Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Takk for tips, Zia og Iril :)Jeg skal prøve meg litt frem. KOmmer ikke til å begynne å temple før en uke før forventet EL. Synes sånne ting er ganske stressende, så skal ikek gjøre det mer enn nødvendig. Da skal jeg drikke grapefruktjuice, ta slimløsende hostesaft, ta EL-tester og ha masse :sengekos: (sistnevnte er vi allerede godt i gang med :lur: )

Mannen spurte i går når det var viktigst at vi stod på. Jeg gav han da en lang avhandling om at sædcellen burde ligge klar når egget faller, men at jeg gjerne vil at vi gjør det mye den perioden uansett. Fikk tilbakemelding om ikke måtte ødelegge alt, med å gjøre det så teknisk :klaske: "Du spurte jo", så jeg så, og da ble han stille. Men tar poenget, han ville bare vite når vi måtte :humpe::fnise:

Er bare sååå babysjuk om dagen :rødme: Deilig å ha den følelsen. Må bare passe på at det ikke bare blir slitsomt og frustrerende. Skulle helst hatt en baby NÅ :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke dette med slimløsende hostesaft i det hele tatt. EL-slim er laget FOR å hjelpe sædcellene å svømme i. Det har kanaler som det svømmer i, og næring som de lever av mens de venter på egget. For meg virker det da fullstendig ulogisk å ta slimløsende hostesaft, tror heller det gjør skade enn nytte, i og med at det ødelegger EL-slimet.

Skjønner heller ikke hvordan det er mer stressende å gjøre noe som beviselig funker (temping) enn å prøve alle mulige kjerringråd som man med litt sunn fornuft og kunnskaper om kroppen lett ser at det ikke er hold i, men kanskje jeg er rar..

Håper det klaffer for dere i hvert fall! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du sier noe, Iril. Det der med slimløsende hostesaft har jeg vel egentlig ikke så greie på, men er jo logisk som du sier. Grunnen til at jeg ikke ser på kjerringrådene som stressende, er at jeg ikke føler at jeg MÅ gjøre det, da jeg egentlig ikke har den store troen. Som det b-mennesket jeg er, tror jeg det vil være vanskelig å tempe til samme tid hver dag. Så da velger jeg å vente til det er sannsynlig at jeg får EL. Har uansett jevnlig :sengekos: som EL av en eller annen grunn skulle velge å komme før tiden. Jeg blir og stressa når jeg skal ta graviditetstester på morgenen. Er nervøs for å ta de, kombinert som jeg ikke orker/vil stå opp for å ta de. Blir ofte til at jeg drøyer og vurderer om jeg ikke snart skal stå opp, samtidig som jeg er veldig tissatrengt. Når jeg blir stressa, får jeg ofte hodepine. Så, derfor. Høres sikkert rart ut, men sånn jeg jeg :)

Andre som har synspunkter om slimløsende hostesaft og/eller grapefruktjuice, + evt andre kjerringråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg tror om det jeg... Men har lest om folk som har fått hostesaft anbefalt av fertilitetsleger :vetikke: For oss klaffet det uten noe som helst. Men hadde tenkt til å prøve hostesaft. Temping var veldig stress for meg, av samme grunner som du nevner, så det gadd jeg aldri :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg tror om det jeg... Men har lest om folk som har fått hostesaft anbefalt av fertilitetsleger :vetikke: For oss klaffet det uten noe som helst. Men hadde tenkt til å prøve hostesaft. Temping var veldig stress for meg, av samme grunner som du nevner, så det gadd jeg aldri :fnise:

Hmmm... Det skal ikke være lett dette. Har ikke bestemt meg helt ennå for hva jeg gjør. Men det var snakk om at mannen og skulle ta dette? Grapefruktjuice var bare for meg?

Var hos legen i dag. Han er bare såååå grei. Har ikke vært hos han på lenge. Vært hos vikarer o.l. Han vil sjekke hormonnivået mitt. Så da skal jeg ta blodprøve en uke etter EL for å sjekke om jeg virkelig har det. Har jeg ingen tegn til EL, så skulle vi ta det videre derfra. Synes ting er litt mer oppløftende når jeg er "under oppsikt". Da blir det gjort noe :jepp:

Var i banken i dag og forhørte meg om lån. Det var null problem å få det lånet vi ønsker :hoppe: Vi kan få mer om vi ønsker og. Vi så på et hus for noen måneder siden, men da hadde vi ikke råd. Tror ikke huset er solgt, så vi har lyst til å spørre de om de fortsatt vil selge. Det er drømmehuset vårt, så jeg håper håper håper :hoppe:

Nå drar jeg snart på yoga :)Ha en fin dag, jenter :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med blodprøve. Godt å få en bekreftelse på at ting ser ut til å fungere, og at man er litt under oppsikt :jepp:

Mener også å ha lest at mannen skal drikke grapefrukt-juice, men har ikke satt meg så inn i det. Men det skulle vel visstnok gjøre noe med væsken som soldatene befinner seg i, ellerno slikt :vetikke:

Spennende med huskjøp - håper ikke drømmehuset deres er solgt. Det hadde jo vært topp om dere kan få det likevel :strix:

Krysser fingrene for dere :tommelopp: Kanskje blir det både huskjøp og baby på kort tid? :jepp:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, så spennende med lån og huskjøp da! :nigo: Får håpe dere kan kjøpe drømmehuset. :hoppe:

Gøy med legebesøk også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne perioden av livet er veldig spennende. Er akkurat som man har flere felles prosjekter på gang. Hus, barn og bil :) Ikke det at sånt no nødvendigvis gjør en lykkeligere, men spennende likevel. Altså, vil ikke bare se fremover og tro at alt blir så fantastisk bare de tingene er på plass. Har det jo fint nå og :)

Kjempedeilig yogaøkt i stad. Og det er så fantastisk deilig med vår :hoppe: Føler at livet smiler til meg nå :) Deilig følelse.

Håper dere får en strålende kveld :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ting går så fint for deg om dagen :) Håper huset ikke er solgt men at de gjenre vil selge det til dere :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merket noe forandring i noe økt slim pga grapefruktjuicen, men det er kanskje fordi jeg har hatt så veldig lite så nå er det normalt? Uansett så har den hjulpet veldig på 'problemet' mitt, så jeg fortsetter å drikke det pga det :)

Så spennende med huskjøp!! Håper at dere finner dere drømmehuset! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg har aldri skjønt hva grapefruktjuice skal gjøre av underverker, men slimløsende hostesaft skal bidra til at slimet blir tynnere og mer gjennomtrengelig for sædcellene. Så det blir enda lettere for dem å svømme opp til egget.

Kjøpte hostesaft for en uke siden da jeg hosta, men nå er den tom. Lurer på om jeg skal kjøpe en til bare for å teste?

Noen som vet det med grapefrukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ting går så fint for deg om dagen :) Håper huset ikke er solgt men at de gjenre vil selge det til dere :jepp:

Ja, det er godt når det skjer mye postivt på en gang :jepp:

Vi har ikke fått sjekka ang huset ennå, men håper veldig vi og.

Håper du får en fin søndag :klemmer:

Jeg har ikke merket noe forandring i noe økt slim pga grapefruktjuicen, men det er kanskje fordi jeg har hatt så veldig lite så nå er det normalt? Uansett så har den hjulpet veldig på 'problemet' mitt, så jeg fortsetter å drikke det pga det :)

Så spennende med huskjøp!! Håper at dere finner dere drømmehuset! :klemmer:

Har drukket litt grapefruktjuice, men ikke så mye. Bør vel kanskje øke nå, siden jeg forventer at EL skal komme om en ukes tid. Jeg har alltid veldig tyktflytende EL-slim, så kanskje kan dette hjelpe. Takk for tips om andre bruksområder. Det rådet er verdt å prøve ut :jepp:

Ja, veldig spennende med huskjøp. Tenker som så at om det huset ikke er til salgs, så finner vi nok noe liknende om er enda mer perfekt senere :jepp:

Jeg har aldri skjønt hva grapefruktjuice skal gjøre av underverker, men slimløsende hostesaft skal bidra til at slimet blir tynnere og mer gjennomtrengelig for sædcellene. Så det blir enda lettere for dem å svømme opp til egget.

Kjøpte hostesaft for en uke siden da jeg hosta, men nå er den tom. Lurer på om jeg skal kjøpe en til bare for å teste?

Noen som vet det med grapefrukt?

Da bør jeg ta slimløsende hostesaft, siden jeg som nevnt at veldig tyktflytende EL-slim. Kjøper det i morgen. Skader ikke å teste, forhåpentligvis. Men tenker og naturen har laget slitet slik for en grunn og... :klø: Kanskje grapefruktjuice skal gjøre det samme som slimløsende?

----

Har vært så opptatt i det siste. Mye jobb og mye sosialt. Er ganske godt egentlig. Vi har hatt :sengekos: minst annenhver dag i en periode nå. Forventer EL om en uke. Nå må vi bare treffe :jepp:

Haha, goss at Didrik gjorde det så dårlig i går. Sånn går det når man skal sende et så dårlig bidrag :kjefte:

Håper dere får en fin søndag alle sammen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at det nærmer seg EL-tid igjen :hoppe:

Kanskje vi havner i februar-klubben sammen :vetikke: Det er greit for meg, om det er greit for deg? :jepp:

Jeg må innrømme at jeg var litt todelt med Didrik - på en måte synes jeg det var pinlig for Norges del, men på en annen måte er jeg enig med deg i at det var så dårlig at det var fortjent, og at alle Didrik-elskerne nå kanskje lander på jorda igjen :roll:

Når skal dere sjekke ut om huset fremdeles er til salgs da? :popcorn:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende at det nærmer seg EL-tid igjen :hoppe:

Kanskje vi havner i februar-klubben sammen :vetikke: Det er greit for meg, om det er greit for deg? :jepp:

Jeg må innrømme at jeg var litt todelt med Didrik - på en måte synes jeg det var pinlig for Norges del, men på en annen måte er jeg enig med deg i at det var så dårlig at det var fortjent, og at alle Didrik-elskerne nå kanskje lander på jorda igjen :roll:

Når skal dere sjekke ut om huset fremdeles er til salgs da? :popcorn:

Veldig greit for meg å være i februarklubben. Begynner å glede meg mer og mer nå :hoppe: Februar-april 2011 hadde passa veldig bra :jepp:

Ja, egentlig enig ang Didrik. Flau på Norges vegne. Tror alle andre i den norske superfinalen hadde klart seg bedre.

Vi må få ordna sånn låneevnebevis først. Håper å få ordna det i løpet av uka. Skulle finne frem endel papirer og sende til banken. Shit, det kan være kort tid til dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med hus! Da vi kjøpte gikk det lynraskt - vi så huset på nett på søndag, ringte banken mandag og fikk ordnet lån på et par dager, og deretter var det visning torsdag, og kjøpt på fredag. Ikke helt planlagt, så da måtte vi plutselig kaste oss rundt å selge gamle-leiligheten vår og :fnise:

Håper dere har like flaks med dere boligplaner :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh så gøy at dere er på husleting! Det er så koselig :hjerte:

Hvordan er formen din?

Ja, det er veldig gøy :jepp: . Nå får jeg endelig igjen for god og fornuftig økonomi :)

Formen er ganske bra. Bare veldig sliten, siden jeg har vært veldig aktiv i det siste. Fått litt hodepine pga dette, men det er ingenting sammenlikna med hvordan det var før. Veldig glad for det :hoppe:

Så spennende med hus! Da vi kjøpte gikk det lynraskt - vi så huset på nett på søndag, ringte banken mandag og fikk ordnet lån på et par dager, og deretter var det visning torsdag, og kjøpt på fredag. Ikke helt planlagt, så da måtte vi plutselig kaste oss rundt å selge gamle-leiligheten vår og :fnise:

Håper dere har like flaks med dere boligplaner :jepp:

Oi, det er nesten skremmende at det kan gå så fort. Jeg mener, det er snakk om store summer. Nervepirrende er vel et mer dekkende ord enn skremmende. Har aldri kjøpt hus før, så forestiller meg at det gir en spesiell følelse. Selv om jeg gjerne skulle ha kjøpt nå, så føles det og som det ligger litt frem i tid. Blir som med graviditet. Blir nok veldig nerveprirrende når det først skjer, selv så mye jeg ønsker det nå.

----

Får ikke de digitale EL-testene til å funke. Har fått det til før, men denne gangen funka det ikke. Etter at jeg hadde tilført urin, så ble vinduet tomt. Leste at det kunne være pga for eller for lite urin. Tok en til og telte som bare det. Det samme skjedde likevel. Tok en billigtest isteden, negativ. Venter EL til helga.

Har begynt å drikke grapefruktjuice. Synes ikke det smaker å ille nå mer.

Er så trøøøtt. Godt vi hadde :sengekos: i går, så "slipper" vi dag :fnise: . Vi skulle egentlig ikke i går, siden vi hadde gjort det dagen før, men så ble fristelsen av en nydusjet og søt mann for stor :lur: :rødme: . Og godt er det. At det ikke bare er ork, mener jeg.

Ha en fin kveld :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med huskjøp!?!

Ja, ikke sant :jepp: . Er ikkeno nytt på det området. Har hatt så utrolig mye å gjøre. Derfor jeg ikke har vært så mye her i det siste.

---

Jeg har fått positiv EL-test, både digital og strimmel :hoppe: . Har ikke fått det før. Har trodd jeg har fått det (strimmel), men har tatt feil. Veldig godt å se et :) i vinduet-

Er så glad nå. Føles nesten som en positiv GT :fnise:

Mannen skulle egentlig reise bort i morgen, dog bare en dagsreise, men det var akkurat den dagen vi kunne treffe best. "Desverre" må han jobbe sent isteden. Veldig synd du :ironi: . "skjønner at du er skuffa", sier jeg, mens inni meg :danse: jeg :fnise: .

Så nå håper jeg virkelig at vi treffer. Hadde passet perfekt, siden jeg snart tar sommerferie.

Håper dere får en fortsatt fin kveld, jenter :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...