte nick, legger du inn en tråd på Ris, ros og tips eller hva det underforumet nå heter. Ticker er bra ja! Jeg går bare og venter på at min skal flytte seg over til det gule.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #558 Del Skrevet 18. juni 2010 Tusen takk igjen . Når bytter den for første gang? Gleder meg til første gang. Hvis jeg får oppleve det. Klarer ikke å unngå å være redd for å miste. Leste i pappaboka i dag at 1 av 4 mister i løpet av de 12 første ukene. Fikk litt skrekken da. Menmen, må bare tro at det går bra. Gleder meg til jeg kan bytte farge til enten rosa eller blå :rødme: . På terminkalkulator.com stod det at jeg, i følge kinesisk kalender, med 90% sikkerhet ville få gutt . Har alltid sett for meg gutt, men i det siste har jeg sett for meg jente. Etter ta jeg ble gravid altså. Ikke godt å si. spiller ingen rolle, gleder meg uansett. Når bør jeg forresten til lege/jordmor? Hvordan går man frem? Man drar først til legen, så ordner han med jordmor? Noen som har tenkt på fosterdiagnostikk, eller som vet noe om det? Vurderer dette. Ja, vet det ikke er etisk riktig, men tror ikke jeg orker å ha et barn med downs syndrom. På den andre siden tenker jeg at det er forbundet risoko ved å ta eventuelle tester og at det er liten risoko for å få barn med downs jo yngre man er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 19. juni 2010 #559 Del Skrevet 19. juni 2010 Tydeligvis bytter den fra grønn til gul på 13+3, for min byttet i dag.. Når den bytter fra grønn til lysegrønn, det husker jeg ikke, men tror det er i løpet av uke 4. Prøv å ikke tenke for mye på faren for å miste. For de aller fleste går det bra, og 1 av 4 var et voldsomt høyt tall. Jeg har PCOS og fikk beskjed om at det økte min fare for sa til 20% og ikke engang det er jo 1 av 4. Jeg vet ikke hvordan man vanligvis gjør det, men jeg fikk time hos legen min da jeg var 11 uker på vei. Da tok jeg sikkert en million blodprøver og målte blodtrykk og sånn, og snakket litt med legen. Også fikk jeg UL, men det er nok ikke vanlig. Har bestilt time hos jordmor selv, men det er fordi jeg skal gå privat. Kjenner henne litt fra før og vet hun er flink, så gidder ikke teste ut det kommunale jordmor-tilbudet engang. Fosterdiagnostikk skal jeg ikke ha, men skjønner at folk vil det. Vi skal ha "det vi får" uansett hvilke beskjeder vi får i løpet av svangerskapet. Men jeg forstår som sagt at ikke alle tenker som meg, man vil jo helst ha friske barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. juni 2010 #560 Del Skrevet 19. juni 2010 Gratulerer med flott ticker Det var den jeg ønske meg før jeg ble gravid også Det kinesiske kartet sa gutt på meg også. Men jeg har nok jentefølelse for deg, Becky Du bør dra til lege ca i uke 12 (hvis du skal føde i Oslo kan det være lurt å dra endel tidligere for å søke fødeplass). Etter den første sjekken hos lege med blodprøver, kan du velge å dra til jordmor på svangerskapskontrollene. Du ringer bare jordmoren på stedet du bor selv Jordmor har mye bedre tid til å snakke, men hun kan ikke ta blodprøver, sykemelde, gi henvisningertil fysio eller gu. Jeg fikk sjekket nakkefolden og nesebeinet på ul i uke 13, det er visst da man kan få indikasjon på kromosomfeil. Fostervannsprøve og slikt vet jeg ikke om du får tatt uten at du er i risikogruppen. Tror ikke jeg hadde turt det heller egentlig Det er mye som kan gå galt i et svangerskap, og jeg ser på downs som det minst problematiske hvis det først skulle være noe. Er mye mer redd for cp som kan oppstå under fødselen. Men det er jo veldig greit å vite at nesebeinet og nakkefolden tydet på at fosteret ikke har downs Jeg prøver å lete etter en oversikt over når tickeren skifter. Kommer innom når/hvis jeg finner den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå