Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Synd det bare ble stress på babysvømmingen da, håper dere får bytte gruppe. :) Skjønner at det er litt skummelt å dytte puppen inn i en liten munn med mange skarpe tenner inni ja! :ler: Jeg skulle gjerne ha kommet på treff! :jepp: Men det er bittelitt for langt å reise da.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så kjipt med babysvømmingen..

og YIKES - det høres forferdelig ut å la noen med tenner spise på puppen :fnise:

Her er Lilletassen like tannløs som da han kom ut og det synes jeg er heeeeelt greit ;)

Skal titte på det med treff - har bare ikke fått surret meg sammen enda ettersom mannen fortsatt har ferie og vi er litt her og der :sjenert: (forkjølelsen er over, hipp hurra!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de tennene er skumle saker... :fnise: Hun skvetter som regel når jeg sier "aaau" og slipper taket, heldigvis.

Jeg fikk byttet til nybegynnerkurset på babysvømmingen. Kjenner ei som går det og. Der gikk de visst mye roligere frem :jepp: Snakket med hs i dag om det og. Hun sa jeg ikke måtte føle press for å gå der. Er ikke sånn at under trenger det for å bli vandt til vann selv om "alle" går på det for tiden. Mange andre måter å gjøre det på og.

M sover som en gud om dagen. Begynt å sove lenge på dagtid. Gjerne 2 timer om gangen :jepp: Tror hun forandrer fra 3 til 2 lurer nå :)

Var på 6-mnd-kontroll i dag. Alt stod bra til. M veide 8.7 kg og er 70 cm lang :)

Da blir treffet fredag 2/9 :) Er bare Cypress og Siebaeo som har bekreftet svar, men blir hyggelig nok det :skya::danse: Vi må ha det litt tidlig siden Cypress skal på partey på kvelden.

Nå våkner verdens skjønneste M :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M har nå 6 tenner :daane: Det er tennene ved siden av fortennene som har brutt igjennom.

Har skjedd noe forferdelig med en bekjent av mannen. De hadde en unge på alder med M. Den døde i krybbedød for et par dager siden :grine: Helt forferdelig!

Må prøve å ikke tenke for mye på det. Det er sånne ting som ødelegger hverdagen min helt. Jeg setter meg alt for mye inn i andres situasjon. Så mye at jeg stadig ser for meg hvordan det hadde vært hvis det var meg. Slet lenge etter utøya. Er først denne uka at jeg ikke har problemer med å sovne om natte pga det mer.

Jeg merker at jeg tenker annerledes nå enn hva jeg gjorde før. Før så jeg på det å bli gammel som bare kjedelig og trist. Nå tenker jeg hvor heldige vi er som får lov til å bli eldre. For litt siden så jeg et gammelt ektepar som satt øverst i et amfi i parken her. De bare glante utover. Sa ingenting. Gjorde ingenting. Først syntes jeg så synd på dem. Tenkte at de ikke har noe å gjøre og at livet snart er over. Så tenkte jeg på hvor mange i verden som skulle ønske de kunne bli gamle og sitte i fred og ro i en park. Vi er heldige som bor i Norge.

Ellers er jeg tilbake til mitt trivielle meg og jeg liker det. Holder på med planlegging av nytt hus. Veldig spennende, men merker jeg har surfet på meg endel vondter nå, så bør vel egentlig ta en pause :daane:

:hallo:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud så forferdelig for de som opplevde å miste barnet sitt i krybbedød. Jeg hadde en fase der jeg var veldig redd for det, det har heldigvis gått over litt, men jeg kjenner det blusset litt opp av å lese om det nå. Jeg hadde virkelig ikke taklet å oppleve noe sånt. Lille A har vært litt varm og utilpass i dag, jeg blir bekymret bare av sånt. Nei, nå må jeg inn og sjekke at hun puster... Huff.

Håper du har en fin helg ellers!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud så forferdelig for de som opplevde å miste barnet sitt i krybbedød. Jeg hadde en fase der jeg var veldig redd for det, det har heldigvis gått over litt, men jeg kjenner det blusset litt opp av å lese om det nå. Jeg hadde virkelig ikke taklet å oppleve noe sånt. Lille A har vært litt varm og utilpass i dag, jeg blir bekymret bare av sånt. Nei, nå må jeg inn og sjekke at hun puster... Huff.

Håper du har en fin helg ellers!!!

Ånei, så dumt at jeg fikk det til å blusse opp for deg. Husker du hadde en skremmende opplevelse der du et lite sekund trodde A ikke pusta mer. Må ha vært utrolig ekkelt. Husk at det bare skjer med 6 i året. Tenker ofte på at jeg er så trolig glad for at M er frisk og rask. Jeg tenker og at jeg ikke hadde taklet å oppleve noe sånt, men hvem gjør vel egentlig det? Huff, stakkars de som opplever å miste et barn. Har hørt at 4 år er det som regnes for å være den verste alderen å miste et barn, hvis det går an å sammenlikne det. Da har liver begynt, men man har likevel ikke fått opplevd så mye sammen. Husker at etter jeg hørte om dette, så mistet Erling Jevne bernet sitt i en bilulykke. Mener å huske at barnet var 4 år. Tenker på det hver gang jeg ser han.

____

Over til noe mindre trist :) I helger har jeg og mannen vært i bryllup! Kjempehyggelig, men og veldig slitsomt. Føler meg litt slem som sier det, men synes bryllupet var ganske dårlig planlagt rett og slett. Mye jeg ville gjort annerledes, men brudeparet hadde nok en fantastisk dag og det er selvsagt det viktigste :jepp:

En gjest i bryllupet hadde en baby på 3 mnd, med samme navn som M. Eller, det var et midlertidlig navn. De hadde ikke bestemt seg ennå :daane::hakeslepp: Men så ville han ikke snakke om det mer. Merkelig fyr...

I morgen er det babysvømming igjen. Fikk byttet til nybegynnerkurset, så det blir veldig spennende å se om det funker bedre :jepp: Det som er hyggelig er at jeg får gått sammen med ei venninne da :)

Ha en fin søndag dere :goodye: Tror jeg skal sove litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, enig med Cypress at jeg også ble ganske engstelig etter jeg leste om det. Vi flyttet inn Lilletassen på sitt eget rom for første gang i går kveld og jeg hulket som bare det da vi skulle legge oss, fordi jeg følte at jeg satte han vekk og det var mer sannsynlighet for at det skjer noe med han nå som han ikke er nær meg hele tiden. Uff.. Men man kan jo ikke tenke sånn (og jeg vet godt at du ikke mente å skremme oss :klem:

*Tenke på noe annet*

Var M med i bryllupet eller fikk dere kost dere på egenhånd? Sov hun over hos foreldrene dine kanskje? Vi var jo også i et bryllup for noen uker siden, alene, og det var veldig godt planlagt synes jeg. Men det er så forskjellig og som du sier, det viktigste er at brudeparet har en fin dag :hjerte:

Jeg får forresten ikke kommet på fredag :( Jeg har "date" med en venninne jeg ikke har sett på lenge, så har så lyst å treffe henne.. Men håper dere koser dere og at jeg får vært med å neste treff :Nikke:

Kanskje jeg kan ha neste hos meg... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang biting: Har du prøvd trikset jeg har i mine ammetips? dette funker bra for mange jeg veileder innen amming :)

Babysvømming er kjempemorro, men enig at det bør være litt mer rolig rundt det....hørtes litt stress ut. Kan si at når vi begynnte(da var Bumba 6mnd) så var også første gangen stress. Følte ikke meg selv stresset da vi hadde badet før i hjemlandet vårt......men mange av de andre jentene var stresset og tror mange av barna slet da det var litt midt i sovinga hos mange. Rådet mitt til fornøyd barn i bassenget. Prøve å få sove før(vi pleide å gå tur og ende opp der bassenget er), ha god tid på garderoben og amme først(ikke for mye hvis man har gulpeunge). etter badinga dusje og holde roen og sitte og amme litt(husk man blir veldig tørst etter bading og barn blir enda mer tørste). Barna gråter ofte fordi de kjenner stresset at mammaene driver å kle på fortest mulig......jeg dret rett og slett i hvor lenge vi var der, så lenge hun var rolig og mett/ikke tørst :)

Uff treffet får jeg ikke til desverre, jeg har en time hos sykepleier midt på dagen så blir ikke lett å få til desverre :( men kos dere masse!

Redsel som du beskriver skal visst være en veldig normal ting når man blir mor.........jeg leste endel om det i starten når Bumba ble født......selv har jeg ikke hatt så mye av det utenom første måneden da hun var på sykehuset. MEN jeg tror det kan ha noe med at vi har hatt henne inne hos oss siden hun ble født, sikkert min måte å føle meg mer sikker, og er nok det som gjør meg mer redd nå som hun snart skal få sitt eget soverom :)

:hug: håper det går bra på svømminga i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det står bra til med dere :klemmer:

Blir ikke noe treff på meg heller - har alt for mye å gjøre på jobb, og ikke all verden med avspasering å bruke opp heller... :sjenert:

Men veldig hyggelig at du tenkte på meg da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla jenter :5: Så hyggelig å høre fra dere :klemmer:

Dine: Huff, det er nok vanlig når man er førstegangsmor. Jeg hadde som navnt en periode der jeg så dødsfall i alt. M døde flere ganger om dagen i mitt hode :scorpis: Heldigvis kom jeg meg ut av det, men måtte jobbe hardt for det. For øvrig syntes jeg det var deilig å få M inn på eget rom. Var litt vemodig å selge vugga, men nå sover hun enda bedre. Ny rekord er 12 timer i strekk :hakeslepp: . Og hun får fortsatt bare smaksprøver. Altså, mm er hovednæringen hennes. Det som er dumt med det er at jeg ikke vet hvor lenge hun har vært våken når jeg hører henne, for hun ligger ofte våken og kikker og pludrer litt.

Jeg kan komme 28/9 :) Takk for invitasjonen :klemmer: Hvordan er det med parkering der? :sjenert: Synd du ikek kunne komme, men skjønner det. Dumt jeg ikke takket ja da du og Pupsilure sa dere kunne komme. Trodde jeg bare fikk en sjanse, så tenkte jeg skulle prøve å finne en dato som passet for alle. Men skjønte nå at det vanskelig lar seg gjøre. Kanskje kan jeg ha et nytt treff i det nye huset vårt .)

Vi fikk kost oss i bryllupet alene ja. M var bedt, men jeg ville ikke ha henne med. Mamma og pappa passa henne. Så dro vi hjem dit og sov over der.

Neytiri:

Du, det er deilig med barn på eget rom altså :jepp: Nå synes jeg det er ekstra greit siden rommet er rett ovenfor vårt. Tror det hadde vært verre om det lengre unna.

M biter ikke mens hun ammes. Det er når jeg tilbyr henne at hun kan bite. Hvis hun ikke er sulten, mener jeg. Hun biter jo på alt som kommer i bærheten av munnen. ALT skal inn :ler:

Takk for tips ang babysvømmingen. Nå fikk vi vært med på nybegynnerkurset istedenfor videregående og det var SÅ mye bedre :strix: Kjempeglad for at jeg bytta. Passer oss mye bedre. Og det er sant som du sier. M merker hvis jeg er stressa.

Zia: Hverken regna med eller forventa at du kunne komme, men hadde selvsagt vært hyggelig og sett den voksende magen din :rodmer: Nå må det da synes? :jepp:

____

Tror jeg har nevnt det meste som er nytt i svarene her, bortsett fra en ting: M har endelig snudd seg fra rygg til mage :bolledeig: Vi har øvd på det i ca en uke, og så fikk hun det plutselig til. Moro å øve på sånt. Det er jo så rask progressjon.

I morgen får vi besøk av Cypress, Lille A, Siebaeo og Bolla :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får kose dere med treff i morra, synd vi ikke får det til. Har alltid tenkt at det er litt dumt jeg bor så langt unna nå, ellers hadde jeg jo hatt alle dere hit, men tviler i grunn at folk gidder kjøre så langt som til meg hehe.

Så koselig å høre dere fikk byttet og får en bedre opplevelse på svømmingen. Jeg synes ihvertfall det er utrolig morro og veldig godt å se at barna blir etterhvert trygge i vannet. Det at man ikke presser barnet til noe også er med å gjøre de trygge......de finner ut av i tide at det er kjempemorro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var synd. Er alltid hyggelig å møte deg og Bumba, men hadde ikke forventet at du hadde kjørt så langt som til meg (for å ta den tilbake ;) ) Jeg er veldig pysete på å kjøre langt alene med M. Tør jo så vidt å kjøre til Oslo. Så derfor tror jeg rett og slett at jeg ikke hadde turt å kjøre helt til deg.. :sjenert:

Gleder meg til å se hvordan det går med M videre på babysvømminga :) Hun er iallefall veldig glad i vann her hjemme :jepp:

Nå har akkurat svigermor vært her og gått tur med M :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe ja jeg syntes alltid det var grusomt når Bumba var litt mindre å kjøre langt, hun har stort sett grått i bil siden fødsel :( MEN vi tok avgjørelsen når hun begynnte å vise interresse for drømmehagen å kjøpe dvd spiller, nå går det å kjøre langt med å begynne kjøre en stund før hun skal ta lur...da ser hun en episode og så blir trøtt og sover resten av turen.......ganske greit i grunn :)

ohhh så morro svigermora di har vært der da, hvordan var besøket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med treff på dere i morgen :jepp:

Det er ingen mage å spore her, så det hadde blitt skuffende lite moro for dere altså :fnise:

Satser på å ta det igjen senere, og da med mage, eller aller helst uten mage og MED baby! :hoppe:

Så artig at M har klart å snu seg! De lærer vel utrolig raskt når de er så små! Synes snart du skal legge ut flere bilder av M på FB jeg altså :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja jeg syntes alltid det var grusomt når Bumba var litt mindre å kjøre langt, hun har stort sett grått i bil siden fødsel :( MEN vi tok avgjørelsen når hun begynnte å vise interresse for drømmehagen å kjøpe dvd spiller, nå går det å kjøre langt med å begynne kjøre en stund før hun skal ta lur...da ser hun en episode og så blir trøtt og sover resten av turen.......ganske greit i grunn :)

ohhh så morro svigermora di har vært der da, hvordan var besøket?

Ja, det var lurt. Kanskje vi skal kjøpe det etterhvert. Har allerede drømmehagen dvd'ene. Bare brukt de et par ganger - med stort hell :nigo:

Det var superhyggelig med svigermor på besøk :jepp: Sa til henne at hun bare måtte komme oftere. Hun svarte ikke på det da.. Nå er hun kjempeopptatt om dagen. Jobber gjerne 10 timer om dagen. Men har klart å legge det greiene litt fra meg nå. Det får være som det er, og så får mannen ta ansvar for at de blir ordentlig kjent. Nå har jeg gjort mitt. Men jeg setter stopper når mannen vil at svigermor skal ta med seg M på biltur og besøke sine foreldre f.eks. Vet ikke hvorfor, men det er jeg ikke konfortabel med selv om det er en biltur på 10-15 min.

Så koselig med treff på dere i morgen :jepp:

Det er ingen mage å spore her, så det hadde blitt skuffende lite moro for dere altså :fnise:

Satser på å ta det igjen senere, og da med mage, eller aller helst uten mage og MED baby! :hoppe:

Så artig at M har klart å snu seg! De lærer vel utrolig raskt når de er så små! Synes snart du skal legge ut flere bilder av M på FB jeg altså :jepp:

Tusen takk :klemmer: Kanskje du er av de hedlige som får liten mage. husker jeg synes det gikk seint i begynnelsen jeg, før den plutselig este ut. Har noen kjempevide klær jeg aldri trodde kom til å bli for trange, men det ble de jaggumeg. Jeg ble SVÆR. man glemmer hvor svær man har vært, men på slutten er magen ganske så diger. Er ikke lenge til du er der, selv om det ikke føles sånn nå. Guri land, tenk at det vokser et liv inni deg nå. Fantastisk :rodmer:

Har ikke lagt ut så mye bilder av M helt bevisst. Har egentlig lagt ut fler enn jeg planla. Men får legge ut fler etterhvert. Må jo få vist fram de nye tenna :nigo: Og når kommer dine bryllupsbilder? :roll:

____

Ellers har jeg hatt besøk av to flotte, busy mamas her i dag :hoppe: Med to supersøte og flinke babyer :jepp: Superkoselig :hoppe: Hver gang jeg har besøk av andre babyer tenker jeg at dette må jeg gjøre mer. M har jo så godt av det. Har ikke så tenkt så mye på det før, men leste at Pupsilure fikk skryt i barnehagen for nettopp det.

Så nå prøver jeg i ligge unna kjeksen som ble igjen. Fikk heldigvis prakka på litt på de to andre :ler: Skal svømme i kveld. Merker jeg begynner å legge på meg av all godisen i det siste.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for i går!!! Det var kjempekoselig å se dere igjen!!

Og du - så mye melk som du produserer, tror jeg helt sikkert du trygt kan spise et par ekstra kjeks altså... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i går!!! Det var kjempekoselig å se dere igjen!!

Og du - så mye melk som du produserer, tror jeg helt sikkert du trygt kan spise et par ekstra kjeks altså... :jepp:

Lige så :klemmer: Superkoselig :jepp: Jeg tok deg visst på ordet jeg :fnise: Tenker at nå må jeg avvendes. Lyst til å lage meg litt "sundt" godteri. Bloggen forballfrue.no har endel kule oppskrifter :jepp:

_____

OMG, magen til M er bajas igjen :daane: Den magen hennes sliter meg ut til tider altså. Innfører fast føde - igjen. Er kjempeforsiktig og gir henne masse sviskesaft og vann i tilegg. Hun får bæsja, men sutrer og gråter så utrolig mye. Føler meg litt rådløs. I tilegg er hun kjempesulten og må ammes MASSE :daane: Sliten!

Tips og erfaringer tas i mot med stor takk :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sviskemos virker mye bedre en saft, pæremos er også veldig god for å få fortgang!

Hjemmelagd sviskemos skal vist funke enda bedre(eneste jeg aldri lager), vi kjøper den med sviske og pære og den er både yum yum og får fortgang på sakene :)

Hun er jo på den alderen nå som hun trenger jo mer en bare melk.......men hva er det du har startet med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sviskemos virker mye bedre en saft, pæremos er også veldig god for å få fortgang!

Hjemmelagd sviskemos skal vist funke enda bedre(eneste jeg aldri lager), vi kjøper den med sviske og pære og den er både yum yum og får fortgang på sakene :)

Hun er jo på den alderen nå som hun trenger jo mer en bare melk.......men hva er det du har startet med da?

Tusen takk for svar :klemmer:

Jeg har laget hjemmelaget sviskemos og tynnet ut, derfor jeg kalte det saft.. Ellers har jeg kun gitt noen teskjeer med avokadopure (blandet med morsmelk). Tenker egentlig at jeg har gitt for mye mos/saft jeg, men tenker og at hun bør tåle det. Har ikke gitt såå mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...