cypress Skrevet 7. februar 2011 #1281 Del Skrevet 7. februar 2011 Nå som du er i permisjon vil du kanskje være med på kakeslaberas på onsdag kl 12?? Hadde vært koselig å se deg igjen!! Se i boka til Pupsilure for detaljer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 8. februar 2011 #1282 Del Skrevet 8. februar 2011 Godt å høre at det går bedre med deg nå, og at du kom deg igjennom den tunge perioden! Sikkert godt med permisjon nå - så dagene blir roligere og du kan ta vare på deg selv til den lille kommer! For nå kan hun komme nesten når som helst! og håper du får en fin tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 8. februar 2011 #1283 Del Skrevet 8. februar 2011 Innom for å høre hvordan det går med deg Ja, koselig om du blir med i morgen på treff!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #1284 Del Skrevet 8. februar 2011 Godt å høre fra deg Tenk nå regnes ikke lillingen som prematur lenger om hun skulle bli født nå Jeg har hørt litt forskjellig ang det å være prematur egentlig. Har hørt at det noen steder regnes som prematur før uke 38? :klø: Uansett, har skjønt at i uke 37-38, så er babyen klar Tenk, du kan og føde nå, siden du er over 34 Veldig hyggelig med oppdatering fra deg Og så bra at det går bedre med deg tenkt det er ikke lenge igjen til du blir mamma Becky! Ja, det er sprøtt å tenke på. Skjønner det på en måte ikke. Ganske surrealistisk. Hva er det jeg egentlig har gjort? Her blir det tett på oppløpssiden ja, så får vi se hvem som krysser målstreken først Har du noen følelse for når det skjer med deg? Selv er jeg litt pessimistisk på mine vegne. Tenker at jeg sikkert går over. må settes i gang og har lang fødsel.. Tenker liksom at det er typisk meg. Synes det er så mye rart med meg. Men, så har ting vært ganske normalt denne gravidteten. Med babyen altså. Jeg har hatt mine plager, men ellers har ting vært normalt. Jeg må nok vende meg til at jeg kan fungere normalt jeg og. Er nok litt innstilt på at ting ofte er i veien med meg, siden jeg siden barneskolen har hatt en lang sykdomshistorie. Da glemmer man det friske man faktsisk har. Skjønner for eksempel fortsatt ikke at jeg ble gravid. At det ikke var noe i veien liksom. Vet det nok høres rart ut. Men av den grunn så tenker jeg, hvorfor ikke før termin? Og nå merker jeg endel tegn og, så kan jo håpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #1285 Del Skrevet 8. februar 2011 Nå som du er i permisjon vil du kanskje være med på kakeslaberas på onsdag kl 12?? Hadde vært koselig å se deg igjen!! Se i boka til Pupsilure for detaljer. Ja, det hadde vært veldig hyggelig. Skulle ønske jeg bodde i Oslo for da haded det vært lettere å møte dere. (Men det er vel den eneste grunnen. Enig med Iril der ) Hyggelig at du tenkte på meg, men jeg er bare så fryktelig dårlig form. Klarer omtrent ikke å komme meg ut av døra her hjemme engang. Våren/sommeren kommer jeg sterkere tilbake. Håper dere kan dra til et sted det er lett å kjøre/parkere til en gang. Synes det er lettest. Spesielt med en liten en Godt å høre at det går bedre med deg nå, og at du kom deg igjennom den tunge perioden! Sikkert godt med permisjon nå - så dagene blir roligere og du kan ta vare på deg selv til den lille kommer! For nå kan hun komme nesten når som helst! og håper du får en fin tirsdag! Hei Hege Så hyggelig at du stikker innom. Jeg har jo ikke vært noe flink til å komme innom deg. Beklager det. Ja, det er herlig med permisjon. Hadde ikke orka en dag til på jobb nå. Ja, det er sprøtt å tenke på. Hun kan komme NÅ Ha en fin tirsdag du og Innom for å høre hvordan det går med deg Ja, koselig om du blir med i morgen på treff!!! Hei Dine, så hyggelig . Håper å få møte dere snart. Var så hyggelig sist og nå kjenner jeg dere bedre. Gleder meg til å møte M, A og Lilletassen De var jo inni magene sist. Rart å tenke på. Og Goffel og Bumba har nok blitt mye større nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 8. februar 2011 #1286 Del Skrevet 8. februar 2011 Har du noen følelse for når det skjer med deg? Selv er jeg litt pessimistisk på mine vegne. Tenker at jeg sikkert går over. må settes i gang og har lang fødsel.. Tenker liksom at det er typisk meg. Synes det er så mye rart med meg. Men, så har ting vært ganske normalt denne gravidteten. Med babyen altså. Jeg har hatt mine plager, men ellers har ting vært normalt. Jeg må nok vende meg til at jeg kan fungere normalt jeg og. Er nok litt innstilt på at ting ofte er i veien med meg, siden jeg siden barneskolen har hatt en lang sykdomshistorie. Da glemmer man det friske man faktsisk har. Skjønner for eksempel fortsatt ikke at jeg ble gravid. At det ikke var noe i veien liksom. Vet det nok høres rart ut. Men av den grunn så tenker jeg, hvorfor ikke før termin? Og nå merker jeg endel tegn og, så kan jo håpe. Njaa, jeg tror hun kommer helt i slutten av februar. Mest fordi magen har sunket veldig, jeg bærer jo omtrent på knærne Kjenner masse nedpress, kynnere og murringer, men, det kan jo være lureri og at jeg går over jeg også. Ellers tenker jeg ikke så mye på fødsel, for meg er det enda lenge til, selvom hun kan komme 'når som helst', jeg er i så god form, og syns ikke det er tungt eller noe, er nok veldig heldig der Jeg håper at du får en fin fødselsopplevelse og at du slipper mange dager over termin, du har forjent det altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #1287 Del Skrevet 8. februar 2011 Hei jenter Ny oppdatering herfra: I går hadde jeg ny runde med de magekrampene mine igjen. Mannen måtte komme hjem fra jobben og greier. Fikk litt panikk for klarte ikke å bevege meg. Ble vel panisk og pustet dårlig, så det var nok mye av grunnen til at det gjorde så vondt. Trodde ikke det var rier eller noe. Det bare gjorde så vondt at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Dessuten visste jeg at jeg hadde jordmortime senere på dagen som jeg ikke ville klart å komme meg på selv. Jordmor mente det var livmora som "prøvde seg", men at kroppen ikke var helt klar likevel. Hun mente det kunne ha skjedd i alle tilfellene. Vet ikke helt jeg. Er redd for at det er mitt stress som skaper dette og føler meg på den måten litt dum. Føler at jeg er litt dårlig på dette. Litt pinglete egentlig. Men hun sier at det er vanlig å bli smertelei. At jeg muligens er det. Jeg har hatt så mye vonter i løpet av livet, og det er vanskelig å stadig motivere seg for mer. Var fryktelig vondt å jobbe når jeg hadde så vondt. Tror jeg har blitt veldig sliten. Samtidig så er det viktig å se at jeg faktisk har klart alle utfordringene jeg har blitt stilt ovenfor. Det er det aller viktigste. Da har jeg bevist for meg selv at jeg klarer det og nok skal klare det siste her og I dag skulle jeg egentlig til kiropraktor, men det gikk bare ikke. Synes det er dumt, for må vel betale og trenger timen, men det får bare være. Krampene i magen er der mer eller mindre fortsatt og jeg har begynt å kjenne et veldig press. Sorry ekle detaljer nå, men jeg kjenner meg skikkelig dritatrengt! Men det kommer ingenting omtrent. Kan selvsagt være forstoppelse, men kjennes ikke sånn ut heller. Trodde jeg skulle kaste opp istad, men så gikk det over. Har skjønt at man under fødsel kan kjenne det bakover, vel så mye som i skjeden, så kanskje er dette min form for nedpress? :klø: De siste ukene har jeg og kjent stikninger i skjeden, så er vel ting på gang der og. Noen av dere med babyer som vil fortelle om deres modningstegn? Bare sånn kort. (ingen skrekkhistorier,jeg er så lett påvirkelig. Bare tegn ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 8. februar 2011 #1288 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier om at det er rart å faktisk kunne være normal Ikke i forhold til graviditet da selvfølgelig, men tenker som regel at det er noe galt for det er det jo alltid, tror jeg. Men så kan det gå så bra som bare det også!! Selv om det ikke er lett å tenke på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 8. februar 2011 #1289 Del Skrevet 8. februar 2011 Her skjer det ting. Spennende Høres virkelig ut som at det er kroppen som for alvor har begynt å forberede seg på det store som skal skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 8. februar 2011 #1290 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg kjenner flere som har sagt at de har trodd de måtte på do, men så har det vært fødselen som kom i gang like etterpå, så kanskje det skjer noe snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 8. februar 2011 #1291 Del Skrevet 8. februar 2011 Oj, så spennende det begynner å bli her Becky! Synd at du må gjennom sånne vondter, skjønner godt at du er sliten. Men synes ikke du skal føle deg verken dum, pinglete eller dårlig på dette! Det er bare ditt svangerskap, og det gjør du på din måte, ferdig med det. Lykke til med innspurten nå, jeg heier på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 8. februar 2011 #1292 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg hadde slike stikkinger i skjeden fra uke 33 Og dette var i følge legen et modningstegn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #1293 Del Skrevet 8. februar 2011 BLÆ, nå svarte jeg akkurat alle, men så forsvant det igjen. Jaja, da får jeg endelig brukt dette smilefjeset da: Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier om at det er rart å faktisk kunne være normal Ikke i forhold til graviditet da selvfølgelig, men tenker som regel at det er noe galt for det er det jo alltid, tror jeg. Men så kan det gå så bra som bare det også!! Selv om det ikke er lett å tenke på Ja, det er viktig å huske alt som er friskt med en, for det er jo veldig mye. Lett å glemme det hvis en har vært mye syk Her skjer det ting. Spennende Høres virkelig ut som at det er kroppen som for alvor har begynt å forberede seg på det store som skal skje Ja, håper det ihvertfall . Kjenner du noen tegn? husker du snakket om nedpress. Hvor/hvordan kjenner du det? Jeg kjenner flere som har sagt at de har trodd de måtte på do, men så har det vært fødselen som kom i gang like etterpå, så kanskje det skjer noe snart? Nå har det tegnet gitt seg litt. Egentlig deilig, men vil jo egentlig at symptomene skal resultere i noe NÅ . Nei, håper bare jeg slipper å gå langt over tiden. Husker Dine trodde at hun måtte på do og sendte mannen ut, men så var det ungen som ville ut gitt Oj, så spennende det begynner å bli her Becky! Synd at du må gjennom sånne vondter, skjønner godt at du er sliten. Men synes ikke du skal føle deg verken dum, pinglete eller dårlig på dette! Det er bare ditt svangerskap, og det gjør du på din måte, ferdig med det. Lykke til med innspurten nå, jeg heier på deg Tusen takk, Vingle Du sier alltid de rette tingene, og jeg er alltid enig med deg, sånn egentlig. Er bare ikke så flink til å følge det i praksis selv. Jeg hadde slike stikkinger i skjeden fra uke 33 Og dette var i følge legen et modningstegn Oioi, så spennende . Du fødte før termin, gjorde du ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #1294 Del Skrevet 8. februar 2011 Njaa, jeg tror hun kommer helt i slutten av februar. Mest fordi magen har sunket veldig, jeg bærer jo omtrent på knærne Kjenner masse nedpress, kynnere og murringer, men, det kan jo være lureri og at jeg går over jeg også. Ellers tenker jeg ikke så mye på fødsel, for meg er det enda lenge til, selvom hun kan komme 'når som helst', jeg er i så god form, og syns ikke det er tungt eller noe, er nok veldig heldig der Jeg håper at du får en fin fødselsopplevelse og at du slipper mange dager over termin, du har forjent det altså Har ikke sett denne, gitt Her har og magen sunket veldig. Den var kjempehøy før. Fikk kommentarer på det. Spennende at det skjer så mye hos deg da. Det kan jo faktisk skje når som helst for oss begge nå, sånn i teorien som du sier. Så deilig at du er i god form . Da klarer du forhåpentligvis å nyte den siste tiden og bare slappe av. Da får du samlet opp energi til fødselen og :)Snart snart snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 8. februar 2011 #1295 Del Skrevet 8. februar 2011 Hehe, min fødsel kan ikke sammenlignes med noen andres egentlig, for den ble ganske kunstig.. Først i gangsatt i uke 34+2 hvor poppel ble forløst med keisersnitt i uke 34+4, og fordi jeg hadde svangerskapsforgiftning forbereder kroppen seg tidligere på at barnet må ut -derfor hadde jeg modning så tidlig Men om du skulle gå i fødsel nå, så er du til termin dvs, barnet er fullbårent og vil ikke trenge noe hjelp i form av pusting eller kuvøse Dette kommer til å gå flott, det er bare å glede seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #1296 Del Skrevet 8. februar 2011 Hehe, min fødsel kan ikke sammenlignes med noen andres egentlig, for den ble ganske kunstig.. Først i gangsatt i uke 34+2 hvor poppel ble forløst med keisersnitt i uke 34+4, og fordi jeg hadde svangerskapsforgiftning forbereder kroppen seg tidligere på at barnet må ut -derfor hadde jeg modning så tidlig Men om du skulle gå i fødsel nå, så er du til termin dvs, barnet er fullbårent og vil ikke trenge noe hjelp i form av pusting eller kuvøse Dette kommer til å gå flott, det er bare å glede seg Ja, synes jeg hadde snappet opp at det var noe litt annerledes hos deg. Jeg ble selv født 5 1/2 uke for tidlig og meg har det jo gått kjeeempebra med :gjeiper: . Var i kuvøse et par dager fordi jeg hadde vann i lungene. Ikkeno mer. Var det du som ikke fikk testa positivt før lenge etter IKM? Husker jeg leste igjennom noen dagerbøker da jeg prøvde selv. Ja, nå gleder jeg meg. Vel, grugleder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 8. februar 2011 #1297 Del Skrevet 8. februar 2011 Det var meg skulle ha mens 12-15 desember og fikk ikke positiv test før 1. januar, men den trodde jeg ikke på, helt til clearblue digital viste gravid 5. januar Kroppen min er visst veldig treg til å produsere hcg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 8. februar 2011 #1298 Del Skrevet 8. februar 2011 Skjønner godt at du ikke orker reise til Oslo hvis du har så vondt!! Vi får ta det igjen senere! Kanskje etter du også har fått bebiss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 8. februar 2011 #1299 Del Skrevet 8. februar 2011 Tusen takk, Vingle Du sier alltid de rette tingene, og jeg er alltid enig med deg, sånn egentlig. Er bare ikke så flink til å følge det i praksis selv. Tja, nå har jeg ikke sagt at jeg alltid får det til i praksis jeg heller Det er sånne ting som er mye lettere å si enn å gjøre. Jeg kjenner meg veldig igjen i mye av det du skriver, tror ikke det er uvanlig å kjenne på de tingene der. Men det er bare så lite konstruktivt! Likevel glemmer jeg det, gang på gang - og trenger at noen minner meg på det. Lettere å se sånt utenfra kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #1300 Del Skrevet 8. februar 2011 Det var meg skulle ha mens 12-15 desember og fikk ikke positiv test før 1. januar, men den trodde jeg ikke på, helt til clearblue digital viste gravid 5. januar Kroppen min er visst veldig treg til å produsere hcg Da gir du ihvertfall håp til folk som venter på positiv test. Ble kort svangerskap på deg da. Siden du ble "sent gravid" og fødte tidlig Skjønner godt at du ikke orker reise til Oslo hvis du har så vondt!! Vi får ta det igjen senere! Kanskje etter du også har fått bebiss? Ja, blir ihvertfall ikke før bebissen er her. Rart å tenke på. At neste gang jeg skal på treff har jeg med baby Tja, nå har jeg ikke sagt at jeg alltid får det til i praksis jeg heller Det er sånne ting som er mye lettere å si enn å gjøre. Jeg kjenner meg veldig igjen i mye av det du skriver, tror ikke det er uvanlig å kjenne på de tingene der. Men det er bare så lite konstruktivt! Likevel glemmer jeg det, gang på gang - og trenger at noen minner meg på det. Lettere å se sånt utenfra kanskje? Noen ganger later jeg som jeg snakker til andre når jeg snakker til meg selv (hvis det gav noe mening). Later som jeg ser det utenfra og tenker på hva jeg ville sagt til andre. Det hjelper faktisk Men huff, irriterende at jeg vil være så "flink gravid". Vil helst være en "flink føder" og, men får heller bare innrømme at fødsel skremmer meg og at jeg er glad når det er over. Har jo snakket masse med jordmor om at jeg er redd osv, men likevel vil en del av meg være "flink" . Det med å være "flink" mamma tenker jeg faktisk ikke så mye på. Tenker at det går greit. Vet ikke hvorfor jeg føler meg trygg på det. Har kanskje noe med utdannelsen å gjøre, selv om jeg har omtrent null erfaring med spedbarn. Hvordan er det for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå