*Lollipop* Skrevet 31. desember 2010 #1161 Del Skrevet 31. desember 2010 Ang lenestol så er jeg med på tanken din og vi skal garantert ha det, men det er fordi jeg er vant til å sitte i en sånn stol på barnerommene til mine tantebarn. En sånn stol kan jo brukes til alt mulig! Håper dere får en fin nyttårsfeiring, og tenk at du skal gå inn i det året som du skal bli mamma :rødme: Ha et riktig godt nytt år becky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 31. desember 2010 #1162 Del Skrevet 31. desember 2010 Godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 31. desember 2010 #1163 Del Skrevet 31. desember 2010 Ang verdensproblemet ditt Så høres det veldig fint ut med en lenestol, og vi har det. MEN når babyen kommer, må man noenganger gjøre det som fungerer, selv om man hadde sett for seg noe helt annet. I starten hos oss handlet det kun om overlevelse, og når det eneste som funket var å ha babyen tett inntil meg i sengen, så måtte det til. Viktig at mor får sove også. Nå som han skriker annenhver time om natten hadde jeg fått veldig lite søvn hvis jeg skulle gått inn på rommet hans og sittet i en stol hver gang, ville våknet mye mer da tror jeg, og sett på det som mer ork enn jeg gjør nå når jeg ammer i halvsøvne i den varme senga i mørket Men, det skal sies at min baby har vært vanskeligere enn de fleste andre jeg kjenner. har flere venninner der babyene sover hele natta eller kun gråter en gang i løpet av natta, og for dem ville det jo fungert veldig bra å ha babyen på eget rom og å sitte der inne en gang i løpet av natta og amme Godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 31. desember 2010 #1164 Del Skrevet 31. desember 2010 Godt nytt år !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 31. desember 2010 #1165 Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) Godt nytt år!!! Endret 31. desember 2010 av Neytiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #1166 Del Skrevet 1. januar 2011 Godt nytt år til dere og jenter . Tusen takk for hilsener og og synspunkter ang verdensproblemet mitt . Skjønner veldig godt hva du mener Pupsi. Noen ganger må man bare overleve. Sånn snakker søstra mi om hektriske perioder og kosthold. Hun må bare overleve, så da får det sunne kostholdet bare vike for en periode Beklager hvis jeg glemte å svare noen nå. Magekrampene mine er tilbake . Har hatt de i 2-3 dager nå, men de ble verre ikveld. Vært helt ekstremt. Har en liten god periode nå. Var lagt inn på sykehuset pga dette for en drøy måned siden. Da fant de ingenting. Er nok bare spenninger. Denne ganger kjenner jeg det mer i korsryggen og nedentil og . Men igjen, jeg begynner å kjenne disse smertene ganske godt nå. Har hatt de igjennom hele svangerskapet, mer eller mindre. Får bare litt tanker om hva som skjer videre hvis dette fortsetter, for det er helt uutholdelig til tider. (Det er ikke kynnere, hvis noen lurer). Hele magen spenner seg, hele tiden. Det kan neppe være bra for barnet. Men da vi sjekket sist lå hun og sugde på totten og ante fred og ingen fare :rødme: . Selv midt i de verste krampene. Så, blir litt bekymra. Hun bør jo ikke ut før uke 34. Er kroppen klar for en evt igangsettelse så tidlig? Jeg tenker hvis det blir så uutholdelig at det rett og slett ikke går mer. Hva skjer med jobb? Håper dette bare går over av seg selv. Er nok ingenting, men liker det ikke for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 1. januar 2011 #1167 Del Skrevet 1. januar 2011 Godt nytt år til dere og jenter . Tusen takk for hilsener og og synspunkter ang verdensproblemet mitt . Skjønner veldig godt hva du mener Pupsi. Noen ganger må man bare overleve. Sånn snakker søstra mi om hektriske perioder og kosthold. Hun må bare overleve, så da får det sunne kostholdet bare vike for en periode Beklager hvis jeg glemte å svare noen nå. Magekrampene mine er tilbake . Har hatt de i 2-3 dager nå, men de ble verre ikveld. Vært helt ekstremt. Har en liten god periode nå. Var lagt inn på sykehuset pga dette for en drøy måned siden. Da fant de ingenting. Er nok bare spenninger. Denne ganger kjenner jeg det mer i korsryggen og nedentil og . Men igjen, jeg begynner å kjenne disse smertene ganske godt nå. Har hatt de igjennom hele svangerskapet, mer eller mindre. Får bare litt tanker om hva som skjer videre hvis dette fortsetter, for det er helt uutholdelig til tider. (Det er ikke kynnere, hvis noen lurer). Hele magen spenner seg, hele tiden. Det kan neppe være bra for barnet. Men da vi sjekket sist lå hun og sugde på totten og ante fred og ingen fare :rødme: . Selv midt i de verste krampene. Så, blir litt bekymra. Hun bør jo ikke ut før uke 34. Er kroppen klar for en evt igangsettelse så tidlig? Jeg tenker hvis det blir så uutholdelig at det rett og slett ikke går mer. Hva skjer med jobb? Håper dette bare går over av seg selv. Er nok ingenting, men liker det ikke for det Uff da Becky De krampene høres veldig kjente ut......jeg fikk dem fra uke30 og jordmor mente det kunne allerede være modningsmerter......men da jeg fødte i uke34 var det ikke modnet noe.......spurte aldri videre om det. Men til spm i boka mi........34uker så er lungene modne nok av seg selv, men føder man(god forbid) tidligere får man modningspiller/sprøyte for å hjelpe barnet. Det praktiseres desverre litt forskjellig fra sykehus til sykehus, og tror det er veldig avhengig av hver lege. Jeg ble sjekket når jeg hadde blitt så syk at barnet måtte ut. Jeg var HELT lukket....noe legen sa det var mest sannsynlig da jeg var førstegangsfødende og bare kommet til uke34. Han mente at det var uforsvarlig å prøve sette meg igang da jeg var lukket.....grunnen var at jeg var så syk at de måtte ha barnet ut innen 8 timer.....hadde dem sett for seg å sette meg i gang og å få barnet ut innen den tiden hadde dem kanskje prøvd, men her ser vi det var det mest forsvarlige å ta ks med engang! vet om enkelte som blir igangsatt som alikevel må til hasteks... Hvis du kjenner at noe er gærnt så ville jeg ikke NØLT med å ringe føden......dette med jobb og alt det der må man blåsse i HVIS det skulle vise seg at barnet trenger hjelp.......jeg virker kanskje litt krash her, men lille babyen er nr1 Håper jeg ikke har skremt deg her nå Håper dette går over og at du går helt ut til termin snuppa.......bekymringer er ikke uvanlig ved det stadium du er nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 1. januar 2011 #1168 Del Skrevet 1. januar 2011 Ville bare svare deg på spørsmålet om å bli satt i gang i uke 34. For det første kan det hende at kroppen din allerede er litt moden siden du kjenner sammentrekkningene, så selv om du blir satt i gang kan det plutselig gå fort, eller det kan ta laaang tid, har det ikke skjedd nå innen 48 timer er det en regel i allefall på mitt sykehus at KS skal vurderes. Mange går med slike sammentrekkninger til barnet kommer på overtid, man må rett å slett holde seg i ro, men det kan være lurt å kontakte føden, for å komme på en sjekk slik at du ikke bekymrer deg for mye. Bekymringer kan også være med på å forsterke kynnere/sammentrekkninger. Jeg ble satt i gang i uke 34+4 pga svangerskapsforgiftning. Poppel måtte ut. Så lenge du er frisk og sunn, kommer de ikke til å sette i gang fødselen pga sammentrekkninger. Mange kaller dette modning og det er helt vanlig på dette stadiet. Mitt råd til deg, er å ikke stresse så mye, ta det helt med ro - den lille kommer når hun er klar for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #1169 Del Skrevet 1. januar 2011 Tusen tusen takk for svar Neytiri og Icing . Ordentlig skremmende dette her. Jeg klarte til slutt å sovne i sjutiden i dag tidlig. Var kjempetrøtt, men hadde så vondt at det ikke gikk. Bedre i dag, men ikke helt bra ennå. Tror fortsatt at det bare psykisk og dermed ufarlig. Likevel blir jeg bekymret for at dette rett og slett ikke går. Så vondt går rett og slett ikke. Så vet liksom ikke hva som skjer hvis det fortsetter over tid. Sist gang tilbrakte vi hele natta på sykehuset og tok mye prøver (*grøss og gru*. der er jeg veldig pingle). De fant ingenting. Hadde ingen forklaring på hvorfor jeg fikk krampene/smertene. De tok og UL mens jeg hadde en krape og så at livmoren trakk seg noe sammen, men ellers ingenting. Babyen koste seg og sugde på totten og ante fred og ingen fare :rødme: . Det har og pleid å være veldig vondt om man tar på området der smertene finner sted. Sånn var det i går og. Mannen vil og at jeg skal ringe sykehuset. Vet liksom ikke helt hva jeg skal si. Det er jo ingenting. Tror det bare er jeg som skaper dette. Kroppen min har en egen evne til å skape smerte av ingenting. Ta hodepinen min f.eks. Tror egentlig bare at dette er en annen versjon av det. Mulig det hadde gått an og fått noe medisiner mot dette. Grunnen til at jeg spurte om uke 34 er fordi jeg vet at da er det mer eller mindre trygt å føde, så jeg bare måtte ha holdt ut til da. Med eller uten medisiner. Også har jeg blitt en sånn dårlig-samvittighet-dame nå da . Dårlig samvittighet for at dette er min feil, selv om jeg ikke gjør det med vilje, så er det noe i meg som skaper det. Redd for at noe skal skje bare fordi jeg stresser eller ikke holder ut å ha vondt. Fikk og fryktelig dårlig samvittighet ovenfor de jeg feiret nyttårsaften med i går. De hadde ordna så fint, også orka jeg ingenting. Vet det er dumt. Huff, hormonelle nervøse damer har det ikke så greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 1. januar 2011 #1170 Del Skrevet 1. januar 2011 Vil bare gi deg en trygg og varm . Har dessverre ikke så mye å komme med iforhold til dette du tenker på . Men krysser fingrene for bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 1. januar 2011 #1171 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Kjære Becky Det jeg ikke har klart å skrive i svaret mitt har Icing skrevd veldig bra Vet ikke om det kom fram hos meg......men det Icing sier så fint er at det er veldig vanlig med modningssmerter på det stadium du er på nå.....hos noen vil det hjelpe, men enkelte(sånn som meg) vil ikke få noen modning av det.........*husk at jeg er one in a million case!* Når man opplever sånt så får man som regel beskjed å ta det med ro.....viktig å ruge så godt man kan HVIS det er sånn at det kunne satt man i fødsel for tidlig! Stress og bekymringer er med på å gjøre ting bare verre.....så husk pust med nese og ut med munn Ta det fra meg, ring heller engang for mye en engang for lite!!!!! Føden er der for å svare på spørsmål, og ingen spørsmål er for dumme!!! Føden er også der for å ta man in om det er en grunn til bekymring! Bare ring og forklar situasjonen, og siden du har vært der før vet dem allerede av deg vettu! Ingangsetting er veldig etter hvordan både barn og mor har det.......er det frykt for en av dem ender det ofte i ks, men det behøver heller ikke bli det.........men igjen de setter ikke igang hvis ikke det er god grunn til det...... Hodepinne som ikke går bort.....hvor er det hodepinnen sitter, bakhodet eller i panna??? Dårlig samvittighet ja, vi kvinner er ALT for flinke til det :dåne: Men en ting er sikkert, noe mange sa til meg da jeg følte meg sånn etter fødselen.....DET ER IKKE DIN SKYLD!!! Nå vil jeg nesten be deg ringe føden, for tror de kan få roet deg, da jeg vil tro det er ikke noe å bekymre seg over Endret 1. januar 2011 av Neytiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 1. januar 2011 #1172 Del Skrevet 1. januar 2011 Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite Ring å plag vettet av dem på føden, det er derfor de finnes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 1. januar 2011 #1173 Del Skrevet 1. januar 2011 Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite Ring å plag vettet av dem på føden, det er derfor de finnes Sign! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 1. januar 2011 #1174 Del Skrevet 1. januar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #1175 Del Skrevet 1. januar 2011 Tusen takk igjen kjære damer :klemmer: Nå har jeg gjort som dere og mannen sa, ringt til føden. De ville at jeg skulle komme, så dro dit og undersøkte det ene og det andre. Legen var først litt usikker på om livmorhalsen var blitt litt kort, men etter konferering med overlege fant de ut at den så fin ut. Ellers fant de en muskelknute i magen som nok er mye av årsaken til smertene. Skulle ta paracet og heller si ifra hvis det ble verre. De sa jeg hadde blitt tvunget til å ligge frem til uke (helst) uke 37 om livmorhalsen hadde begynt å åpne seg, men det slipper jeg heldigvis. Åh, de er sååå greie på sykehuset. Har bare god erfaring derfra. De er så snille, både med meg og mannen. Vet om ei jordmor som visst skal være et hespetre, men hun har jeg heldigvis ikke støtt på ennå. Ikke sikkert jeg evt opplever henne som det heller. Tror dere ikke babyen lå og sutta på totten sin, igjen?! :rødme: . HVER gang. Jeg gjorde det aldri, men mannen gjorde det. Gøy at hun har gjort det hver gang siden UL i uke 12 :rødme: Det var for øvrig godt å få vite at dette ikke var min feil. De sa at muskelknuter var hormonelt og kunne skje hvem som helst. Hadde ikke noe med at jeg hadde stresset eller noe. Neytiri: Husker ikke helt hva jeg har skrevet om hodepinen, men jeg har slitt med spenningshodepine en tid. Derfor jeg har vært endel sykemeldt tidligere. Den sitter som regel i panna og tinningene, men har vært bra en stund nå Takk igjen for støttende ord. Setter utrolig stor pris på det. Så nå venter jeg vare på at paraceten skal virke. Av en eller annen grunn pleier jeg å være ganske bra når jeg sitter ved pcen og skriver. Kanskje er det måten jeg sitter på? :klø: . Hmm.. jeg får sitte på KG kontant frem til føsel da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 1. januar 2011 #1176 Del Skrevet 1. januar 2011 Bare kjapt innom for å ønske riktig godt nyttår og for å si at jeg har vært litt lite her inne de siste dagene. Er litt ute om dagen, har oppdatert i dagboken min, så jeg kommer tilbake for å lese ordentlig her inne Tittet bare kjapt over og det er godt alt står bra til med dere begge Becky!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 1. januar 2011 #1177 Del Skrevet 1. januar 2011 Nå ble jeg kjempeglad for deg Føden var utrolig snille mot meg, og tok meg i mot hver gang altså.....det er så viktig å føle at man har folk som faktisk bryr seg. Uff så bra livmorshalsen var ikke forkorta, da hadde du ihvertfall ikke fått jobbet noe......skummelt for det kan fort sette i gang fødsel. :rødme: ååå så søt babyen er da, tror ikke jeg har lest men du vet ikke om det er gutt eller jente da eller?? Ok, hva sa føden om hodepinnen forresten?? for hodepinne i pannen kombinert med høyere blodtrykk tyder på sf, så håper du er obs på det fremover, alltid godt å kontakte føden engang for mye som sagt. Kanskje det er rett og slett at du får tankene litt bort når du er på pcn.....håper ihvertfall at du får hvilt litt og paraceten virker fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 1. januar 2011 #1178 Del Skrevet 1. januar 2011 Gode nyheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 1. januar 2011 #1179 Del Skrevet 1. januar 2011 Så bra, Becky Søte lille jenta di :rødme: Blir spennende å se om hun suger på tommelen når hun kommer ut også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 1. januar 2011 #1180 Del Skrevet 1. januar 2011 Så bra med gode nyheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå