Spatula Skrevet 26. april 2011 #1501 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg tror jeg var innom her rett før du skulle føde, jeg het da Icing Jeg forstår veldig godt at du er sliten, og oppgitt over mannen - her er det akkurat likens. Mannen driver med det han vil støtt og stadig med påskuddet "men du er jo hjemme alikevell...." Det er den mest irriterende og den settningen jeg hater mest. Også har han i tillegg funnet ut at vi har faste oppgaver her i huset.. Altså husarbeidet slik som vasking av klær og hus er mitt, samt matlaging, samt stell av lillemor, samt sørge for at alle har rene klær (inkl min bror som bor til oss) Han kan hjelpe til litt, men jeg må jo for all del huske på at han jobber hver dag.. Samt at nå er han ordførerkandidaten til et parti i kommunen.. Jeg ser han ikke så mye, for det er jo noe hver dag, enten fotballtrening, musikkøving, foreldremøter, foreldrekonferanser, personalmøter, styremøter , kurs osv osv.. Det vil liksom ingen ende ta, jeg er heldig hvis jeg får ut i 40 minutter for å gå å ta sol I tillegg bor vi på en liten plass hvor jeg har ingen nære venner, så av og til er hverdagen litt tung.. Jeg vil egentlig bare gi deg en god å si at jeg forstår deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 26. april 2011 Forfatter #1502 Del Skrevet 26. april 2011 Snikleser hilser på! Må bare le litt jeg, samboeren min har også et slags verv, og jeg irriterer meg også over all "fansen" hans som ringer i et sett (han ene kaller jeg for "kjæresten hans" ), og at det alltid er et eller annet som må ordnes enten over telefon eller pc. I tillegg er det jo de kveldene han er borte og da Skal sies at noen ganger er det litt deilig å være hjemme alene også da Og det med rydding, sånn er det her også. Han syns jeg roter, jeg syns han klager i boka mi, Linelia Så gøy at vi har så like menn da. Ja, jeg synes ofte det er deilig å være alene og jeg bli lei av han når vi er for mye sammen. Men jeg var veldig dårlig i svangerskapet + at vi har fått litt av diva nå. Trenger å ha han her, men tror mye av problemet og sitter i hodet. At hele greia irriterer meg. Husker ikke om jeg har nevnt det, men for litt siden måtte mannen ha klarsignal for å melde seg på en tur. Jeg spurte om han ikek kunne se det an litt, men kunne han altså ikke. Han mente at når han meldte seg på ville mange andre og melde seg på. Hvis ikke nok folk meldte seg på, så ville ikke turen bli noe av. Tenkte at dette var vel innbilsk, men han hadde rett. Kort tid etter var mange av fansen påmeldt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 26. april 2011 Forfatter #1503 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg tror jeg var innom her rett før du skulle føde, jeg het da Icing Jeg forstår veldig godt at du er sliten, og oppgitt over mannen - her er det akkurat likens. Mannen driver med det han vil støtt og stadig med påskuddet "men du er jo hjemme alikevell...." Det er den mest irriterende og den settningen jeg hater mest. Også har han i tillegg funnet ut at vi har faste oppgaver her i huset.. Altså husarbeidet slik som vasking av klær og hus er mitt, samt matlaging, samt stell av lillemor, samt sørge for at alle har rene klær (inkl min bror som bor til oss) Han kan hjelpe til litt, men jeg må jo for all del huske på at han jobber hver dag.. Samt at nå er han ordførerkandidaten til et parti i kommunen.. Jeg ser han ikke så mye, for det er jo noe hver dag, enten fotballtrening, musikkøving, foreldremøter, foreldrekonferanser, personalmøter, styremøter , kurs osv osv.. Det vil liksom ingen ende ta, jeg er heldig hvis jeg får ut i 40 minutter for å gå å ta sol I tillegg bor vi på en liten plass hvor jeg har ingen nære venner, så av og til er hverdagen litt tung.. Jeg vil egentlig bare gi deg en god å si at jeg forstår deg. Oi, hva er det jeg sutrer for... Lyst til å gi deg en skikkelig tilbake. Huff, blir lei meg av å høre om hvordan du har det, spesielt når du sier at du bor på et lite sted uten nære venner. Er ikke barebare å være småbarnsmor. Det ser på idyllisk ut, og ofte er det det, men det er mye glansbildet