Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

:klemmer:

Herregud, mye melk :daane: Har max fått ut 100 totalt jeg :fnise:

Hurra for 4 mnd gammel snuppe :strix: Og for at hun sov 13,5 timer i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du vet jo at du og jeg er VELDIG enige når det gjelder amming, og det aller meste annet egentlig. :fnise: Jeg ammer nok mye mer enn de i barselgruppa mi f.eks. nettopp fordi babyen får spise selv når han skal ha fast føde. Han får ikke i seg så veldig mye av gangen, blir mest pålegg egentlig, dermed har han større behov for morsmelk. Bortsett fra på natta ammer jeg i grunnen like ofte som jeg gjorde da jeg fullammet.

ja det har vi alltid vært :)

jeg har alltid latt Bumba styre det som hun vil selv, eneste jeg gjorde etter 9mnd var bevisst å gi henne fast føde først og så melk.....ellers bestemmer hun hvor ofte hun vil ha......og selv har hun trappet ned, så deilig å ikke måtte styre med det.

Becky, wow 240ml!!! :sjokkert: utrolig synd at sykehuset ikke vil ha melka di!!!

men har du forsøkt spf-flakes for å redusere melka?? dette er vi kaller luksusproblem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siebaeo: Nå skal vi kjøpe oss GPS siden jeg trengte det til treffet hos deg. Inspirerer meg med sin avslappende holdning til ting.

Så hyggelig sagt! :klem: Og så kult for det er sånn veldig av mine venner ville bestrevet meg.. :fnise: Avslappet og duppedingsgal :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, mye melk :daane: Har max fått ut 100 totalt jeg :fnise:

Hurra for 4 mnd gammel snuppe :strix: Og for at hun sov 13,5 timer i natt!

Og M spiste tre ganger av den puppen etter det :daane: Får jo ikke ut alt ved hjelp av pumping. Det er bare den ene puppen det strømmer ut av. Den andre får jeg vondt av å pumpe selv om jeg har mye melk der.

Så utrolig godt å høre at dere har fine dager :hjerte:

Ja, det er helt herlig. Har et nytt liv nå. M er så snill og rolig. Vurderer nesten å døpe henne om til "eks-diva M", men er redd hun skifter lynne da :fnise:

Becky, wow 240ml!!! :sjokkert: utrolig synd at sykehuset ikke vil ha melka di!!!

men har du forsøkt spf-flakes for å redusere melka?? dette er vi kaller luksusproblem :fnise:

Nå som M tar flaske er det i grunn veldig kjekt med fryseren full av melk. Har faktisk fått litt mindre melk nå. Er ikke sprengt på samme måte som jeg er før, så tør ikke gjøre noe for å redusere. Rart det der. Har ikke sååå store pupper heller. Gått opp 2-3 str, men det er vel vanlig?

Så hyggelig sagt! :klem: Og så kult for det er sånn veldig av mine venner ville bestrevet meg.. :fnise: Avslappet og duppedingsgal :hjerter:

Da har du klart å fremstille deg riktig her og da :jepp: Men duppedingsgal har jeg ikke fått med meg. Hmm.. kanskje jeg burde skrevet noe hyggelig om personligheten til alle, det hadde jo vært hyggelig. Jeg er generelt en person som strør om meg med komplimenter, sånn in real life. Kanskje litt overdrevet, men pleier å si det når jeg synes noe er bra. Ser ikke helt poenget med å ikke si det, for å si det sånn. Alle vil vel ha komplimenter, så usikre som vi menneskene er :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok skjønner...ja er ikke det rart, puppestørrelsen har ikke alltid å si for hvor mye melk man har....sprøtt!

Synes de komplementene var veldig hyggelig Becky, du er søt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er kjemperart at puppestørrelsen ikke har noe å si! Jeg har fortsatt ganske mikropupper, men melk i massevis!!

Hvis jeg får gi et kompliment til deg Becky, så vil jeg særlig trekke frem at du virker så genuint interessert i andre mennesker, og får andre til å føle seg sett. Jeg har lagt merke til at du husker ting som folk har skrevet for lenge siden f.eks. Det syns jeg er en veldig god egenskap. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg helt enig i det Cypress sier! :jepp: Det har faktisk jeg også lagt merke til. :) Du har en veldig fin instilling til det meste synes jeg! Gjennomtenkt og velbegrunnet i alle dine uttalelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå ble jeg utrolig glad :hoppe: Komplimenter er en fin ting :jepp: Tusen takk :klemmer: Nå skal jeg bli flinkere til å skrive komplimenter. Og dere skal vite at jeg aldri gir komplimenter for å være høflig. Sier jeg noe fint, så mener jeg det!:jepp:

Ja, jeg er grunn veldig interessert i andre mennesker. Er kanskje derfor jeg passer så godt til yrket mitt. Synes selv jeg er flink med mennesker, ihvertfall i jobbsammenheng. Kanskje jeg husker ting fordi jeg stadig tenker på å skrive noe, men så skriker divaen, så da rekker jeg ikke :fnise: Et eksempel er når mannen til Siebaeo stolt sprader i butikken med Bolla på armen. Det var så søtt, men rakk ikke kommentere det. Det er og veldig enkelt å visualisere. Da så jeg han faktisk for meg på vår dagligvare ;) Eller så gjør ting inntrykk på meg. Husker for eksempel at Dine har skrevet to ganger at jeg er flink. De gangene har jeg trengt det veldig, så da har jeg satt ekstra pris på det.

Ble veldig glad for det du skrev siebaeo :) Jeg synes nemlig språket mitt er særdeles inkonsekvent og setningene lite sammenhengende til tider. Blander sosiolekter hele tiden. Og jeg som egentlig synes det er så irriterende når folk skriver dialekt ;) Men godt at du får med innholdet :)

:klemmer: tilbake Lolipop :jepp:

_______

Var innom jobben på avslutning i går. Kjempekoselig! M oppførte seg eksemplarisk (sånn som da du var på besøk, Neytiri) og alle var så henrykt og snakket om at hun nok var så rolig fordi mammaen var det. De skulle bare visst de ;) Men hun blitt rolig altså. Hatt litt vondt i magen de siste par dagene, men det er fordi denr olige mammaen har spist tika masala :daane:

Snakket med avdelingsleder som jeg satt som referanse på jo en jeg søkte på. Har glemt å fortelle dere at jeg ikke fikk den. Han fortalte at de hadde ringt og spurt hvordan jeg var som arbeidstaker. Han fortalte mye positivt. Da svarte de at han bekrefta det inntrykket de hadde :) De spurte så hvordan det ville være for min nåværende arbeidsplass å evt miste meg. Da svarte avdelingsleder at det ville vært veldig synd siden de ikke har noen andre med min spesialkompetanse. Videre antydet de sterkt at de helst ville ansette meg, men at de var forpliktet til å ansette noen med mer ansinitet, hvis ikke ville de få fagforeningene på nakken. Så, veldig fornøyd med den :jepp: Var 140 søkere!

Litt :kjefte: nå. Noen klassekamerater fra høyskolen inviterte til treff i morgen. Hun som skulle ha det hos seg kunne ikke likevel, siden datteren var blitt syk. De lurte så på om noen andre kunne invitere. Ingen meldte seg, så da tilbød jeg meg siden det hadde vært hyggelig å møte de igjen. Dessuten har flere fått barn som etter planen skulle være med. Så jeg skrev lang mail med veibeskrivelse o.l., ryddet og handlet inn. Fikk så melding fra en initiativtakerne om at hun helst ville utsette treffet, siden det var flere som meldte avbud i siste liten. Irriterende! Hadde ikke gjort meg noe om vi var få. Det passet i utgangspunktet dårlig pga leggingen til M (noe jeg sa), men sa at jeg likevel kunne ha det.

Virker som M snur døgnet helt av seg selv nå :strix: I kveld sovnet hun 21.45. Hun sover gjerne 13 timer om natta, men det blir bare småsoving om dagen. Om kvelden er hun gjerne våken i 3 timer. Får henne ikke til å sove før. Hun blir fryktelig sutrete, men hun sovner som sagt ikke.

For øvrig har jeg store planer om å få skrevet ned fødselshitorien min snart :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Murmel snudde også døgnet helt av seg selv, til han plutselig måtte legges klokken 18. Begynte 1.30, så ikke fullt så ille som hos dere, men ille nok for meg.. :fnise: Han er også våken 3 timer før han legger seg, i begynnelsen var han sutrete, men nå virker det som om han har en fin rytme på det. Eneste kjipe for oss er at han sover så ofte på dagtid ennå. Han er våken under en time etter at han står opp første gangen og så maks en og en halv time etter det igjen. Siden han sover dårlig når vogna er i bevegelse eller i bilsetet, føler jeg at jeg ikke får dratt bort noe særlig på dagtid, siden jeg helst vil dra steder når han er våken. Men er ikke mye man rekker på en og en halv time..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Becky, jeg har skrevet et langt innlegg i boka mi ang boka jeg snakker om, ble så langt innlegg at jeg likevel la det i signaturen min tilfelle noen er interresert å bla det opp senere og lese...dog er det ikke alle råd som finnes i boka, men gir en liten ide av hva vi har brukt av rådene.....man finner jo mange forskjellige råd etter hva man føler er riktig for seg og barnet sitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig det er her inne da - aller er så snille og greie mot hverandre :nigo:

Må si meg enig i det Cypress skriver - har også lagt merke til at du husker så godt enkeltting som de ulike her inne har skrevet for lenge siden. Det er virkelig fint gjort - det er lett å bli litt oppslukt av seg og sitt i stedet :sjenert:

Håper dere får en flott St.Hansaften i kveld Becky - kos deg med vakre M, med verdens fineste navn (kanskje det er en liten M på lur her og :lur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker for eksempel at Dine har skrevet to ganger at jeg er flink. De gangene har jeg trengt det veldig, så da har jeg satt ekstra pris på det.

Så koselig at du husker det Becky - for jeg mener hvert eneste ord :klem: Jeg gir heller ingen komplimenter hvis jeg ikke mener det, så de fortjente du!! :jepp:

Gleder meg til fødselshistorie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmel snudde også døgnet helt av seg selv, til han plutselig måtte legges klokken 18. Begynte 1.30, så ikke fullt så ille som hos dere, men ille nok for meg.. Han er også våken 3 timer før han legger seg, i begynnelsen var han sutrete, men nå virker det som om han har en fin rytme på det. Eneste kjipe for oss er at han sover så ofte på dagtid ennå. Han er våken under en time etter at han står opp første gangen og så maks en og en halv time etter det igjen. Siden han sover dårlig når vogna er i bevegelse eller i bilsetet, føler jeg at jeg ikke får dratt bort noe særlig på dagtid, siden jeg helst vil dra steder når han er våken. Men er ikke mye man rekker på en og en halv time..

Det var godt du sa. Tusen takk. Ble mye mer trygg på å holde henne våken 3-3.5 timer på kvelden nå som du sa at du og gjorde det. Hun får virkelig ikke sove før. Helsesøster sa at dette var veldig vanlig.

Jeg er og mye hjemme. Spesielt nå som jeg jobber rutiner. Pleier ellers å planlegge bilturer til når lurene hennes er, men som for deg så må jeg dra igjen etter ganske kort tid. Heldigvis kan jeg strekke strikken til 2.5 timer innimellom, men da er det virkelig på tide å sove igjen.

God bedring :kose:

Hei Becky, jeg har skrevet et langt innlegg i boka mi ang boka jeg snakker om, ble så langt innlegg at jeg likevel la det i signaturen min tilfelle noen er interresert å bla det opp senere og lese...dog er det ikke alle råd som finnes i boka, men gir en liten ide av hva vi har brukt av rådene.....man finner jo mange forskjellige råd etter hva man føler er riktig for seg og barnet sitt

Tusen takk, snille Neytiri :klemmer: Har ikke fått kjøpt boka ennå, men har store planer om å gjøre det. Prøver å være flink på søvnassosiasjon og å si det samme hver gang.

Så koselig det er her inne da - aller er så snille og greie mot hverandre

Må si meg enig i det Cypress skriver - har også lagt merke til at du husker så godt enkeltting som de ulike her inne har skrevet for lenge siden. Det er virkelig fint gjort - det er lett å bli litt oppslukt av seg og sitt i stedet

Håper dere får en flott St.Hansaften i kveld Becky - kos deg med vakre M, med verdens fineste navn (kanskje det er en liten M på lur her og :lur:)

Ja, ikke sant ;) Her hos Becky er det varme i heimen :fnise: Har egentlig funnet ut at det er nerdetendenser, det at jeg husker så mye rart :fnise: . Mye jeg ikke husker og. Jeg er sånn person som kan spørre om de samme tingene om og om igjen. Noen ganger er jeg bare helt blåst. Men husker veldig mye fra barndommen. Både jeg og søstra mi gjør det og får stadig kommentarer på at vi husker så mye rart :daane:

Ble ikke mye :sengekos: her gitt. Ikke like nyforelska mer, siden mannenn har et litt høyere aktivitetsnivå igjen. Kanskje han snart skjønner tegninga ;)

Så koselig at du husker det Becky - for jeg mener hvert eneste ord :klem: Jeg gir heller ingen komplimenter hvis jeg ikke mener det, så de fortjente du!! :jepp:

Gleder meg til fødselshistorie!!

Ja, det husker jeg godt, for satt sånn pris på det. Du sa det den første tiden da jeg strei sånn med grining i timesvis og nå som jeg snakket om legging.

Men at jeg hadde sagt at jeg skulle skrive fødselshistorie, det hadde jeg glemt :ler::daane: Selektiv hukommelse? :ler: Hadde egentlig tenkt å gjøre det på onsdag, men så ordna jeg istand til det treffet som ikke ble noe av :kjefte:

Grattis igjen med leilighet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var hos helsesøster i går. Hadde bestilt en time for å få råd og veiledning. Fikk mye skryt og hun var enig i måten vi hadde gjort det på. Hun foreslo å prøve å utvide lur nr. 2 og evt droppe lur nr. 3 og legge henne tidligere. Prøvde det. Funka så der. Droppa det. (Nå følte jeg meg plutselig litt som Erlend Loe i skrivemåten gitt :ler: ) Orka ikke begynne på noe nytt. Jeg hadde jo funnet noe som funka.

M har fått sin første tann :strix: Eller, den har brutt igjennom tannkjøttet, men har ikke vokst helt ut ennå.

M har fått sin første skje med grøt i dag :strix: Hadde egentlig tenkt å begynne med avokado, blandet med morsmelk, men nå var det grøt vi hadde tilgjengelig. Det var til og med ferdiggrøt. Synes jeg var flink og avslappet da. Har bestemt meg for å ikke bli helt nazi når det gjelder å lage hjemmelaget mat. Ferdiggrøt er bra nok det og. Jeg tenker at variasjon er det beste.

Temmelig :kjefte::kjefte::kjefte: nå!!! Jeg jobber jo så hardt med rutiner nå, noe som holder meg til hjemmet. Vil veldig gjerne ut, men da må noen passe M. Foreløpig blir det ofte tull av å ta med henne steder. Skal vi dra steder, så må vi time det med sovingen hennes. De gangene vi ikke har gjort det, blir det bare tull. Nå ville mannen at vi skulle besøke foreldrene i båten deres. Det tar ca. 50 min å kjøre dit, så på veien ned var det fint at hun fikk sove. Mannen mente han skulle klare å holde henne våken på vei hjem, noe som viste seg å være er dødfødt prosjekt. Hun sovna som en stein. Da vi kom hjem fikk vi henne ikke til å sove før kl. 00.30. Og vi som hadde kommet ned i 21.30 og. På båten slo hun seg plutselig helt vrang. Var nok pga tenner. Lenge siden jeg har sett henne sånn. Og siden svigers ikke er flinke til å investere tid med henne, så klarer de ikke å roe henne. Svigerfar holder henne så vidt. Jeg tvang han i dag. Er i grunn ganske skuffa over innsatsen deres. Mamma og pappa kjenner M på en helt annen måte. Spesielt mamma. Hun kjenner alle detaljer, siden hun ringer nesten hver dag. Jeg ser at svigermor fortsatt prøver på de samme tingene som funka da M var mindre. Nå er det helt andre ting som funker. Nei, de viser rett og slett ganske lite interesse, selv om de er aldri så glad i henne. De gav henne masse gaver på navndagen, men jeg synes det er det daglige som er det viktige. Etterhvert nå så kommer M til å bli skeptisk til de hun ikke er mye sammen med, deriblant svigers. Det er litt trist synes jeg. Har sagt til de at nå må de være mye sammen med henne, så hun ikke begynner å bli skeptisk til de. Svigerfar bare ler det bort.

Det var deilig å få ut ;) Nå slipper jeg å tenke på det hele natta. Jeg er så dum, for jeg går og kverner på sånne ting. Er skikkelig kjerring på den måten.

I morgen skal jeg og mannen ut å feire bryllupsdag :jepp: Søstra hans skal passe, men jeg er litt skeptisk. Tror hun kommer til å være fyllesjuk. Merker jeg blir så :kjefte::kjefte: . Noen ganger virker det som de bare vil komme innom å kose med M. Mulig jeg er bortskjemt, men liker at øvrig familie er med på oppdragelsen. Det var pappa som lærte M flaske f.eks. Dette gjorde han helt av eget initiativ. Snille mamma og pappa :rodmer:

Nei, nok rabling. Nå må natteravnen sove her :natti::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte jeg ikke helt, mente du at det ikke funket med 3 dupper per dag som helsesøstra foreslo eller at det funket?? :klo:

Hvordan synes hun grøt var da?

Når du skriver at du jobber sånn med rutiner og føler du blir låst hjemme, mener du da at dere går ikke ut eller? Du kan jo f eks ta en god trilletur når du vet at hun kommer til å sove....du trenger ikke gå noe sted annet en å GÅ liksom, da kommer du deg ut og snuppa får frisk luft....tror det er bra for dere begge jeg. Er ofte jeg går ut bare for å gå en tur, ikke fordi jeg skal noe liksom.....det er regelen her, og du vil nok merke når M blir litt større at dager hvor dere KUN er inne er nesten umulig...de blir så aktive at de MÅ få komme ut og se verden litt :fnise: Når hun da var mindre tok jeg det mer når hun skulle sove, mens nå tar jeg turer når hun skal være våken så hun får med seg litt annet en d

Edit....

Håper svigerinna di er ikke fyllesyk da, når man vet man skal passe et barn er det utrolig uansvarlig å drikke såpass dagen før at man er fyllesyk altså :kjefte:

Håper dere koser dere med bryllupsdag i dag, grattis!

Endret av Neytiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Prøv å ikke sette deg opp for å være skuffet over svigers, det vil ALDRI være det samme å være mormor sånn som farmor.....(samme gjelder morfar og farfar)...grunnen er nettopp den at som regel har en mor et nærmere forhold til sin datter en sin sønn....det er bare sånn.......så naturligvis vil en mormor ha både mer interresse og dermed vite bedre hva hun kan gjøre for å roe barnet en det farmor kan.

:sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

For noe tøys, blir nesten litt sint av å lese dette! Om man er engasjert som besteforeldre eller ei, har ikke med hvorvidt man er farmor eller mormor, men hvordan man er som menneske. Og hvordan man som svigerdatter velger å inkludere farmoren/farfaren, om det er det at moren har et nærere forhold til sin egen mor som hindrer farmoren i å være en god besteforelder, bør jaggu mor gå litt i seg selv altså.

Men jeg tenker at du rett og slett bør slutte å bry deg. Husk at det er farmor/farfar som får det største tapet om de får et dårlig forhold til M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

For noe tøys, blir nesten litt sint av å lese dette! Om man er engasjert som besteforeldre eller ei, har ikke med hvorvidt man er farmor eller mormor, men hvordan man er som menneske. Og hvordan man som svigerdatter velger å inkludere farmoren/farfaren, om det er det at moren har et nærere forhold til sin egen mor som hindrer farmoren i å være en god besteforelder, bør jaggu mor gå litt i seg selv altså.

Men jeg tenker at du rett og slett bør slutte å bry deg. Husk at det er farmor/farfar som får det største tapet om de får et dårlig forhold til M.

tror endten du har misforstått meg her eller at jeg har skrevet det feil!

Jeg mener at det er DEM sitt valg å engasjere seg, og at man SELV skal ikke legge seg opp for å være skuffet!!

Jeg mente FOR ALL DEL IKKE at en farmor er en dårligere besteforeldre fordi hun har et "dårlig forhold" til sin svigerdatter(og jeg tror ikke Becky har et dårlig forhold til de så det er sagt)

ser nå at jeg skrev det ikke helt riktig her, men vet ikke hvordan jeg skal forklare det anarledes så jeg blir riktig forstått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...