Neytiri Skrevet 7. juli 2011 #1681 Del Skrevet 7. juli 2011 Hvorfor er det egentlig så viktig at barna får kroppstemperert mat? Skjønner hvorfor de ikke skal ha varmere, men er greia ellers at kroppen ikke skal bruke energi på å varme opp maten? (altså melka, vannet). Men de spiser jo isbiter ser jeg. Og avokadopureen kommer rett fra kjøleskapet hos oss. Prøver å romtemperere det, men rekker ikke alltid. Leste et sted at grøt holder 3-4 dager i kjøleskap, så tror jeg går for den løsningen Kanskje jeg skal tilby avokado til kvelds etterhvert og da? Etter grøten. Men merker at jeg tenker alt for mye på dette og går rundt og er sint. Utrolig bortkastet av tid og krefter. Har forresten en låsning i nakken. Klarer ikke å bevege nannen til en ene siden. Fryktelig vondt og upraktisk. I starten hadde vi varmt alt, til og med frukt, grunnen er at lille kroppen tar lenger tid å fordøye maten hvis den er kald, for når den kommer ned i magen må den først varme opp maten.........for noen barn kan det gi magevondt, men vi fort merket at hun ikke reagerte på kaldt vann, så da gikk jeg over til å ha fruktmos kaldere........men siden jeg lager babymat og fryser må jeg alltid tyne det(vannbad eller micro), og nå klarer jo Bumba spise fruktis jeg lager så da er det ikke lange perioden man evt gir romtemp mat(hvis man gjør det overhodet). Når du sier grøt holder i 3-4 dager, du snakker om hjemmelaget grøt da eller? Jeg ville blandet avokadoen rett i kveldsgrøten jeg, det gjorde vi og gjør enda spesielt når hun har sovet dårlig på dagen eller spist dårlig, da fyller det ekstra godt opp. Du sier det ganske bra selv, du bruker alt for mye tid på å være sint over dette med M og svigerfamilien og det at hun er skeptisk, altså min mening da, men grunnen er at jeg har erfart AKKURAT det samme selv! Kan si av min erfaring så måtte jeg bli mitt barns advokat(håper du skjønner det), jeg(nå mener jeg meg eller mannen såklart) er den som bestemmer........så når vi traff svigers og jeg måtte bruke halve dagen å trøste henne fordi de tok henne fra oss når hun allerede var skeptisk sa jeg stop! Jeg ringte svigermor en dag, forklarte at de bør forsøke å komme hjem til oss, der Bumba føler seg mest komfortabel(i sitt miljø), og at det var viktig at de VAR der, men at hun trenger tid å bli kjent med de før de bare tar henne på sitt fang. Du vet nok hvordan mine svigers er, det her var utrolig tøft å si til henne, og det svaret jeg fikk var bare......"ja men vi har ikke tid å kjøre til dere hver helg BARE så hun skal kjenne oss" Var ikke det jeg mente og det vet hun også. Ihvertfall kom de da ikke lenge etter dette, da hadde svigermor den berømte tonen sin i stemmen og sa "nå må vi huske å ikke ta henne opp for da gråter hun og mamma hennes blir sint"...........MEN vettu hva Becky, uansett tonen i stemmen hennes så fulgte de det hun sa, og en time før de skulle gå ville Bumba i fanget til svigerfar! Dette har vi gjennomgått både her hjemme og hjemme hos de i 2-3 måneder, og virker faktisk sånn at den perioden er over hos henne, nettopp fordi de har brukt den lille tiden å bli kjent med henne så godt det lar seg gjøre når de bor langt unna. Svigerinna mi derimot(1 av 3), hun har aldri tid å besøke oss, hun har aldri vært her siden vi flyttet og ser henne noen ganger når vi er hos svigers............men siden hun vil ikke skjønne det her å gi barnet tid så klikker Bumba i vinkel når hun ser henne, og er ikke noe glad i henne. Synes det er utrolig sårt å se, både for Bumba og svigerinna............for det er ikke noe koselig for noen! Håper du prøver å ihvertfall ha en dialog med mannen din og forklar at du er lei deg over dette, kanskje noe han kan diskutere med sin familie? hvis ikke så kunne du ihvertfall tatt en telefon med din svigermor og forsøkt noe ala