ikke viser. Er mannen din lærer? Det er et yrke som stjeler mye tid. Håper han prioterer deg mer i sommerferien da Men huff, han var aktiv gitt. Når han i tilegg er dårlig i husarbeid skjønner jeg at du blir frustert. Skjønner selvsagt at han har gode sider og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 26. april 2011 #1504 Del Skrevet 26. april 2011 henger meg på her kjenner meg og (dessverre) igjen i det å være mye alene med babyen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 26. april 2011 #1505 Del Skrevet 26. april 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 27. april 2011 #1506 Del Skrevet 27. april 2011 Ja, det er viktig å få frem hans gode kvaliteter også, men det er husarbeid og fordeling her hjemme som er den store stygge ulven mellom oss - for ikke å snakke om svigermor Men vi har det i bunn og grunn fint sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 27. april 2011 #1507 Del Skrevet 27. april 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 1. mai 2011 #1508 Del Skrevet 1. mai 2011 Alt bra her?? Jeg har så lyst til å hilse på divaen en dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 1. mai 2011 #1509 Del Skrevet 1. mai 2011 Håper du har hatt en kjempefin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #1510 Del Skrevet 2. mai 2011 Tusen takk Puh, har hatt en Iril og Murmel-periode jeg og nå, med amming hele tiden. Har vært mer en annenhver time i 2-3 døgn nå, så regner med det har vært øking på gang. Slitsomt. Tenkte på deg da Ja, det er viktig å få frem hans gode kvaliteter også, men det er husarbeid og fordeling her hjemme som er den store stygge ulven mellom oss - for ikke å snakke om svigermor Men vi har det i bunn og grunn fint sammen Mmmmhm, nå klarer jeg å se de positive tingene hans bedre og. Ting går mye bedre her. Jeg tvang han til nok en prat og da løsna ting litt. I går var jeg og M alene i bursdagsselskap og det var i grunn veldig deilig. M var kjempegrei . Så er ikke sånn at jeg vil at jeg og mannen skal være oppå hverandre hele tiden. Er mer det at jeg trenger hjelp og avlastning. Men når M er lett å ha med å gjøre, blir ting litt annerledes. Søstra mi hadde store problemer med svigerforeldre (hadde 4 stk i tilegg!) Speseilt svigermor. Nå er det slutt mellom henne og eks-forloveden og svigermor maser fortsatt + at hun gråter til sønnen fordi det har blitt slitt istedenfor å trøste ham. Nei, man blir sammen med familien og, på godt og vondt. Hei Tusle . Så utrolig fin fødselshistorie du hadde. Leste den for litt siden. Håper det går bedre med gallesteinen din. Har ikke fått vært innom boka di på en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #1511 Del Skrevet 2. mai 2011 Alt bra her?? Jeg har så lyst til å hilse på divaen en dag!! Her går ting så bra så Divaen sov 5 1/2 + 3 +3 timer i natt Hun sovna ikke før kl. 02.00, men er veldig fornøyd likevel Fortsetter det sånn får jeg jobbe med å snu døgner hennes, for så å jobbe for at hun sover i egen seng (eller motsatt rekkefølge). Å, så koselig. Nå ble jeg glad Jeg har kjempelyst til å møte lille A en dag og. Mulig M føler seg litt tjukk i forhold men... I går gikk hun med korterma. Da kom alle de herlige valkene til syne :rødme: Dere er hjertelig velkomne hit. Så det er nesten litt opp til dere når det blir. Så skal jeg prøve å tilpasse meg. Blir vel litt knapp til til onsdag som det ble snakk om, men da kunne jo ikke du uansett. Tenkte komme til Siebaeo når hun skal ha treff. Er litt pysete når det gjelder å komme meg ut siden M kan være så vanskelig + at jeg synes det er vanskelig å parkere den store bilen med barnesete. Dessuten sover M så lenge om morgenen (12-14.00). Håper du har hatt en kjempefin dag Dagen var kjempefin. Takk for hilner fra dere alle på facebook Dagen ble feira hos søstra mi, med gode venner. Vi hadde 4 venninner på besøk, hvorav tre av dem hadde med partnere. Guri land, så mye mannfolk spiser! Godt vi hadde handla inn så mye som vi hadde for nesten alt ble spist opp. Vi måtte ut på kjøkkenet og lage til mer til og med. M var kjempegrei i går og. Tror hun visste at moren hadde bursdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 2. mai 2011 #1512 Del Skrevet 2. mai 2011 Siden jeg ikke har deg på FB, Gratulerer med overstått Håper du hadde en flott dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #1513 Del Skrevet 4. mai 2011 Siden jeg ikke har deg på FB, Gratulerer med overstått Håper du hadde en flott dag Tusen takk Bare si ifra hvis du vil bli venner alstå ____ M er så enkel om dagen Helt siden bursdagen min har hun vært helt strålende. Nå klarer hun å ligge i babygymmen sin i lange perioder + at hun sover godt om natten. I natt sov hun 6 timer i strekk Hun sovner fortsatt seint, men det plager meg ikke veldig. Heller det enn omvendt. Jeg er nemlig et skikkelig b-menneske. Ser ut som hun har arvet det Sliter fortsatt med at hun helst vil liggeamme. Da blir det så vanskelig å komme seg av gårde. I morgen skal vi på barselgruppetreff for første gang. Merker jeg gruer meg litt pga dette- Heldigvis er helsestasjonen rett over veien, så kan evt bare dra hjem om det blir for ille. Tenkte ta med M til kiropraktoren min snart pg sjekke ut at det ikke er noe i veien. Kanskje er det derfor hun helst vil liggeamme. Prøver å legge henne som hun ligger i senga, men av en eller annen grunn så blir det ikke helt detsamme for henne. Når det er sagt, hun kan være like krakilsk i når vi liggeammer og. Bare ikke like ofte. Det har og hendt hun har foretrukket å samme i lenestolen enn i senga og. Puh, ikke lett å forholde seg til divatendensene hele tiden Nei, livet er herlig når man har en baby som ikke krever deg 24/7 Snille, flinke, store jenta mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #1514 Del Skrevet 4. mai 2011 henger meg på her kjenner meg og (dessverre) igjen i det å være mye alene med babyen. Oisann, så jeg ikke hadde svart på din melding. Ikke meninga det. Trist at du og er mye alene med babyen. Her går ting mye bedre. Nå har jeg sagt nei til flere ting mannen har spurt om han kan bli med på. Det hjelper og at M er inne i en god periode. Må igjen si at jeg har stor respekt for alenemødre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. mai 2011 #1515 Del Skrevet 4. mai 2011 Så gøy med første barselgruppetreff Syntes ikke det var så stort der og da, men når jeg tenker tilbake på det nå, så var det litt spesielt, for babyene våre var så små, og vi kjente hverandre ikke, og nå har vi store babyer ale sammen, og har opplevd mye sammen. Barselgruppe er kjempekoselig. Skulle ønske jeg hadde vært enda mer sammen med jentene. Men tror nok vi kommer til å holde kontakten i lang tid fremover. Ville heller tatt M til en manuellterapeut. Det er gratis, og jeg har kjempegod erfaring med manuellterapeut. Kiropraktoren min, som jeg gikk til i svangerskapet og var kjempefornøyd med, viste seg å være udugelig med Goffel. Hun sa at alt var greit! Det var langt fra sannheten. Men det er stor forskjell på folk da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 4. mai 2011 #1516 Del Skrevet 4. mai 2011 Alenemødre har fått stor respekt fra meg altså, jeg bor jo sammen med min mann som er borte 3-4 dager i uken og jeg klager for det For ikke å snakke om de som sitter hjemme halve året alene for mannen jobber turnus ute på båt eller andre steder - de får også en av meg altså Venner får man aldri nok av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 4. mai 2011 #1517 Del Skrevet 4. mai 2011 Murmel ville også nesten bare liggeamme, og det ble bare verre og verre. Løste seg etter en behandling hos manuellterapaut, så jeg anbefaler det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #1518 Del Skrevet 4. mai 2011 Så gøy med første barselgruppetreff Syntes ikke det var så stort der og da, men når jeg tenker tilbake på det nå, så var det litt spesielt, for babyene våre var så små, og vi kjente hverandre ikke, og nå har vi store babyer ale sammen, og har opplevd mye sammen. Barselgruppe er kjempekoselig. Skulle ønske jeg hadde vært enda mer sammen med jentene. Men tror nok vi kommer til å holde kontakten i lang tid fremover. Ville heller tatt M til en manuellterapeut. Det er gratis, og jeg har kjempegod erfaring med manuellterapeut. Kiropraktoren min, som jeg gikk til i svangerskapet og var kjempefornøyd med, viste seg å være udugelig med Goffel. Hun sa at alt var greit! Det var langt fra sannheten. Men det er stor forskjell på folk da Godt du sier for akkurat nå føler jeg ikke behov for å bli kjent med flere. Huff, er litt dum, tenker jeg ikke gidder å bli kjent med flere. Ikke sikkert de vil bli kjent med meg heller Men altså, føler jeg ikke har fått tid til de jeg trodde jeg skulle være mye med i svangerskapet. Men kan jo hende dette blir annerledes. Kanskje jeg klikker med noen som bor i nærheten. Det hadde vært hyggelig Det hadde vært bra for M og Skal huske på det med manuell terapeut og kommer til å prøve det og det ikke funker hos kiropraktoren. Grunnen til at jeg vil gå dit er fordi jeg stoler sånn på ham. Har gått til så mange behandlere selv, uten hell, før jeg begynte der. Dessuten er han fysioterapeut i tilegg og virker veldig oppdatert på ting, deriblant babyer. Tenk at hun mente det ikke var noe i veien med Goffel. Han hadde jo hodet på skakke... Hvordan går det med det forresten? Alenemødre har fått stor respekt fra meg altså, jeg bor jo sammen med min mann som er borte 3-4 dager i uken og jeg klager for det For ikke å snakke om de som sitter hjemme halve året alene for mannen jobber turnus ute på båt eller andre steder - de får også en av meg altså Venner får man aldri nok av Jeg hadde og klagd om min mann var borte 3-4 dager i uka. Jeg klagde jo fordi han hadde fritidsaktiviteter.. Da har jeg lagt deg til Så fint navn du har. De klang så fint sammen, alle fire navnene Og kjempefint profilbiilde selvsagt :rødme: Murmel ville også nesten bare liggeamme, og det ble bare verre og verre. Løste seg etter en behandling hos manuellterapaut, så jeg anbefaler det samme. Oi, er det sant? Har tenkt på det før, men det har vært så mye, så har bare ikke fåtttid og overskudd til å ta henne med til behandling. Hva gjorde de under behandlingen egentlig? Har og drøyd det litt siden jeg hører at babyene skriker så mødrene begynner å grine. Ville ikke utsette henne for det om det ikke var nødvendig. Trodde egentlig det bare var jeg som var litt for hønemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 4. mai 2011 #1519 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg har forkortet det til det første og siste når jeg presanterer meg, litt av ei regle å si når man ringer det offentlige Jeg skulle akkurat til å skrive hvor pen du er, og hvor fin du var som brud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #1520 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg har forkortet det til det første og siste når jeg presanterer meg, litt av ei regle å si når man ringer det offentlige Jeg skulle akkurat til å skrive hvor pen du er, og hvor fin du var som brud Forståelig det ;)Jeg bruker og bare det første og siste navnet mitt. Må alltid stave alle tre navn og mellomste er vanskeligst å stave. Tusen takk, så hyggelig sagt For øvrig får jeg si i lige måde, til begge deler ___ Nå har jeg tatt med babygymmen inn på soverommet. M er lys våken så fant ut at det var det lureste. Hun har som regel en våkenperiode nå. Når mannen har fri sitter hun på fanget mitt og ser på en leke. Fant ut det var like greit at hun ligger i babygymmen nå som hun har blitt så flink til det. Dette er sikkert ikke det som er riktig etter boka, men det som funker best for oss nå. Info bare småbarnsmødre bryr seg om : Nå har M jobba i et par dager med å få ut en real bæsjebleie (eller megabæsjebleie som vi kaller det her i huset ) Uvandt at hun bæsjer så sjelden. Eller hun bæsjer, men det går lengre mellom hver megabæsjebleie. Når de først kommer er de skikkelige bomber. Det er så "ille" at vi har måttet begynt med 4'er-bleier, siden 3'erne ikke klarer å holde på alt. Det tyter ut, for å si det sånn. Og vi som hamstra så mye bleier. Vi har masse igjen. Vurderer å spørre butikken om å bytte inn i større str, hvis ikke får vi ta vare på de. Søte M :rødme: Tenk at en lilla elefant kan være så spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå