Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen tusen takk for tipping, jenter :klemmer: . Nå ble det plutselig mer virkelig, selv om det fortsatt, forhåpentligvis, er en stund til. Lager tippeliste i neste innlegg.

Måtte si ifra om noe til mannen istad. Følte meg litt kjerring, men samtidig så måtte jeg tørre å si i fra. Det er nemlig et problem hos oss at jeg ikke alltid tør å stå på mitt, siden jeg er redd for at mannen blir sint, og det ble han jo nå. Synes jeg var flink som klarte å stå i det og ikke unnskylde meg, for synes egentlig ikke jeg hadde noe å unnskylde. Dere kan bare si om dere er uenige altså. Tåler det :jepp:

Dere skjønner. Mannen er så dårlig til å si ifra om ting til foreldrene sine. Det gjelder det meste egentlig. I dette svangerskapet har svigermor handlet inn flere ting vi egentlig ikke trenger. Jeg synes det er dumt at hun bruker så mye penger på ting som kanskje ikke blir brukt. Dessuten har hun og kjøpt ting mamma allerede har kjøpt. Det synes jeg blir litt ekkelt. Også kjøper hun så dyre ting. Hvorfor ikke bruke disse pengene på ting vi faktisk trenger? Er fortsatt endel vi trenger.

Har bedt mannen si ifra tidligere, men han mener vi får bruk for tingene. Er ikke det at vi absolutt ikke får bruk for det, men som sagt, det er ikke sikkert.

I dag var de ute og handla. De skulle kjøpe bilsete som svigermor har lovt at de skal kjøpe til oss. De holdt på å kjøpe feil. Tilfeldig at mannen ringte til meg. Men de endte med å kjøpe feil base, så da må jeg bytte det. Tror for øvrig ikke de har den basen vi vil ha på barnas hus heller. Uansett så sa mannen at moren hadde lyst til å handle litt klær. Jeg sa at vi ikke trengte det, men at det hadde vært fint om hun kjøpte andre ting og sendte en liste over ting vi trengte. Dette kommer mannen hjem med:

- En dress til 1000 kr i str 62. Den er visst sååå kjekk, siden man ikke trenger å ta av skoene før man tar på dressen... Hvilke sko :fnise: . Vi har to like boblejakker i 62 (en fra hver bestemor ;) ) og lammeskinnspose. Vi trenger ikke dress. Tror ikke vi kommer til å være så mye på trilleturer før det blir vår uansett. Vi har heller ikke en vogn som egner seg godt for trilleturer i snøen.

- Body til 300 kr i str 44... Fint hvis vi får prematur baby? :klø:

- Body til 400 kr i str 50. Den får vi nok brukt, forhåpentligvis. Men vi har endel i str 50. Igjen, dumt å bruke mye penger på noe som vi nesten ikke får brukt.

Vet det sikkert høres fryktelig bortskjemt ut dette her, men nå er det brukt tusenvis av kroner på ting vi muligens ikke trenger. Så må vi stresse med å få brukt det, bare for å få brukt det. Vi har dyrt vintertøy/ulltøy som kommer til å passe til våren/sommeren. Også har vi dongeriklær til baby. Vil tro det er ubehagelig for babyen. Ellers er det mest merkeklær, som er mer fancy enn det er praktisk.

Så, de har nok av penger. Da er det så irriterende at de ikke kan kjøpe det vi trenger. Da mannen ringte og sa ta de skulle handle, følte jeg at en byrde ble løftet fra skuldrene mine. Stresser litt med siste innkjøpene nå. Måtte faktisk konsentere meg om å ikke gråte da han kom hjem med "feil" ting. De klærne var forresten gave fra besteforeldrene hans. Dritt å bruke "besteforeldregaven" på noe vi ikke trenger. De og vasser i penger, så fint om de kunne kjøpt noe som kommer til nytte.

Mannen ble selvsagt kjempesur. La ikke ut om hvor håpløst jeg synes det var altså. Ikke sånn som dette ;) Huffamegen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste fødsel:

Becky håper: 20. februar

Tinio: 25: februar

Lollipop: 26. februar

Termin: 27. februar

Zia: 27. februar

Siebaeo: 28. februar

Neytiri: 28. februar

Sequax: 1. mars

Milla: 1. mars

Dine: 2. mars

Småkjekset: 3. mars

Alabama: 4.mars

Kenghuru: 5. mars

Cypress: 6. mars

Archee: 7. mars

Iril: 8. mars

Icing: 8. mars

Pupsilure: 9. mars

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg skjønner deg veldig godt!! :klemmer: Vi har også fått noen ting som jeg føler har vært ganske bortkastet og som jeg har strevd med å få brukt. Blant annet armaniklær til 1000 kr for en body, pysj, lue og smekke. Passet i to uker. Og jeg fikk sinnsykt dårlig samvittighet for at det ikke ble mer brukt, men jeg ville jo bruke litt andre klær i den perioden også.

Men du kan vel bytte det meste? Hvis hun har fått to like jakker så bytter du bare den ene til noe annet :jepp: Det er vel ikke sikkert at de husker akkurat hva du har fått hvis de kjøper så mye, og plutselig har ungen vokst fra det, så ikke sikkert de tenker over at de aldri får se det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg skjønner deg veldig godt!! :klemmer: Vi har også fått noen ting som jeg føler har vært ganske bortkastet og som jeg har strevd med å få brukt. Blant annet armaniklær til 1000 kr for en body, pysj, lue og smekke. Passet i to uker. Og jeg fikk sinnsykt dårlig samvittighet for at det ikke ble mer brukt, men jeg ville jo bruke litt andre klær i den perioden også.

Men du kan vel bytte det meste? Hvis hun har fått to like jakker så bytter du bare den ene til noe annet :jepp: Det er vel ikke sikkert at de husker akkurat hva du har fått hvis de kjøper så mye, og plutselig har ungen vokst fra det, så ikke sikkert de tenker over at de aldri får se det :)

Godt å høre at det ikke bare er meg. Altså, svigermor kjøper ikke sååå mye, men det meste er dyrt og.. vel.. feil :sjenert: . Noe er bestilt på nettet og noe er kjøpt på lagerutsalg. Jakkene er nesten like. En er kjøpt i utlandet og en på lagerutsalg, så får ikke bytta.

Sa til henne at jeg trodde ulltøyet kom til å passe når været er varmere og da sa hun at hun ikke var enig. Da vil jeg ikke bytte, i tilfelle. Mulig jeg bytter prematurbodyen ;) Men tenker litt at det er synd for henne og mannen om det ikke blir brukt. Orker ikke styre og bytte og sånn. Blir litt sånn "told you so" merker jeg. Huff :klaske:

Forresten, over 34 uker og snart høygravid :bolledeig::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg også.. Og det verste egentlig, vil være den dårlige samvittigheten du ender opp med å ha etterpå, fordi du ikke bruker tingene feks. Men du kan jo bytte når ting er likt ja..

Vi har nettopp byttet litt klær lilletassen fikk i forbindelse med fødsel, da vi ikke kommer til å bruke det og så satser jeg på at hun som ga oss det ikke husker at det var nettopp det hun ga eller tenker særlig over at ikke han bruker det.

Håper du får en flott helg Becky og hurra for snart høygravid! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner deg godt, jeg klaget jo over samme greia med min svigermor. Der var det litt omvendt da, for vi fikk en mye mindre baby enn vi regnet med og hadde ingen klær som passet de første ukene. Og svigermor kjøpte massevis som kanskje passer om et halvt år og sånn. I tillegg har hun kjøpt masse ting jeg aldri ser for meg at vi kommer til å bruke. Og jeg er som deg, tenker at om de først skal bruke penger, kan de jo godt kjøpe noe vi trenger. Men nei, det kan de tydligvis ikke.. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at i dag er du like langt på vei som jeg kom meg, og noen dager til høygravid jippi :hoppe:

uhhhhh for å være ærlig hadde jeg spurt henne om hun tenkte å få et prematurt barnebarn, eller ihvertfall et veldig lite et.......størrelse 44 seriøst?????? sorry men fleste tørr ikke handle in str50 i tilfelle lang unge........her svømte jo Bumba i 44, men som sagt født 6 uker for tidlig og 20% under gjennomsnittsvekt. Bytt den ihvertfall for den får du ikke brukt, lover!!!!!!!

Ellers skjønner jeg deg godt, er dumt at de ikke spør dere mer hva dere trenger eller mangler istedenfor å kjøpe ting som blir liggendes. Hva med å gjøre en liten liste over hva dere mangler........så snakker du med svigermor og sier....uff må få de siste tinga i hus......ikke akkurat spørre henne, men kanskje hun skjønner det blir bedre å hjelpe med det eller :vetikke:

Rart siden hun har jo hatt barn da, for her har gaver fra folk med barn vært litt mer brukelig en de fra folk som ikke har barn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Hmm vanskelige foreldre de der... skjønner ikke at de ikke bruker fornuften, de har jo selv hatt barn :sjenert:

Vi har vært heldig å få mye klær her også, men det er heldigvis fornuftige og fine klær. Fikk noe til jul som jeg syntes ikke passer til en liten pike, fargene var veldig merkelige og ikke god passform... så de byttet vi bare. Kan virke "bortskjemt" men synes den lille skal ha klær som er gode å ha på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jenter :klemmer: . Nå ble jeg glad. Tror faktisk jeg skal bytte klærne hun kjøpte nå. Vi trenger de ikke og de kostet rundt 1700 kr. Vi har mye annet vi trenger som vi kan bruke de pengene på. Dessuten sparer vi en 500 kr på å kjøpe basen vi (les: jeg) har lyst på. Sendte med mannen en liste i dag, men klarer tydeligvis ikke å videreformidle slike ting. Han er veldig dårlig på å si ifra til foreldrene sine.

Det som var greia var at mannen og mora dro innom et familiemedlem og henta noen arveklær. Mannen ville egentlig ikke hente dette, siden han ikke liker dette familiemedlemmet og da ikke vil føle at han står i noe takknemmlighetsgjeld til henne. Vi har og nok klær, men moren til denne jenta bad oss bare komme å hente det. Spurte ikke om vi ville ha det, bare sa at de hadde det og spurte om når vi kunne hente det. De tok det vel som en selvfølge at vi ville ha, noe som i og for seg er greit. I den sammenheng spurte mannen om det var noe vi trengte. Hvis det var veldig mye arveklær, ville han helst plukke ut det vi trenger, så vi slapp å ha oppbevare mye klær vi ikke trenger. Dessuten er det litt dårlig gjort ovenfor venninna mi vi har arvet mye av. Vi vil jo få brukt det hun har gitt bort.

Jeg sa at vi godt kunne skaffet oss mer klær i de minste størrelsene. Har ikke kjempemasse av det, men nok. Har vi evt ikke nok, tar vi oss bare en tur på h&m og svir av noen hundrelapper. Hun vi arver av har en toårig jente og får en gutt veldig snart. Hun hadde endel kjønnsnøytrale klær i de minste størrelsene, så de beholdt hun selvsagt selv. Hun beholdt og endel yttertøy, sa hun, siden de og var kjønnsnøytrale. I den sammenheng sa jeg at han godt kunne se etter yttertøy.

Så ringte mannen og sa at moren hans gjerne ville kjøpe yttertøy og klær i de minste størrelsene. Det var da jeg sa at vi egentlig ikke trengte det, men trengte mye annet.

Så sånn var den historien :fnise:

Nå skal jeg kikke på barnas hus og se litt hva de har :) Får bare forklare om svigermor spør. Kanskje har de mer i butikken enn på nett? Virker ikke som de har så mye der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at babyen kommer på termin, 27. februar :hjerte: Tror det er en punktlig liten tass du har i magen :fnise:

Skjønner godt at du irriterer deg over disse innkjøpene. Det er jo helt meningsløst å kjøpe f.eks prematur str på en body, som i tillegg er så dyr :klø: Synes du er flink som sier i fra jeg, vet at det kan være vanskelig når mannen reagerer litt dårlig. Men det er jo viktig at du får sagt ditt også, i stedet for å holde det inne.

Mannen her i huset tar det ikke alltid så pent at jeg har andre meninger enn han, men jeg har bestemt meg for at jeg heller tar litt surmuling fra han (før han får svelget tingene og skjønner at han er dum :ler:) enn at jeg skal holde ting inne. Tror det blir bedre på sikt :Nikke:

Håper du har en fin søndagskveld Becky :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at babyen kommer på termin, 27. februar :hjerte: Tror det er en punktlig liten tass du har i magen :fnise:

Skjønner godt at du irriterer deg over disse innkjøpene. Det er jo helt meningsløst å kjøpe f.eks prematur str på en body, som i tillegg er så dyr :klø: Synes du er flink som sier i fra jeg, vet at det kan være vanskelig når mannen reagerer litt dårlig. Men det er jo viktig at du får sagt ditt også, i stedet for å holde det inne.

Mannen her i huset tar det ikke alltid så pent at jeg har andre meninger enn han, men jeg har bestemt meg for at jeg heller tar litt surmuling fra han (før han får svelget tingene og skjønner at han er dum :ler:) enn at jeg skal holde ting inne. Tror det blir bedre på sikt :Nikke:

Håper du har en fin søndagskveld Becky :klemmer:

Termindato skal noteres fra sladrisen :jepp: , Ja, det kan jo faktisk hende. Pessimisten i meg tror at jeg må settes i gang. Har litt lite tro på at kroppen min skal klare dette av seg selv. Samtidig hadde jeg null tro på at jeg kunne bli gravid og er fortsatt litt sjokka over at det faktisk gikk. Derfor jeg har så stor tro på at andre kan bli det. Jeg ble det jo.

Det ble mye surmulig fra mannens side, tro meg :dåne: . Fikk sinte kommentarer som: "Alt jeg gjør er tydeligvis feil, så du kan bare glemme å spørre meg om hjelp igjen!". Omg, han er som ei kjerring noen ganger. Men synes jeg var så flink som stod i det. Vanligvis ville jeg ha blitt lei meg over reaksjonen hans og det ville han ha blitt enda mer sint for, og så hadde vi vært i gang.

Nå er for øvrig surmuligen over og han virker enig. Må forsatt være overpedagogisk, men det funker :jepp: . Han har plutselig fått litt skrekken for at vi ikke skal få råd til alle utgifter som kommer, mye grunnet et nytt provisjonssystem på jobben. Han har hele tiden trodd at vi har hatt såå god råd, noe vi vel ikek har hatt. God råd, men ikke sånn som han har trodd. Men så skjer det som alltid skjer, han innser sånne ting lenge etter meg. Yes, han trenger litt tid noen ganger :fnise:

Nei, nå blir det mye klaging på mannen her, men nå er det nå dette her vi "sliter" med. Og synes egentlig ikke det er så ille. Jo, en annen ting som er dumt er at han tar på seg mye verv. Altså, at han alltid er engasjert i mye. Han ble råfornærma da jeg sa det for et halvt års tid siden. Nå virker han enig og har kuttet ned. MEN, han skal ta på seg et stort verv i løpet av neste uke. ER ikke spesielt begeistret for det, men tror egentlig det er veldig stort for ham. Han vil bare ikke innrømme det. Det jeg ikke liker ved det er all oppmerksomheten han kan få, gjerne fra smårips. Men det går mer på min usikkerhet igjen da.

Jeg, derimot, er helt perfekt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten. i dag er jeg høygravid :strix::skya::bolledeig: Noen som vet hva det betyr? Eneste jeg fant da jeg jeg googla det var at det var 40 dager igjen til termin. Tror kanskje og jeg leste et sted at det er nå magen er på sitt høyeste (?).

Nei, nå har jeg vært alt for mye på pc i det siste. Merker betennelsene sprer seg i kroppen. Får lett betennelser. Bør vel egentlig ta en pause. Dumt med vondter når babyen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten. i dag er jeg høygravid :strix::skya::bolledeig: Noen som vet hva det betyr? Eneste jeg fant da jeg jeg googla det var at det var 40 dager igjen til termin. Tror kanskje og jeg leste et sted at det er nå magen er på sitt høyeste (?).

Hipp hurra for høygravid :hoppe::strix: tror det er da man føler seg gedigen...neida tror det er faktisk da livmoren er på sitt høyeste, fra uke35 synker den nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Mannen din høres ut som min, særlig den replikken med "Alt jeg gjør blir jo galt! Da kan du gjøre det selv neste gang!" :ler: Tenker som deg; fy søren for en JENTE han kan være i blant :fnise:

Godt vi er perfekte som du sier :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...