Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Jeg hadde med meg én ammeBH på barsel, og det holdt. Lå en del med puppene bare i begynnelsen uansett, for man blir litt sår og da er det vondt med noe mot byrstvortene. Nå har jeg vokst ut av den ene jeg har, men bor så øde at jeg ikke har fått skaffet ny, så her går det i sportsBHer som løftes opp.. :fnise:

Hurra for 3. trimester! Det gikk så himla fort for meg, at jeg fremdeles er litt i sjokk over at jeg er ferdig. Håper det går like fort for deg. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med to trimestre overstått! :klemmer:

Jeg får så vondt i ribbeina av BH om dagen, går for det meste uten hjemme nå, og orker ikke at den skal sitte så stramt "som den skal" nå. Kjøpte meg noen nye BH'er med litt større cup og omkrets, men selv de ble for stramme rundt. Så jeg har kjøpt sånn BH-forlenger som man bare hekter på, det funka ganske bra siden ikke cupen har blitt noe særlig større siden slutten av første trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for danser og heiinger for 3. trimester, jenter :danser::skya::danse: Setter veldig pris på det, selv om jeg ikke får vært så aktiv om dagen.

Jobber og står på fortsatt. Hyggelig, men vel slitsomt. Tror faktisk jeg skal være hjemme i morgen. Kan begynne å bruke egenmeldinger igjen nå, så lurer på om jeg skal bruke dagen i morgen på å sove og trene. Fikk trent lørdag og søndag, men føler ikke at jeg er i det samme drivet som da jeg var hjemme. Merker at kroppen ikke er den samme.

Vi har kjøpt oss bil da :hoppe::strix: . Skikkelig familiebil og greier :jepp:

Ang. BH'er: Den BH'en jeg skrøyt sånn av, som sitter veldig fint på, går rett av når jeg kommer hjem fra jobb :fnise: . Den er som sagt veldig fint, men orker bare ikke å ha noe som strammer nå. Føler at jeg nesten ikke får puste. Orker nesten ikke bruke BH i det hele tatt i grunn. Så her må både nye, stramme og gamle, fillete vike med en gang jeg kommer innenfor døra :fnise:

Var hos jordmor i dag. Alt er normalt :hoppe: . Ligger akkurat på vekstkurven (symfysemål. Vet ikke om man kan kalle det vekstkurve? :klø:) . Har gjort det hele veien. Det var for øvrig ikke urinveisinfeksjon jeg hadde den gangen jeg ble lagt inn med magekramper. Mest sannsynlig var det "bare" psykisk. Vondt var det ihvertfall. Har det fortsatt nå og da, men er ikke i nærheten av hva det var.

Jeg spurte og om muligheten for å bli satt i gang om jeg går over termin. Er så redd for å få en stor unge som revner opp alt... Jormoren mente hun bare ville gjøre meg og ungen en bjørnetjeneste med å sette meg i gang, siden naturlig gav en bedre fødsel. Men hun sa at vi kunne snakke mer om det om jeg gikk over. Veldig fornøyd jordmor. Hun er så imøtekommende.

Snart jul, jenter. Da må jeg jo begynne å bruke disse: :nisseblunk::nissegutt::nisse::nissekonekyss::nissevink::tre::nisselue::kalle::gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TJeg spurte og om muligheten for å bli satt i gang om jeg går over termin. Er så redd for å få en stor unge som revner opp alt... Jormoren mente hun bare ville gjøre meg og ungen en bjørnetjeneste med å sette meg i gang, siden naturlig gav en bedre fødsel. Men hun sa at vi kunne snakke mer om det om jeg gikk over. Veldig fornøyd jordmor. Hun er så imøtekommende.

Og det har hun nok rett i! Det aller beste er om det skjer av seg selv. Det gir enklere fødsler og er trolig mer gunstig i forhold til revning osv. Jeg tror ikke en uke fra eller til og vektøkningen hos barnet vil gi noen konsekvens i forhold til det heller. Naturlig er best om man kan! Kjøp deg jordnøttolje og masser. Og knipeøvelser som holder muskler smidige og blodtilførselen god så man blir fleksibel. Det kan ha noe for seg tror jeg :)

Og grattis med ny bil!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med en hyggelig og forståelsesfull jordmor, der har du vært heldig ;) Er mange som sliter med det mottsatte hører jeg...

Og grattis med ny bil :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det virker som det går greit på jobb. Det er klart det er en forskjell, men synes du er veldig flink og du bør være stolt av deg selv som står på sånn!

Grattis med ny bil :tommelopp: Familiebil må nesten til når man venter barn, hvertfall hvis man skal ha bil da. Funker jo greit uten også forsåvidt, men veldig digg å ha den (selv om jeg ikke har lappen da... :sjenert: )

Snart jul ja - er du klar? Baker du noe? Har du kjøpt inn julegavene enda?

Gleder meg til romjulen, da skal mannen ha 5 dager ferie :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bil! :hoppe:

:klemmer:

Gratulerer med familiebil :rødme:

Hyggelig å høre fra deg :klemmer:

Gratulerer med ny bil :hoppe:

Gratulerer med ny bil! :hoppe:

Tusen takk :hoppe: . Kjørte den for første gang i dag. Tenkte jeg skulle utfordre meg selv. Synes nemlig det er litt ekkelt å kjøre en stor SUV, spesielt siden jeg nå har en liten snerten en. Var kanskje ikke det lureste å kjøre i rusjen til et sted jeg ikke var helt kjent. Dessuten hadde jeg passasjerer på hjemveien. Kom opp i en ekkel situasjon, men løste det greit. Puh, var ganske utslitt etterpå. Men, må bare fortsette. Det er bare uvandt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det har hun nok rett i! Det aller beste er om det skjer av seg selv. Det gir enklere fødsler og er trolig mer gunstig i forhold til revning osv. Jeg tror ikke en uke fra eller til og vektøkningen hos barnet vil gi noen konsekvens i forhold til det heller. Naturlig er best om man kan! Kjøp deg jordnøttolje og masser. Og knipeøvelser som holder muskler smidige og blodtilførselen god så man blir fleksibel. Det kan ha noe for seg tror jeg :)

Og grattis med ny bil!! :hoppe:

Ja, det beste er nok naturlig, men kjenner flere som har fått så store nger at de har revna skikkelig. Snakker om barn i 4-5 kg-klassen som har lagt på seg MYE de siste ukene. Men uansett godt å vite at det er mulighet for å ta det opp når den tid nærmer seg. Har litt skrekk for å gå over tiden + bli satt i gang. Takk for tips. Knipeøvelser er jeg periodevis flink med..

Så flott med en hyggelig og forståelsesfull jordmor, der har du vært heldig ;) Er mange som sliter med det mottsatte hører jeg...

Og grattis med ny bil :hoppe:

Ja, det er jeg veldig glad for. Gikk først til ei annen, men hun passa ikke for meg. Var altfor streng. Unødig streng. Det er det siste jeg trenger. Er streng nok med meg selv som det er. Så da bare bytta jeg med en gang.

PS: Så fint navn på jenta deres. Våres begynner på de samme bokstavene. Synes det er utrolig mange som velger navn med de to bokstavene eller ihvertfall den første nå om dagen. Sender deg pm :nisse:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det virker som det går greit på jobb. Det er klart det er en forskjell, men synes du er veldig flink og du bør være stolt av deg selv som står på sånn!

Grattis med ny bil :tommelopp: Familiebil må nesten til når man venter barn, hvertfall hvis man skal ha bil da. Funker jo greit uten også forsåvidt, men veldig digg å ha den (selv om jeg ikke har lappen da... :sjenert: )

Snart jul ja - er du klar? Baker du noe? Har du kjøpt inn julegavene enda?

Gleder meg til romjulen, da skal mannen ha 5 dager ferie :danse:

Hva mente du med "klart det er en forskjell?" :nisse: . Takk for oppmuntring. Er ganske stolt selv egentlig. I dag måtte jeg felle noen tårer på arbeidsrommet siden jeg hadde så vondt i bekkenet og var kvalm. Syntes fryktelig synd på meg selv da, men det gikk over. Da hjalp det faktisk å jobbe litt. Fikk noe annet å tenke på . Så på en måte er det positivt. På en annen måte er det ikke det. Er fryktelig sliten og får ikke trent og spist sundt som jeg gjorde før.

Jeg er superklar til jula. Vært klar en stund. Pleier å være tidlig ute med gaver. Orker ikke kjøpesentere i desember. Bestilte f.eks den dunstan baby-filmen til mannen til jul i begynnelsen av november. Prøblemet er at den aldri kom i posten, til tross for at jeg gjorde en feil og bestilte den to ganger. Sendte de en mail her om dagen og de beklaget seg så mye. Fikk tilbud om å kjøpe èn DVD til halv pris. Så da slo jeg til. Den kommer nok ikke frem til jul, men det får så være.

Nei, baker ikke til jul. Da ender jeg bare med å spise alt selv :fnise: . Egentlig lyst til å bake pepperkaker, men da ender jeg opp med å mævle deigen lenge før jeg skal begynne å bake + at jeg spiser opp alle kakene selv :nisseblunk: . Prøver å holde meg sunn. Ikke vært så flink de siste dagene og merker det fort på kroppen. Får prøve å være litt sunnere frem mot julaften nå.

Mannen får ikke så mye ferie likevel, siden han har måttet bruke noe av fleksitiden sin, blant annet på å være med meg på sykehuset den gangen :( . Han prøver å få jobbet endel overtid nå, men det blir ikke nok til hele romjulen. Blir vel ekstra kos for deg å ha mannen hjemme nå som du nærmer deg den o'store dagen :jepp:

Gratulerer med ny familiebil! :jepp:

Gleder meg til jul!! :nissegutt: Har du fått noe bakedille eller? Husker jeg hadde det da jeg var gravid. :jepp:

Har vel egentlig dilla på alt med sukker i :ler: . Kunne gjerne ha bakt mye, men som du ser ovenfor så har jeg ikke så mye selvkontroll når søtsakene først er i hus :dåne:

Forresten: 30 uker i dag :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker allerede!! :strix: Tida flyr!!!

Godt å høre at det går greit med jobben - selv om det beste selvsagt hadde vært om idiotene ikke hadde surret til ting...

Hvordan ligger du an med innkjøp av ting og tang til babyen forresten? Jeg satt akkurat opp en liste over ting vi mangler, og følte plutselig at det var mye som manglet... Men jeg stresser ikke sååå mye enda, jeg har jo fortsatt noen uker igjen - og mannen kan alltids sendes ut alene dersom det skulle skje noe for tiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker allerede!! :strix: Tida flyr!!!

Godt å høre at det går greit med jobben - selv om det beste selvsagt hadde vært om idiotene ikke hadde surret til ting...

Hvordan ligger du an med innkjøp av ting og tang til babyen forresten? Jeg satt akkurat opp en liste over ting vi mangler, og følte plutselig at det var mye som manglet... Men jeg stresser ikke sååå mye enda, jeg har jo fortsatt noen uker igjen - og mannen kan alltids sendes ut alene dersom det skulle skje noe for tiden! :)

Ja, jeg veit. Tida går FORT :bolledeig:

Husker ikke omej gahr sagt det, men nå skyldes det på NAV. Har ikke orker å kjøre saken noe mer foreløpig. Tar det evt etter jul. Nå går vel du snart ut i permisjon? :jepp:

Jeg føler jeg har det meste av innkjøp under kontroll. Kjøper ikke mye. Bare det mest nødvendige. Vi mangler bilsete, men det skal svigers kjøpe. Ellers trenger vi nok litt mer klær, men bestemødrene handler så mye at det nok ikke skal bli noe problem. Har og arvet mye. Ellers dukker det stadi gopp ting som folk sier vi kan få. I dag spurte blant annet ei på jobben om jeg trengte en brystpumpe. Hun hadde menlig en som var ubrukt. Folk blir glad når ting blir brukt og. Derfor har jeg bevisst ventet litt med endel ting. Mange som vil gi :nisse:

Har igjen å få ryddet på barnerommet. Litt sånne ting som må ordnes. Også bør vi kjøpe flere pakker med bleier og mer barnemat før jul. Jeg trenger og amme-bh, ammeinnlegg, evt ammepute, lenestol til barnerommet og flere kluter. Vi må og få ordna proppen i badekaret på stellekommoden. Vi bør og skaffe oss litt leker til den lille. Dette tror jeg og vi skal skaffe oss litt her og der. Trenger heller ikke så mye. Jeg har ihvertfall ingen planer om å gjøre hjemmet vårt om til en barnehage.

Hva mangler dere? Husk at det er ikke så mye man MÅ ha. Man kan og kjøpe ting etterhvert som behovet melder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...