Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Bolla begynte ikke med grøt før han ble 6mnd og han led virkelig ingen nød ;) Det er jo en del som fullammer kjempelenge uten problem! Tror nok M får nok jeg ;)

Høres veldig ut som tomme jernlagre! Få deg en legetime så fort du kan så du kanskje kan få orden på det. Kanskje du får en b12 sprøyte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du husker ikke helt feil, det var hun berta av en helsesøster som vi har nå fått byttet som fokuserte på det at det var mye bedre å gi industri mat fordi alt er tilsatt jern, hun var den som var veldig fokusert på jern og det jeg aldri forsto var hvorfor da Bumba har aldri vist noen tegn til det!

Hun mente det var feil å ikke begynne med grøt, hun mente om jeg absolut ville lage hjemmelagd grøt kunne jeg da blande kjøpt fruktmos, eller da kjøpe grøt og så blande ut i hjemmelagd fruktmos :rolleyes: Hun tydeligvis viste ikke hva hun snakket om, er så mye piss at man "må" begynne med grøt, helt opp til 9mnd kontroll steg Bumba veldig på kurven sin....var nesten som gjennomsnittet, men ved 8mnd ble hun syk og fikk første tenner rundt da og spiste fryktelig dårlig den mnd, mens aktivitetsnivået var blitt høyere så sier seg selv hun ikke gikk opp. Men jernmangel har aldri vært noe snakk om, hun fikk jerndråper opptil 3mnd etter fødsel fordi hun fikk ikke bygd opp lager i magen min, men ellers fin :)

Det er mulig det er begge deler hos deg da, for når du ammer og pumper såå mye så er det nesten som du har melk for to, da bør inntaket av kalorier være høyere, tenke litt på jern(brokkoli, søt potet, spinat eller annen salatblader er gode kilder). Spiser du linser eller kikerter? det er supert, lag litt hummus dip og dip grønnsaker eller bruke på brød sammen med pasta.......ja der var det noen ideer on top of my head :fnise:

Titt in på wholesomebabyfood.com, står veldig mye om hvor du kan starte med babymat(spesielt hvis du skal lage selv).......det er rene bibelen min så om jeg har anbefalt deg den før så er det nok grunnen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har babysvømming på mandager, altså den 29. og 5., så da passer det dårlig for meg. Alle andre dager er ok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg dra på legekontoret i morgen og ta meg en b12-strøyte, samt dra på apoteket å kjøre jerntabletter. Takk, snille jenter :klemmer: At jeg ikke tenkte på det mest innlysende. Grunnen var at jeg sjekker det ganske ofte og sist gang var verdiene gode. Legen sa til og med at jeg ikke trengte å ta b12 jevnlig, slik man ofte anbefaler folk som ofte mangler det. Spør meg ikke om hvorfor.

Takk for masse gode tips om mat igjen, Neytiri :klemmer: Jeg noterer det bak øret. Visste ikke at du fullammet til 6 mnd, Siebaeo. Men nå er jo du og litt av et meieri, så overrasker meg ikke :ler:

:hallo: Linelia :vinke:

Cypress: Jeg skal og begynne på babysvømming på mandager :) Gleder meg. Blir første gang for oss. Orket ikke før sommeren pga kolikken til M. Hadde ikke blitt noe hyggelig. Men da må vi få til treff på en de andre dagene :jepp: Andre som har dager som ikke passer, av dere som kan/vil komme? :)

M har fått tann nr 3 i dag :hoppe: Vel, egentlig så hopper jeg ikke så mye, for hun er supersutrete :daane: . Har kjempevondt i magen. Gulper og promper hele tiden. Hvorfor er det sånn egentlig? Spenner de seg?

Tror jeg må prøve å amme henne i søvn nå. Men litt redd for å legge mer melk oppå luftboblene. Hun sovner og våkner hele tiden, stakkar :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt en B12-sprøyte, kjøpt jerntabletter og tatt en blodprøve. Satser på en forbedring i formen nå :jepp:

Ellers har jeg bleket tennene i dag :nigo: Var tilbud, så slo til. Har alltid hatt så hvite henner, men de sistra åra har de blitt mer misfarga. Tannlegen har hele tiden ment jeg ikke ville få noe særlig resultat siden jeg verken røyker eller drikker noe særlig alkohol, kaffe eller te, men jeg synes jeg fikk et godt resultat :)

Hentet de nye brillene mine i dag og. Gucci og greier. Uvandt å bruke briller hele tiden. Bør egentlig gjøre det, men ble sa lei av de tidligere brillene mine at jeg sluttet å bruke de. Venter på to par solbriller og med spesialfilter. En til dagslys og en til sollys. Er litt greier med øynene mine, skjønner dere. Gleder meg så utrolig til å få de. De filtrene var så utrolig bra. Så veldig klart i de. Dessuten var de kule. Vanligvis har jeg fått stygge briller. Har ikke gått an å kombinere glass jeg trengte med kul innfatning, men nå går det endelig! Nå er det en mnd siden jeg bestilte de. Tror jeg skal ringe å gøre hvor de blir av. Har sikkert blitt forsinka pga sommerferien.

Pappa passsa M i stad, daj egg var hos tannlegen. Plutselig ville ikke M ta flaske av ham :daane: Han hadde da ringt mamma som kom i lunjen sin og mata henne. De er så utrolig snille :) men det viser litt hvor viktig rutiner er for M. I det siste så er det mamma som har matet henne. Da var ikke pappaa metode interessant mer. Og han har alltid vært flakseeksperten. Han som lærte henne det in the first place.

:kjefte: I dag trodde jeg M hadde en avtale med svigers om at de skulle være sammen, men de skal visst ut med båten :rasende: Har jobbet så hardt med det greiene der. Brukt masse til på at M skal bli trygg på søsteren til mannen. Første gangen vi var sammen, gråt hun bare svigerinna mi nermet seg. Andre gangen kunne hun holde henne i korte perioder. Tredje gangen var hun tatt inn i varmen :jepp: Nå er for øvrig den skeptiske perioden over for nå, så jeg sa til svigers forrige helg at nå som hun godtar dem så burde vi jobbe for at de blir ordentlig kjent og sa at de måtte se henne minst en gang i uka (de bor som sagt 5 min unna). Trodde vi avtalte torsdag da, men nå som det ble fint vær var det plutselig andre ting som var mer viktig.

Mannen mener de har holdt seg unna for å gi oss litt space, noe som igrunn gjør meg litt lei meg. Lurer på hva jeg har utstrålt som tilsier at jeg vil ha det. Jeg vil jo bare at de skal bli kjent med M. Tenker stadig at jeg ikke gidder engasjere meg mer, men så ser jeg hvor glad de er i henne, så prøver jeg igjen.

Jaja, gleder meg til i morge, når vi skal til Cypress og Lille A :) M er litt bedre i magen :strix: Var nok akkurat når tanna brøt igjennom det var verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg ENDELIG fått tid til å få med meg når treffet er ;) Eller, når du foreslår hvertfall.

Jeg kan ikke mandager jeg heller, for vi begynner med babysvømming den 22. Blir spennende! :)

Ellers kan jeg 31.august - 4.september regner jeg med :Nikke:

* Håper ikke det er noe skalkeskjul nei Becky :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart/gøy at vi alle tre skal begynne på babysvømming på mandager! Det er ikke samme sted også da?!? Vi skal begynne på Babyswim på Hovseter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk ordnet litt med vitaminene, er superviktig å huske med den melka du har at mestparten går jo ikke til deg, og ved 6mnd er jernlageret ofte lavt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig :klemmer: Gleder meg masse til å dere alle i morgen :jepp: Spent på å se om Bumba fortsatt er begeistet for M :)

Vi skal på babysvømming 5 min fra her vi bor, så desverre blir det ikke sammen med dere, noe som i grunn hadde vært veldig gøy :) Blir det første gang for dere og?

Ja, er spent på å høre hva blodprøvene sier. Men føler meg ikke svimmel. Blir ikke svart når jeg reiser meg opp og sånn. Derfor jeg ikke har mistenkt jern. I graviditeten hadde jeg jo for mye jern. Aajabaja. Ikke lett å gjøre alt riktig :daane:

Lager et eget innlegg med forslag til datoer til treff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg gjerne få invitere dere til et lite treff hos meg :) Jeg bor en drøy halvtime fra Oslo, avhengig av hvor i Oslo du kjører fra og hvor fort du kjører ;) Det er veldig enkelt å finne frem og jeg vil sende dere en grundig veibeskrivelse.

Alle som vil kan komme :)

Da blir treffet fredag 2/9 Er bare Cypress og Siebaeo som har bekreftet svar, men blir hyggelig nok det :skya::danse: Vi må ha det litt tidlig siden Cypress skal på partey på kvelden.

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble da plutselig veldig få datoer ;) *må sjekke i boka til Dine igjen og se hva som gjør at hun er så opptatt* :hallo:

Men egentlig greit med få datoer. Det blir lettere å forholde seg til i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi begynner samme sted som Jesse gikk, i nærheten her, så er ikke samme sted det heller. Mandager er tydeligvis populært ;)

Kos dere masse på treff i morgen (har ikke fått det med meg jeg..hehe) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De datoene passer ikke for oss dessverre, for Goffel begynner i barnehagen 31. august, og så er det jo tre innkjøringsdager. Men etter at han har kommet igang kan jeg jo la han være borte fra barnehagen en dag jeg har fri :) Eller hvis vi hadde tatt en helg kunne vi blitt med. Men det kommer vel flere muligheter etterhvert tenker jeg :)

Ang grøt så tror jeg magen hans ble moden for det fordi han ble eldre :jepp: Tror han var ca 6 mnd da det ordnet seg. Men sviskemos tålte han helt fint fra 4 måneder. Måtte begynne med det fordi han startet å bæsje hver 6. dag, og hadde så vondt i magen. Begynte faktisk litt før 4 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo treff på løpende bånd jo :fnise:

Jeg har ingen bebis (utenfor magen iallfall :lol:) å ta med, så da blir det kanskje litt begrenset for min del... Uansett er jeg jo ikke i permisjon, og må spare avspaseringen min til ferie senere i høst. Men synes heller at dere kan sette i gang med nr 2, NÅ! Så jeg får noen permisjons-buddies :nigo:

Jeg har jo noen allerede da, men aner ikke hvor de bor i landet - hjelper lite med terminbuddies i Trondheim liksom :snurt:

:fnise:

Kos deg i helgen, Becky :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dine: Ja, det treffet ble avtalt i rekordfart :) Håper du koste deg med massasjen mens vi snakket om gulp og bæsj :gjeiper: :fnise:

Pupsilure: Takk for sist :) For min del kunne vi gjerne tatt det søndag 4/9. (Kan ikke lørdag) Hva tenker dere andre om det? Hvis ikke Dine, Cypress og Siebaeo kan (som virker som er de som kunne og ville de datoene), får vi bare bestemme oss for en av de andre datoene. Heldigvis blir det flere anledninger :jepp: . Spennende med barnehage for barnehagegutten din. Han kommer nok til å trives som plommen i egget :jepp:

Zia: Jeg har bare vært med på treff to ganger. Den ene gangen var jeg gravid, så det går fint an å komme på treff med baby inni magen :jepp: Selv synes jeg det er mødrene det er mest hyggelig å treffe. Er jo de vi snakker med hele tiden. Men så er nå også veldig gøy å få treffe de alt oppstyret er om og :fnise: Så hvis det blir på en søndag må du veldig gjerne komme, selv om nurket ditt ikke er ferdigruga ennå ;):rodmer:

På torsdag var jeg på treff hos Cypress :) Kjempehyggelig! Søte mammaer og babyer. Rar følelse å føle at jeg kjenner dere ganske godt når jeg bare har møtt dere 2 ganger. Og tenk så mye detaljer jeg vet om babyene deres. Moro! Brukte 35 min til Cypress og 55 min fra pga rushen. Var sistnevnte som var det beste for M, for da fikk hun sovet ordentlig. Ble nok litt kort det første. Har jo ingen anelse om når hun sovna. For alt jeg vet så kan hun ha sovna midtveis i turen.

Ellers var jeg på utdrikningslag i går :skya: Gøyalt å få lufta seg litt. Var utrolig morsomt. Husket da hvor gøy det var å være med på festlig lag. Drakk til og med litt og det har jeg ikke gjort på leeenge. Jeg var helt crazy :ler: Men uansett hvor morsomt det var, så var det utrolig godt å komme hjem til en søt liten M som lå og sov søtt i senga si :rodmer:

Ha en fin søndag, jenter :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan antagelig søndag 4 også, men det kan hende vi drar på hytta, men det er ikke helt bestemt enda.

Jeg har noen søte bilder av M og A fra fredag! Send meg mailadressen din hvis du vil ha dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter :vinke:

Er litt dårlig til å oppdatere om dagen. Nå som jeg endelig kan farte litt mer med M er det så mye annet som opptar meg, og god er det :jepp:

Siste nytt er at M har fått sin 4. tann, hun sover på eget rom og vi har begynt på babysvømming :) Sistnevnte gjorde vi i dag og jeg synes mest det ble en stressende affære. Det krasjet helt med sovinga hennes, men fikk lievel snudd litt på rutinene hennes, slik at hun sovnet kl. 14.00 (svømmingen begynte 15.30). Måtte likevel vekke henne før vi fro og rakk ikke amme henne ordentlig, så det gjorde at hun ble litt ekstra sutrete. Dessuten var det ganske kaos i den trange garderoben. M tissa og ingen ville hjelpe meg med å hente papir :kjefte: Var ei som kunne holde en hånd på M, mens jeg fant papir (hun lå på en benk), men da jeg gikk begynte hun å grine og det tok litt tid før hun roet seg. Hun har et sånn redsels-/utryggsgrin som er veldig lett å kjenne igjen. Var dette jeg hørte mest av i dag. Dessuten var det alt for mange på kurset og vi ikke noe veiledning på noen ting. Mange av babyene var mye eldre og hadde gått der før.

Sendte de en mail og spurte om å få bytte til gruppen som var etter oss. De har sikkert satt opp en ekstra gruppe grunnet mange påmeldte. De var i underkant av 10 stk. Jeg føler meg ihvertfall ikke trygg på å dukke under med den veiledningen som var der.

M har forresten blitt litt vanskeligere å amme. Har skjønt at det er vanlig. Nå spiser hun nok bare når hun er ordentlig sulten. Synes det er litt risikosport å tilby pupp om dagen. Vil hun ikke ha får jeg ofte smake på de skarpe tennene hennes :ler:

Ang treff: Det blir torsdag 1/9 :) Har foreløpig bare fått bekreftet at Cypress kommer. Venter på svar fra Siebaeo, Dine og evt. Neytiri. Zia og Pupsilure kunne mest sannsynlig ikke komme :( Hvis det er fler som vil komme er de hjertelig velkomne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...