Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Så bra at det kom frem så fort! :tommelsmil: Finnes instruksjonsvideo på youtube blant annet.

Jeg syntes bilsete med baby i var helt umenneskelig tungt å bære i starten. Sa til meg selv at jeg aldri skulle bære han rundt i det. Men nå er det ikke så verst lenger :klo: Tror jeg må ha blitt sterkere, for babyen har hvertfall ikke blitt lettere! :lol: Andre orker nesten ikke å bære det for meg i det hele tatt, så tydelig at jeg har blitt sterk :nigo:

Skal sjekke ut youtube. Hva heter det på engelsk egentlig?

Har vel mistet litt muskelmasse i løpet av graviditeten og. Merker jeg blir litt sterkere av amminga og. Bygger opp med puter, men blir jo litt holding og.

Du, hvor gammel var Goffel da vi var på treff? kom til å tenke på det istad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Goffel var ca 3 mnd da :) Hvis det var i midten av november? :klo: Det var rett før Bolla ble født, men husker selvfølgelig ikke når det var da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den samme dag, men sjekka ikke posten før på kvelden. Tusen takk :jepp: . Send meg kontonr og beløp, så fører jeg over :)

Ikke tenk på det, se på det som verdens kjipeste barselsgave. :fnise:

Håper du vil dele bilder av skjønnheten etterhvert. Evt. bli venn med meg på Facebook om du har bilder der. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering Becky :) Synes det høres ut som du koser deg og er så flink jeg :)

Tenk at termin er nå ja.. herlighet.. Så bra hun kom litt tidligere, det er ganske skummelt med overtid ja.. Men så går jo det stort sett bra også da, så det er godt å vite :)

Synes bilstolen med baby oppi er tungt selv jeg, men man blir nok sterkere ja. Husker det da jeg var praktikant i USA en liten stund og bar rundt på en liten en på 15mnd - merket godt forskjell etterpå faktisk, at jeg var blitt sterkere.. Så snart drasser vi rundt på de uten problem ;)

Gleder meg til å hilse på dere begge to når dere orker :)

Sist treff du var på Becky var 20.okt, så mener å huske Goffel var rundt 3 måneder ja :) Ganske på datoen omtrent (han er jo født 19.aug) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå går amminga veldig bra, men hun skal jo ha melk HELE tiden. Lurer på om det er økedøgn på gang allerede. Ikke tror jeg hun bare bruker det som kos, for hun gulper nesten ikke. Ville tro hun hadde gulpet opp det overflødige om hun spiste for mye. Tror vi er oppe i 16 ganger siden midnatt i dag. Merker jeg blir ganske sliten. I går tror jeg hun spiste rundt 14 ganger (eller tror egentlig det var mer). Får se hvordan det blir etterhvert. De første ukene er jo unntakstilstand, etter hva jeg forstått. Har og forstått det slik at de ikke kan bli bortskjemte eller lære vaner såpass tidlig. Så gir henne all den nærheten og maten hun ber om.

Ja! Bare kom på besøk en gang du er i den fine byen min ;):jepp:

___

Ellers så sover hun endelig. Skriver fort nå, for vet ikke når hun våkner. Hun krever som sagt ganske mye oppmerksomhet og mat. Men det som er bra er at hun er lett å roe. Er enten å gi henne mat eller nærhet. Ser tendenser til at det er jeg som klarer å roe henne nå. Viktig at mannen ikke gir opp nå. Vurderer å pumpe meg eller begynne med litt MME, slik at han og har muligheten til å roe henne på den måten. Blir slitsomt for meg og å alltid måtte være tilgjengelig. Får nesten ikke såist og gått på do til tider. I går fikk jeg akutt vondt i magen fordi jeg ikke hadde rukket og gått på do. Ting tar litt lengre tid nå og, siden jeg revna litt bakover (sorry ekle detaljer).

Så flott at amminga går bra! Jo er først nå melka kommer ordnlig i gang(ved 1 uke) så ikke rart hun har lyst å henge i puppen. Det går over, men øking kan komme så ofte som hver 14 dag, og kan vare i noen dager...........beste tips er å ta det med ro, legg henne til så ofte hun vil, og for deg er det viktig å drikke, MASSE vann.........og husk å spise.......sånn får du melka opp fortere.

du kan ikke bortskjemme henne så liten nei. Husk at hvis du gir mme så tidlig kan det fort bli puppenekt....ved flaska kommer melka fortere og da gidder dem ikke jobbe for mm. Mannen din kan i grunn gjøre alt annet en å gi bryst. Han bør finne sin måte å roe henne..........her funket det for mannen min å holde henne så hun lå i armene hans, og at han hadde kort topp så hun kunne lukte/slikke armen hans.......var hennes "smokk" når han holdt henne.........og ble veldig rolig.

Husk hun dør ikke av at du må på do og at hun gråter litt, sånn er det bare, og du venner deg til det.......man må også leve livet vettu. Ellers husker jeg hvis jeg var alene at jeg tok og hadde henne i swaddling og la henne ligge på gulvet mens jeg var på do(hadde håndkle under).

uff ikke godt å revne.........men det går vel over :kose:

ja jeg sier definitivt ifra om jeg er i byen din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk hun dør ikke av at du må på do og at hun gråter litt, sånn er det bare, og du venner deg til det.......man må også leve livet vettu.

Dette synes jeg også var svært vanskelig i starten.. Mannen fikk meg til å øve meg på at han skrek litt mens jeg var på do før han gikk tilbake på jobb, for jeg kunne også gå en hel dag uten å gå på do før det var smertefullt. Nå er det ikke noe problem og han tåler å være alene selvom han skriker litt. Det er jo ikke lang tid man er der inne, men forstår så godt hvordan du føler det..

Øv deg litt du også mens mannen er hjemme, så klarer du det når han drar tilbake på jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk 1 uke allerede :rodmer:

Ja, jeg veit :rødme: Snart er det din tur, Milla. Har ikke fått vært noe særlig i andres bøker i det siste, men nå må jeg komme meg inn i din snart :popcorn:

Goffel var ca 3 mnd da :) Hvis det var i midten av november? :klo: Det var rett før Bolla ble født, men husker selvfølgelig ikke når det var da :sjenert:

Tusen takk, så snilt av deg å finne frem link :klemmer: . Skal sjekke den ut etterpå. Blir sliten av å holde henne hele tiden.

Bare lurte på hvor langt du var i løpet da. Hadde ikke klart å komme meg ut på treff nå, for å si det sånn.

Ikke tenk på det, se på det som verdens kjipeste barselsgave. :fnise:

Håper du vil dele bilder av skjønnheten etterhvert. Evt. bli venn med meg på Facebook om du har bilder der. :sjenert:

Tusen takk :klemmer: . Blir helt overveldet over hvor snille dere er. Vil vel heller kalle det verdens mest nyttige barselgave.

Pm er sendt :jepp:

Så koselig å lese om hverdagene deres!! :rodmer: De er ikke så ulike våre i grunn... :)

Jeg får bla meg tilbake i dagboka di og lese nøyere om deres første dager. I begynnelsen synes jeg M likna litt på A i munnpartiet. Men nå forandrer de seg så fort og så at de ikke var så like likevel da jeg så bilde av A da jeg kom hjem fra facebook.

Like mye amming og kos hos dere og? Får du sovet noe særlig? Stemmebåndene til M er og i orden :fnise: Husker du sa det om A og. Må le når hun vræler av full hals av å bli skiftet på. Hun har det sååå forferdelig liksom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Så koselig å lese om hvordan det går med dere :rodmer:

Tenk at det er gått 1 uke allerede...tia flyr enda skjønner jeg :fnise:

Er det noen mulighet for å se et bilde? :sjenert: Evt om du vil bli min venn på facebook? Er veldig nysgjerrig her kjenner jeg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering Becky :) Synes det høres ut som du koser deg og er så flink jeg :)

Tenk at termin er nå ja.. herlighet.. Så bra hun kom litt tidligere, det er ganske skummelt med overtid ja.. Men så går jo det stort sett bra også da, så det er godt å vite :)

Synes bilstolen med baby oppi er tungt selv jeg, men man blir nok sterkere ja. Husker det da jeg var praktikant i USA en liten stund og bar rundt på en liten en på 15mnd - merket godt forskjell etterpå faktisk, at jeg var blitt sterkere.. Så snart drasser vi rundt på de uten problem ;)

Gleder meg til å hilse på dere begge to når dere orker :)

Sist treff du var på Becky var 20.okt, så mener å huske Goffel var rundt 3 måneder ja :) Ganske på datoen omtrent (han er jo født 19.aug) :)

Takk for skryt. Merker at jeg blir veldig glad om dagen når folk sier jeg er flink. Uansett om folk sier det for å være høflig eller ikke ;)

Gleder meg til armene mine buler av all bilstolløftinga :fnise:

20. okt? Da var vel Goffel 2 mnd? :klø: Eller tenker jeg feil? :klø:

Så flott at amminga går bra! Jo er først nå melka kommer ordnlig i gang(ved 1 uke) så ikke rart hun har lyst å henge i puppen. Det går over, men øking kan komme så ofte som hver 14 dag, og kan vare i noen dager...........beste tips er å ta det med ro, legg henne til så ofte hun vil, og for deg er det viktig å drikke, MASSE vann.........og husk å spise.......sånn får du melka opp fortere.

du kan ikke bortskjemme henne så liten nei. Husk at hvis du gir mme så tidlig kan det fort bli puppenekt....ved flaska kommer melka fortere og da gidder dem ikke jobbe for mm. Mannen din kan i grunn gjøre alt annet en å gi bryst. Han bør finne sin måte å roe henne..........her funket det for mannen min å holde henne så hun lå i armene hans, og at han hadde kort topp så hun kunne lukte/slikke armen hans.......var hennes "smokk" når han holdt henne.........og ble veldig rolig.

Husk hun dør ikke av at du må på do og at hun gråter litt, sånn er det bare, og du venner deg til det.......man må også leve livet vettu. Ellers husker jeg hvis jeg var alene at jeg tok og hadde henne i swaddling og la henne ligge på gulvet mens jeg var på do(hadde håndkle under).

uff ikke godt å revne.........men det går vel over :kose:

ja jeg sier definitivt ifra om jeg er i byen din :klem:

Rart de ikke lager flasker der babyene må suge hardt :klø:

Snakka med helsesøster i dag. Hun sa at det var vanlig at spedbarn spiste så ofte siden magesekkene er så små. Får vel bare innstille meg på at det blir som dette en stund. Ble bare litt overraska. Trodde man amma hver 3-4 time... Ikke her nei :fnise:

Ja, vi jobber med at mannen skal finne sin måte å roe henne ned på. Men nå har ikke han den fordelen at han har pupp eller har hatt henne inni seg i 9 mnd. Så han må jobbe for det på en helt annen måte enn meg. I stad klarte han roe henne helt selv. Gøy å se at det går fremover. Etterhvert begynte hun å suge på brystvorta hans - utenfor t-skjorta :ler: Skal få mannen til å tagge meg om han legger det ut på facebook. Har ikke fått kommet så langt at jeg har fått lagt ut no bilder ennå selv.

Ja, jeg vet. Hun må nok skrike litt innimellom. Tenker og at jeg må ta med henne inn på badet når jeg skal dusje når mannen begynner med jobb igjen.

Ja, kom innom om det passer seg sånn. Lett å finne frem :jepp:

Dette synes jeg også var svært vanskelig i starten.. Mannen fikk meg til å øve meg på at han skrek litt mens jeg var på do før han gikk tilbake på jobb, for jeg kunne også gå en hel dag uten å gå på do før det var smertefullt. Nå er det ikke noe problem og han tåler å være alene selvom han skriker litt. Det er jo ikke lang tid man er der inne, men forstår så godt hvordan du føler det..

Øv deg litt du også mens mannen er hjemme, så klarer du det når han drar tilbake på jobb ;)

Synes det går greit så lenge jeg vet at han holder på med henne. Er verre når jeg vet hun er alene. Men jo, man kommer liksom ikke utenom at de må skrike litt innimellom. Hvis ikke ville ihvertfall jeg blitt sprø til slutt av å alltid måtte være 100% tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om hvordan det går med dere :rodmer:

Tenk at det er gått 1 uke allerede...tia flyr enda skjønner jeg :fnise:

Er det noen mulighet for å se et bilde? :sjenert: Evt om du vil bli min venn på facebook? Er veldig nysgjerrig her kjenner jeg :rodmer:

pm :)

Må bare si til deg som ikke har født ennå (Gjelder forsåvidt Milla, Vingle og andre og). Jeg sitter igjen med en god opplevelse av fødselen :jepp: Legger ut fødselshistorie etterhvert. Har bare ikke hatt tid ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lærer etterhvert å høre forskjell på "nå må du komme med én gang mamma"-gråt og "jeg bare klager litt, men det haster ikke"-gråt. ;)

Har sett bilde på FB nå, så nydelig hun er! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart de ikke lager flasker der babyene må suge hardt :klø:

Snakka med helsesøster i dag. Hun sa at det var vanlig at spedbarn spiste så ofte siden magesekkene er så små. Får vel bare innstille meg på at det blir som dette en stund. Ble bare litt overraska. Trodde man amma hver 3-4 time... Ikke her nei :fnise:

Ja, vi jobber med at mannen skal finne sin måte å roe henne ned på. Men nå har ikke han den fordelen at han har pupp eller har hatt henne inni seg i 9 mnd. Så han må jobbe for det på en helt annen måte enn meg. I stad klarte han roe henne helt selv. Gøy å se at det går fremover. Etterhvert begynte hun å suge på brystvorta hans - utenfor t-skjorta :ler: Skal få mannen til å tagge meg om han legger det ut på facebook. Har ikke fått kommet så langt at jeg har fått lagt ut no bilder ennå selv.

Ja, jeg vet. Hun må nok skrike litt innimellom. Tenker og at jeg må ta med henne inn på badet når jeg skal dusje når mannen begynner med jobb igjen.

Ja, kom innom om det passer seg sånn. Lett å finne frem :jepp:

Ja altså tror det er vanskelig å lage noe som ikke renner lettere en puppen da det er en spesiel måte å "melke" et bryst.....du skjønner sikkert hva jeg mener hvis du har lært deg å håndmelke(noe jeg anbefaler som kan være nyttig fra tid til annen).

Tommee tippee flaskene med tut 0-3 måneder går ganske sakte, og dr. brown flaskene tror jeg.

Ja er jo anarledes med gutta, de må finne sin måte, og er ikke sikkert de roer barna på den måten som funker for oss.....i starten funket puppen her HVER gang, nå er det vanskeligere :sur:

:fnise: suge brystvorta utenfor tskjorta.....noen som er sulten ja hehe.....og ja de har små magesekker og morsmelk fordøyer lett. Du vet jeg ammet hver 2 time i starten, og var ca hver 4 på natta. Synes mange mente jeg MÅTTE drøye det til 3timer, men herrigud personlig synes jeg brystet er like mye trøst som næringsbehov....så ha det i bakhodet ;)

Har dere vippstol?? den lå Bumba i når jeg måtte dusje og mannen var ikke hjemme, hadde den bare in på badet, og den vi har har vibrering, så hun sovna bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lærer etterhvert å høre forskjell på "nå må du komme med én gang mamma"-gråt og "jeg bare klager litt, men det haster ikke"-gråt. ;)

Har sett bilde på FB nå, så nydelig hun er! :hjerte:

Foreløpig hører jeg forskjell på sutring og WRÆÆÆL, men forhåpentligvis hører jeg forskjell på wrælene og.

Tusen takk :jepp: Og i lige måde. Nå har jeg sett din før da, men synes han ser ut som en liten mann :fnise:

Er navnet ditt kallenavn/forkortelse eller "ekte"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest kenghuru

pm :)

Må bare si til deg som ikke har født ennå (Gjelder forsåvidt Milla, Vingle og andre og). Jeg sitter igjen med en god opplevelse av fødselen :jepp: Legger ut fødselshistorie etterhvert. Har bare ikke hatt tid ennå.

Da har jeg lagt deg til og gleder meg :)

Ser forresten du har nevnt ang bruk av flaske...vet ikke om det er noe helt annet, men mamma jobber med apotekvarer og kom i dag med en helt ny flaske som vistnok skal være kjempebra i forhold til at den er laget/utviklet som en brystvorte både i forhold til utseende og funksjon av luft ut og inn...den heter Medela Calma og er designet for bruk av morsmelk.

Gleder meg til å lese fødselshistorien din :jepp:

Jeg har virkelig få tanker om hvordan det skal gå her...prøver å ha en innstilling at det går som det går, så bare blodtrykket mitt går ned så lillegutt kan få kose seg hos meg den tiden han skal blir det nok veldig bra :) Og etter min helg på Ullevål vet jeg nå hvertfall at jeg er i gode hender av jordmødrene der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er navnet ditt kallenavn/forkortelse eller "ekte"?

Nei, det er utrolig nok det jeg heter, med et skikkelig gammelt norsk navn til mellomnavn. Verdens snåleste kombinasjon som ikke passer sammen litt engang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså tror det er vanskelig å lage noe som ikke renner lettere en puppen da det er en spesiel måte å "melke" et bryst.....du skjønner sikkert hva jeg mener hvis du har lært deg å håndmelke(noe jeg anbefaler som kan være nyttig fra tid til annen).

Tommee tippee flaskene med tut 0-3 måneder går ganske sakte, og dr. brown flaskene tror jeg.

Ja er jo anarledes med gutta, de må finne sin måte, og er ikke sikkert de roer barna på den måten som funker for oss.....i starten funket puppen her HVER gang, nå er det vanskeligere :sur:

:fnise: suge brystvorta utenfor tskjorta.....noen som er sulten ja hehe.....og ja de har små magesekker og morsmelk fordøyer lett. Du vet jeg ammet hver 2 time i starten, og var ca hver 4 på natta. Synes mange mente jeg MÅTTE drøye det til 3timer, men herrigud personlig synes jeg brystet er like mye trøst som næringsbehov....så ha det i bakhodet ;)

Har dere vippstol?? den lå Bumba i når jeg måtte dusje og mannen var ikke hjemme, hadde den bare in på badet, og den vi har har vibrering, så hun sovna bare :)

Forløpig har jeg bare klemt frem litt melk noen ganger, så M ikke skal suge så hardt med en gang. Har ikke prøvd å melke ordentlig ennå. Huff, "melke", kroppene våre er bare helt overgitt til disse bebisene. Nå skal vi melkes og :fnise:

Takk for tips ang flasker. Ja, her er det puppen som funker + kos og nærkontakt da. Tror hun er sulten, for hun gulper lite. Tror hun deler opp mpltidene egentlig, for hun spiser mye i perioder. Nå spiste hun for eksempel 4 ganger på veldig kort tid. Husker ikke hvor lang tid det tok. Tror hun snart skal igjen og. Tipper det blir bedre når magesekken blir større. På sykehuset sa alle barnepleierne og jordmødrene forskjellig ang hyppighet. Var ei som sa at selvregulering er "det nye", og synes vel egentlig det høres mest fornuflig ut. Naturen har sin måte å ordne opp i, tenker jeg.

Vet ikke helt hva jeg mener om pupping som kos/trøst. Tenker egentlig at det kan koses på andre måter og at jeg ikke vil ha henne hengende i puppen mer enn nødvendig, men det kan jo hende jeg forandrer mening etterhvert.

Ja, vi har vippestol, så takk for tips :jepp: . Vi har ikke fått pakket den ut ennå, men det må vi få gjort.

Så kos å lese om de første hverdagene deres! :rodmer:

Gleder meg ikke noe mindre til lillegutt kommer nå!

Ja, bare gled deg. Dette er superkoselig :rødme:

Da har jeg lagt deg til og gleder meg :)

Ser forresten du har nevnt ang bruk av flaske...vet ikke om det er noe helt annet, men mamma jobber med apotekvarer og kom i dag med en helt ny flaske som vistnok skal være kjempebra i forhold til at den er laget/utviklet som en brystvorte både i forhold til utseende og funksjon av luft ut og inn...den heter Medela Calma og er designet for bruk av morsmelk.

Gleder meg til å lese fødselshistorien din :jepp:

Jeg har virkelig få tanker om hvordan det skal gå her...prøver å ha en innstilling at det går som det går, så bare blodtrykket mitt går ned så lillegutt kan få kose seg hos meg den tiden han skal blir det nok veldig bra :) Og etter min helg på Ullevål vet jeg nå hvertfall at jeg er i gode hender av jordmødrene der :)

Takk for tips ang flaske. Skal sjekke det ut :jepp:

Viktig å ha et åpent sinn ang fødsel, tenker jeg. Det blir virkelig ikke som man planlegger. Disse bebisene har sin egen plan, virker det som :fnise:

Nei, det er utrolig nok det jeg heter, med et skikkelig gammelt norsk navn til mellomnavn. Verdens snåleste kombinasjon som ikke passer sammen litt engang. :fnise:

Veldig fint fornavn ihvertfall :jepp: (vet ikke hva mellomnavnet ditt er).

___

Ellers har jeg prøvd bæresjalet i dag. Funket greit, men må nok trene litt mer :)

Nå vil hun ha mat igjen her, gitt.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og legger igjen et lite spor :klemmer: Jeg leser mer enn jeg skriver, sånn at du er klar over det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...