Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Det var nok overtrøtthet hos oss også! Skulle jeg gjort noe annerledes ville jeg prøve å gjøre noe med søvnen, hvis jeg kunne skru tilbake tiden altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nettopp det.. Jeg skulle ønske jeg kunne skru tilbake tiden til han var helt nyfødt jeg.. hehe

Og kost meg mer med det. Men da skulle jeg selvfølgelig også sovet mer og ikke vært forkjølt heller, så jeg hadde hatt mer ork til ting :Nikke:

If only...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker faktisk på det veldig ofte, alt jeg skulle gjort annerledes :hjerte: Sitter å fantaserer om det på natten. Vi skulle vært mer med barselgruppa, gått flere turer, jeg skulle ikke drukket brus, jeg skulle innført bedre soverutiner fra starten av, og jeg skulle kost meg mer :rodmer: Det er SÅ rart å tenke på at den lille hjelpesløse bylten er den samme som jeg har nå. Rart å tenke at Goffel var så liten.

Nyyyt tiden, Becky! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det Pupsilure sier her..

Det er sååå mye man skulle gjort annerledes! Men det nytter jo ikke å tenke sånn, annet enn at man kan glede seg til det med neste :) Men når det er sagt skal det også bemerkes at det er slitsomt den første tiden! Jeg koser meg skikkelig nå og føler vi gjør akkurat det vi har lyst til å gjøre, men i starten har man ofte ikke peiling på noe uansett, så det nytter ikke å si if only egentlig.. hehe

Men ja, NYT det Becky!! De vokser så altfor fort, så kos deg med den tiden nå, selv om det kan virke vanskelig. Det har jeg lært meg, at jeg koser meg med tassen i den alderen han er nå og så kan vi heller kose oss med krabbing, leking etc senere. Tiden får man aldri tilbake :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir utrolig spennende med intervju. Har ikke fått forberedt meg noe særlig. Tenkte egentlig at jeg ikke trengte det, men så har folk kommet med så mange tips om hva jeg burde si. Da blir det til at jeg tenker på hva jeg burde si, istsden for å la det komme naturlig. Nå skal jeg bare høre med svigermor hva hun ser etter under intervjuer, siden hun jobber på samme sted i nabokommunen. Har spurt mamma og, siden hun og er med på masse intervjuet hvert år. Og da får det være greit. Rekker ikke forberede meg noe særlig uansett.

Hei, Sequax :vinke: Så hyggelig å høre at dere koser dere. Babyen din har nok kommet lengre enn min, siden din er eldre, selv om min er født en dag før. Har kommet noen smil her og. Mest de siste dagene. Er så koselig :rødme:

Eegentlig ganske godt å høre når andre er enige med meg ang mannen. Da vet jeg at det ikke bare er jeg som er hysterisk. Jeg burde vært klarere på hva jeg mente fra starten av. Mener at han ikke burde ha andre forpliktelser enn oss nå. Spesielt ikke siden det betød at han hadde mye å gjøre rundt termin. De første 4 ukene var utrolig slitsomme. Nå synes jeg ting går lettere. Dette kombinert med hormonfall var ikke helt heldig. Oppi dette hadde vi masse besøk + at det ble slutt mellom søsteren min og forloveden hennes. De skulle egentlig ha giftet seg til sommeren. Puh.

Mannen tror at jeg mener dette av prinsipp. At hvis jeg ikke får gjort noe utenom, da skal ikke han få det. Han mener det ikke er behov for at han er hjemme hele tiden og at jeg har vært sur og lite samarbeidsvillig. Det siste er veldig sant (selv om jeg jo har prøvd), men det er vanskelig å samarbeide om noe jeg bare har måttet akseptere. Han spurte hva som måtte til for at dette skulle bli greit. Da sa jeg at jeg ville ha en unnskyldning for at tatt på seg denne forpliktelsen og at han innrømte at dette var uheldig. Dette har jeg ikke fått. Så det blir vel bare at vi legger det bak oss og gjør det beste ut av det. Jeg har ihvertfall gjort stukket ut en hånd. Har sagt til han at jeg vil gjøre det jeg kan for at ting skal bli bedre, for ting var ikke spesielt hyggelig her hjemme.

Så, det har jeg gjort og ting er veldig mye hyggeligere. Nå har mannen tatt med seg M til svigermor, så jeg skal få en pustepause. Må få legge til at han er utrolig flink og et skikkelig arbeidsjern. Ønsker bare at han skal bruke all tiden sin på oss. Den første tiden er jo helt unntakstilstand.

Dunstan baby language: Det har åpna seg mange dører etter at jeg så den dvd'en igjen. Har funnet ut hun er ofte overtrøtt. Trodde ikke det gikk an, hun sover jo så mye. Så i går gjorde jeg alt for å gi henne så mye mat som mulig, samt hjelpe henne til å sove masse. Tror dere ikke natten ble mye bedre? :jepp: Altså, hun har ikke hatt noe mye dyp søvn, men det har ikke vært så mye skriking heller. Men tror kanskje det er problemet. Hun har ikke så mye dyp søvn. Ser ut som det er mest drømmesøvn, for hun våkner så fort. Er sjelden jeg kan legge henne fra meg og at hun er helt borte. Nå sier jordmor at det er vanlig at spedbarn begynner å gråte med en gang man legger de vekk. Noen som har noen tips ang overtrøtthet?

Vi har og ofte problemer med at hun er trøtt og sulten. Da klarer hun ikke å spise. Kanskje hun spiser litt, men hun kan gjerne skrike mens hun spiser. Da setter hun melk i halsen og blir enda mer sint. Da må jeg gå rundt med henne, bysse, danse, synge, tulle og distrahere henne for at hun skal sovne igjen. Da våkner hun gjerne igjen og vil ha mat. Det går greit i begynnelsen, helt til hun gråter igjen, og så er vi på'an igjen... De siste gangene har vi hatt en 3-4 sånne runder før hun har sovna. Hver runde tar ca en times tid. Tips anyone?

Jesse: :velkommen: i dagboka mi :klemmer: Så koselig at legger igjen spor her. Selv får jeg nesten ikke tid til å besøke andre dagbøker om dagen, men kommer sterkere tilbake :jepp: Takk for tips. Det skal jeg huske på. Kan jo godt hende det er noe sånt og. Foreløpig har det hjulpet bra å legge henne magen på faget mitt med trykk på magen hennes, når hun har magevondt.

Synes for øvrig det er så rart at de ikke finner ut nakkevondt o.l. på sykehuset. De undersøkte jo så mye. Det virker som dette er vanlig og, derfor synes jeg de ter så rart.

Nå skal jeg gjøre litt yoga-øvelser. M og mannen kommer vel snart hjem. Takk for alle svar :klemmer: . Passer på å nyte og. Synes M er en fantastisk liten skapning. Trodde jeg ville bli mer irritert på babyen, men foreløpig har det gått greit. Det hjelper jo ingenting. Hehe, noen ganger har nesten sagt "nei, NÅ er det nok!" (sånn som jeg gjerne kan si til elevene på skolen) :fnise:

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og oppdaterer meg :)

:klemmer:

Håper det går bra med deg og mini-Milla :jepp: . Kommer innom dagboken din så snart jeg har tid. Håper dere har fine dager (og netter, ikke minst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå har jeg ikke lest hele boken din altså, det er det dessverre ikke tid til, men jeg leste i en annen bok du hadde skrevet i, så tok jeg fingrene fatt her, og fikk så lysst til å tipse litt..

Jeg har selv en gutt som hadde kolikk, jeg benektet det kanskje litt, eller ja, jeg trodde jo det skulle være sånn, men at jeg bare klagde mer enn andre, men slik var det da ikke...

Han hadde kolik,, og ja, det gikk over for ca en mnd siden, men jeg kunne nok gjort ting annerledes..

Hiver over en liten liste her:

. Naprapat er til å anbefale, det koster nok kanskje enn 500 kr, men hadde vi gått der med en gang, så hadde vår lille T hadde en bedre hverdag fra dag 1, det er jeg sikker på . Han naprapaten vi hadde sjekket også ganen, fordøyelsen osv..De er mye flinkere en kiropraktorer osv..

- Hvis du synes der er vanskelig å få i deg mat..Jeg gjorde en avtale med kjæresten min at når han gikk på jobb skulle han komme med frokost hver morgen. Evnt banan og skiver, da ble ikke pålegget tørt, hvis jeg ikke fikk spist med en gang. Det hjalp masse, og jeg gikk ikke rundt og var sliten før dagen hadde begynt.

- Gutter er litt spesielle..slik som kjæresten min, vi har krangla masse, han mener jeg har vært sur osv osv, vel gutter , det er en ny fase for de også, begynn med en ting om gangen, kanskje bare det med at du får den frokosten er en god begynnelse? Da blir jo hverdagenn din litt lettere og humæret også...

Vel, skal ikke brette ut for mye her, kan jo hende alt dette er prøvd, siden jeg ikke har lest boken, men ja, jeg ønsker deg masse lykke til, kunne ønske jeg kunne fått disse rådene når jeg var i den fasen..hehe:)

Søvnen bli det bedre med!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.s

Jeg lagde meg smoothie når han bare skule ligge på fanget, evnt lag smoothie klar dagen før, så tar du å heller i et glass, og drikker av sugerør, funker good det og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får bare se det an når det gjelder manuellterapeut, er jo ihvertfall greit å vite om alle mulighetene som er der ute :jepp: Og ja, jeg er helt enig med det med at det er rart de ikke sjekker på sykehuset, for det har jo faktisk blitt sagt av fagfolk at det som blir kalt kolikk veldig ofte er problemer med rygg, nakke og/eller bekken. En fødsel er jo en kjempetøff påkjenning for disse små kroppene, og på en så liten kropp kan en bitteliten låsning eller stivhet ha utslag på resten av systemet.! Det du kan være litt obs på er hvis du legger merke til at hun har en favorittside med hodet, og/eller er litt bananformet når hun ligger på ryggen. Vi så det veldig godt når vi stelte henne, at hun lå i en c-form mot den ene siden.

Trikset her for overtrøttheten, som vi hadde endel problemer med en periode, var at jeg fant ut at hun kunne ikke være våken mer enn 1 time-1 1/2 av gangen. Var hun våken noe særlig lengre enn det bikket det over til overtrøtthet (grensen fra trøtt til overtrøtt er virkelig ikke lang!), og det var vanskelig å få henne til å sove, og måtte bysse og bære og styre. Du lærer etterhvert å tolke trøtthetstegnene, men det var en god hjelp for meg å følge litt med på klokka ihvertfall før jeg klarte å se de tydelige tegnene på at hun er trøtt :)

Og jeg la merke til det at når jeg hadde fått henne til å sove før hun ble overtrøtt, sov hun også mye dypere. Fortsatt er det sånn at hvis hun er overtrøtt når hun legger seg, sover hun mye lettere og våkner oftere.

Når det gjelder de problemene med spisinga har jeg ikke så mange tips å komme med, siden du sier at hun blir sint fordi hun setter melk i halsen, og da er det nok ikke noe problem med at det ikke kommer nok melk. Snuppa ble (og kan bli fortsatt) også veldig ofte sint ved puppen, men det var fordi det kunne ta litt tid før melka kom - spesielt om kvelden. Da var det sutting, hyling, sutting, hyling, sutting, vræææl...Men i og med at jenta di setter melka i halsen kommer det sikkert mer enn nok ;)

Og jeg vet det kanskje ikke er så lett å tenke på det nå, men det blir virkelig bedre! :jepp: Alt blir mye lettere når babyene begynner å skjønne forskjellen på dag og natt, samt når de virkelig har blitt rutinerte på det med spising :)

Hørtes spennende ut med Dunstan baby language, må ta en kikk på det tror jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at forholdet mellom deg og mannen er bedre, og at dere har det hyggeligere. Jeg skjønner godt at du var irritert på han. Vi har hatt våre issues her og. Blant annet irriterer jeg meg over at han sitter så mye ved dataen når han er kommet hjem fra jobb. A kan ligge ved siden av han i sofaen, tydelig ønske mer oppmerksomhet en en hånd som stryker på henne innimellom. Jeg skjønner at han kanskje ikke syns det er så spennende med en så liten baby, men jeg tenker at det er viktig for hennes utvikling å få kontakt med mennesker. Og det irriterer meg at han ikke er mer engasjert generelt. Jaja, det går seg vel til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Becky, leeenge siden jeg har vært innom deg og ser masse skjer om dagen som er forventet av en nybakt mor :klem:

Skal prøve skrive ned alt jeg husker......

Dunstan språket funker ja! Her var jeg veldig flink å følge det og resultatet er at Bumba sier ofte NEI(NEH) når hun er sulten, hun lager ikke av de andre lydene lenger, men ting som rap kommer mer automatisk nå uten at jeg trenger å jobbe for det......men hender hvis jeg legger henne ned så lager hun litt eh klagelyd, løfter jeg henne opp kommer det rap og så sover hun videre(dette er på natta).

Synes det er flott at det fungerer for deg, og ja er viktig å få dem til å sove før dem blir overtrøtte for da kan man gå maaange min/timer før man får dem faktiskt til å sovne.

Trikset er jo å legge de før de blir overtrøtte, men legger man dem for tidlig vil dem heller ikke være noe glade....så ja her er det utrolig vanskelig og ikke bare bare......MEN kan si hva vi gjorde. Jeg fulgte med på klokka, 1 time etter hun hadde våknet ga jeg henne pupp, ville hun ikke ha så satt jeg henne endten i vogna(siden hun sover ute på dagen), eller satt henne opp i sjalet og gikk rundt og gjorde det jeg trengte i huset.........var vi ute med vogna sovna hun i løpet av 30min, var hun opp i sjalet kunne det ta 10min.......så sjalet ble mer brukt sånn når hun sov såpass ofte.....da hun hadde klart å sovne la jeg henne i ammeposisjon i sjalet og ammet henne "i søvne"......hvis hun ikke ville ha så var det ut i vogna eller i vugga som sto i stua :)

Hvor ofte ammer du per døgn nå da? har du laget deg en logg for å se sammenheng i hvor hun ammer oftere eller ikke?anb det ihvertfall, har du lyst å dele den kan jeg kanskje hjelpe deg og se om du kan få bedre netter .

er det noe du spiser som kunne gitt henne magevondt?

ellers synes jeg mannen din er urettferdig. (håper jeg ikke misforsto her) men hva mener han med at dere ikke trenger han så mye (eller hvodan ordla du det :klo: ) ??? er NÅ dere trenger han mest, og siden han jobber på dagen synes jeg personlig at han bør gi dere all den tiden du trenger fra han(utenom plikter han MÅ seff). Jeg er litt usikker på hva et verv er, men har ikke tørt å spørre? :sjenert:

I vårt hus er det UAKSEPTABELT at noen drikker så mye at de ikke våkner på natta, PUNKTUM! så det der i mine øyer er så utrolig dårlig gjort og viser deg lite respekt som mor som trenger hjelp med nyfødte barnet deres. Klart det kanskje var bare en dag, men hvis reaksjonen din er som du beskriver her så synes jeg dette burde vært diskutert. Det er ikke godt å gå for lenge å ikke snakke om ting man føler er feil eller sårer man eller ja finner ikke riktige ordnene nå.....men du må la han vite hva er viktig for deg så at du kan fungere bra for lille M, dette er en liten del av livet deres og den bør nytes....drikking og slikt vil komme igjen. Dere var to om å få barn, dere får være to om å støtte og være med å bidra i livet hennes.

Tenk på det omvendt, hva ville han sagt hvis det var deg som ikke våknet på natta pga babygråt fordi du hadde drukket for mye(mener da hvis hun var flaskebarn).

ellers det med flasker, hmmm jeg er ikke den riktige å komme med råd der da min har nesten aldri tatt flaske. Når jeg brukte skjold så tok hun 1-2 flasker med MM på natta(var stresset at hun ikke fikk i seg nok da hun var prematur), men straks jeg avvente flasken så ville hun plutselig ikke ha.....tror jeg har 10-12 flasker liggende her som er forskjellig merker, forskjellige tuter og alt det der, men neida hun vil iikke ha......men vet at det er mange barn som må bare få riktige tuten, så det kan være et forsøk....du kan godt få noen av flaskene vi har hvis du har llyst ;)

Når hun er på pass hos svigers da, hva drikker hun da, mme? hvordan får hun det da?kopp? eller kanskje hun er ikke så lenge borte....

Koselig da at svigersene dine stiller opp så du kan få en pustepause :)

Er det noe så er det bare å spørre, ellers håper jeg å få se deg snart igjen, har så lyst å se lille prinsessa di :rodmer:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Så utrolig snille dere er :grine: Tusen takk for lange og gode svar. Skal prøve å svare dere etter beste evne.

Luremegpå: :velkommen: til dagboka mi. Så koselig at du tok deg tid. Jeg har tenkt at det ikke er noe i veien med kroppen til M, siden de sjekket på sykehuset, men nå tror jeg at jeg skal få sjekket det. Bedre å utelukke en ting. Tror jeg skal ta henne med til kiropraktoren jeg pleier å gå til. Han er både kiropraktor og fysioterapeut og jeg stoler ordentlig på ham. Tror egentlig det er personen du kommer til som er det viktigste, ikke yrket. Han virker veldig dyktig iallefall.

Hmm.. skal vurdere det med frokost. Nå står ikke vi opp før på formiddagen og jeg er som regel helt i ørska når han drar på jobb. Jeg har pleid å ha en flaske med saft og havrekjeks ved sengen som jeg inntar hele natten (ikke så bra for tennene men.. :sjenert: )

Jeg er så dårlig med mat. For det første er jeg vegetarianer,for det andre er jeg kresen. Det første kommer vel av det andre. Jeg er og utrolig fantasiløs når det kommer til mat. Når jeg i tilegg skal unngå matvarer så M ikke får magevondt, synes jeg dette blir fryktelig vanseklig. Dessuten har vi ikke tid til å lage avanserte greier om dagen. Det bør gå litt fort. Mannen handler og lager det jeg ber han om. Jeg kommer bare ikke på noe. Er som en unge når det kommer til mat. Samtidig så er jeg veldig interessert i å ha et sundt kosthold. Ville egentlig utdanne meg innen ernæring. Så da utelukker det endel matvarer og. Nei, må bare ta meg tid til å planlegge - når jeg får den tiden igjen :fnise: Smoothie skal jeg forresten begynne med igjen. Takk for tips, Luremegpå :jepp:

Takk for tips ang overtrøttheten Jesse og Neytiri :klemmer: I begynnelsen sov hun så mye om dagen, noe som resulterte i at hun var våken hele natten. Helsesøster sa da at vi bør vurdere å holde henne litt våken så hun ikke sover bort hele dagen. Vel, det har fungert dårlig... De siste døgnene har jeg gjort alt for at hun skal sove så mye som mulig. Hver gang hun ber om mat, så får hun tilbud om det. Hun skriker ofte og klarer ikke spise mer, men da hjelper jeg henne med å sovne igjen, for så å prøve på nytt. Sitter med henne hele dagen nå (noe jeg igrunn gjorde før og). Men tror egentlig det begynte å gå dårligere da jeg forsøkte å få gjort mer i hverdagene. Tror kanskje ikke M er klar for det ennå. Hun er utrolig opptatt av nærhet. Sånn var mannen da han var liten og. Hun skal helst være inntil noen hele tiden. Legger vi henne ned, så våkner hun. Hun våkner ofte når vi bytter på hvem som holder henne.

Skal skrive en logg som jeg kan legge ut her etterhvert. Får vel kanskje begynne med det på tirsdag, siden jeg skal på det intervjuet i morgen. Skrev ammelogg i begynnelsen. Da spiste hun 15-20 ganger i døgnet... Men da skjønte jeg ikke at hun delte opp måltidene sine, så dette er alle gangene hun har spist. Hun spiser mindre nå og suger ikke like hardt mer. Det kan og være grunnen til at hun begynner å gråte. Hun får ikke til suinga med en gang. Derfor må jeg time veldig når jeg legger henne til.

Må og lure henne til å spise. Når hun ligger på brystet mitt signaliserer hun at hun er sulten ved å begynne å spise på nakken og brystet mitt :fnise: . Hvis jeg så legger henne ned, begynner hun å grine. Så da har jeg måttet lure henne ned til puppen, uten at hun merker det. Jeg må gradvis dra henne nedover mot puppen, lik at hun plutselig har den i munnen og fortsetter spisinga der :fnise: Da ser det ut som hun står og spiser. Som jeg sier, hun er en Diva med stor D :ler:

Cypress: Tror jeg har latt meg påvirke av navnet på dagboka di. Sorry, er så fantasiløs. Du får ta det som et kompliment ;)

Godt å høte det ikke bare er jeg som kan være misfornøyd med mannen. Min mann er og glad i pc'en sin. Han liker heldigvis å ligge og kose med henne og tar stor del av stellearbeidet. Noen ganger har jeg irritert meg over at han legger seg og koser med henne når jeg gått og bysset henne i lag tid. Jeg vet at hun kommer til å begynne å skrike igjen når hun blir lagt ned, men må nesten la han erfare det selv. Det som har vært irriterende er når han da kommer med en gråtende Diva og sier at hun nok vil ha mat :klaske: . Hehe, en gang jeg sa at hun var trøtt og derfor gråt, klarte han å si "nei, hun har fått tilbudet om å ligge her og slappe av med meg, men det ville hun ikke!" :ler: Tror han har skjønt litt mer av greia nå. Så enkelt er det ikke. Hun er ofte sulten uten å klare å spise og. Men synes han har blitt veldig flink jeg. Han hadde holdt en baby èn gang før. Og det var kusina hans som fylte 17 år i går...

Neytiri: Et verv er en oppgave han påtar seg. Mannen har tatt et lederverv i en organisasjon.

Han mente at det ikke spilte noen rolle om han var borte et par timer en kveld. Det var jo så liten tid. Han så isolert på tiden, ikke alt som fulgte med. Ikke det at det gjorde han sliten f.eks.

Jeg burde stått hardere på krava, men problemet var at jeg ikke helt visste hva jeg ønsket. Trodde det skulle være mulig at han gjorde litt andre ting og. Men så handler det litt som hvordan man blir enig. Da man var hjemme de to første ukene, fikk han kommet seg ut på skitur. Han la det frem sånn at hvis han fikk kommet seg ut en tur, ville han ha større overskudd til meg og M da han kom hjem. Da synes jeg det var greit. Var et par skiturer jeg sa nei til, siden jeg var sliten. Da ble overgangen så stor til uke 3 og 4, da han plutselig hadde mye på programmet + jobb. I tilegg hadde jeg et par økedøgn i strekk, hormonfall, det med søstra mi + at jeg var veldig sliten. Så, hele greia var veldig uheldig og jeg har lært.

Jeg har vært veldig nøye med det jeg spiser. Har innført en og en matvare, så tror ikke det skal være noe spesielt som gir henne magevondt.

Så snill du er ang flaskene. Vil du virkelig gi bort noen? Jeg har bare avent sine + en fotballflaske mannen har kjøpt i utlandet :fnise: Er faktisk sistnevnte som funker best. Skal vente litt med flaske nå. Noen uker ihvertfall. Vil først få bukt med dette overtrøttsproblemet. Husket jeg på å si at nettene har blitt mye bedre etter at hun fikk sovet masse? :jepp: Hun våkner ofte, men skriker ikke like mye. Hun er mer mye mer harmonisk baby. Føler vi er litt tilbake der vi var en periode.

Når M er hos svigers har vi pakket med MME, men de har ikke trengt å bruke det. De bor 5 min unna med bil, så er bare å kjøre hit med henne om det er noe. Stort sett så ligger hun og koser med svigermor hele tiden når hun er der. Svigermor sier at hun drømmer om å kose med henne når hun er på jobben og gleder seg til neste gang hun skal passe. Vi er heldige der. Har alle besteforeldrene i nærheten. Dessuten er de gode venner med hverandre, noe som kommer til å gagne M i fremtiden, da hun kan finne på ting med farmor og mormor sammen f.eks.

Annet nytt:

- Vi fikk 50 000 kr til huset av svigers :bolledeig:

- Det er visst flere hundre søkere til jobben jeg skal på intervju for...

Da tror jeg at jeg fikk svart på alt. Mannen har med M på besøk til besteforeldrene sine som er på hjem nå. Derfor jeg fikk tid til dette :)

Ha en fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Natten vår har vært så fin :strix: Riktig nok våkner hun veldig ofte og må ofte sove oppå meg, men det har vært lite grining :bolledeig:

Jeg har og funnet ut at jeg skal prøve å tilby pupp sjeldnere. Eller, jeg skal ihvertfall ikke prøve mer når hun gråter, selv om det virker som hun vil ha. Får heller få henne til å bli rolig/sove, for så å prøve igjen. Tenker at hun hadde spist om hun hadde vært ordentlig sulten. Dessuten har jeg oppdaget at hun stopper å gråte (innimellom) om jeg lar henne gråte litt :bolledeig: . Føler nesten at jeg har en annen baby nå :jepp:

Ellers gikk intervjuet veldig bra i dag. I begynnelsen spurte de veldig faglig og virket netsne skuffet over at jeg ikke kunne arbeidsoppgavene mine på forhånd, men så gikk det bedre etterhvert. De spurte til og med om jeg kunne spille piano på juleavslutningene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bolledeig: M sover!!! :bolledeig:

Jippi, føler jeg begynner å finne ut av ting nå (kan forklare mer senere). Men blir mange ting som må avlæres etterhvert her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra dere har begynnt å få bedre netter! :hoppe:

Du de fleste må nok avennes med et og annet.......man kan ikke alltid tenke på langsikt hva er best, er helt anarledes behov de har i starten en senere :)

håper dere får en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Halla jenter :vinke:

Takk for innlegg, Nytiri og Lolipop :klemmer:

Ble vel langt det nest siste innlegget mitt. Skjønner hvis dere ikke orka å lese det. Var bare at jeg hadde fått så lange fine svar, så det var mye å svare på :jepp: Apropos lange innlegg, jeg må få skrevet ned fødselshistorien min snart.

Lenge siden jeg har skrevet nå. Har lest en god del og kost meg med dagbøkene deres, og dermed følt meg som en del av gjengen. Kom så på at jeg egentlig bare kvalifiserer som tilskuer av gjengen, siden jeg ikke legger fra meg spor :fnise: . Her får jeg vite alt om dere, også deler jeg ingenting om meg selv om dagen :klaske:

Nytt siden sist:

- Vi har vært på 6 ukerskontroll. M var over gjennomsnittet på alt. Lille tjukka :fnise: Hun veide over 5 kg og var 57 cm lang (mot 3395 g og 49 cm da hun ble født). Ellers så alt bra ut. Hun var fryktelig overtrøtt da vi var der, så ble et fryktelig slitsomt besøk. Heldigvis ligger helsestasjonen rett over veien, så det var ikke så langt hjem.

- M har blitt mye enklere :bolledeig: . Hun sover som regel 12 timer om natta, med pauser til amming og annet. Hvordan gjør dere det med bleieskift om natta? Selv legger jeg et håndle under rumpa hennes der hun sover og bytter bleie der. Men synes det er så stress å vite hvor ofte jeg skal gjøre det. Gjør jeg det for ofte, kan jeg vekke henne unødig. Gjør jeg det for sjelden, kan hun bli sår. Btw, M har blitt litt sår på innsiden av lårene og på tissen. Kan vel ikke smøre med sinksalve der?

- M ønsker ikke så mye nærkontakt mer. Hun klamret seg jo fast og hengav seg til alle som ville kose i begynnelsen. Hadde et enormt nærhetsbehov og vi har gitt henne det. Nå er hun mer opptatt av farger, lyder og bevegelser. Helst vil hun sitte i stolen sin, men det skal hun jo ikke gjøre for mye har jeg skjønt. Hun kan bli rasende når vi tar henne vekk fra bie-figuren på stellebordet :ler:

- M klarer å sove alene :strix: Det gjorde hun ikke før. Før sov hun mye oppå meg. Om natten sover hun fortsatt i ammemadrassen ved siden av meg. Om dagen har vi ikke fått en god rutine ennå. Hun ender ofte med å sove i senga om dagen og, siden hun sovner etter å ha blitt liggeammet. Gidder ikke vekke henne for at hun på død og liv skal sove i vogna si på dagen.

- Her om dagen sovna M av seg selv. Hun var lys våken da jeg gikk ut av soverommet. Ville teste om hun klarte det og det gjorde hun. Hun klarer og å roe seg innemellom når hun våkner. Før skreik hun til vi tok henne opp.

- M smiler masse og er generelt verdens kuleste baby (sånn helt objektivt sett :fnise: )

- Jeg har funnet ut av kafèturer med baby er oppskrytt (for min del ihvertfall). Mer styr enn glede. Så her skal jeg holde meg til hjemmebesøk foreløpig.

- Jeg er i gang med litt trening. Ikke store greiene, men er ivrig. Fortsatt ikke helt bra i bekkenet og er generelt i dårlig form, men det kommer seg. Jeg jobber ihvertfall målrettet. Kniper som bare det og ;) Synes dog at dette tar lang tid, utålmodig som jeg er. Veier rundt 64 nå, mot 58 da jeg ble gravid. Føler meg ikke spesielt lekker, så vil ned litt til før jeg føler meg konfortabel. Er flink til å ikke spise noe særlig søtt, men har sykt abstinenser.

Ha en god påske, jenter :klemmer::sol::vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Kjapt innom...

Ta ting i ditt tempo og skift når du føler hun trenger det :rodmer:

Vi pleier å bruke Olje fra Dr.greve ( tror det er ett fett hvilken du bruker) men det virker iallefall mye bedre enn zink salve synes vi da :jepp:

Lykke til og god påske :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...