Zia Skrevet 16. mai 2010 #461 Skrevet 16. mai 2010 Mannfolk har noen pussige ideer om kroppen i blant. Mannen her i huset visste ikke en gang at jeg det bare var en bestemt tid i syklusen man kunne bli gravid på - han trodde mer at det bare var å slutte med prevensjon, og så kunne det klaffe når som helst liksom Så sikkert lurt som Pupsi foreslår og forklare han litt bedre hvordan dette fungerer. Mannen fikk i allfall en aldri så liten aha-opplevelse da jeg forklarte han ting, så nå er det han som er flinkest til å pushe på med med en gang jeg nevner noe som helst om EL i gjære PS - har forresten og alltid hørt at man ikke skal ta EL-tester på morgenen. Det ideelle skal visst være rundt 12 ellerno mener jeg å ha lest et sted, men om det var noe vitenskaplig belegg bak det utsagnet vet jeg ikke da
Becky1 Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #462 Skrevet 16. mai 2010 Ja, testen skal tas på kvelden. Men google det for sikkerhetsskyld du Slimløsende hostesaft skal visst gjøre EL-slimet lettere å trenge gjennom. Tror ikke hostesaft som ikke er slimløsende har noen effekt... Mannen skal ta slimløsende hostesaft også, så væsken spermen svømmer i blir tynnere. Dosering vet jeg faktisk ikke. For hos oss holdt det å kjøpe den inn, så fikk jeg positiv test noen dager senere Mannen min har også ødelagt for prøvingen noen ganger med å ikke ville Men etter at jeg forklarte han inngående hvor lite vindu det er, så skjønte han hvor viktig det var. Han kunne jo ikke like mye om kvinnekroppen som meg Den syklusen det klaffet for oss var vi skikelig flinke og annenhver dag HELE sykulsen, fra til IKM. Jasså, så det hjelper bare det å ha hostesaften i hus? Om bare noen hadde fortalt meg tidligere at det var så enkelt Godt tipd ang. mannen. Visste ikke at han skulle ta og. "det er reine vitenskapen dette her", sier han. "Hadde det ikke vært enklere med et uhell i fylla 'a?" Jeg husker meg grøss og gru jeg hadde venta i maaaange dager den første syklusen min (den varte i ca. 80 dager). Da tiden endelig var der, ville han plutselig ta opp noe i forholdet, da vi så vidt hadde kommet i gang :dåne: . Men på den tiden visste han lite. Vi har fått gjort det rundt EL hver gang, men kanskje ikke alltid sånn som jeg skulle ønske. Vi får prøve igjen med annenhver dag. Forrige gang gjorde vi det og mer til og trodde vi hadde truffet, men så hadde jeg jo ikke EL likevel Tusen takk for tips Mannfolk har noen pussige ideer om kroppen i blant. Mannen her i huset visste ikke en gang at jeg det bare var en bestemt tid i syklusen man kunne bli gravid på - han trodde mer at det bare var å slutte med prevensjon, og så kunne det klaffe når som helst liksom Så sikkert lurt som Pupsi foreslår og forklare han litt bedre hvordan dette fungerer. Mannen fikk i allfall en aldri så liten aha-opplevelse da jeg forklarte han ting, så nå er det han som er flinkest til å pushe på med med en gang jeg nevner noe som helst om EL i gjære PS - har forresten og alltid hørt at man ikke skal ta EL-tester på morgenen. Det ideelle skal visst være rundt 12 ellerno mener jeg å ha lest et sted, men om det var noe vitenskaplig belegg bak det utsagnet vet jeg ikke da Mannen trodde og det . "Trodde det bare var å pule jeg", har han sagt tidligere. Huff, nå fremstiller jeg han ikke helt bra her, stakkar Jeg forklarer og forklarer og lytter villig. Har nok vært litt ekstra vanskelig i og med at jeg et par ganger har trodd at jeg har hatt EL ,em ikke hatt det likevel. Når jeg så oppdager de virkelige symptomene, ville jeg selvsagt at han skal være klar med en gang... Blir nok litt ulv-ulv dette. Hadde vært greiere å forholde seg til stabile sykluser. Uansett, denne perioden skal han være klar til tjeneste når jeg ber han om det Gleder meg allerede :rødme: Jeg har egentlig ikkeno annet valg enn å teste når jeg kommer fra jobb på ettermiddagen. Noen ganger blir det kvelder. Så får vi se hvordan det går. De hadde ikke flere termometere på billigtester.no. Får se om jeg får kjøpt på apoteket til uka. Grapefruktjuice er allerede kjøpt inn. Daminiana skal snart inntas. Btw, tanta er her for fullt nå Håper dere får en strålende feiring i morgen . Hvem skal gå i tog og hvem skal se på? Selv skal jeg synge, rope og gå PS: sorry smily-fjerning i innleggene deres.
Zia Skrevet 16. mai 2010 #463 Skrevet 16. mai 2010 Så bra at tanta er godt i gang Grapefruktjuice er innkjøpt her og - intet skal gå uprøvd hen nei Hostesaft har vi fra før, men usikker på om det blir så mye av den - hater smaken Men får vurdere å ofre meg Denne daminiana'en du snakker om - har hørt om den før, men husker aldri hva den skal hjelpe for? :klø: Er det noe man må kjøpe på nett? Eller kan det kjøpes i en helsekost-butikk ellerno? Apropos termometer, så har de et som mange snakker varmt om på babyornot.no også. Det har også to desimaler, som jo er et must for temping (du blir fort lei av bare en desimal ) Jeg skal se på tog i morgen - det blir koselig! Ha en fin 17. mai feiring du og
Pupsilure Skrevet 16. mai 2010 #464 Skrevet 16. mai 2010 :fnise: Godt at tanta er skikkelig igang Hvis noen av dere jentene vil ha en halv boks med vitex, EL-tester og et basaltermometer som jeg aldri har brukt, kan dere si fra, for jeg tror ikke jeg får brukt for det med det første Vi skal nok ikke prøve på nr. 2 før om ca 4,5 år pga studier. Og det er veldig fint hvis det kan komme til nytte fremfor å bare ligge i en skuff her. Så jeg gir det bort med glede Ønsker deg en god 17. mai, Becky Jeg skal holde meg inne på dagtid, men til et vennepar på middag på kvelden
Becky1 Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #465 Skrevet 16. mai 2010 (endret) Zia: Daminiana får man kjøpt på nett. Husker ikke hvor jeg kjøpte det. Kjøpte det før første pp. Det skal visst hjelpe eggløsningen (?). Tror den skal tas fra dag 1 til et par dager før EL. Eller var det t.o.m. EL? Et par-tre dager etter der skal man ta wild yam. Det skal visst hjelpe egget å feste seg. Har helt ærlig egentlig ikkeno tro på dette, men prøver det likevel Takk for tips ang. termometer Kos deg i morgen Pupsi: Jeg tar gjerne i mot basaltermometer Er det med to desimaler? EL-testene regner jeg med er strimler? Får så svake streker på de, at det nesten ikke er noen vits i å ta de.. Si ifra hvis jeg skal sende deg adressa mi da Jeg har heller ingen planer om å forte meg med nr. 2 jeg heller. Kjenner jeg blir sliten av å tenke på det Håper du får en koselig dag i morgen Endret 16. mai 2010 av Becky1
Tinio Skrevet 16. mai 2010 #466 Skrevet 16. mai 2010 Hehe jeg må bare le litt av disse mannfolka altså! Er ikke bare bare.. Har vært mye forklaring her i huset og. Supert at tanta er godt i gang forresten! Jeg skal bare sitte og se på toget i morgen, noe mer er ikke jeg i stand til, lille tjukka. Kos deg masse i morgen!
Pupsilure Skrevet 16. mai 2010 #467 Skrevet 16. mai 2010 Ja, det er med to desimaler Send meg adressen din du, så skal jeg poste det avgårde til deg Hvis noen andre vil ha Vitex og/eller EL-tester så si fra
Gjest Alabama Skrevet 16. mai 2010 #468 Skrevet 16. mai 2010 Kjøpte mitt termometer på babyornot.n, men nå ser jeg at du får et gratis av snille Pupsi!! Blir det kanskje IKM på oss samtidig denne PP da?
Becky1 Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #469 Skrevet 16. mai 2010 Hehe jeg må bare le litt av disse mannfolka altså! Er ikke bare bare.. Har vært mye forklaring her i huset og. Supert at tanta er godt i gang forresten! Jeg skal bare sitte og se på toget i morgen, noe mer er ikke jeg i stand til, lille tjukka. Kos deg masse i morgen! Ja, men de er søte og da. Mannen bare rista på hodet istad da jeg sa at hun skulle ta slimoppløsende hostesaft rundt EL. Han lurte og på om jeg hadde begynt med grapefruktjuice ennå. Da måtte jeg si at det og var rundt EL. Da rista han litt mer på hodet Veldig glad for at tanta er i gang, selv om jeg kjenner det godt nå LILLE tjukka ja.. for du er langt fra tjukk. Har sett bilde av den fine, strekkmerkefrie, magen din Kos deg masse du og Ja, det er med to desimaler Send meg adressen din du, så skal jeg poste det avgårde til deg Hvis noen andre vil ha Vitex og/eller EL-tester så si fra Da sender jeg adressen min. Tusen takk . Veldig snilt. Jeg får jeg tilsendt det ene og det andre av de gravide damene. Får håpe det hjelper Kjøpte mitt termometer på babyornot.n, men nå ser jeg at du får et gratis av snille Pupsi!! Blir det kanskje IKM på oss samtidig denne PP da? Ja, snille Pupsi Men takk for tips Blir nok ikke IKM samtidig nei. Er jeg heldig, har jeg det "bare" en uke etter deg. Men nå er vi ihvertfall mensenbuddies
*Lollipop* Skrevet 18. mai 2010 #470 Skrevet 18. mai 2010 Innom og oppdaterer meg Håper du fikk en god 17.mai igår
Gjest Iril Skrevet 18. mai 2010 #471 Skrevet 18. mai 2010 Glemte å sende deg EL-testene, men jeg gjør det i dag. Jeg testet forresten mellom 17 og 19, hadde alarm på klokken 19 i tilfelle jeg hadde glemt det.
Gjest kenghuru Skrevet 18. mai 2010 #472 Skrevet 18. mai 2010 Innom å oppdaterer meg litt Og så har jeg endelig "somlet" meg til å sende deg litt tips om senebetennelser. Det ble bare som en PM siden innlegget la seg dobbelt så det fyllte jo nesten en hel side i boka di Håper du har hatt en fin langhelg og fin feiring
Zia Skrevet 18. mai 2010 #473 Skrevet 18. mai 2010 Apropos morsomme mannfolk og deres uvitenhet... Jeg leste opp fra pakningsvedlegget på Primoluten at man kunne få "plutselige blødninger" som en bivirkning. Mannen så litt nervøs ut, og lurte på om jeg ikke iallfall skulle bruke bind eller tampong, om jeg i det hele tatt skulle røre meg, for det kunne jo liksom komme en FLOM når som helst, helt ute av kontroll Selv etter min forklaring om at det ikke er SÅ plutselig det kommer noe, så var han ikke helt overbevist... Håpløse Håper du hadde en fin dag i går Becky! Krysser fingrene for deg denne PP'en!
Becky1 Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #474 Skrevet 22. mai 2010 Innom og oppdaterer meg. Håper du fikk en god 17.mai igår Jeg hadde en fin 17. mai, bortsett fra at jeg fikk skikkelig hodepine etter å ha gått i toget. Men frem til det, og på kvelden, hadde jeg det veldig fint Glemte å sende deg EL-testene, men jeg gjør det i dag. Jeg testet forresten mellom 17 og 19, hadde alarm på klokken 19 i tilfelle jeg hadde glemt det. Det var lurt. Jeg fikk de i posten i dag. Tusen takk Nå dukker det opp graviditetsting i posten støtt og stadig her Innom å oppdaterer meg litt Og så har jeg endelig "somlet" meg til å sende deg litt tips om senebetennelser. Det ble bare som en PM siden innlegget la seg dobbelt så det fyllte jo nesten en hel side i boka di Håper du har hatt en fin langhelg og fin feiring. Tusen takk igjen for tips. Veldig snilt av deg. Spesielt med tanke på at du får vondt når du skriver. Nå er jeg flink og sitter ved bordet. Sitter altfor ofte med pc'en på fanget. Det er vel kanskje ikke bra med tanke på prøvinga heller? :klø: Har og på sånne håndstøtter som gjør at jeg ikke beveger håndleddene for mye. Synes det hjelper. Hadde en flott langhelg. Godt med enda en nå Håper du får en strålende helg Apropos morsomme mannfolk og deres uvitenhet... Jeg leste opp fra pakningsvedlegget på Primoluten at man kunne få "plutselige blødninger" som en bivirkning. Mannen så litt nervøs ut, og lurte på om jeg ikke iallfall skulle bruke bind eller tampong, om jeg i det hele tatt skulle røre meg, for det kunne jo liksom komme en FLOM når som helst, helt ute av kontroll Selv etter min forklaring om at det ikke er SÅ plutselig det kommer noe, så var han ikke helt overbevist... Håpløse Håper du hadde en fin dag i går Becky! Krysser fingrene for deg denne PP'en! Ja, du får passe deg så det ikke flommer ut, sånn som når vannet går. (vel, sånn som det skjer i folmer og serier ihvertfall) Truseinnlegg er dog ikke så dumt. Jeg krysser og alt jeg har, bortsett fra beina (huff, dårlig humor ), om at det klaffer denne gangen for alle oss som fortsatt prøver. Rart å tenke på at jeg snart har prøvd et helt svangerskap. Husker Tinio ble gravid da jeg først kom hit. Hun har ikke lenge igjen nå. Nei, nå må det snart være vår tur. Synes jeg ser gravide mager overalt, men det er vel vanlig for prøvere. Synes dog det er veldig koselig å prøve nå :rødme: _____ PP5 er offisielt i gang EL kommer mest sannsynlig om to uker. Koselig å prøve nå. Nå er det vår og fint vær og blir alt så mye lettere Får ikke helt til den tempinga. Synes det blir forskjellig temperatur hver gang. Temper under armen. Hvor lenge skal man holde den der? PS: Beklager fjerning av smilefjes. Hvor mange er det egentlig lov å ha? Nå må jeg snart lære meg å svare over flere poster...
Gjest Iril Skrevet 22. mai 2010 #475 Skrevet 22. mai 2010 Du må ikke tempe under armen. Enten i munnen eller i vagina.
Becky1 Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #476 Skrevet 22. mai 2010 Du må ikke tempe under armen. Enten i munnen eller i vagina. Ok, takk. Tror jeg velgermunnen da Under tunga, ikke sant?
Gjest Iril Skrevet 22. mai 2010 #477 Skrevet 22. mai 2010 Var det jeg valgte også, men noen får veldig ustabile temperaturer der, spesielt om de sover med munnen åpen. Under tungen, ja.
Becky1 Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #478 Skrevet 22. mai 2010 Var det jeg valgte også, men noen får veldig ustabile temperaturer der, spesielt om de sover med munnen åpen. Under tungen, ja. Sover med munnen åpen ja... Får prøve å se om jeg får til. Hvis ikke så har jeg jo EL-tester. Hvor stor temp.forandring kan det være fra (etter) EL og vanlig?
Zia Skrevet 23. mai 2010 #479 Skrevet 23. mai 2010 Jeg tror tempen helst bør hoppe med 0,4 iallfall etter EL, men husker ikke helt. Om du kikker på andres grafer på FF får du fort en viss anelse Jeg temper og i munnen, synes alternativet virker fryktelig masete Jeg merker imidlertid forskjell i tempen avhengig av HVOR under tunga jeg måler (venstre side, høyre side, midt foran), så pass på at du velger samme sted hver gang, og at du dytter tempe-tingen omtrent like langt inn under tunga. Det er jo ikke sikkert du får forskjeller sånn som jeg gjør, men du kan jo bare eksprimentere litt, så finner du fort ut av det
Gjest Iril Skrevet 23. mai 2010 #480 Skrevet 23. mai 2010 Nei, tror det er 0,2 som er vanlig. Jeg kunne godt ha før-EL temperaturer på 36 (med dip ned på 35.60 og sånn de siste dagene før) og etter-EL temp. på 36.20. Da fikk jeg alltid høre at jeg hadde så fine økninger, var lett å se når EL var.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå