Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et veldig rart svangerskap for jeg passerte uke 20 tre ganger..

Mye rot med terminen..

Jordmor hadde sin ut i fra vanlig 28 dagers terminberegning.

Jeg hadde min egen ut i fra min 35 dager syklus

Og UL termin hadde sin egen fordi jentene i våre familie er små.

Og på sykehuset strides de om hvorvidt jeg fødte i uke 34 eller 36, de heller mot 36 siden vi ikke skal ha noen oppfølging fra sykehus med tanke på prematuriet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde et veldig rart svangerskap for jeg passerte uke 20 tre ganger..

Mye rot med terminen..

Jordmor hadde sin ut i fra vanlig 28 dagers terminberegning.

Jeg hadde min egen ut i fra min 35 dager syklus

Og UL termin hadde sin egen fordi jentene i våre familie er små.

Og på sykehuset strides de om hvorvidt jeg fødte i uke 34 eller 36, de heller mot 36 siden vi ikke skal ha noen oppfølging fra sykehus med tanke på prematuriet :jepp:

Såpass ja ;) Godt babyen er her nå da. Hun skulle bare ha visst :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Hun skulle bare ha visst. Godt å ha henne på utsiden :)

Bedre med henne på utsiden enn på innsiden syntes jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg ikke vært her på såååå lenge!! :overrasket:

Hei, Becky!! :klem: Nå begynner det snart å bli spennende her inne også! :jepp:

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Hun skulle bare ha visst. Godt å ha henne på utsiden :)

Bedre med henne på utsiden enn på innsiden syntes jeg :fnise:

Gleder meg til å få min på utsiden og. Men skjønner egentlig ikke at det er en baby der inne. Åååå, som jeg gleder meg :bolledeig:

Har jeg ikke vært her på såååå lenge!! :overrasket:

Hei, Becky!! :klem: Nå begynner det snart å bli spennende her inne også! :jepp:

Ha en god dag!

Forhåpentligvis får du god grunn til å ta en liten KG-pause veldig snart :hoppe: Og håper for din del at jeg ikke sniker forbi deg i køen. Alt for lenge siden jeg har vært innom boka di og. Nå gjør jeg opp for det og er derimot innom hver dag :popcorn::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk opp for meg på fødestua, da det gjorde så utrolig vondt.. At jeg skulle jo faktisk bli mamma, og enda mer virkelig ble det når du får se den lille for første gang :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt endel på kosthold etter fødsel. Har skjønt at babyer kan få magevondt pga ting mor spiser, så jeg vil prøve å være litt føre var. Tenker at jeg vil ha en periode på 1-2 uker (?) med såkalte "trygge" matvarer. Så vil jeg innføre forskjellige matvarer litt etter litt. Det blir et kjedelig kosthold i begynnelsen, men det får bare være. Om ikke annet, så hjelper det meg med å gå ned i vekt.

Jeg tar veldig gjerne i mot innspill, både når det gjelder matvarer og - grupper :jepp: Noen ting jeg er litt usikker på, speseilt frukt og grønt, men må fylle på med noe på listene. Det bør legges til at jeg er vegetarianer. Derfor står ikke kjøtt på lista. Sliter med endel magevondt og kvalme nå siden babyen tar så stor plass, så det er gitt at jeg blir bedre av dette før jeg klarer å følge dette slavisk.

"Trygg" mat som kan spises den første tiden:

- Brød, rundstykker, knekkebrød, pitabrød osv.

- Havregrøt laget med vann.

- Egg.

- Usaltede nøtter.

- Avokado.

- Bananer.

- Gulrøtter.

- Agurk.

- Poteter.

- Pasta.

- Ris.

- Naturlig lett blåbærsyltetøy.

- Vann.

Mat som skal innføres litt etter litt:

- Soyaprodukter (middag.

- Soyapålegg.

- Herballife-shake med soyamelk.

- Juice.

- Frukt.

- Grønnsaker.

Til slutt:

- Melkeprodukter.

- Løk.

- Brus.

- Godis :nigo:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart liste Becky ;)

Jeg synes det var svært vanskelig i starten, og det er jo fortsatt det, men nå vet jeg feks at koffein er noe Lilletassen reagerer veldig på (dessverre for hu mor, for da utgår kaffen...snufs!)

Bare sier fra at det er mange som reagerer på mais, så det har jeg også holdt meg unna. Bare for å nevne det siden du har det på ja-listen din ;) Men er jo ikke alle som reagerer på det da, så bare prøv deg frem :)

Jeg må tøffe meg litt fremover med diverse grønsaker, men det er skummelt, for jeg synes det er skikkelig kjipt med ordentlige gråtekvelder.. Men da vet man mer sikkert hva man kan spise og hva man bør utelukke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å få min på utsiden og. Men skjønner egentlig ikke at det er en baby der inne. Åååå, som jeg gleder meg :bolledeig:

Forhåpentligvis får du god grunn til å ta en liten KG-pause veldig snart :hoppe: Og håper for din del at jeg ikke sniker forbi deg i køen. Alt for lenge siden jeg har vært innom boka di og. Nå gjør jeg opp for det og er derimot innom hver dag :popcorn::fnise:

Ja, du kan faktisk føde FØR meg!! :overrasket: Men det blir voldsom sniking i køen, altså! :nei:

:fnise:

Ha en god helg, Becky!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rasende: Svarte her om dagen, men så forsvant det. Tror jeg må begynne å kopiere teksten hver gang jeg poster noe nå. Er så mye i veien med KG om dagen.

Jeg tipper babyen kommer 8. mars på selveste kvinnedagen :strix:

Det er notert. Takk for tipping :jepp:

Smart liste Becky ;)

Jeg synes det var svært vanskelig i starten, og det er jo fortsatt det, men nå vet jeg feks at koffein er noe Lilletassen reagerer veldig på (dessverre for hu mor, for da utgår kaffen...snufs!)

Bare sier fra at det er mange som reagerer på mais, så det har jeg også holdt meg unna. Bare for å nevne det siden du har det på ja-listen din ;) Men er jo ikke alle som reagerer på det da, så bare prøv deg frem :)

Jeg må tøffe meg litt fremover med diverse grønsaker, men det er skummelt, for jeg synes det er skikkelig kjipt med ordentlige gråtekvelder.. Men da vet man mer sikkert hva man kan spise og hva man bør utelukke..

Takk for tips. Da er mais strøket. Kjempeglad for innspill :jepp:

Ja, vi bør jo få i oss næring gjennom grønnsaker, men skrikekvelder kan jeg fint klare meg uten. Ikke lett det der. Noen er heldige og barna reagerer ikke på noe, mens andre reagerer på ALT. Heldigvis for meg så drikker jeg ikke kaffe, men cola light derimot, det blir verre... :sjenert::fnise:

Ah, en sånn liste er slett ikke dumt :)

Ikke sant ;) . Det gjenstår å se om jeg klarer å følge det da. Det er forresten gitt at kvalmen min gir seg, før jeg kan begynne på dette. Nå har ikke tarmene mine plass, så jeg kan bare spise veldig lettfordøyelig mat. I dag spiste mannen wok til middag, mens jeg satt der med oppskjært banan, mariekjeks og litt saft :fnise:

Ja, du kan faktisk føde FØR meg!! :overrasket: Men det blir voldsom sniking i køen, altså! :nei:

:fnise:

Ha en god helg, Becky!

Nei, så frekk er jeg ikke. Kjenner min plass i køen :fnise:

____

Ellers er formen mye bedre. Nå bare slapper jeg av og har veldig lite planer. Det hjalp å slutte på jobb, samt å kutte ned på ærendene. Har til og med begynt å "trene" igjen. Går frem og tilbake i gangen her, med krykker. Gjør litt lette yogaøvelser og. Hvor mye dette hjelper, vet jeg ikke. Hjelper på psyken ihvertfall. Da føler jeg at jeg gjør noe for å holde meg i form. Tenker jo litt på at jeg skal igjennom en slitsom fødsel og er i elendig fysisk form. Men, vet at jeg kommer til å få krefter. Hjelper å tenke på Dine som var helt utslitt og ikke hadde sovet på flere døgn. Hun klarte det hun :jepp:

I stad hadde vi til og med :sengekos: . Det var veldig koselig og..hehe..veldig slitsomt. Kondis, hva er det? :fnise:

I morgen har jeg og mannen 10-årsdag :strix: . Hadde egentlig vært veldig romantisk om hun kom i morgen, men samtidig så vil jeg ha årsdagen for oss selv. Modningstegnene har uansett roet seg. Hadde jo ganske mye en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen nå!! :klemmer:

Fint å høre at formen er bedre :)

Gratulerer med 10 årsdag da! det er lenge det! Vi har bare vært sammen i 4 år :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke lenge igjen nå!! :klemmer:

Fint å høre at formen er bedre :)

Gratulerer med 10 årsdag da! det er lenge det! Vi har bare vært sammen i 4 år :sjenert:

Ikke lenge, men samtidig lenge. Klarer ikke bli helt enig med meg selv her. Men så vet jeg jo ikke hvor enge det blir heller, så da er jeg like langt :fnise:

Ja, det er så herlig med en stigende form. Nå nyter jeg mer å være gravid og skjønner hva folk snakker om når de sier at det er hyggeig å være gravid.

Ja, guri land. Et helt tiår. Synes nå ikke 4 år er så lite heller jeg da. Det viktigste er man er sikker på den man er sammen med. Synes imidlertid det var litt kjipt å starte fra "skratsj" igjen da vi giftet oss. Har bare være gift halvannet år. Stusseige greier i forhold :fnise:

Gratulerer med 10-årsdag i morgen! :rodmer:

Du, jeg glemte helt de der brystknoppbeskytterne jeg, og nå er jo alt pakket ned i esker.. :sjenert:

Takktakk :klemmer:

Det går så bra så :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hipp Hurra for 10 år!! Fantastisk! Vi har bare vært sammen i 3.5 år faktisk, litt pinlig i grunn, men sånn er det nå når man vet det med én gang at det er han/hun man skal gifte seg med ;)

Ja, jeg var helt sinnsykt sliten da jeg fødte, men det gikk og det gikk veldig fint :Nikke: Så dette skal gå helt bra for deg også, bare prøv å få deg den søvnen du kan få sier jeg! Da jeg endelig fikk sove litt var jeg på 10.dagen tror jeg det var, uten søvn og da var jeg skikkelig irritert på alt og alle og gråt masse fordi jeg var så sliten. Men søvn hjelper masse og nå går det veldig bra. Gleder meg til å høre om fødsel, se bilder av lille jenta di og treffe dere når du orker treff igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

:danse: Gratulerer med 10-års dag :danse:

Håper dere har hatt en fin dag sammen :)

Og så deilig at du endelig klarer å kose deg som gravid...det er jo en fantastisk følelse når man endelig finner den :) Krysser fingrene for at du klarer å holde på kosen frem til snuppa kommer :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...