jeg har gjort??? er ihvertfall et forsøk fra din side, hva de velger å gjøre til slutt er opp til dem........så prøv å ikke bruke all energi på det da du trenger det til å ta deg av din lille familie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 8. juli 2011 #1682 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg synes det er ganske tøft av de som tør å si fra til både sine egne og spesielt svigerforeldre hvis de behandler barnet på en måte du ikke liker. Nå har ikke jeg vært borti at svigerforeldrene mine håndterer Lilletassen på en måte jeg er ukomfertabel med, men mamma har gjort det og da har jeg sagt fra. Men jeg synes det er skikkelig ekkelt.. Og hvis svigermor gjør det må jeg jo si fra selvfølgelig, men heldigvis har jeg en mann som også sier fra ganske raskt hvis det er noe. Men det er aldri noe kult når sånne situasjoner oppstår.. Synes du er kjempe flink til å prøve å ikke bry deg så mye med det Becky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. juli 2011 Forfatter #1683 Del Skrevet 9. juli 2011 Tusen takk for svar, Neytiri og Dine Alle er klar over problemet nå. Mannen sier rett ut til moren sin at hun gråter fordi hun er utrygg på dem. Svigerfamilien fikk lære på den harde måten at M ikke ville være hos de. Det er vi som pusher M på de, ikke de som tar henne fra oss, siden vi er så vandt med at det går så greit å bare levere henne fra oss. Hun har pleid å hengi seg til alles om vil gi henne oppmerksomhet. Nå er det tydeligvis ikke sånn mer. Mamma og pappa har vært veldig bevisste på dette, så de har passet på å være sammen med henne jevlig. Og når de har vært sammen, så jeg jeg og mannen fått pause. Svigers har vært litt mer innom bare for å holde, hvis dere skjønner. Jeg burde nok vært flinkere til å si at da tar jeg meg en lur eller liknende, men det var jeg altså ikke. Da mamma og pappa var på besøk sa de alltid at "nå er det viktig at dere bruker tiden på å slappe av". Så vi må nok bruke tid på å tilvende M til svigerfamilien nå, desverre. Men jeg tror jeg har funnet en veldig lur måte. Jeg gjør det gjennom mannens søster. Hun er så grei å forholde seg til. Hun tar klare beskjeder. Så da jeg sa at hvis M skal bli trygg på deg så må du være mer sammen med henne (sa det på en hyggelig måte og la til at hun var velkommen når som helst), så har hun nå funnet tid til akkurat dette. I kveld skal hun, mannen og M se på fotballkamp sammen + at hun kommer på besøk to ganger neste uke Da er det nok viktig at hun tilvendes litt og litt, samtidig som jeg tror at tilvendingen vil gå ganske fort. Og det som er så fint med svigerinna mi er at hun er av typen som vokser på oppgaven. Når hun opplever mestring og får endel skryt, så blir hun en liten ekspert . Så jeg og mannen har planer om å gi henne masse skryt. Har allerede sagt at jeg setter stor pris på at hun gjør en innsats for å bli kjent med M. Har prøvd det samme med svigermor, men der funker det ikke like bra. Hun er veldig søt og hyggelig, men prioriterer heller karriere og fritid. Hun er og ganske konfliktsky, så da jeg nevnte dette så svarte hun på helt andre ting. Til slutt sa hun at hun skulle prøve å komme innom en ettermiddag. Jeg tenker at når søstra til mannen håndterer M, så kan hun passe henne og da kan svigermor være litt sammen med dem. Dessuten kan mannen ta M mer med hjem. Hun vet og at hun kan komme hit på besøk (de bor som sagt 5 min unna). Jeg kommer til å fortsette å oppføre meg som før: sende bilder og oppdateringsmeldinger, fortsette å invitere o.l, men jeg kommer ikke til å tenke noe mer på det. Jeg har sluttet å forvente at jeg skal få noe særlig avlastning fra den kanten. Nå har M blitt lett å ha med å gjøre igjen og Det tok bare 3 dager med hard jobbing denne gangen (mot 9 dager sist ). Jeg var mildt sagt rasende da jeg gikk tur på 1,5 time og M bare sov 30 min. Fikk da melding om at Edvald B. Hagen hadde vunnet sin første etappe i TdF og jeg hadde gått glipp av det fordi jeg måtte rette opp søvnen til M Jeg eeeelsker Tour de France og har fulgt med på det i mange år. Helt siden 2006 fant jeg ut her om dagen. Men søvnen går altså veldig bra nå M er helt topp når hun får den søvnen hun trenger, og hun trenger ganske mye. Stort sett så er hun sånn som hun var da du var på besøk, Neytiri. Merker at all jobbingen med søvn og rutiner har lønnt seg nå. Må nok fortsette å jobbe mye, men tror det vil gi gode resultater på sikt Vurderer å prøve å snu døgnet hennes igjen nå. Har prøvd før, men da har jeg og tatt henne tidligere opp på morgenen. Det tror jeg har vært feil. Har lært på den harde måten at jeg aldri bør vekke M. I det siste har jeg klart å legge henne til ca samme tid på kvelden, uavhengig av når hun sto opp. Rutinene på dagen har og variert i det siste. Vurderer nå å prøve å legge henne et kvarter tidligere hver 3. dag (eller sjeldenere). Er så glad for at M har blitt så enkel å ha med å gjøre igjen I dag skal jeg på grillfest Gleder eg noe helt utrolig Ånei, bokstaven til høyre for n har sluttet å virke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 9. juli 2011 #1684 Del Skrevet 9. juli 2011 Så bra å høre at du ikke skal ha forventningene til svigers, tror du vil nok bli positvit overrasket når dem finner ut hva de må gjøre for å få bedre kontakt med M Skulle akkurat til å skrive før jeg leste ferdig her at det er bedre å få snudd døgnet med å legge 15min tidligere en å vekke tidligere på morningen.....er det som er anbefalt i The no cry sleep solution og da vil du merke når beste tiden for akkurat ditt barn er å legge seg, finner man den tiden sover de ofte bra og lenge nok til neste morgen. Her har vi soving fra 18:30-7:30(8)......fantastisk deilig! Så koselig å høre at M er så blid om dagen, synes hun var veldig god når vi var der, gleder meg til å få se henne igjen en dag vi finner tid, Bumba var ihvertfall veldig glad i henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 9. juli 2011 #1685 Del Skrevet 9. juli 2011 Hei! Det med svigers er ikke bare bare altså, her har de sett T 2 ganger siden han ble født. Men ja, min M fungerer heller ikke, så jeg må kopiere hele tiden, men det er heldigvis bare på lap-top'en. Kan bli noen veldig rare setninger av og til, når jeg plutselig har kopiert noe i mellomtiden.. Så kjedelig at du gikk glipp av seieren da..jeg har en kjærest som er skikkelig hekta, men han får heller ikke alt med seg, og i dag røk sendingen på tv 2 km før slutt, da var han skuffet... Deilig når rutiner komme på plass igjen, ikke minst for de små, håper boken bidrar mer og mer, alltid lettere hverdag når man forstår de små mer og mer. Kos deg på grillfest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 9. juli 2011 #1686 Del Skrevet 9. juli 2011 Det er ikke så greit med disse svigersene, det har ikke vært mye avlastning å få her heller for å si det sånn... Det å legge henne tidligere og tidligere er sikkert lurt. Det var det vi gjorde, la dem 15 min tidligere for ca hver 5. dag tror jeg. Da de var ca 6 mnd sov de 18.30-7.30. Det kom ikke av seg selv, det var mye rutiner og jobbing for å få det til, men jammen var det verdt det. Søvn er så viktig, både for liten og stor. Håper du koser deg på grillfest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #1687 Del Skrevet 25. juli 2011 Lenge siden jeg har gitt lyd fra meg nå. Har trengt en liten pause. Fredagens hendelse har satt meg helt ut av spill nå. Har en kvalm følelse i kroppen hele tiden. Lurer på når den avtar. Fikk ikke vært på markering i dag pga M. Dumt, for tror samholdet hadde hjulpet. Jeg er glad for at nordmenn opptrer til de grader med verdighet nå, men må si at jeg føler et enormt hat og nekter å tro at jeg er den eneste. Får håpe medfangene hans er like begeistret for taperen som resten av landet. Merker jeg må jobbe med at dette ikke tar overhånd. Da har han vunnet. Ellers skal jeg bo hos mamma og pappa noen dager nå siden mannen skal bort noen dager. Gleder meg i grunn. Er så hyggelig å være hjemme og de er så flinke med M. Døgnrytmen hennes er snudd til en tid vi er fornøyde med, men hun sliter med mye magevondt nå. Fikk forstoppelse av den faste føden, selv om vi var kjempeforsiktige. Har ennå ikke stabilisert seg. Minner meg om kolikktiden bortsatt fra at nå er hun mye tyngre å bære Kjøpt med ny pc med "m" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. juli 2011 #1688 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg har heller ikke orket å være her inne. Har blitt helt satt ut selv og har en ekkel følelse i kroppen hele tiden. Måtte bare ta meg litt fri. Kjenner det fortsatt er godt med datafri. Håper han får den straffen han fortjener, for det finnes ikke ord til å beskrive en sånn som han. Håper dere koser dere hos foreldrene dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 8. august 2011 Forfatter #1689 Del Skrevet 8. august 2011 Halla jenter På tide på gi litt lyd fra meg I dag begynner mannen på jobb igjen etter 2 ukers ferie. Vi har hatt en superhyggelig. Synd at ferien er slutt. M har så blitt så enkel å ha med å gjøre. Så lenge hun ikke har vondt i magen og sovingen hennes fungerer som den skal (hun er veldig avhengig av rutiner), så er hun verdens kuleste baby. Smiler og ler og er rett og slett riktig så chill Desverre så får hun fort vondt i magen - fortsatt. Hadde vondt i magen i flere uker etter at vi startet med fast føde. Irriterende, for jeg var så forsiktig. Så resultatet ble at vi kuttet ut alt og gikk tilbake til fullamming. Tok 2-3 uker før magen ble bra igjen etter det... Så da fullammes hun frem til 6 mnd og da begynner vi forsiktig med grøt. Rart det der, hvordan ting absolutt ikke blir som man planlegger. Vi må passe på å gi masse vann, men problemet er at hun fortsatt svelger utrolig mye luft, så all væske som inntas må planlegges nøye i forhold til når hun skal sove. Hvis ikke våkner hun av at hun må rape/gulpe. Ajabaja, gleder meg til der der er over. I natt blir første natt på eget rom. Blir spennende. Mannen skal ut å kjøpe madrass i kveld. M har så utrolig mye tenner på gang! I store deler av tannkjøttet hennes buler det ut hvite klumper og hun klør som fy. Hun fikk jo sine første tenner da hun 4 mnd, så virker som hun er tidlig utviklet på det området. Dine: Takk for koselig kommentar, som alltid Du skriver alltid så hyggelig kommentarer i bøkene og virker rett og slett bare god og snill Skalkesjul? Har dere lyst til å komme hit på et lite treff til uka? Ikke den vi er i nå, men neste. Når passer evt for dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 8. august 2011 #1690 Del Skrevet 8. august 2011 Hyggelig å høre ting går fremover. Du er ikke den første som opplever det med fast føden, jeg kjenner flere som begynnte for så å slutte en liten stund, og vettu THATS OK Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg ville ikke begynnt med grøt når dere infører fast føde igjen, et av de hardeste man kan i grunn begynne med, i mange land er dette ikke det som blir anbefalt først, dog metter det bra og er høy i jern......så man må ta et valg der. Bumba levde på avokado, banan og søt potet fra 6-7måneder nesten, var først da jeg begynnte med annet og da også hjemlaget grøt. og amming seff Så synd, jeg får det sikekrt ikke til til uka, reiser denne uken her så mye og neste uke kommer mannen hjem(torsdag) og inntil da må jeg jobbe med projektet mitt......jeg er med neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 8. august 2011 #1691 Del Skrevet 8. august 2011 Så spennende at hun skal legges på eget rom i natt! Håper det går bra!! Her var det en stor suksess da vi startet i forrige uke i hvert fall! Treff høres koselig ut! Jeg kan ikke onsdag og fredag, men ellers er jeg med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 8. august 2011 Forfatter #1692 Del Skrevet 8. august 2011 Svarer ordentlig senere, jenter, men ville bare si at Siebaeo ikke kunne den uka pga navnfest. Uka etter kan jeg bare tirsdag 23/8, torsdag 25/8 og fredag 26/8. De neste ukene har jeg ingen planer foreløpig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 8. august 2011 #1693 Del Skrevet 8. august 2011 Så lenge det blir før 7. september, er jeg veldig flex. Men etter det blir det slutt på moroa, for da begynner jeg å jobbe igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 8. august 2011 #1694 Del Skrevet 8. august 2011 Jeg kan tirsdag 23, men ikke torsdag og fredag (for da skal vi til svigers og ha velsignelse.. Bolla skal feires skikkelig her ser dere ) Lykke til med natten! Blir spennende å høre! Og vi følger forhåpentligvis etter om ikke så lenge Sov godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 8. august 2011 Forfatter #1695 Del Skrevet 8. august 2011 Neytiri: Skjønner at du ikke kan, men jeg har jo tidligere vært så heldig at jeg har fått solo-besøk av deg, så lever fortsatt på den Håper vi sees til fredag Prosjekt? Hva for noe hemmelig "prosjekt" er det du holder på med nå? Siden du bare omtaler det som "prosjektet". Er det kodenavn for annet kanskje? (huff jeg har fryktelig dårlig humor til tider ) Helsesøster mente banan kunne gi forstoppelse og mente vi burde gi grøt nå :klor: Avokado gav forstoppelse sist, men mulig jeg ikke hadde den flytende nok. Bør nok ha den helt flytende neste gang + gi masse vann til. Men tenker litt på det med jernet, samtidig som jeg synes at magen er det viktigste. Hun er jo så sunn og frisk. Hva annet finnes det jern i? Og sa ikke du Bumba manglet jern? Kan det være fordi du ventet med grøt? Hva er det som gjorde at du ventet med det egentlig? Pga magen? Vi kan gjerne ta treff siste uka i aug, siden det ser ut som det blir hektisk for Siebaeo. Mandager er jeg på babysvømming. Det er det eneste. Ellers er det det samme for meg, bare vi tar det før 7/9 Ble ikke eget rom i dag gitt. Mannen kom for sent hjem fra Ikea, så da var hun lagt før han kom hjem. Men egentlig like greit, siden jeg skal sove hos mamma og pappa i morgen. Greit at det blir likt flere dager etter hverandre. Så da blir heller onsdag den store dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 8. august 2011 #1696 Del Skrevet 8. august 2011 hehe men jeg kan alltids komme til deg en annen gang jeg er der borte projektet kan jeg skrive deg PM om, det er hemmelig inntil videre, eller jeg vil ikke skrive det direkt i dagbøkene da jeg vet aldri hvem som titter men det er noe jeg lager! Vanlig banan(altså gul i skallet) binder magen ja, gir du moden banan(brun i skallet) er den veldig lik i fordøyelsen som morsmelk, dette har jeg lest flere steder men virker som her i norden de har ikke nok peiling(mener da Island også). Avokado begynnte vi med i starten å blande med kokt vann.....lagde den så den var ganske tynn men tjukk nok at det ikke var helt suppe hvis du skjønner Det kan nok være en av grunnene vi ikke merket magevondt, jeg syntes bare det var letter å få den helt som mos og den fraus bedre i fryseren Bumba har aldri hatt jern problemer.....jeg har sørget for at hun får mat som inneholder bra med jern. Grøten avholdt vi pga magen rett og slett. I mange andre land er dette ikke rådet som første maten nettopp pga dette, vet at mange begynner med grøt og må gi svisker en periode fordi magen blir så hard. Synes ikke jeg avholdt den lenge, men var ikke hennes første mat hvis du skjønner.....tror hun var 7 1/2 mnd da hun fikk grøt først Jern er i mange av ting, men det som er nok på høyere skala er søt potet, brokkoli, kjøtt(biff er høyere en kylling feks), og eggeplomme. Brokkoli kan være vanskelig å gi som første maten da den ofte kan danne gasser...........så her har søt potet vært bestandig i maten hennes.......dette er en super mat som første maten. mellom 8-10mnd kan man begynne med ting som linser, røde linser inneholder bra med jern og er supre å kaste oppi med middagen da det smaker ikke noe spes og er lette å tilberede forresten burde du kanskje tenke litt på jerninntaket ditt, tenkte pga spisinga di og mente å lese et sted at du følte deg trøtt? spiser du søt potet og linser og sånn da? Bumba er jo skikkelig vegetarisk baby da, hun vil i grunn ikke ha masse kjøtt men egg liker hun........eller bare grønnsaker og bønner........så hun får feks svarte bønner med løk og med stekt egg i en wrap.............en dag lagde jeg grønnebønne og potetsuppe med røde linser oppi......det var popp Avokado er også høy i jern og omega 6, avokado blander jeg både i fruktmosene og middagene hennes.......kan finne på å lage en skive med avokado som smør og stekt egg oppå feks......men seff er ikke dette en starter mat da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 9. august 2011 #1697 Del Skrevet 9. august 2011 Innom og hilser på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 9. august 2011 #1698 Del Skrevet 9. august 2011 Innom og hilser på Slenger meg på hun over her med det samme budskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. august 2011 #1699 Del Skrevet 9. august 2011 Goffel sleit også veldig i starten med grøt. Måtte slutte flere ganger. Men etter 6 mnd gikk det bra. Jeg kan dessverre ikke komme noen av dagene som foreslås pgs jobben, men kos dere om det blir treff Sees vel kanskje på fredag da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. august 2011 Forfatter #1700 Del Skrevet 9. august 2011 Innom og hilser på Hyggelig at du stikker innom Slenger meg på hun over her med det samme budskap til boka mi, venninna til Neytiri Hyggelig at du kom og hilste på Neytiri: Jeg har tydeligvis ikke så god hukommelse som jeg trodde, for mente du hadde sagt at Bumba hadde lave jernverdier. Mener du har sagt noe sånt som at helsesøster sa hun så bra ut til å lavt jernlager, eller noe i den duren. Tenkte det hadde noe med at hun var prematur å gjøre, men da var det jo godt at jeg tok feil Tenkte med meg selv at hun hadde da nok av energi likevel Mye mulig jeg har lavt jernlager ja. Takk for tipset. Har egentlig tenkt at det er pga væske. Blir så form kvalm og uvell om dagen. Må passe på å få i meg mat og drikke hele tiden. Blir dårlig av å trene og å være i sola. Spiser og drikker så bra jeg klarer + at jeg tar multivitamin og kalk. Nå pumper jeg rundt 250 ml hver dag + at M spiser nok ganske mye. Det ser ihvertfall sånn ut. Tusen takk for tips ang mat. Da tror jeg at jeg går for enten søtpotet eller avokado, men at den bør være helt flytende. Vi får ta det enda roligere enn sist. Merker jeg er litt stressa for om melka plutselig ikke metter nok, men hs sier at jeg har så god melk at det nok ikke blir noe problem. M har ikke vist noe tegn til å være interessert i noe annet enn pupp + at det ikke er noe problem å få i henne mat, så satser på at det går bra Pupsilure: Vet du hva som gjorde at det plutselig funka med spisinga til Goffel? Var det det at han ble eldre, eller gjorde dere noe spesielt for at det skulle bli lettere for magen å fordøye? Regner med å komme på fredag ja Da foreslår jeg fra 29/8-6/9. Kan vi finne en dato som passer der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå