Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Gratulerer med ti-års dagen deres :) tenk så lenge da! Og så er dere jo ganske unge og- godt gjort!

Synes denne matplanen din virker kjempelur! Tror jeg må kopiere ideen din når det blir min tur :jepp:

Innom og leser her mer enn jeg legger igjen spor om dagen, bare så du vet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:danse: Gratulerer med 10-års dag :danse:

Håper dere har hatt en fin dag sammen :)

Og så deilig at du endelig klarer å kose deg som gravid...det er jo en fantastisk følelse når man endelig finner den :) Krysser fingrene for at du klarer å holde på kosen frem til snuppa kommer :rodmer:

Tusen takk :klemmer: . Vi gjorde egentlig ikke noe spesielt i dag, men har hatt en veldig hyggelig helg. Er hverdagen som betyr noe mener nå jeg og er begrensa hva vi kan finne på nå om dagen ;). Dessuten så er "alle" ute og gjør noe på Valentines Day.

Ja, det er helt herlig når man klarer å nyte det. Klarte det og da jeg ble sykemeldt første gang. Trente og koste meg masse. Nå har jeg plutselig blitt skikkelig utålmodig igjen da. Huden har sprukket opp på den ene siden. Ja, jeg er forfengelig, men vil at hun skal komme ut så det ikke sprekker opp mer :sjenert: . Går opp (minst!) en kg i uka nå. Mye vann, men ikkeno gøy likevel. Vil selvsagt ha henne ut av andre grunner og, men dette bidrar ikke akkurat på utålmodigheten min ;) Nei, får lære litt av deg og Milla som er så flinke til å nyte dagene som gravid :jepp:

:strix: 10 årsdag :strix:

Gratulerer med 10-årsdag! :hjerte:

:klemmer:

Gratulerer med 10 årsjubileum! :jepp:

Tusen takk, jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp Hurra for 10 år!! Fantastisk! Vi har bare vært sammen i 3.5 år faktisk, litt pinlig i grunn, men sånn er det nå når man vet det med én gang at det er han/hun man skal gifte seg med ;)

Ja, jeg var helt sinnsykt sliten da jeg fødte, men det gikk og det gikk veldig fint :Nikke: Så dette skal gå helt bra for deg også, bare prøv å få deg den søvnen du kan få sier jeg! Da jeg endelig fikk sove litt var jeg på 10.dagen tror jeg det var, uten søvn og da var jeg skikkelig irritert på alt og alle og gråt masse fordi jeg var så sliten. Men søvn hjelper masse og nå går det veldig bra. Gleder meg til å høre om fødsel, se bilder av lille jenta di og treffe dere når du orker treff igjen :)

Pinlig? Det er da absolutt ikke pinlig. Det viktigste er at man er sikker på hverandre. Tror det endel som har vært sammen fra de var ungdommer som bare er sammen av vane og. Da er det bedre å møte hverandre "sent" og være sikre på hverandre. Tror man vet mer hvem man er og hvem man vil ha om man møter partneren sin som voksen istedenfor ungdom. Så, fordeler og ulemper med alt. Men når det det først har funka så lenge, så er det bare såååå koselig :rødme: . Er så ubeskrivelig glad i mannen min, mye med tanke på at vi har vært sammen så lenge og kjenner hverandres å godt. Dessuten er jeg fortsatt forelska og det er veldig godt :rødme:

Skjønte du det med en gang altså? At det var han du ville gifte deg med? :)

Oi, 10 dager. Trodde du snakka om 3 jeg.. Men tenk at du fikk det til! Det skal du være stolt av :jepp: Selv om det nok ikke var en god opplevelse er det viktig at du tar med deg dette videre. Når du har klart noe sånt, har bevist for deg selv at du kan klare alt :)

Ja, jeg skal sove og slappe av masse. Takk for tips. Føles rart å tenke på at jeg snart skal legge ut bilder og ta med babyen på treff :rødme: Føles så fjernt, men samtidig så nært.

Gratulerer med ti-års dagen deres :) tenk så lenge da! Og så er dere jo ganske unge og- godt gjort!

Synes denne matplanen din virker kjempelur! Tror jeg må kopiere ideen din når det blir min tur :jepp:

Innom og leser her mer enn jeg legger igjen spor om dagen, bare så du vet :klem:

Hei Zia, så godt å høre fra deg. Har tenkt mye på deg. Håper torsdagen kan bli et lyspunkt i livet ditt, selv om det nok føles rart nå. Ta en dag av gangen og husk og pust, selv om det kanskje føles som pusten er slått ut av en.

Husk at du ikke trenger å være sladris om du ikke orker, selv om jeg selvsagt synes det er kjempekoselig at du er det.

Ja, kanskje er det ikke lenge før du trenger en sånn matplan selv :lur::jepp:

Takk for gratulasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget akkurat at jeg ikke har tippet fødedato på deg! 6. mars er det ingen som har tatt enda, så da tar jeg den! :jepp:

Nå er det ikke lenge igjen!!! :hoppe: Føler du deg klar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 10 år Becky! Det er jo kjempeflott :rodmer:

Tusen takk, Vingle :klemmer: Ja, er ganske fornøyd med den ;)

Jeg oppdaget akkurat at jeg ikke har tippet fødedato på deg! 6. mars er det ingen som har tatt enda, så da tar jeg den! :jepp:

Nå er det ikke lenge igjen!!! :hoppe: Føler du deg klar?

Tror jeg spurte om folk ville tipperundt den tiden du fødte, så ikke så rart. For øvrig så tror jeg at jeg var ganske nærme med tippinga di. Tippa dagen etter termin om jeg ikke husker feil :)

Svarer på spm under :)

Gratulerer med 10-årsdagen! :hoppe: Dere ser så flotte ut sammen :rodmer:

Lurer på det samme som Cypress! :hoppe::klem:

Takktakk :klemmer: . Velger de beste bildene på facebook da :fnise: Ser ikke akkurat sånn ut nå :sjenert::fnise:

Om jeg er klar? Vel.. både ja og nei. Mest ja egentlig. Har jo vært veldig nervøs, av forskjellige grunner. Har fortalt det til jordmor og fått ekstra samtaler. Fint og flott det, men føler at hun fremstiller meg som så veldig nervøs og så veldig skjør. Syns og hun fokuserer veldig på at jeg fokuserer veldig på vondtene mine og det gjør jeg ikke. Jeg er sikker på at veldig mange andre ikke hadde taklet å jobbe med de vondtene jeg har hatt, men det har jeg klart. Fikk skryt for det, men synes som sagt hun har litt feil fokus noen ganger. Jeg trenger ikke være mer selvkritisk nå, det er jeg nok som det er. Ja, jeg er nervøs og ja, jeg har/har hatt vondt, men jeg kan da ikke være den eneste? Synes vel heller bare jeg har vært flink til å sette ord på ting. Tror virkelig ikke på at "alle andre" bare er avslappa, ikke har vondter og ikke har bekymringer rundt fødsel. Her om dagen sa hun faktisk "ja, så får vi prøve å få deg igjennom dene fødselen på et vis". Hun mener ikkeno vondt med det og jeg liker henne godt, men dette irriterer meg litt. Vil heller høre "at selvsagt klarer du dette. Hvorfor skulle du ikke det?".

Så dette har stresset meg litt i det siste. Føler at jeg nesten ikke kan si noe mer. Vil ikke bli sett på som en skikkelig nut case. Samtidig så tar de vel ekstra hensyn om de tror jeg er så fryktelig skjør, så jeg bør vel bare heve meg over det. Er nok ikke så ille som jeg tror, men bare liker ikke den følelsen.

Begynner å bli veldig klar for å få henne ut. Ikke så nervøs som jeg har vært. Mye av grunnen er at jeg bare vil bli ferdig. Fryktelig sliten og lei av vondter. Får ikke i meg ordentlig mat heller, siden fordøyelsen min ikke funker så bra. (noe som ifølge jordmor er fordi det jeg sånn jeg reagerer på ting, for det er "sånn jeg er" :kjefte: Åååå, liksom min feil alt sammen. Ble så glad da oppdaget en muskelknute, for da var det ikke min feil).

Nei, kanskje trenger jeg noen å få ut frustrasjonen på nå. Er ganske psykisk påkjennende å gå slik å vente. Vil føde nå, samtidig som jeg jo er nervøs for fødsel. Samtidig så er jeg og nervøs for å gå over. Blir litt ambivalent hele greia. Samtidig så skal man klare å motivere seg for nye dager. Må passe på alt jeg spiser hele tiden for å ikke få vondt i magen. Klarer nesten ikke reise meg fra senga pga bekkenvondt, så må mobilisere veldig med krefter hver gang jeg skal opp. Sier jeg ikke til meg selv "dette klarer du" når jeg skal opp, så kommer jeg meg faktisk ikke opp. Rare greier. Da jeg sa til jordmor at jeg er redd for å ikke klare å komme meg opp, fikk jeg kommentar om at "du hadde klart å komme deg opp om det brant". :kjefte: Huff, jeg er irritert på henne i dag. Er nemlig sånn at hvis jeg gjør en feil bevegelse på bekkenet, kan jeg risikere å nesten ikke klare å gå resten av dagen og evt neste dag. Man blir sliten av å ha det sånn. Men da er det vel jeg som fokuserer for mye på at det er vondt. Man skal visst klare å ikke tenke på det. Da går det fortere over og er lettere å komme seg igjennom. Sikkert fornuftig og riktig, men noen ganger trenger man bare et klapp på skulderen.

Begynt å bli litt redd for å gå over tiden. Vet egentlig ikke hvorfor. Synes mye av grunnen er at man må gå så langt over. 14 dager synes jeg er alt for mye. Tenker at det er grunn til at man setter i gang på termin i USA og Austalia. Jeg er uansett redd for det, men ble blankt avvist med at det måtte jeg ikke tenke på nå og at man setter i gang 14 dager over. Dette gjør at jeg ikke føler meg trygg. Hadde jeg visst at vi hadde en plan (som jeg var komfortabel med), hadde det vært noe helt annet. Tror jeg skal ta opp dette til mandag. Ønsker å prøve den ballongtingen timen jeg har etter termin. Det er jo ikke å sette i gang, men kan hjelpe. Noen som har noen tanker om det?

Vet ikke om jeg svarte helt på spørsmålet (og om alt var forståelig), men dette er tanker jeg har rundt fødsel og siste dager av svangerskapet nå. Gleder meg til å møte den lille. Heldigvis ble dette fort bedre. Men føler meg ikke trygg og rolig nå. Må jobbe for å finne tilbake til den følelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en uke igjen til termin nå! :hoppe:

Det går fort til du får holde den lille i armene dine nå!

Å helsekortet mitt står det at jeg visst nok er på overtid en uke etter termin. Men det betyr at jeg da blir satt igang eller ikke aner jeg lite om ennå. Må vel fiske litt om det når det nærmer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Becky! :klemmer:

Slutten av svangerskapet er jammen ikke bare bare, man er SÅ klar for å få det overstått, men likevel så er det skummelt siden man ikke vet helt hva man går til, hvertfall når man er førstegangs. Jeg er enig med deg, det høres ut som om jordmoren din håndterer dette på en litt dum måte.

Jeg kjenner meg igjen i bekymringene dine, selv om det var en litt annerledes situasjon her da, her var det jo pga. seteleie. Tenkte mye på det at mange andre land automatisk tar KS ved seteleie, og at det er en grunn til det. Mens her ville de tvinge meg til setefødsel, i tillegg til at det faktisk var tvillinger jeg ventet. Det irriterer meg at helsevesenet skal være så bestemte og avfeie bekymringene våre på den måten. :kjefte: Synes de kan ha litt mer respekt for den gravides ønsker og bekymringer, for det er faktisk de kvinnene som skal gå gjennom dette, og ikke disse legene som sitter og skal bestemme alt. Som du sier så føler man seg så mye tryggere om man har en plan som man er komfortabel med, slik at man vet litt bedre hva som skal komme til å skje.

Hva er ballongtime forresten? Uansett, om det kan hjelpe så go for it! :fnise:

Håper lillejenta bestemmer seg for å komme ut nå veldig snart, slik at du får det overstått og slipper å bekymre deg noe mer for å gå over tiden. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem:

Skjønner godt at du ikke synes det er særlig hyggelig å bli sett på som en skikkelig nut case. Dårlig gjort av jordmoren å fremstille deg slik. Hun burde jo heller prøve å bygge deg opp synes jeg, i stedet for å si slikt hun gjør. Stadig overraskende hvor mange mennesker som jobber i helsevesenet som ikke har særlig gode sosiale antenner synes jeg.

Men bra du begynner å bli klar for å få henne ut da. Jeg tror jeg kommer til å få fødselsangst når det er min tur, så godt å lese at du ikke er så redd lenger siden du er sliten og lei av alle plager. Det er vel ganske vanlig det og har jeg skjønt :klemmer:

Blir så spennende fremover og se når hun bestemmer seg for å dukke opp :hoppe: Vil gjerne være sladris jeg altså! Men om du heller vil finne en annen som er litt mer "til stede" her så har jeg full forståelse for det :klem: Du velger akkurat hva du vil! Håper uansett å kunne komme i gang litt mer her etter hvert!

God fredag og helg Becky - måtte det skje noe spennende for deg i løpet av helgen :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Becky, jeg vet liksom ikke helt hva jeg har å si til dette jeg.. :sjenert: Synes så synd på deg og at du føler det sånn, men du kommer deg gjennom fødselen! Forstår du er engstelig og sånn, men det går fint og det er ikke så skummelt som du kanskje tror :kose:

Håper du får en kjempe fin helg og prøver å kose deg selv med vondter her og der. Hold ut, når hun kommer husker du nesten ikke hvordan det var engang, det er helt sant.. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en uke igjen til termin nå! Det går fort til du får holde den lille i armene dine nå!

Å helsekortet mitt står det at jeg visst nok er på overtid en uke etter termin. Men det betyr at jeg da blir satt igang eller ikke aner jeg lite om ennå. Må vel fiske litt om det når det nærmer seg!

Jepp, en uke og to dager er vel egentlig riktig. Med :hoppe: for 39 uker i dag :hoppe:. Tror det bare er Lillehammer som setter i gang 1 uke over. Vet ikke :vetikke:

Har du fått med deg at jeg har sendt en pm?

Yes, kjempeflott :jepp: . Har sendt mail til ammebutikken. Venter svar på om jeg får avbestilt :)

Hei Becky!

Slutten av svangerskapet er jammen ikke bare bare, man er SÅ klar for å få det overstått, men likevel så er det skummelt siden man ikke vet helt hva man går til, hvertfall når man er førstegangs. Jeg er enig med deg, det høres ut som om jordmoren din håndterer dette på en litt dum måte.

Jeg kjenner meg igjen i bekymringene dine, selv om det var en litt annerledes situasjon her da, her var det jo pga. seteleie. Tenkte mye på det at mange andre land automatisk tar KS ved seteleie, og at det er en grunn til det. Mens her ville de tvinge meg til setefødsel, i tillegg til at det faktisk var tvillinger jeg ventet. Det irriterer meg at helsevesenet skal være så bestemte og avfeie bekymringene våre på den måten. Synes de kan ha litt mer respekt for den gravides ønsker og bekymringer, for det er faktisk de kvinnene som skal gå gjennom dette, og ikke disse legene som sitter og skal bestemme alt. Som du sier så føler man seg så mye tryggere om man har en plan som man er komfortabel med, slik at man vet litt bedre hva som skal komme til å skje.

Hva er ballongtime forresten? Uansett, om det kan hjelpe så go for it!

Håper lillejenta bestemmer seg for å komme ut nå veldig snart, slik at du får det overstått og slipper å bekymre deg noe mer for å gå over tiden.

Nei, det er virkelig ikke bare bare. Jeg er vel egentlig litt nut case nå :fnise: . Mye tanker og følelser på en gang. Må virkelig ta en dag av gangen nå. Hun jordmoren er egentlig veldig grei altså. Er vel mer at måten hun sier ting på nå ikke passer helt med en høygravid, nervøs, hormonell...vel nut case ;)

Ballong? Det er en sånn de bruker med en gang når de skal sette i gang. Liten ballongsom plasseres øverst i skjeden for at ting skal utvides litt. Tviler på at jeg får, men kan jo høre. Det er jo ingen medisiner e.l. Vet at mange blir strippa (røska litt oppi der). Ser på dette som litt av samme greia :vetikke:

Guri land, du hadde det jo helt ekstremt mot slutten. DA hadde jeg virkelig følt meg utrygg da. Godt det ordna seg.

Innom med en klem

Skjønner godt at du ikke synes det er særlig hyggelig å bli sett på som en skikkelig nut case. Dårlig gjort av jordmoren å fremstille deg slik. Hun burde jo heller prøve å bygge deg opp synes jeg, i stedet for å si slikt hun gjør. Stadig overraskende hvor mange mennesker som jobber i helsevesenet som ikke har særlig gode sosiale antenner synes jeg.

Men bra du begynner å bli klar for å få henne ut da. Jeg tror jeg kommer til å få fødselsangst når det er min tur, så godt å lese at du ikke er så redd lenger siden du er sliten og lei av alle plager. Det er vel ganske vanlig det og har jeg skjønt :klemmer:

Blir så spennende fremover og se når hun bestemmer seg for å dukke opp. Vil gjerne være sladris jeg altså! Men om du heller vil finne en annen som er litt mer "til stede" her så har jeg full forståelse for det. Du velger akkurat hva du vil! Håper uansett å kunne komme i gang litt mer her etter hvert!

God fredag og helg Becky - måtte det skje noe spennende for deg i løpet av helgen.

Ånei, huff, du skal slippe å lese om slike bagateller du nå. Er bare overhormonell sutring jeg må få ut ;)

Er som sagt egentlig ganske fornøyd med jordmora. Kanskje trenger jeg noen å få ut frustrasjonen min på, også blir hun den nærmeste? :vetikke: . Men sier ifra om hun sier noe jeg ikke synes er greit neste gang. Dessuten vet jeg at hun har rett i noe av det hun sier, synes bare hun overdriver og overfokuserer på det. Noen ganger trenger man bare litt oppbacking.

Ja, man blir overraskende klar i løpet av 9 mnd :jepp: . Du som må igjennom så mye undersøkelser o.l. nå får jo trena deg skikkelig, så fødsel blir vel piece of cake etter det.

Selvsagt vil jeg ha deg som sladris :klemmer: . Jeg kommer til å være treig med å skrive uansett. Kommer til å slå av telefonen når det skjer noe og ikke sende ut meldinger før jeg er klar for det. Det har familien fått beskjed om. Så du må ikke inn her å skrive flere ganger om dagen uansett. Ja, men så bra, da er det avklart :klemmer:

___

Ny dag, nye muligheter :jepp: Ikke så mye som står på programmet. Skal vel se på tv og spise mariekjeks som vanlig :fnise: .

Takk for koselig ord, jenter. Setter vedlig pris på det. Kan ikke love at det ikke blir mitt siste hormonelle utbrudd før jeg føder. I går stod jeg og kjefta på tven :kjefte: . Måtte bare bytte kanal til slutt. Vanligvis klarer jeg å se forbi Jan Thomas sitt overfladiske forsøk på å være dyp, men ikke i går. Ble helt kvalm av hele fyren og stod og skreik til fyren :kjefte::fnise: Godt jeg ikke går og venter på fødsel ofte :sjsnert:

Ha en fin dag, kjære jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff Becky, jeg vet liksom ikke helt hva jeg har å si til dette jeg.. :sjenert: Synes så synd på deg og at du føler det sånn, men du kommer deg gjennom fødselen! Forstår du er engstelig og sånn, men det går fint og det er ikke så skummelt som du kanskje tror :kose:

Håper du får en kjempe fin helg og prøver å kose deg selv med vondter her og der. Hold ut, når hun kommer husker du nesten ikke hvordan det var engang, det er helt sant.. :Nikke:

Tusen takk, Dine :klemmer: . Hjelper å få sånne ord. Heldigvis har jeg det ikke sånn hver dag. Bare bygger seg opp noen ganger. Er mye bedre i dag :jepp: . Hjalp nok å få det ut i går ;) . Så nå er det en ting til jeg gjerne vil ha ut her, så bli dette bra :fnise:

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hih, åja, det er sånn man gjør med ballong altså. Rakk aldri å komme så langt at jeg trengte å tenke på sånt. :fnise: Kan ikke litt :sengekos: gjøre samme nytten hvis du ikke får sånn ballongtime? Eller det er kanskje ikke så fristende hvis du har veldig vondt for tiden, og mange mannfolk tror jo at de er så velutstyrte at de kan komme til å skade babyen (hverfall trodde min det). :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hih, åja, det er sånn man gjør med ballong altså. Rakk aldri å komme så langt at jeg trengte å tenke på sånt. :fnise: Kan ikke litt :sengekos: gjøre samme nytten hvis du ikke får sånn ballongtime? Eller det er kanskje ikke så fristende hvis du har veldig vondt for tiden, og mange mannfolk tror jo at de er så velutstyrte at de kan komme til å skade babyen (hverfall trodde min det). :gjeiper:

Egentlig bør jeg ikke begynne å tenke på sånt før jeg evt er over tida, men er bekymringsmodus om dagen. Joda, vi prøvde :sengekos: forrige helg. Får prøve det igjen nå. Men vet du, jeg ble skikkelig støl, er jo så dårlig form :fnise: . Så, ikke så lurt å være støl til en fødsel :ler: . Mannen er mer redd for at magen kan bli klemt og at babyen får vondt på den måten. Faktisk litt rart han ikke har trodd det andre. Ei venninne av meg prøvde faktisk :sengekos: et par uker før fødsel, men det gikk ikke fordi mannen stanga i hodet... Hodet hadde sunket så langt ned. Eller kanskje mannen hennes har så stor :ler: . Nei, men hun sa hun kunne kjenne hodet når hun kjente oppi der selv. Dekt av mormunnen selvsagt.

:klemmer:

:klemmer: Er du mer tålmodig enn meg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe huff da! :ler: Kan jo skjønne at man mister lysten litt når man faktisk kan KJENNE hodet til babyen da. :sjenert:

Da tror jeg faktisk jeg hadde kjørt på jeg. Litt forsiktig ihvertfall. Da er det jo like før. Tenker at det ikke er så mye som skal til før det går "hull på ballongen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...