Becky1 Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #1581 Del Skrevet 11. juni 2011 Ååååh, så koselig det høres ut til at dere har det Så fint at ting går bedre - er jo ikke så rart om det blir en del startvansker Leste en artikkel en gang om en dame som hadde finansiert en bil ved å selge brystmelk (ja, det var i USA ) - kanskje en alternativ karrierevei for deg? Ja, vi har det veldig koselig. Mannen gir henne fortsatt litt fort fra seg synes jeg. Hun har begynt å bli skikkelig mammadalt og det er ikke jeg så veldig interessert i Eller, liker å være favorittpersonen, men vil ikke være den eneste som kan roe henne. Vet du, det var ingen som ville ha melka mi! *snurt* Jeg synes jo selv at jeg har melk av høyeste kvalitet nå. Ikke spiser jeg noe som kan påvirke magen til babyen + at M er et godt bevis på at melka inneholder mer enn nok fett Men da blir det mer på oss da ______ Fryktelig dårlig til å skrive om dagen. Leser litt når jeg har tid og tenker stadig på ting jeg skal skrive, men så faller det i fisk. Må først få takke Neytiri for gode råd ang amminga Den pumpinga har gjort at ting har blitt mye bedre Må pumpe meg nesten tom for at hun skal svelge mindre luft. Det kan være litt vanskelig å praksis, men pumper så mye jeg kan. Nå kan vi sitte å amme igjen og det er jo så praktisk . Nå er det ikke sånn jeg MÅ ha et sted å legge meg ned tilgjengelig. Så da har jeg blitt litt mer mobil Problemet er at nå vil hun helst ha pupp hele tiden. Uttrykket å "henge i puppen" forstår jeg godt nå Og jeg som var så bestemt på at jeg ikke ville brukes som smokk . Nå sitter jeg med en liten gnager på meg støtt og stadig. I det siste er det nesten bare puppen som roer henne og. Hun har blitt mye vanskeligere å så til å sovne. Før kunne jeg alltids gå en tur med henne, men nå hender det at hun ikke sovner i det hele tatt. Tror hun har fått endel uvaner etter kolikken. Hun har jo blitt bysset og bært hele livet. Har liksom ikke hatt noe valg når hun har vrælt som verst. Det er ikke akkurat noe pingleskrik hun har den frøkna. Så nå jobbes det hardt med rutiner. Er vanskelig siden hun forsatt kan ha vondt i magen. Kan holde på på soverommet i 5 timer før hun sovner ordentlig. Før var det ingen vits i å styre med pyjamas og sånn, for da visste vi aldri når det brakte løs, så da var vi bare glad til når hun endelig sov - uansett når det var. Problemet er at det stort sett bare er puppen som får henne til å sovne og da havner vi i en dårlig syklus. Hun har ikke godt av å spise så mye, for da får hun vondt i magen. Mistenker at det er mye av grunnen til at hun får vondt. Om et par uker har mamma ferie, så da skal hun komme å hjelpe meg. Vet bare ikke helt hvordan jeg skal gripe den an ennå. Føler meg ganske sikker på at denne frøka trenger strenge rutiner og hun trenger å sovne av seg selv. Dessuten trenger hun å sove et par timer sammenhengende minst en gang om dagen. Det er da hun virker å ha det best. Men er som sagt usikker på hvordan vi skal gjøre det. Merker at jeg tenker på dette HELE tiden. Leser alt jeg kommer over og kikker på klipp fra youtube. Forferdelig irriterende når folk kommer med råd som "det er bare å klappe babyen på magen og si shhhh" Merker at jeg har en stor klump i magen i redsel for å gjøre noe feil. Trodde jeg kom til å ta litt lettere på ting, men det er så mange som har så mye meninger og da blir jeg usikker. Heh, kanskje ikke så lurt av meg å lese så mye på internett da.. Spiser i tilegg nesten are tørre kjeks og knekkebrød, så er veldig sliten. Må passe meg litt nå, så jeg ikke går på en smell. Er for øvrig veldig glad for at hun sover så godt når hun først sovner. Sover gjerne i 12 timer, med ammepauser selvsagt. ____________ Ellers har vi hatt navndag. Var veldig koselig. Vi var 12 stk (inkl M). Bare nærmeste familie. Enkelt og greit - passer meg veldig bra M har begynt å klø i gommene, så her er det mye herlig sikkel på gang (eller "slev" som pappa kaller det). M har begynt å elske å trene. Det beste er når hun får ligge på magen på brystet mitt. Da løfter hun hodet og bryst som en gud. HUn sparker fra meg beina og prøver tydelig på å komme seg fremover. Når hun blir sliten blir hun SUR . Det som er litt komisk er at dette er metoden hun ofte sovner i - liggende på brystet mitt. Ofte legger jeg henne over på brystet mitt etter amming slik at hun skal få rapt og sovna. Men nå hender det titt og ofte at hun heller vil drive gymnastikk istedenfor å sovne . Så det blir vel litt forvirrende for henne, samtidig som det ofte kan få henne til å sovne. ______ Ble mye det her, er jo så lenge siden sist. Ha en fin helg, jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 11. juni 2011 #1582 Del Skrevet 11. juni 2011 ohhh nå ble jeg glad Becky, fantastisk at dere har fått en bedre ammestund, det vil også gjøre det mye mer koselig og ikke bare en ting du "må" gjøre, for som jeg skjønte var det frist for flasking.....det skjønner jeg godt hvis hun var sånn ved ammingen. Jeg har veldig lyst å anbefale deg The no-cry Sleep solution, den har funket bra for oss(spesielt med tanke på amming i søvn).....ser at Bumba er ikke like avhengig av det men ja det er ikke en quick fix så det jobbes enda med på natta....på dagen sovner hun nå i vogna uten amming/byssing/mye vugging.....og INGEN gråting rutiner er jo bra å ha, men husk at en og en dag vil ikke ødelegge altså, min erfaring er at når jeg stresser med rutinen til punkt og prikke kjenner Bumba såpass energien min at hun blir stresset og dermed urolig likevel. Sånn som når jeg var hos deg, var jo mye senere tidpunkt hun pleier å sove når jeg kjørte hjem, men det gikk greit og jeg forsjøv kveldrutinen med 45min og det gikk strålende Husk hun nærmer seg 4mnd, da er behovet stort for matinntaket så er ofte øking av melka og kanskje derfor hun vil ligge ved brystet. Sålenge hun legger på seg bra behøver du ikke gi fast føde da energiinntaket vil ikke bli i tillegg men kan ofte erstatte noe av melka........Nå snakker jeg selvsagt ikke om alle men dette er også noe jeg har sett med de jeg har hjulpet å få til fullamming til 6mnd......og i utgangspunktet etter min mening er det bra sålenge det lar seg gjøre såklart. at hun sovner ikke like lett i vogna er jo noe jeg har erfaring med også, ved 4mnd fikk Bumba en periode som hun var så nysjerrig at søvnen i vogna ble litt vanskelig, et par uker så var det over faktisk....så kanskje bare en periode hos M?? Ikke bli sur på meg nå men du MÅÅÅ begynne å spise mer en dette! Dette er ikke bra for noen at du ikke har ork.....og i tillegg til kosten du hadde fra før så er den jo litt "restriktiv" og da når du kutter på det og.....ting sånn som type grøt kan du vel spise??? altså tenker annet en bare havre, bovete og hirsegrøt er sterk i jern og kan være med å hjelpe med jerninntak(lite jern er noe som kan gjøre man trøtt som du nok vet). Linser(spesielt røde linser) inneholder bra med jern også, linsesalat er et av det beste jeg vet! Vet ikke om du spiser egg, melk og oster???? yogurt? brød og grøt er en bra ting for fiber også. Nå har jeg helt sikkert gitt deg info du allerede vet, men ville bare minne deg på at ikke ALT gir snuppa di vondt i magen, det kan være en ting du spiste, eller rett og slett umodne tarmer hos henne......eller det at hun slukte mye luft ved amming, noe du sier nå er blitt mindre Håper du får opp energien igjen, det er så viktig, man kan gjøre det i noen mnd men i lengden går det bare ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 11. juni 2011 #1583 Del Skrevet 11. juni 2011 ohhh nå ble jeg glad Becky, fantastisk at dere har fått en bedre ammestund, det vil også gjøre det mye mer koselig og ikke bare en ting du "må" gjøre, for som jeg skjønte var det frist for flasking.....det skjønner jeg godt hvis hun var sånn ved ammingen. Jeg har veldig lyst å anbefale deg The no-cry Sleep solution, den har funket bra for oss(spesielt med tanke på amming i søvn).....ser at Bumba er ikke like avhengig av det men ja det er ikke en quick fix så det jobbes enda med på natta....på dagen sovner hun nå i vogna uten amming/byssing/mye vugging.....og INGEN gråting rutiner er jo bra å ha, men husk at en og en dag vil ikke ødelegge altså, min erfaring er at når jeg stresser med rutinen til punkt og prikke kjenner Bumba såpass energien min at hun blir stresset og dermed urolig likevel. Sånn som når jeg var hos deg, var jo mye senere tidpunkt hun pleier å sove når jeg kjørte hjem, men det gikk greit og jeg forsjøv kveldrutinen med 45min og det gikk strålende Husk hun nærmer seg 4mnd, da er behovet stort for matinntaket så er ofte øking av melka og kanskje derfor hun vil ligge ved brystet. Sålenge hun legger på seg bra behøver du ikke gi fast føde da energiinntaket vil ikke bli i tillegg men kan ofte erstatte noe av melka........Nå snakker jeg selvsagt ikke om alle men dette er også noe jeg har sett med de jeg har hjulpet å få til fullamming til 6mnd......og i utgangspunktet etter min mening er det bra sålenge det lar seg gjøre såklart. at hun sovner ikke like lett i vogna er jo noe jeg har erfaring med også, ved 4mnd fikk Bumba en periode som hun var så nysjerrig at søvnen i vogna ble litt vanskelig, et par uker så var det over faktisk....så kanskje bare en periode hos M?? Ikke bli sur på meg nå men du MÅÅÅ begynne å spise mer en dette! Dette er ikke bra for noen at du ikke har ork.....og i tillegg til kosten du hadde fra før så er den jo litt "restriktiv" og da når du kutter på det og.....ting sånn som type grøt kan du vel spise??? altså tenker annet en bare havre, bovete og hirsegrøt er sterk i jern og kan være med å hjelpe med jerninntak(lite jern er noe som kan gjøre man trøtt som du nok vet). Linser(spesielt røde linser) inneholder bra med jern også, linsesalat er et av det beste jeg vet! Vet ikke om du spiser egg, melk og oster???? yogurt? brød og grøt er en bra ting for fiber også. Nå har jeg helt sikkert gitt deg info du allerede vet, men ville bare minne deg på at ikke ALT gir snuppa di vondt i magen, det kan være en ting du spiste, eller rett og slett umodne tarmer hos henne......eller det at hun slukte mye luft ved amming, noe du sier nå er blitt mindre Håper du får opp energien igjen, det er så viktig, man kan gjøre det i noen mnd men i lengden går det bare ikke! Hei, må signere litt her, for det er viktig å ikke bare spise knekkebrød, energien kommer til å dale! Kan du ikke ta litt vitamintilskudd iallefall? Jeg raste ned i vekt når jeg bare spiste knekkebrød eller kjeks, det var kjekt å se kiloene dale, men da det gikk så utover humør og helse, da begynte jeg ved sånn fitness frokostblanding forsiktig, også skiver etterhvert. Du kan jo riste skivene hvis det hjelper?. Er jo enkle ting, som å f.eks ha eple og ost på et knekkebrød, eller liker du de spelt knekkebrødene, de er mektigere iallefall! Lykke til, og håper det med søvn går seg til, vi har alle vært og er der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 11. juni 2011 #1584 Del Skrevet 11. juni 2011 Lille M høres så skjønn og bestemt ut! og snart 4 mnd allerede! Så fort tiden går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #1585 Del Skrevet 14. juni 2011 Lille M høres så skjønn og bestemt ut! og snart 4 mnd allerede! Så fort tiden går! Ja, hun er det. Verdens kuleste baby! Ja, hun er bestemt, så nå har vi måttet være ganske strenge med henne og det har funka!! Skriver mer om det senere. Spent på hvordan hun blir. Tror hun kommer til å bli en skikkelig barnehagejente som bare har godt av å begynne når hun er 10 mnd. Har tidligere tenkt at det var alt for tidlig, men har de siste dagene skjønt at jeg har vært litt for hønemor etter at hun kom tl verden Blir vel snart barnehagebarn av dine nå. Der har tiden virkelig gått fort ______ Jeg tok dere på ordet Neytiri og Luremegpå Nå har spist mer. Og når jeg først har starta er jeg helt bunnløs virker det som Har nok lagt på meg mye av det jeg fikk ned på "knekkebrød-dietten", men pyttsann. Takk for omtanke. Begynte å spise mer etter du var på besøk, Neytiri, men da ble M verre så jeg kutta det ut igjen. Har gått bra å spise det meste Er nok ikke det jeg spiser som har vært problemet likevel. Er nok en kombinasjon av mange ting, som jeg føler vi begynner å få orden på nå Skal forklare litt nå. Vet flere av dere ikke ville gjort det slik med deres barn, men håper på respekt for at jeg valgte å gjøre det på denne måten Helt siden M ble født har hun vært bestemt. Første natta tror jeg hun ville tilbake til livmoren, for hun ville bare ligge på brystet mitt, stakkar. Mannen var visst og en følsom baby som var veldig avhengig av mammaen sin, så jeg tenkte raskt at det var veldig viktig at M fikk mye nærhet. Det har hun fått, i bøtter og spann! Dette er noe jeg er veldig glad for nå siden det ikke er noe en kan få rettet opp i ettertid. Hun fikk fort kolikk, uten at jeg egentlig skjønte det. Hun kunne gråte i timesvis og ble etterhvert veldig overtrøtt. Dette har vært bedre i perioder (særlig etter øking siden puppene ble ganske "tomme" noen dager), men stort sett har det vært mye grining. Jeg har bysset, bært, sunget, ammet, gått på trilleturer, kjørt bil, kuttet ut ALT hun kan reagere på i kosten, vært hos kiropraktor, drukket te, gitt M te og minifom, kolikkmassasje - ja, you name it . Heldigvis ble ting litt bedre da jeg begynte å pumpe meg jevnlig. M er nemlig ganske glupsk og sluker nemlig mye luft. Det hjelper da når det er lite melk i puppen. Da klarte hun å amme mens jeg sitter. Før det kunne hun bare liggeamme. Jeg har egentlig aldri vært sint på M i denne perioden, overraskende nok, men plutselig en natt ble jeg så sint at jeg skjønte at dette er ikke til å leve med mer. Etter å ha holdt på å 3 timer trodde jeg at jeg hadde fått henne til å sove. Hun la på brystet mitt da mannen kom helt musestille inn og hvisket hvordan det gikk. Dette våknet M av. Jeg ble så fortvilet og sint at jeg hadde lyst til å kaste babyen på mannen og be ham om å gjøre det selv. Da skjønte jeg at dette hadde gått for langt og at jeg måtte slutte å være så opptatt av å gjøre ting såkalt "riktig". Så dagen etter begynte vi med Ferbers metode. Altså at babyen må skrike før hun sovner. Vi gikk inn med jevne mellomrom. Dette føltes helt forferdelig, men jeg visste at alternativet ikke var noe bedre. Nå har vi holdt på i tre dager og i kveld bare snakket hun litt før hun sovna . M har det så mye bedre nå. Hun har ikke like vondt i magen siden hun ikke trenger puppen for å bli rolig. Hun er ikke like hysterisk når hun begynner å spise heller. Når jeg tenker på det, så har hun nesten ikke vondt i magen mer. Hun er mest sutrete av andre årsaker tror jeg (gommer som klør, kjeder seg, sover litt for korte intervaller). Men tenker å kjøpe no cry sleep-boka. Er nemlig litt dårlig på å skjønne når hun er trøtt, så hender jeg vennter for lenge. Er litt redd for å legge henne uten at hun er trøtt. Det har nemlig skjedd et par ganger. Så trenger å lære litt mer om søvnbehov og tegn til trøtthet o.l. Dette er uansett det beste jeg kunne gjort for M, så dette står jeg for. Håper likevel på respekt for at jeg gjorde det på denne måten, akkurat som jeg har respekt for deres metoder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 15. juni 2011 #1586 Del Skrevet 15. juni 2011 Vet du Becky, jeg synes det høres ut som du har gjort det kjempe bra og helt riktig for dere og nydelige M! Jeg synes ikke det er noe å reagere på, men det er min mening. Jeg har heldigvis sluppet å bruke Ferber metoden, men har lånt No cry sleep boka som jeg skal ta en titt på når jeg er ferdig å skrive til deg Du har helt rett - det er ikke alt du skal finne deg i synes jeg og du har virkelig gitt alt en sjanse før du brukte den metoden. Så utrolig bra at det funker!! Synes du skal gi deg selv en stor belønning for at du har gjort det beste du kan for både dere voksne og babyen og så fortsette med det du gjør, for du er SKIKKELIG FLINK!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 15. juni 2011 #1587 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg synes det høres ut som dere har gjort et veldig fint valg, uten at jeg kan noe som helst om dette. Innomellom så må man jo faktisk gjøre ting som kan virke "brutalt" der og da, men det er jo faktisk for barnets beste. Og det viser seg jo at det fungerer på M, og at hun faktisk har det bedre nå! Og ikke minst er glade foreldre også bedre foreldre! Jeg dømmer ingen - det viktigste er å finne noe som passer for DERE Forøvrig må jeg si at lille diva M høres skjønn ut, tross diva-nykkene sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 15. juni 2011 #1588 Del Skrevet 15. juni 2011 Må bare si meg enig med Dine og Zia! INGEN av dere har det bra når M ikke får sove! Inkludert henne. Og jeg skriver "får" og ikke "vil" med vilje. For det er jo det som er saken, babyene får ikke til å sovne og blir frustrerte av det. Og noen ganger tror jeg det er riktig å la de få lov til å rase litt i fra seg så de kan slappe av (siden de blir frostyrret av byssing og synging osv ). Jeg husker Pupsilure skrev noe om at Goffel måtte få hyle litt i fra seg og så ble det enklere å få han til å sove. Det har jeg oppdaget her og! Noen gange må jeg bare la Bolla rase litt! Enten om jeg er til stede, eller utenfor rommet med døra oppe. Tenk så frustrerende om noen kom og skulle avbryte oss hver gang vi hadde behov for å få ut litt steam. Barn må få lov til å gråte. Det er en uting at man alltid skal avbryte gråten på død og liv. Dette gjelder når de blir lei seg, slår seg, blir sinte osv. De må få lov til å reagere. Dette gjelder jo selvfølgelig i størst grad når de er større, men jeg tror det har litt for seg når de er små og. Så lenge de ikke er redde eller har vondt, er det ingen fare at de klager litt. Man kjenner sitt eget barn bedre enn noen andre og hører jo forskjell på gråten. Det handler jo om å bryte et mønster som ingen trives med. Når babyen merker at den klarer å sovne av seg selv, vil det jo bli utrolig mye bedre for den også. Man gjør jo ikke dette for at man selv ikke orker jobben.. det er jo for barnets beste. Høres ut som dere gjør det som er riktig for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 15. juni 2011 #1589 Del Skrevet 15. juni 2011 Du Becky, nå ble jeg glad at du har begynnt å spise mer, det er bare så viktig. Men at du har gjort det sånn som du har gjort er da forståelig. Husk jeg sa til deg at jeg kjenner et par stykker som spiser KUN spiser knekkebrød og syltetøy. Og som du har erfart er det også andre årsaker barna kan bli urolige. Desverre er dette en stor gjettelek i begynnelsen.....men er ikke det litt deilig at du begynner å skjønner årsakene litt mer? At dere finner deres måte å gjøre ting på er jo bare bra, ingen som dømmer deg her, ihvertfall ikke jeg! Du vet hvordan filosofi jeg har, men det trenger ikke være eneste måten å gjøre ting på. Jeg er sikker på at folk har sine meninger om hvordan jeg gjør ting på, men det er det som gjør meg til den type moren jeg er, samme som det gjør deg til den moren du er. Ingen barn er like og er ingen fasit! Men jeg kan ikke skryte nok av den boka jeg har lest, og jeg tror den begynner så bra for det snakker jo veldig om hvordan søvn er og hvordan tegn man skal lete etter for å se at barna begynner å bli trøtte, barn viser på en ulik måte så det tar litt tid å skjønne.......Bumba gnir seg i øyene og du ser en glans i øyene, plus at hun blir veldig vanskelig å få til å konsentrere, men det gjelder ikke alle barn. Tror også når hun var på alder til lille M at det var ikke like tydelig tegn, det kommer med alderen litt. Gleder meg å få se dere igjen i morra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #1590 Del Skrevet 15. juni 2011 Tusen takk for fine svar, jenter . Setter kjempestor pris på det. Ja, det blir endel prøving og feiling. Feilen min er at jeg har lest alt for mye på internett... Mamma og pappa bare ler av meg og spør meg hvordan de klarte seg uten internett Fortsatt fin fremgang med M Det vavrierer litt hvor fort hun sovner. Noen ganger sovner hun med en gang, mens andre ganger tar det 15-20 min. Noen ganger sovner hun ikke, så da vi henne opp litt, før vi prøver igjen. Vært hos kiropraktor i dag, begge to. M har blitt litt stiv i nakken, så hodet hennes er litt på skakke. Selv har jeg fått litt kink i ryggen i dag. Er ikke så flink til å holde M inntil kroppen når jeg løfter henne alltid. Gleder meg til treff i morgen Vet ikek helt når jeg kommer, siden denne frøkna liker å sove til langt på dag. Vurderer å legge henne rett i bilstolen når hun våkner for mat i 11-tiden. Da sover hun forhåpentligvis videre i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 15. juni 2011 #1591 Del Skrevet 15. juni 2011 Herrigud jeg har nok hørt det før, "hvordan klarte vi oss tidligere".......min familie ler nemlig av babycallen, for Bumba sover alltid ute og da har jeg babycall på, da ler de og sier at før var det bare å kikke på babyen innimellom ikke bry deg om det, sånn er det bare i dag......og mamma sier faktisk at hun skulle ønsket hun hadde sånne "mammagrupepr" på nett fordi hun slet voldsomt med å tro hun var den eneste som hadde det og det problemet men i dag skjønner hun at det var nok mange fler som slet med det samme. Jeg ville satt henne i bilstolen etter hun får mat og ny bleie og ha henne sovendes på vei til treffet i bilen. Jeg må dra herfra ved 10 tiden for da er det tid for Bumba å sove sin første lur og hun er best i bil hvis hun sover uff ikke greit å ha sånn kink, jeg fikk streng beskjed fra manuell terapauten 5 måneder etter fødsel at NÅ måtte jeg begynne å trene, for kroppen var bare så svak.....så svømming ble det, og ellers går jeg mye turer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 15. juni 2011 #1592 Del Skrevet 15. juni 2011 Det er så fantastisk å høre at ting ordner seg med søvnen til M Alt du forteller minner meg veldig mye om Goffel! Kjenner veldig på fortvilelsen din, husker det altfor godt. Jeg fikk en ny unge eter at jeg lot han gråte. Han fant søvnen raskt etter de første gangene, og ble en mye blidere unge som endelig fikk nok søvn Sees i morgen da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #1593 Del Skrevet 16. juni 2011 Neytiri: Ja, jeg merker ting er bedre når jeg trener. Er egentlig ganske flink, men går litt i perioder nå. Nå er jeg egentlig enig med mamma og pappa om at leser litt for mye, samtidig så er det så fint å få støtte som du sier Skjønte forretsen ikke helt hva du mente i det forrige innlegget ditt ang amming og fast føde. Tror M vil ha godt av å begynne med fast føde snart. Bedre at hun blir mett av andre ting enn amming siden hun sluker så mye luft når hun ammer. Så gleder meg til å begynne med fast føde. Nå er hun jo snart 4 mnd . Men for alt jeg vet så kan det hende hun får vondt i magen av det og. Pupsilure: Jeg får takke deg her og. Tusen takk for god støtte på pm. Du er snill du Og takk for hyggelig melding her. Enig i det du sier. ALT er bedre nå ____ Merker jeg er ganske lei meg for at jeg ikke fikk dratt på treff Hadde gledet meg sånn. Håper det snart blir treff igjen. Jeg kan gjerne ha et treff her, hvis dere vil Nå har ikke jeg det like stort og fint som Siebaeo her vi bor nå. En mulighet er at jeg inviterer dere etter at vi har flyttet, men det er sent på høsten. Da har kanskje flesteparten begynt i jobb igjen. Hva med romjulen? Hvis vi avtaler tidlig så kunne vi kanskje ha funnet en dag som kunne passet for flere. Jeg pleier ihvertfall ikke å ha planer i hele romjulen. Det er opp til dere Fortsatt vondt i ryggen. Var veldig ekkelt å nesten miste M istad. Nå er mamma på besøk og hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 16. juni 2011 #1594 Del Skrevet 16. juni 2011 Jammen meg mye nyttig informasjon å suge til seg her. Så synd at du ikke fikk dratt på treff i dag Becky. Men det kommer sikkert nye muligheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 16. juni 2011 #1595 Del Skrevet 16. juni 2011 Hei du! Kjedelig at ryggen er så kranglette da! Heldigvis pleier sånt å gå over ganske fort, og hvis ikke , så får du gå å få den pleid Men du, vi har jo en gutt som sleeeeeeeet med magen i mange mnd, men tro det eller ei,, grøt har han ikke reagert på en eneste dag, så det kan være helt motsatt virkning og:)! Si ifra hvis du trenger noen grøt tips:) Ikke bra å lese for mye på nett nei, man kan bli forvirret, skremt og det er ikke bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #1596 Del Skrevet 16. juni 2011 Zia: Nå kan jo du snart være med på treff Luremegpå: Ja, jeg tar veldig gjerne i mot tips Tusen takk Så godt å høre at gutten din ikke reagerte på grøt. Når, hva, hvordan begynte dere? Har du dagbok forresten? Ser ingen link i signaturen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 16. juni 2011 #1597 Del Skrevet 16. juni 2011 Zia: Nå kan jo du snart være med på treff Luremegpå: Ja, jeg tar veldig gjerne i mot tips Tusen takk Så godt å høre at gutten din ikke reagerte på grøt. Når, hva, hvordan begynte dere? Har du dagbok forresten? Ser ingen link i signaturen din Hei du, ja der sa du noe, jeg limte bare inn linken, finner aldri ut en annen måte å gjøre det på, så nå ligger den under tickeren min. Det står i boken tror jeg, kan finne hvilken side det står på , men vi begynte 3 mnd og 3 uker hvis jeg ikke husker helt feil..skal sjekke:)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 16. juni 2011 #1598 Del Skrevet 16. juni 2011 Side 7 er det, men lønner seg kanskje å lese hele, hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 16. juni 2011 #1599 Del Skrevet 16. juni 2011 Nå har jeg helt sikkert gitt deg info du allerede vet, men ville bare minne deg på at ikke ALT gir snuppa di vondt i magen, det kan være en ting du spiste, eller rett og slett umodne tarmer hos henne......eller det at hun slukte mye luft ved amming, noe du sier nå er blitt mindre Er det det her du mente??? hehe ser nå at jeg skrev det litt feil, mente ikke alt du spiser, ikke alt du gir snuppa hehe.... er ulikt når folk begynner med fast føde, men det jeg fikk vite var ikke det nødvendig før 6mnd hvis man fullammet og barnet la bra på seg.......MEN det jeg også har lest er at det er kun 20% som fullammer itl 6mnd, og det der synes jeg hver enkel skal velge selv....er ikke noe riktig og feil der........hvis jeg korrigerer alderen til Bumba når jeg begynnte med fast føde så var hun 5mnd gammel, ellers var hun 6 1/2 måned og vi begynnte sakte, og var ikke før 9mnd at hun ikke la på seg kjempebra iforhold til kurven og var nok fordi hun var blitt så aktiv men lite matlyst. Håper du blir bedre i ryggen snart da snuppa, kan ikke du få en akutt time hos kiropraktoren din da??? Du beskriver akkurat det mamma opplevde da jeg var 2år og hun hadde akkurat født søstra mi.....ryggen ga etter in på badet, babyen sov i vugga på rommet ved siden av mens hun badet meg.......heldigvis hadde hun telefon in på badet for hun klarte nesten ikke bevege seg, og HELDIGVIS var jeg blitt tatt ut av vannet(var da ryggen ga seg).......bestemor kom ganske så fort, men gud måtte vært en grusom opplevelse altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 17. juni 2011 #1600 Del Skrevet 17. juni 2011 Innom og legger igjen et lite spor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå